Ads by Google X

رواية تزوجني رغما عنه "اياد وياسمين" الفصل الثامن 8

الصفحة الرئيسية

رواية اياد وياسمين تزوجني رغما عنه البارت الثامن 8

رواية تزوجني رغماً عنه كاملة

رواية تزوجني رغماً عنه الفصل الثامن 8

بعد انتهاء والده اياد من ترتيب المطبخ استاذنت بالخروج وهنا امسك اياد بكتف 
اياد:بغضب اي اللي عملتيه دا حتي الفطار مش هعرف افطر بسببك يلا ادخلي جهزيلي الاكل 
ياسمين :هههههههههههه اجهزلك ليه انت مش امبارح قولت ماليش دعوة بيك سيبي ايدي وابعدت يدها عنها ودخلت غرفتها مسرعه واغلقت الباب ورائها ....ذهب اياد خلفها وحاول فتح الباب ولكن وجدها اغلقته 
اياد:وكمان بتقفلي الباب طيب انا هجهز الفطار وهتشوفي اما تفتحي هعمل فيكي اي وذهب الي المطبخ ولكنه لم يدخل المطبخ قبلا ولا يعرف كيف يحضر الطعام ووجد الثلاجه بها جبن ولانشون فاكل منها حتي يأتي موعد  الغذاء  بينما ياسمين جلست تبكي وتفكر ماذا تفعل هل تعود الي بيتها وماذا ستقول لابيها ووالدتها وهل تتخلي عن حبها بهذه السهوله بينما هي وسط صراع داخلي ماذا تفعل بعد تحطم امالها واحلامها رن هاتفها واذ هي يارا صديقتها 
يارا:الو صباحيه مباركه ياعروسه 
ياسمين:الله يبارك فيكي قالتها بحزن 
يارا:اي مالك صوتك مش عاجبني وكأنك بتعيطي
ياسمين:مافيش حاجه لسا صاحيه من النوم بس 
يارا:ايوة بقي ياعم سهرانه طول اليل صح قوليلي بقي عملتوا اي ولا اقولك ماتقوليش حاجه احنا هنخرج وجايين عندكم
ياسمين:انتوا مين قصدك اهلي 
يارا:ايوة مامتك طبخت اكل وجايين ليكي ياعروسه اول ما اوصل تحكيلي كل حاجه  
ياسمين:بحزن اكيد هحكيلك 
يارا:اشطا يلا سلام  
ياسمين:سلام ......اغلقت ياسمين الخط ودخلت الحمام اللذي بغرفتها  وغلست وجهها واخذت حمام ساخنا واوقفت البكاء لكي لا يلاحظ اهلها ذلك وبعد ذلك خرجت من الحمام وارتدت ثوبا اخر جميل وارتدت حجابها ووضعت مكياج ثقيل وخصوصا حول عينها لكي لا يلاحظوا انتفاخها من البكاء وخرجت من غرفتها وجت اياد جالس امام التلفاز ويعبث بهاتفه 
ياسمين:بصوت عالي وكل ثقه اسمع اهلي جايين دلوقتي اياك تعاملني قدامهم وحش والا هقول لاهلك ع كل حاجه وشوف بقي هيقولوا اي ع السبع اللي ساب عروسته ليله الدخله ودخل يكلم وحده زباله اتزوجتني ليه لما انت بتحبها دا دليل انك فاسد خدعتني وانت مع وحده تانيه لو قولتلي من البدايه كنت انا اللي رفضت الزواج المزيف دا 
اياد:وهو ينظر لها بخذلان فعلا انتي صح .وانا اسف بس اهلي بيحبوكي وماما غصبتني ع الزواج منك هو شهر وهطلقك 
ياسمين:لا بصراحه جدع وانا ذنبي اي الناس تقول مطلقه تعرف انت تافه زيك زي اللي بتحبها لانها عارفه انك اتزوجت ولسا راضيه ع نفسها تخرب بيت غيرها ع العموم مش موضوعنا انا همثل زيك بالظبط وانت كمان قدامهم تعمل كدا 
اياد:اوك ....دخلت ياسمين المطبخ واحضرت قماشه بيضاء وامسكت السكين وخرجت 
ياسمين:خد 
اياد:اي دا مش فاهم 
ياسمين:السكينه هتعور بيها نفسك والقماشه نزل عليها الدم 
اياد:نعم ياختي واعور صباعي ليه 
ياسمين:عشان رجولتك مش عايز بلاش 
اياد:لنفسه اه عشان تقول ان دا اه اه 
ياسمين:ها هنخلص
اياد:ومش تعوري انتي نفسك ليه 
ياسمين:انت شخص تافه مش تستاهل اعور ايدي عشانك عور نفسك يلا وأشارت بالسكين نحوه 
اياد:طيب هاتي واخذ منها السكين وجرح اصبعه وانزل الدم ف القماشه 
اياد:اااه خدي مبسوطه كدا 
ياسمين:تمام ياسبع ونظرت له باحتقار ودخلت الغرفه وضعت القماش ف الدرج والسكين ادخلتها المطبخ وعادت وجلست بعيد عنه وامسكت بالريمود وظلت تقلب القنوات .وهو ينظر لها 
ياسمين:نعم ف حاجه بتبصلي ليه كدا 
اياد:مش ملاحظه ان المكياج دا اوفر شويه 
ياسمين:وانت دخلك اي اساسا بتقولي بصفتك اي ها
اياد:زوجك وقدام الناس مراتي 
ياسمين:زوجي هههههههههههه لا يا حبيبي ملكش دخل انا حره زي زيك تمام واياك تعدل ع لبسي او.مكياجي والا انا كمان هدخل ف حياتك واعرفك انت وهي ابقي مين ....هنا رن جرس الباب ...قوم افتح الباب 
اياد:مش هقوم افتحي ولا انشالله عنك ما فتحتي 
ياسمين:تافه صحيح ...ونهضت لفتح الباب وجدت والدتها ووالدها واخويها ويارا صديقتها ورحبت بالجميع وخرج اياد.ورحب بهم ايضا وذهبوا جميعا اللي غرفه الجلوس ودخلت ياسمين لاحضار الفاكهه وذهبت خلفها يارا 
يارا:ها احكيلي حصل اي 
ياسمين:زفت ولا حصل حاجه 
يارا:بصوت مرتفع نعم 
ياسمين:وطي صوتك بس هحكيلك لم تروحي ابقي رني عليا
يارا:اوك وخرجوا لتقديم الفاكهه وجلسوا جميعا يتحدثون ويضحكون واشار والد ياسمين الي والدتها 
والدت ياسمين:ياسمين حبيبتي تعالي جوه عايزاكي 
ياسمين:حاضر ياماما ودخلوا الي غرفه النوم 
والدتها:ها حصل اي امبارح 
ياسمين:حصل ياماما استني واخرجت القماشه من الدرج اهو 
والدتها:طيب خليها معاكي اوعي افرطي فيها ماشي 
ياسمين:حاضر وخرجوا 
محمود اخو ياسمين:اي دا صباعك بينزل دوم يا اياد 
اياد:بارتباك اه دي دي ايدي اتعورت وانا بقطع الفاكهه من شويه ...نظرت له ياسمين وهي تبتسم  
ياسمين:هههههههههههه اه كان بياكلني الفاكهه وعور صباعه ياحرام وضحك الجميع واياد كان ف قمه غضبه ولكنه تصنع الابتسام
اياد:اه ياجزمه 😠😠...بعد فتره استاذن الجميع وغادروا 
يارا:وهي تحتضن ياسمين اول ما اروح هتصل تفهميني عشان انا اتلخبطت
ياسمين:ماشي ياحبي سلام ..خلوا بالكم من نفسكم جميعا سلام ذهب الجميع واغلقت ياسمين الباب ودخلت غرفتها لتبدل ملابسها وارتدت بيجامه وفردت شعرها وكان طويلا وجميلا جدا فقد كان يصل الي ركبتها  وناعم جدا وازاله المكياج ودخلت غسلت وجهها وخرجت الي غرفه الجلوس ونظر لها اياد وقد انزهل من جمالها فهذه اول مره يراها تلبس بنطال وتفرد شعرها فقد زهل من جمالها الالهي وشعرها الجميل وجسدها الممشوق فنظر لها ولم يستطع ات يمنع نظره عنها 
ياسمين:اه يامبلم انت هتتغدي ولا اكل لوحدي اخلص
اياد:اي اه لا
ياسمين:اي اه لا ما تخلص هتاكل واكل لوحدي
اياد:بصدمه هاكل طبعا انا جعان قوي  
ياسمين :هجهز الاكل والتفتت ورأي شعرها طويل وجميل جدا وبعد ما ذهبت 
اياد:يالهوي البت صاروخ ومراتي ومش هلمسها يخربيتك ياهدي انتي وشعرك المعفن بس القلب وما يريد انا بحبها مقدرش اخونها فوق يا اياد.متخليش الشيطان يلعب بدماغك....بعد قليل جاءت ياسمين ووضعت الطعام ع السفره 
ياسمين:الاكل جاهز.تعالي كل 
اياد:حاضر ..........بعد تناول الطعام 
ياسمين:خد الشاي وجلست بعيد عنه تقلب ف قنوات التلفاز واياد جالس ينظر لها وفكر بالتحدث مع هدي ع الفيس بوك لكي يصرف نظره عنها    وبعد قليل دخل الي غرفت النوم وجلب له ثياب وبدل ملابسه وخرج 
ياسمين:ايوة غور من وشي ..نزل اياد الي والدته 
والدته:انت جاي تعمل اي ياخايب سايب مراتك لوحدها فوق وجاي هنا 
اياد:زهقت من البيت جيت اقعد معاكوا 
والده:وانت لحقت تزهق ولا لتكون خبت ومعملتش حاجه 
والدته:لا ياسمين قالتلي حصل 
والده:سعاد اعملي شاي 
سعاد:حاضر ....ذهبت سعاد الي المطبخ 
والده:لو عايز تعرف حاجه احكيلك حاجه قولي وماينفعش تسيب مراتك كدا وتنزل لو عندك اي مشاكل قولي 
اياد:يابابا معنديش مشاكل انا تمام 
والده:طيب اشرب الشاي واطلع ياسبع لمراتك 
اياد:بخيبه امل ...حاضر يابابا هشرب واطلع ........
اتصلت يارا بياسمين 
ياسمين:الو يا يارا 
يارا:اها انا ف اوضتي لوحدي يلا احكيلي بقي 
ياسمين:الاول احلفي مش هتقولي لحد 
يارا:والله ما هقول لحد احكيلي بقي 
ياسمين:ياستي البيه اول ما دخلت الشقه وبعد ما الكل نزل سحبني من ايدي ع اوضه النوم ورماني ع السرير وقالي انه بيحب وحده تانيه واني شهر وهيطلقني وكل احلامي ادمرت ودخل اوضه الاطفال يكلمها 😢
يارا:طيب بس بطلي عياط وحياتي دا كلب ولا يسوي 
ياسمين:ماتقوليش كلب انا بحبه ودي المشكله ومش عارفه اعمل اي 
يارا:ارجعي لبيت اهلك واطلقي
ياسمين:يارا بقولك انا بحبه ومش عايزة اسيب بيتي انا عايزاه يحبني ويسيب خرابه البيوت اللي معاه 
ياارا:اممم خلاص انا هقولك تعملي اي .....
ياسمين:بجد طيب قولي 
يارا:.........ياتري بقي يارا هتنصح ياسمين بايه عشان تنقذ جوازها وها هتنجح خطتها ....هنشوف...يتبع
يتبع الفصل التاسع 9 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent