Ads by Google X

رواية تزوجني رغما عنه "اياد وياسمين" الفصل السابع 7

الصفحة الرئيسية

رواية اياد وياسمين تزوجني رغما عنه البارت السابع 7

رواية تزوجني رغماً عنه كاملة

رواية تزوجني رغماً عنه الفصل السابع 7

لقد جاء اليوم الموعود بعد تجهيزات دامت اشهر وقد تم تجهيز شقه اياد بالطابق العلوي لشقه والده وكانت كبيره وبها خمس غرف نوم والصاله كبيره ورسيبشن وثلاث غرف نوم واحده صالون وغرفه فارغه بها الثلاجه والغساله وباقي الاغراض ومطبخ كبير واثنين حمام واحد بغرفه النوم واخر بجوار المطبخ واستعدت ياسمين لذلك اليوم الذي تنتظره منذ زمن بعيد وظنت ان حلمها قد تحقق ولا تعلم ماذا سيحدث لها بعد الزواج اما اياد فكان يتظاهر كعادته بانه سعيد وذلك بامر من والدته وجهز قاعه فخمه للعرس وزينت باحلي الورود وافخمها وكان العرس ولا افخم وجاء به مطرب مشهور للغناء الا وهو محمد حماقي ويوم العريس قبل ذهاب اياد لاصطحاب العروس اتصلت به هدي 
اياد:حبيبي الو كان نفسي يبقي فرحنا احنا النهارده مش انا وهي 
هدي:معلش ياحبي هانت كلها بالكتير شهر ونتزوج غصب عنهن كمان وابقي مراتك ومحدش يقدر يتكلم معانا 
اياد:ان شاء الله ياحبيبتي ......
والده:اياد: اياد يلا خلصت عشان نمشي
اياد:هدي انا هقفل عشان هنخرج ماما بتنادي
هدي:ماشي ياحبييي واسمع زي ما اتفقنا لو لمستها هدبحك فاهم 
اياد:هو اللي يحبك يقدر يفكر ف حد تاني  طبعا مش هلمسها 
هدي:اشطا سلام ياحبيبي     ........اغلق اياد الخط وخرج 
والدته:مشاء الله قمر ياحبيبي قمر لولولولولوي 
اياد:بابتسامه يلا ياماما مش للدرجه
احمد:اه من يشهد للعريس 
والدته:عقبالك ياحبيبي 
اياد:اي ياد يعني انا وحش مثلا 
احمد:وهو يحتضنه لا ياحبيبي انت قمر ربنا يسعدك 
اياد:حبييبي عقبالك ....ف الكوافير 
يارا:قمر ياسو مشاء الله يابخته الواد دا امه داعياله  والله شغلوا الموسيقي يابنات خليني ارقص للعروسه ...اشتغلت الموسيقي ورقصت يارا وياسمين وكانوا ف قمه فرحتهم بعد قليل انتي العريس ونظر الي ياسمين وجدها تشبه القمر ف يوم 14وفقد كانت ترتدي فستان زفافها الاربيض الانيق وحجاب اسلامي ومكياج خفيف فزاد من جمالها جمالا اكثر وانبهر الجميع عند رؤيتها وجمالها الطاغي بالابيض واخذها من يدها وذهبوا الي ستديو التصوير وبعد ذلك ذهبوا للقاعه وبدأ العرس برقصه لهم ع انغام هادئه جدا واحتضنها اياد وهو يتنصع الفرح وبعد ذلك ذهبوا لاخذ الصور مع الجميع ف الكوشه وجاء حماقي وبدء بالغناء وكانت ليله ولا اجمل عروس ولا اجمل وبعد انتهاء العرس ذهب اياد وياسمين الي منزلهم الجديد وبعد ذهاب الجميع واغلاق باب عليهم وحدهم فقط جذبها اياد من يدها بقوه وبحده قال لها 
اياد:تعالي معايا ع الاوضه عايزك ف موضوع 
ياسمين:ف اي خير وبتجرني ليه كدا هو.حصل حاجه 
اياد:اه ف انا استنيت اليوم دا عشان افهمم كل حاجه بقي عشان انا تعبت من التمثيل ومش همثل اكتر من كدا 
ياسمين:تمثل اي مش فاهمه ...اقعدها اياد ع السرير بقوه 
ياسمين:اه ايدي ماتحاسب مالك كدا 
اياد:بصي بقي انا بالعربي كدا متزوجك غصب عني وبحب وحده تانيه ومش هحب غيرها وخدي ف اعتبارك بقي انتي ف اوضه وانا ف اوضه ومالكيش اي دعوة بيا نهائي فاهمه اياكي تقربي مني 
ياسمين:اي الكلام دا امال الهدايا وخروجات والاكلام المعسول والضحك كل دا كان تمثيل 
اياد:ماتقرفنيش بقي وفتح الدولاب واخذ بيجامته وخرج الي غرفه الاطفال وترك ياسمين جالسه تبكي بفستان عرسها 😢
دخل اياد الغرفه وبدل ملابسه واتصل بهدي (اللهي تتشلي ياهدي )
اياد:حبيبتي اتاخرت عليكي 
هدي،:ياوليك لوماكنتش اتصلت دلوقتي كنت فكرتك معاها 
اياد:هههههههههههه بتغيري ياقلبي متخافيش انا قولتلها اني بحبك وسبتها بتعيط ف الاوضه وجيت اكلمك 
هدي:هههههههههههه ياحرام صعبانه عليا والله 
اياد:وعليا والله بكرا بقي هاقول لاهلها خذوني من هنا مش طيقاه هههههههههههه
هدي:اكيد هنعرف بكرا .....ظل اياد يحادث هدي ...وياسمين جالسه تبكي فقد طعنها ف قلبها وذهب وانهارت من البكاء ولم تستطع النوم وظلت تبكي حتي الفجر والا ان غلبها النوم فنامت وكذلك اياد بعد انتهائه من الحديث مع هدي خرج الي الحمام ونظر من خارج الغرفه وجدا النور لايزال مضئ وهي ما زالت بالفستان ونامت ودموعها تملئ وجهها نظر لها بنظره شفقه وقال معلش حظك كدا ليله فرحك اللي المفروض تبقي اسعد ليله قلبت غم ..وذهب الي الغرفه الاخري لينام ...ف الصباح افاق اياد ع صوت ضرب الجرس 
اياد:اه دي اكيد ماما وذهب مسرعا الي ياسمين ليوقظها وجدها ترتدي فستان انيق وتضع مكياج وكأن لم يحدث شئ 
ياسمين بوجه ضاحك :صباح الخير ياحبيبي انا هفتح ع ما انت تغير لبسك ما يصحش اهلك يشوفوك كدا بخيبتك ويعرفوا انك معملتش حاجه ف ليله الدخله .....كان اياد وافق لم يستطع الرد عليها وفكر قليلا 
اياد:اه صح هيقولوا انا اللي يالهوي ..اسرع اليها ومسكها من ذراعها 
اياد:ياسمين هتقولي ليهم اي 
ياسمين:متخافش هقول انك كنت سبع روح غسل وشك وغير هدومك ونظرت له بنظرت غضب وذهبت ورسمت الفرحه ع وجهها  وفتحت الباب 
والده اياد:صباحيه مباركه ياعروسه انا جبتلكم الفطار  فطارالهنا يارب
ياسمين:بفرحه الله يبارك فيكي ياماما وليه التعب دا بس انا كنت هجهزه.
والده أياد:ازاي بقي ياعروسه انا اجبلك الاكل بنفسي ياحبييتي ووضعت الطعام ع السفره واحتضنتها وقبلتها امال فين العريس 
ياسمين:جوه ف الاوضه وخرج اياد 
اياد:ماما انتي هنا صباح الخير واحتضنها
والدته:صباحيه مباركه ياحبيبي انا جبتلكم الفطار وهنزل انا بقي 
ياسمين:والله ابدا لازم تفطري معايا اياد فطر لوحده كش هيفطر
والدته:فطر وسابك
ياسمين:اه تخيلي تصحيت من النوم لقيته اكل وخلص شكله كان جان 
والدته:صحيح يا اياد الكلام دا 
اياد:اصل ياماما 
والدته :لا اصل ولا نيله تعالي انا هفطر معاكي ياحبيبتي يخبيبك حمار 
اياد:لنفسه:اه يابنت الكلب ضيعتي عليا الفطا.ر دا انا مضطر افكر لوحدي بعد ما ماما تنزل 
اياد:منوره ياماما اعملك شاي 
والدته:اه اعملنا شاي مدام انت طفحت لوحده 
ياسمين:هههههههههههه واعمل حسابي ياحبيبي ومعاك 
اياد:بغيظ حاضر هعمل حسابك 😠...ذهب اياد لعمل الشاي وهو يحدث نفسه 
اياد:البت دي شكلها مش ساهله وهتوريني الويل دي انتقمت مني ف الفطار نهار اسود من اولها كدا شكلي هشوف معاهاايام سودا .....تعمدت ياسمين اكل الطعام المتبقي حتي لا تترك لاياد اي طعام واحضر اياد الشاي 
اياد:الشاي ياماما 
والدته:ادي مراتك الاول اللي سبتها وفطرت ياخايب من اول يوم تعمل معاها كدا 
اياد:اتفضلي الشاي 
ياسمين:ميرسي واخذت الشاي وهب تكتم ضحكتها واياد ينظر لها وهو غاضب😬😠
اياد:اتفضلي يا ماماالشاي 
والدته:هات بلي خيبه ونظر اياد الس اطعام وجده لم يتبقي منه شئ 
ياسمين:هقوم بقي اغسل الصحون 
والدت اياد:والله ما يحصل انتي عروسه انا هغسلهم
ياسمين:بس ياماما 
والدت اياد:مافيش بس واخذت الاطباق الي المطبخ لتغسلها ونهضت ياسمين لتتبعها ولكن امسكها اياد 
اياد:قصدك اي بالحركه دي ها 
ياسمين:سيب ايدي ولكش دعوة بيا مش دا كلامك ودفعته وذهبت الي المطبخ 
ياسمين :اساعدك ف حاجه يا ماما 
والدت :اياد:حبيبتي تسلميلي يارب انا خلصت 
ياسمين:طيب انا هنزل معاكي تحت 
والدت اياد:ياندامه عايزة الناس تاكل وشي انتي تفضلي هنا مع زوجك الا صحيح عملتوا اي امبارح 
ياسمين:عملنا انا نمنا بس 
والدت ايلد:يابت مكثوفه 😂..وكان اياد يتسمع لحديثهم 
اياد:الحمد لله ماقتلش لماما كنت ااتغضحت .....اي رأيكم معلش انا تعبانه والله بكتب بالعافيه واسفه ع التاخير .....فرأيكم تصرف ياسمين صح ولا كان لازم تفضحه .
تزوجني رغما عنه 
يتبع الفصل الثامن 8 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent