Ads by Google X

رواية زواج اجباري الفصل الخامس 5 - دنيا علاء الجندي

الصفحة الرئيسية

رواية زواج اجباري البارت الخامس 5 بقلم دنيا علاء الجندي

رواية زواج اجباري كاملة

رواية زواج اجباري الفصل الخامس 5

-م تردي ي زينب ساكتة لية فهميني لية بتعامليني حلو وانا مدتكيش حقوقك!! 
-افهمك اي ي يوسف افهمك اي
معقول مفهمتش!! مفهمتش اني بحبك ي يوسف!! مفهمتش اني بخاف عليك!! 
محستش بحبي ليك!! مشوفتش حبي ليك باين ف عيني!! 
-بس ي زينب انا محبتكيش.. 
-عارفة ي يوسف انك محبتنيش وكسرت قلبي لما قولتلي كدة بس لية ي يوسف محبتنيش!! 
-مش عارف ي زينب انا مكنتش بفكر ارتبط خالص دلوقتي ولا اتجوز دلوقتي. 
-مش عارف!! مش عارف اي ي يوسف دا انت ناضج بما يكفي وخلصت كليتك.. 
طب عرفني لو ف واحدة تانية ف حياتك 
-اهدي ي زينب مفيش حد غيرك ف حياتي ومش معقول ادخل حد غيرك ف حياتي وانتِ بقيتي مراتي متفكريش كدة ي زينب
-امال افكر ازاي ي يوسف!! 
قولي انت افكر ازاي وجوزي والراجل ال بحبة من وانا صغيرة بيعمل معايا كدة!! 
-طب ممكن بس تهدي ومتعيطيش.. 
وبعدين بتحبيني وانتِ صغيرة ازاي!! 
-مش كانت اول مرة تحبيني فيها لما خطبتك!! 
-لا ي يوسف مش أول مرة 
أنا بحبك من وقت م كنا ف ثانوي ي يوسف وكنت بدعي ربنا انك تكون ليا 
-ثواني ي زينب مش فاهم حاجة 
يعني انتِ بتحبيني من ايام الثانوي وساكتة كل السنين دي وكنا مع بعض ف الكلية وكنتِ بتحبيني برضو!!! 
-ايوة ي يوسف 3 سنين ثانوي وال 4 سنين الجامعة كنت بحبك ولسة بحبك ي يوسف وفكرت لما انت جيت اتقدملتي انك بتحبني انت كمان بس مكنتش اعرف انك بتكرهني كدة ي يوسف.. 
-لا ي زينب مش بكرهك والله متقوليش كدة م احنا كنا صحاب ي زينب بس مكنش باين منك اي حاجة 
-هبين اي ي يوسف!! لا حاولت ابينلك كتير بس انت ال مهتمش
-مش عارف اقولك اي ي زينب انا مصدوم والله من كلامك
معقول كل السنين دي بتحبيني وكنتِ بتدعي ربنا ان اكون ليكي!!!!.. 
-اة ي يوسف معقول.. متستغربش كدة وصدق انِ بحبك كدة ومفتحتش قلبي لحد غيرك..
-والله ي زينب انتِ صدمتني بكلامك دا طب ومقولتيش لية ي زينب انك بتحبيني..
-اقول اي ي يوسف المفروض تحس بحبي ليك لكن انت ي يوسف محستش بكدة وكسرت قلبي لما قولتلي اول امبارح انك مبتحبنيش وانك مكنتش عاوز تتجوزني.
-انا اسف والله ي زينب 
-مش هيفيد الأسف ي يوسف ولا هيغير حاجة..
_______________________♡
سبت يوسف قاعد مكانة علي السفرة وقومت  دخلت اوضتي وانا منهارة من العياط وكنت عاوزة افضل لوحدي. 
يوسف جة ورايا ع طول وفضل يخبط علي الباب قولتلة...
-متدخلش ي يوسف سيبني لوحدي شوية لو سمحت.. 
-طب افتحيلي ي زينب نتكلم متفضليش لوحدك كدة 
-ي يوسف بس بقا مش هفتح دلوقتي سيبني لوحدي.. 
_____________♡
وبطل يخبط علي الباب بس كان واقف لسة قدام الباب وبعد شوية مشي تقريبا راح اوضتة وفضلت انا قاعدة ف اوضتي مخنوقة وبعيط وام سمعت اذن الضهر قومت عشان اتوضي واصلي واول م فتحت الباب لقيت يوسف فتح بابا اوضتة هو كمان وكان خايف عليا 
ودي كانت اول مرة اشوف ف عينة خوف عليا.. 
_____♡
-انتِ كويسة ي زينب!! 
-اة ي يوسف كويسة هدخل اتوضي عشان اصلي 
-طيب اتفضلي خلي بالك عشان باين انك تعبانة. 
_____________♡
مردتش علية ودخلت عشان اتوضي وبعد م خلصت وطالعة
لقيتة لسة واقف جيت اعدي اروح الاوضة 
راح واقف قدامي وب ايدة رفع وشي من الارض وكانت عيني ف عينة
انا ارتبكت وقولتلة.. 
-اي ي يوسف.. 
-تاني مرة ي ست زينب متدخليش وتقفلي عليكي وانتِ ف حالتك دي عشان قلقت عليكي فهمتي!!
-قلقت!!
-اة ي زينب قلقت وخوفت عليكي كمان والله..
ادخلي انتِ صلي وتعالي اقعدي ف الصالة..
__________________♡
سبتة ودخلت اصلي الضهر وبعد م خلصت طلعت الصالة بس ملقتوش
ناديت علية...
-ي يوسف..
لقيتة جاي ولابس مريول المطبخ بصراحة مقدرتش امسك نفسي من الضحك علية
-قالي..
ماشي ي ست زينب اضحكي براحتك
-انت لابس كدة لية ي يوسف شكلك يضحك بصراحة متزعلش هههههههه
-ي ستي هعمل انا الغدا النهاردة وانتِ اارتاحي..
-تعمل اي!! دا انت مبتعرفش تعمل اكل ي يوسف 
اقعد والنبي ل تبوظ حاجة جوة احنا لسة تالت يوم لينا اعقل واقعد كدة
-اعقل واقعد لية ي ست زينب هو انا مش عاقل!! الحق عليا اني عاوز اريحك النهاردة
-لا وع اي ادخل اعمل الاكل ي استاذ يوسف 
بس اياك تبوظ حاجة.. 
__________________♡
سابني ودخل المطبخ وانا كنت فرحانة شوية من جوايا انة خايف عليا وبيفكر ف راحتي وحسيت انة مع الوقت هيتغير اكتر ويحبني كنت واثقة من كدةة وعندي امل ف ربنا... 
_______♡
بعد شوية لقيتة بينادي ههههه
-ي زييييييييييينب... 
-نعم ي يوسف. 
-تعالي هنا ي زينب بسرعة ههههههههه
--هاا جيت اهو خير
انت هتعمل اكل اي اصلا 
-مش عارف 
انتِ عاوزة تاكلي اي طيب!! 
-يعم اعمل اي حاجةة
اقولك.. ف اكل لسة ف التلاجة طلعة سخنة وجهز يلة 
-اسهل برضو اسخن فين بقاا!! 
-ع البوتجاز ي يوسف هيكون فين.. 
-طيب روحي اقعدي برة بقا ع م اخلص ي ستي.. 
_________♡
طلعت قعدت برة مكاني ع م اهو يخلص 
قعدت اتفرج علي التليفزيون وكنت مرتاحة وفرحانة ان يوسف عمل حاجة عشاني.. 
ولقيتة بيحط الاكل علي السفرة كانت الساعة 1 كدة خلص وقالي قومي يلة نتغدا... 
قومت وقعدنا نتغدا.. 
_______________♡
-اي رايك ف اكلي بقا اة هو مش طبيخي بس تسخيني هههههههههه
-ي سيدي تسلم ايدك اتغدا يلة.. 
______♡
اتغدينا وجيت اقوم اشيل الاكل يوسف قالي لا اليوم عليا انا قومي اغسلي انتِ وتعالي اقعدي هنا متدخليش اوضتك.. 
قولتلة حاضر.. 
وكنت فرحانة وهو بيقولي كدة.. 
قومت غسلت ايدي ورجعت قعدت ف الصالة ع م يوسف دخل الاطباق المطبخ ولقيتة غاب جوة
قومت اشوفة غاب لية 
لقيتة واقف بيغسل الاطباق مكان الغدا
ضحكت علية 
قالي... 
-اضحكي اضحكي جة اليوم ال يوسف يوقف ف المطبخ ويسغل كمان هههههه
-طب اغسل بضمير ي استاذ يوسف.. 
_________♡
وخرجت قعدت ف الصالة تاني جبت علي فيلم اجنبي وقعدت اتفرج علية علي م يوسف يخلص ويجي 
_____♡
بعد شوية جة وكان عامل كابتشينوو 
حطة وقعد علي الكنبة ال قصادي 
ولقيتة بيقولي.. 
-زينب ياريت ام تكوني مخنوقة اتكلمي معايا متدخليش وتقفلي علي نفسك كدة.. 
-ان شاء الله ي يوسف
_____♡
فضلنا قاعدين لحد م العصر أذن قومت عشان اصلي 
ودخلت اتوضيت وصليت وبعدين قومت طلعت هدوم ودخلت أخد شاور.. 
وبعد م خلصت روحت اوضتي وعملت شعري ورجعت الصالة اقعد مع يوسف 
بس لقيتة نايم للاسف.. 
بس حبيت اصحية وللاسف برضو رد وقالي سبيني نايم ههههه.. 
سبتة نايم وقعدت انا اتفرج ع التليفزيون.. 
لحد برضو م المغرب آذن وقومت صليتة وفضلت ف الاوضة لحد م العشاء اذنت صليتها وقرأت القرأن وطلعت قعدت ف الصالة تاني
لقيت يوسف صحي وقعد علي الكنبة.. 
-صحي النوم يعم كدة سيبتني ونمت.. 
-انا مش عارف نمت ازاي والله ي زينب
-عادي بتحصل قوم صلي المغرب والعشاء. 
-حاضر بس معلش اعملي شاي
-طيب صلي وانا هعمل.. 
شوية وقومت عملتلة شاي وطلعت الصالة ع م اهو يجي  .. 
وهو خلص وجة قعد بس المرة دي قعد علي نفس الكنبة ال انا قاعدة عليها.. 
حقيقي فرحت جدا وفضلت قاعدة وانا مبتسمة.. 
فضلنا قاعدين كدة لحد م الساعة جت 11 قومت عملت فشار وطلعت قعدت جمب يوسف.. 
__________♡
-اي دة عملتي فشار والله ف وقتة هههههه
-طيب ي سيدي اتفضل كل.. 
وقعدنا ناكل الفشار واحنا بنتفرج علي التليفزيون وكنت انا حسيت اني عاوزة أنام 
فعدلت مخدة الكنبة وسندت راسي عليهاا
وللاسف نعست ههههههههههههه.. 
يوسف حاول يصحيني بس انا مردتش اقوم كنت رايحة ف النوم.. 
______________♡
صحيت بعد الفجر لقتني متغطية ويوسف علي الكنبة التانية قصادي.. 
-يوسف.. يوسف قوم انت نمت
-نمت اي دا انتِ ال نمتي 
-طب قوم ادخل جوة وانا كمان هدخل بس هصلي الفجر قبل م الشمس تطلع.. 
-طيب هصلي انا كمان قبل م انام.. 
______♡
كان يوسف نعسان لقتة دخل الحمام ال، برة اوضتة وقفت علي م اهو خلص وبعدين دخلت اتوضيت وخلصت ورحت أوضتي 
بس اتفاجئت إن يوسف عندي ف الأوضة جوة.. 
يتبع الفصل السادس 6 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent