Ads by Google X

رواية تزوجني رغما عنه "اياد وياسمين" الفصل الخامس 5

الصفحة الرئيسية

رواية اياد وياسمين تزوجني رغما عنه البارت الخامس 5

رواية تزوجني رغماً عنه كاملة

رواية تزوجني رغماً عنه الفصل الخامس 5

تزوجني رغما عنه مر الصباح كالعاده بالنسبه لاياد استيقظ صباحا تناول الفطور ذهب للعمل وبالنسبه لياسمين استيقظت حضرت الفطور وقامت باعمال المنزل وبالطبع هدي لا تزال نائمه 
والده هدي:انتي ياست هانم اصحي الساعه 12وعندنا شغل كتير 
هدي:بصوت نعثان لا ياحبيبتي انسيني انا هخرج قبل العصر مع صحابي ومش هرجع غير ع 11باليل
والده هدي:اه ما انتي دايره ع حل شعرك ومش عاجبك عيشتنا ونهايتك هتبقي سودا ان شاء الله قومي يابت ساعديني يلا 
هدي:يوه عليكي فصلان ع الصبح هو مافيش غيري ما عندك العاقله عبير خليها تساعدك 
والده هدي:عبير راحت تدور ع شغل يافاشله 
هدي:انا كمان رايحه شغل مهم جدا ومقدرش مروحش 
والدتها:شغل اه واي نوع الشغل دا بقي اي وهتجيبي منه كام 
هدي:هيكون اي سكرتيره ياختي وهجيب فلوس رز 
والدتها:والله يابنتي طول عمرك فاشله وحاسه ان نهايتك قربت بس اعمل اي مش قادره عليكي مهما اقول مش بتسمعي ليا قومي ساعديني ف التنظيف لحد ما تيجي تغوري يلا يابت ....وامسكت بالمقشه وضربتها بها
هدي:وهي تنهض مسرعه اااااه اي ياشيخه حرام عليكي 
والدتها وهي تضربها:والله اي حاجه حلال فيكي يافاشله 
هدي:خلاص هساعدك خلاص يالهوي عليكي ...ودخلت هدي الحمام واغلقت الباب بسرعه 
هدي لنفسها:اوف امتي بقي ارتاح من الهم دا ويبقي عندي خدم واتأمر عليهم ..اخذت هدي حماما وخرجت تساعد والدتها الي ان رن هاتفها 
هدي،:الو حبيبي اخبارك
اياد:تمام ياحبي ها مستعده 
هدي:سوري هاخد بس حمام اصل كنت نايمه ونص ساعه واكون قدامك 
اياد:اوك انا هخرج واستناكي ف نفس المكان 
هدي:بيس يابيبي باي 
اياد:باي ..اغلقت هدي الخط مع اياد ودخلت الحمام مسرعه لتاأخذ حماما بعد العمل الشاق ف مساعده والدتها وارتد ثيابها وف ذلك الوقت كان اياد يبحث لها عن هديه فاخره للاعتذار منها وبعد ان اشتري الهديه ذهب ينتظرها ف المكان المعتاد وهو ينتظر اتصلت به والدته 
اياد؟الو ياماما خير
والدته:سبت المعرض بدري ليه يا اياد ورايح فين رايح تقابل الصايعه بتاعتك
اياد:يا ماما قولتلك قبل كدا مش تجيبي سيرتها وتتكلمي عليها 
والدته:سحبت من البنك الفين ونص تعمل بيهم اي تصرفهم عليها طبعا صح مفكرني مش هعرف دا انت حتي مش اشتريت اخطيبتك اي حاجه من وقت الخطوبه
اياد:ماما ارحميني بقي سلام واغلق الخط 
والدته كانت ف قمه غضبها لما فعله اياد ولكنها لم تستطع ان تفعل شئ الا انها اتصلت ب ياسمين 
والده اياد:الو ياسمين حبيبتي 
ياسمين:ازيك ياطنط عامله اي 
والده اياد:الحمدلله اي اتبسطي مع اياد امبارح 
ياسمين:اه كانت سهره ولا اجمل 
والده اياد:طب ما تتصلي بيه وتتقابلوا دلوقتي 
ياسمين:ليه 
والده اياد:اصل اياد نزل اشتري ليكي هديه جنان بس عاملها مفجأه كلميه واخرجوا وهو اكيد هيديها لك 
ياسمين :بجد طيب ميرسي ياطنط سلام ....ف ذلك الوقت كانت هدي تتلقي اتصالا من عماد 
عماد:دودي هنتقابل دلوقتي لان باليل عندي شغل اضافي 
هدي:بس يا عماد مش قولنا المغرب 
عماد:انا جبت الفلوس معايا ها هتيجي ولا لا هستانكي ف نفس الكافيه اللي بتقابل فيه يلا بسرعه انا هناك سلام 
فكرت هدي كيف ستلغي معادها مع اياد او تأجله 
هدي:اه فكره اقوله ماما تعبت ونقلناها المستشفي اه تمام 
اتصلت هدي باياد 
هدي:وهي تتصنع البكاء 😢😢اهي اهي اهي اياد انا اسفه ياحبيبي مش هعرف اجي المعاد بتاعنا ماما تعبت ونقلناها المستشفي 
اياد:بجد الف سلامه عليها 
هدي:طيب سلام بقي عشان مش فاضيه واغلقت الخط مسرعه ..وابتسمت انه اقتنع 
هدي لنفسها:مغفل قوي وسهل اقناعه نروح بقي لعمده ناخد الفلوس واتغدي غدي كويس بدل الباميه القرديحي دي 
بعد ان اغلق اياد الخط مع هدي وجد ياسمين تتصل 
ياسمين:مساء الخير
اياد:مساءالنور اخبارك 
ياسمين:انا لبست وخارجه شويه تحب تخرج معايا هفسحك خروجه محصلتش 
اياد:انا كدا كدا فاضي خلاص انا جاي عندك البيت اخدك اجهزي 
ياسمين:تمام انا جاهزة ..اغلق اياد الخط مع ياسمين 
اياد:لنفسه مقسومه ليكي الخروجه يا ياسمين يلا رزقك بقي....اتصلت ياسمين بوالده اياد
ياسمين:ايوة ياطنط كان عندك حق اياد كان مستني اتصالي انا مبسوطه جدا 
والده اياد:بجد طيب ياحبييتي ربنا يسعدكوا روحي البسي بسرعه 
ياسمين ؛حاضر سلام ياحبييتي ...اغلقت والده اياد الخط مع ياسمين وكانت تتعجب بان نصيحتها لياسمين قد بأت بالنجاح 
والده اياد لنفسها:يمكن ظلمته وكان جايب الهديه لياسمين بس لا لو جايبها لسوما كان قالي ومش قفل السكه ف وشي بس اي السر اللي خلاه مش يرفض طلب ياسمين غريبه انا هتجنن واعرف يمكن البت الصايعه دي حلقتله لما خطب وقالت مافيش منه فايده مدام خطب امممم يمكن ربنا ياخدها فسكتها بعيد عننا يارب ...........وصل اياد الي منزل ياسمين واتصل بها ونزلت بمجرد ما اتصل 
ياسمين:مساء الخير
اياد:وهو يفتح السياره مساء النور  اي النشاط دا كله جهزتي بسرعه
ياسمين:اه شوفت بقي 
اياد:شطورة اي رايحه فين بقي 
ياسمين:وهي تنظر الي العلبه الله اي دي هديه ليا 
شعر اياد بالاحراج وياسمين تمسك الهديه 
اياد:باحراج اه بس 
ياسمين:وقد فتحت العلبه الله ساعه تحفه جميله جدا زوقك تحفه بجد 
اياد:بتصنع ميرسي ...وف باله يقول دي لهدي وانا زي الغبي ما فكرتش اخبيها لتشوفها يلا مش مشكله اشتري غيرها لهدي وامري لله انا هتجنن ساعه بالفين جنيه لحبيبتي اخدتها هي لا والبت جريئه ماصبرتش حتي تعرف ليها ولا لمين اه بس صح هي متعرفش اني بحب هدي والمفروض اني بحبها هي زي ماهي ظانه 
ياسمين:اياد اي بتفكر ف اي 
اياد:مافيش بس كنت خايف مش تعجبك 
ياسمين:ازاي بس كفايه انك افتكترني وجبتهالي حتي لو كانت ب10جنيه الهديه بقيمتها مش بتمنها 
اياد:اه عندك حق  
ياسمين:انا اول ما ماما سعاد قالتلي انك جايبلي هديه الدنيا ماكنتش سيعاني من الفرح والله 
اياد:ماما قالتلك وظهرت عليا علامات الغضب وضرب يده ع دركسيون السياره ااااه الله يلعن دا حظ
ياسمين:بارتباك اي مالك اتعصبت ليه كدا هو ف حاجه 
اياد:ااه اي لا ماما عصبتني حرقت المفجآه اللي كنت عاملها  وعشان كدا تتعصبت انا اسف 
ياسمين:ولا يهمك ياحبيبي 
اياد:المهم عجبتك الساعه 
ياسمين:جدا حاوة ف ايده صح وارته يدها 
اياد:الله جميله جدا ف ايدك مبروك عليكي كان اياد قلبه يغلي مما فعلته به والدته ولكنه لم يظهر ذلك امام ياسمين ف ذلك الوقت كانت هدي تجلس ف المقهي برفقه عماد وتشرب العصير 
عماد:هدي وحشتيني مسافه امبارح بجد وحلمت بيكي امبارح 
هدي:بجد حلمت اي بقي
عماد:حلمت انك مراتي واننا ف سرير واحد وكدا 
هدي:اه حلم كويس اكيد اما نتزوج هيتحقق 
عماد:اه اكيد
هدي:جبت الفلوس ولا اي 
عماد:اه طبعا جبتهم واخرج المال من جيبه اتفضلي يلا اهم 
هدي:بفرحه حبيبي تسلملي وقبلته ع وجنته 
عماد:حبييتي انا تحت امرك ف اي وقت 
هدي:مش هناكل بقي انا مفطرتش وميته من الجوع
عماد:اكيد يلا بينا نروح مطعم تحبي تاكلي اي بقي
هدي:اي رأيك ناكل  فراخ مشويه 
عماد:الي تحبيه يلا بينا انا دفعت الحساب 
هدي:يلا بينا  وذهبوا الي مطعم لتناول الطعام بينما اياد وياسمين ذهبوا للتسوق 
اياد:يعني انتي مجرجراني معاكي عشان تشتري لبس 
ياسمين:اه دا لبس الي هلبسه ف البيت اما نتزوج 
اياد:طيب وانا مابعرفش ف الحاجات دي 
ياسمين:يعني مش هتعرف تقولي رأيك 
اياد:لا اقولك تيجي نتغدي ف المطعم الي كان فيه امبارح انا حبيته المطعم 
ياسمين:ياريت يلا بينا 
اياد:تحبي تاكلي اي بقي 
ياسمين:اللي تحبه انا بحبه 
اياد:ف باله ياه ع النحنحه 😕
ذهب اياد وياسمين الي المطعم  وطلب اياد كبده وكذلك ياسمين وبعد انتهاء العذاء 
ياسمين:ممكن اطلب منك طلب 
اياد:اكيد قولي 
ياسمين:اي رأيك نركب مركب ف النيل 
اياد:اممم حاليا ورن هاتف اياد حينها 
اياد:لحظه اشوف مين ابتعد اياد عن ياسمين واجاب ع هدي ايوة ياحبيبتي والدتك عامله اي 
هدي:ماما اه ماما بقت كويسه ها هتاقبلني بقي دلوقتي احنا المغرب اهو انا مستنيه ف مكانا 
اياد:معلش اسف عندي شغل دلوقتي 
هدي:وهديتي فين قابليني اديني الهديه وروح حتي 
اياد:معلش بكرا نتقابل واجبلك الهديه 
هدي:بس .........اه قفل السكه ف وشي كمان كدا يا اياد اول مره تعملها نهارك طين 
ياسمين:اي يا اياد مش يلا بينا 
اياد:اه يلا نركب المركب 
ياسمين:بفرحه اه يلا ....ركب اياد المركب مع ياسمين وكانت ياسمين ف قمه السعاده وتلعب بيدها ف الماء اما اياد فكان يفكر بهدي وبتصرفه المشين وقفل الخط ف وجهها وبعد المغرب وانتهاء جوله المركب اوصل اياد ياسمين الي منزلها وكانت ياسمين سعيده جدا وعاد اياد الي منزله وجده والدته تشاهد التلفاز 
اياد:مساءالخير
والدته:مساء النور 
اياد:الا صحيح ياماما عرفتي منين اني اشتريت هديه غاليه 
والدته:انا اعرف كل حاجه امال مفكر هو.مال سايب بس اكيد راحت لليستحقه 
اياد:اه دبستيني ومبسوطه
والدته؛هههههههههه جدا .....نظر لها اياد بنظره غيظ جدا ولكنه لم يجبها ودخل غرفته ....واتصل بهدي يعتذر منها واتفق معها بان يلتقي بها غدا مساء ....ف الصباح كان يوم اياد عاديا جدا والي ان جاء بعد العصر نزل يشتري هديه لهدي ولكن لم يكن معه مال كثير وشعر بالقلق ان سحب مال ستعرف والدته وخشي ان يحدث مثل ما حدث الامس لذلك قرر ان يحضر هديه بمال الذي معه وتذكر كلام ياسمين بان الهديه بقيمتها وليست بثمنها فذهب واشتري سلسال فضي انيق وجميل ولكن ثمنه ليس كثير مثل الساعه ووضعه ف علبه مزينه بطريقه جميله وتقابل مع هدي واخذها الي المطعم الذي كان فيه بالامس مع ياسمين.
هدي:اي المطعم البيئه دا يا اياد كنا روحنا مطعم خمس نجوم
اياد:الاكل هنا يجنن دلوقتي هتشوفي 
هدي:امممم وفين هديتي بقي 
اياد:واخرج الهديه من جيبه اتفضلي حبيبتي 
هدي :لنفسها اكيد خاتم دهب ولا سلسله وفتحتها وهي سعيده وبمجرد ما نظرت الي الهديه بدي عليها علامات الزعل.والاستغرا
يتبع الفصل السادس 6 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent