رواية حكايتي مع الفهد الفصل السابع 7 - رنا البحيري

الصفحة الرئيسية

رواية حكايتي مع الفهد البارت السابع 7 بقلم رنا البحيري

رواية حكايتي مع الفهد الفصل السابع 7

في سياره فهد 
حياه: فهد احنا رايحين فين انا خايفه 
فهد: خايفه من ايه انتي لسه شوفتي حاجه يا قلبي
حياه: خلاص مش هعمل كده تاني بس يلا نرجع ع البيت 
فهد: تؤ
ثم بعد مده توقفت السياره امام منزل ف مكان شبه مهجور 
حياه بخوف: ا. ا. احنا بنعمل ايه هنا
فهد بخبث: هنقضي يومين هنا 
حياه بخوف يزداد: فهد بلاش هزار انا خايفه اوي يلا نرجع البيت علشان خاطري 
فهد: تؤ ويلا انزلي 
حياه: لا مش هنزل 
فهد: اممم تمام انتي حره بقي
ثم نزل واتجه الي الناحيه الاخيره حيث تجلس حياه وفتح باب السياره وحملها واغلق الباب بقدمه
حياه: نزلناااااااااااااااااااااااااي مش عايزة ادخل جووووووه
فهد: اسكتي يخربيت صوتك
حياه: بقولك نزلناااااااااااااااااااااااااي اسمع الكلام بقي يخربيت طولك ده يجدع
فهد: انا اللي طويل ولا انتي اللي اوزعه 
ثم انزلها 
حياه: انا عايزة اروح دلوقتي حالا مش عايزة افضل هنا
فهد: ماهو مش بمزاجك يا روح امك ده عقابك 
حياه: ناااعم وده ليه ان شاء الله انا عملت ايه علشان اتعاقب
فهد: اممم تعالي نعد بقي اولا خرجتي مع مالك من غير اذني وكمان روحتي النيت اممم وكمان علشان للبسك الحلو ده 
قالها وهو ينظر الي ما ترتدي 
حياه : وانت مالك اصلا وبعدين اخد اذنك ليه انت اصلا مالكش الحق انك تتحكم فيا او تقولي البس اي او مش البس اي
فهد:سبق وقولتلك انتي مراتيي
حياه:لا مش مراتك احنا جوازنا ع الورق وبس وبعدين روح اتحكم ف علبة السردين بتاعتك دي وشوف للبسها عامل ازاي
فهد بغضب: حياه متستفزنيش علشان هتندمي وبعدين وانا مالي بنسرين هي حره وبعدين انتي مش ملاحظه انها من اول ماظهرت وانتي مش طيقاها
حياه: انا حره ومش مجبره اني احب السلعوه بتاعتك دي 
فهد: ماشي يا حياه
حياه: عايزة انام هنام فين؟! 
فهد: طلعي فوق اول اوضه ع اليمين
أوامت له حياه ثم صعدت الاعلي 
حياه ماااااشي يا فهد بقي بتميز علبه السردين المعفنه دي عليا ماشي البادي اظلم
ثم ذهبت الي السرير ونامت
ف الاسفل عند فهد كان يفكر ف تلك المجنونه زوجته 
فهد: اممم بقي بتلعبي معايا يا حياه بس في حاجه نفسي افهما اي اللي بينك وبين مالك ده اللي لازم اعرفه ثم صعد الي غرفه ثانيه
نذهب لمكان اخر وهو الاوتيل التي تقيم به نسرين 
نسرين بتفكير: يتري اي اللي مالك كان بيحاول يقوله واي اللي بين فهد وحياه لان دي مش نظرات ولا معامله ولاد عم لبعض ابدا مستحيل اكيد في حاجه وانا لازم اعرفها 
ثم امسكت هاتفها وطلبت رقم
نسرين: الو
المجهول: ايوة يا نسرين هانم
نسرين: هبعتلك اسم وصوره بنت عايزاك تجيبلي كل المعلومات عنها
المجهول: بسيطه ابعتي بس وسيبي الباقي عليا 
نسرين: تمام 
ثم اغلقت الخط و ذهبت الاستحمام 
ف قصر الاحمدي 
كان مالك يجلس بملل ويفكر ف معشوقته الصغيره 
مالك:امم لا ماهو كده ماينفعش انا مش قادره أسكت اكتر من كده لازم اصارحها بحبي بس لا كده ممكن تبعد عني ومعرفش حتي اشوفها طيب وبعدين احسن حل دلوقتي اني استني كمان شويه وبعد كده افاتحها ف الموضوع ده طيب انا هرن عليها دلوقتي بس هقولها اي لا خلاص هشوفها بكره ف الشركه طول اليوم بس لا مش قادر استحمل لبكره انا هرن عليها واللي يحصل يحصل بقي 
ثم امسك هاتفه وطلب رقم ما ثم....
...: الو مين
مالك:ايوه يا نور انا مالك 
نور...:مستر مالك هو في حاجه ولا اي
مالك بتوتر:هاا لا مافيش بس فهد مش جاي الشركه بكره وانا اللي هحضر الاجتماع مع الوافد الإيطالي ف كنت عايز اسألك لو كل حاجه تمام
نور:ايوة يا مستر مالك كل حاجه جاهزه
مالك:تمام يا نور اسف ع الازعاج سلام
نور:عادي ولا يهم حضرتك سلام
ثم اغلق الخط معاها وقال 
مالك:اي اللي انا هببته ده تقول عليا اي دلوقتي ده حتي كلامي مش منطقي خالص انا احسن حاجه اعملها دلوقتي هي اني اروح انام وبكره يحلها ربنا
ثم ذهب ف ثبات عميق 
وانتهى اليوم و اتي صباح يوم جديد ملئ بالاحداث 
ف المزرعه عند فهد وحياه
استيقط فهد من نومه ع صراخ حياه
حياه بصراخ:اعاااااااااااااا فهههههدددددد الحقناااااااااااااااي اعاااااااااااااا
قام فهد سريع و ركض الي غرفة تلك المجنونه ليري ماذا حدث معاها ولماذا تصرخ
فتح فهد باب غرفة حياه وصدم مما راي.......
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
استوب وبكده يكون خلص بارت انهارده 
هو مش طويل اوي بس مش مشكله اهو ماشي حاله بالنسبه ليا لاني بكتب كل يوم بارت ف كده كويس 🙂😂
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ياتري نسرين كانت بتكلم مين وطلبت منه انه يراقف مين وليه؟!
واي الخطه الي ف دماغ فهد؟!
ليه مالك مش عايز يعترف بحبه لنور وهل هي بتبادله نفس المشاعر دي ولا لا؟!
اي هي خطه مالك وحياه علشان يخلصه من نسرين
؟!
حياه كانت بتصرخ ليه؟!
ليه مالك اتصدم لما دخل اوضت حياه؟!
ده اللي هنعرفه البارت الجاي 
يتبع الفصل الثامن 8 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent