Ads by Google X

رواية تزوجني رغما عنه "اياد وياسمين" الفصل الرابع 4

الصفحة الرئيسية

رواية اياد وياسمين تزوجني رغما عنه البارت الرابع 4

رواية تزوجني رغماً عنه كاملة

رواية تزوجني رغماً عنه الفصل الرابع 4

بعد انتهاء اياد وياسمين من اكل الايس كريم 
اياد:ها يلا بينا بقي تحبي تروحي اي مكان تاني ولا نروح البيت 
ياسمين:ممكن نتمشي ع الكورنيش شويه لو ماعندكش مانع يعني 
اياد:لنفسه ياسلام ع رخامتك ....اه طبعا اتفضلي هدفع الحساب بس تمر 
النادل:نعم 
اياد:اتفضل خلي الباقي عشانك 
النادل:شكرا لحضرتك .....خرج اياد وياسمين ركبوا السياره ووصلوا الي الكورنيش وركن السياره بقربه ونزلوا يمشوا
ياسمين:واو الجو تحفه 
اياد:اه فعلا جميل غريب عمري ما فكرت اتمشي ع الكورنيش قبل كدا مع ان الجو.جميل
ياسمين:لطالما اتخيلت اننا بنتمشي مع بعض ع الكورنيش 
اياد:بجد اممم فكره كويسه 
ياسمين:ميرسي  
اياد:ع اي
ياسمين:ع السهره الجميله دي بجد جميله وانا مبسوطه جدا
اياد:طيب كويس انها عجبتك تحبي الترمس اجبلك 
ياسمين:ياريت 
اياد:طيب لحظه اجيب اتنين ترمس حط ليمون وشطه كتير لو سمحت
ياسمين:وليا انا كمان لو سمحت 
اياد:بتحبي الشطه 
ياسمين:جدا بيكون تحفه 
اياد:لنفسه غريبه هدي مابتحبش اي حاجه من اللي بحبها انما ياسمين عكسها تماما ...اخذ الترمس من البائع
اياد:اتفضلي 
ياسمين:ميرسي واكلت منه واو جميل 
اياد:وهو يأكل اه تحفه بجد وظلوا يتحدثوا وتعيد ياسمين الذكريات لياد وهو بالفعل يتذكر معها وكانت الامسيه رائعه بالنسبه لياسمين اكثر لقد كانت ف قمه سعادتها ف حب عمرها اصبح زوجها المستقبلي وهي الآن ف موعد معه اما بالنسبه لاياد فقد كان الامر عادي وباله مشغول بهدي التي لم تجب ع الهاتف او رسالته وذلك لانها بالملاهي مع عماد ولا تتذكره اصلا .........وع صعيد اخر هدي تحتضن اياد وهي ف لعبه الحلزونه وتصرخ 
هدي:اااااااااااه شديده اللعبه دي صح ياعمده
عماد:اه قوي والاشد وانتي حضناني كدا ماقولتيش اجي اكلم والدك امتي 
هدي: لنفسها انت للخروج بس يامعفن بقي اسيب اياد المليونير وارضي بيك انت
عماد:بتفكري ف اي يابنتي ما تردي 
هدي:لا بابا قال مافيش زواج قبل ما اخلص دراسه الكليه وبابا حازم جدا ف الموضوع دا 
عماد:حازم اه باين ياختي ....بعد انتهاء اللعبه 
هدي:مش هنتعشي بقي ولا اي انا جوعت 
عماد:اكيد تحبي تتعشي اي 
هدي:بيتزا اي رأيك 
عماد:اشطا يلا بينا ....ذهبوا الي المطعم واختار عماد مكان محجوب قليلا عن الناس 
عماد:اي رأيك مكان محدش شايف بنعمل اي ..ومسك ايدها انا بحبك ياهدي ووضع يده الاخري ع كتفها وهي لم تمنعه 
هدي:وانا كمان واقترب منها عماد اكثر وقبلها وهي ايضا 
عماد:امتي بقي تخلصي الجامعه عشان نتزوج .....
هدي:هانت فاصل سنه بس عمده عايزة منك حاجه ضروري اصل بابا مش معاه قالتها بدلع وتغنج
عماد:عايزة اي عنيا انا بشتغل معايا فلوس عايزة فلوس 
هدي:اه ياحبيبي بصراحه عايزة اجيب طقم جديد.ومعيش فلوس وبابا ف ازمه الايام ..قالتها وهي تقرب منه وتحتضنه 
عماد:من عنيا ياحبي عايزة كام 
هدي؛الف جنيه بس ياحبيبي 
عماد:بكرا هيكونوا عندك ياحبي وقبلته هي هذه المره
هدي:حبيبي ياعمده بحبك.موت امووواه 
عماد:وانا كمان بحبك .....احضر النادل البيتزا 
هدي:يلا ناكل بقي عشان ميته من الجوع 
عماد:يلا بينا ....بعد الانتهاء من الطعام 
هدي:وهي تنظر الي هاتفها ياه الساعه عشره اتاخرت بابا هيقتلني يلا بينا 
عماد:نشرب البيسي الاول 
هدي:نجيب كانز ف الطريق يلا بقي 
عماد:طيب هحاسب ودفع الحاسب وخرجوا ف ذلك الوقت كان اياد يوصل ياسمين الي منزلها وقبل ان تنزل من السياره
ياسمين:ميرسي ع السهره اللطيفه دي بجد كانت ممتعه 
اياد:دا واجبي المهم انك.اتبسطي 
ياسمين:الاهم وجودك معايا بيبسطني 
اياد:طيب انزلي اتاخرنا وعندي شغل بكرا 
ياسمين:اه اسفه ونزلت ياسمين ودخلت الي البيت والتفتت ولوحت الي اياد ولكنها وجدته قد انطلق بسيارته 
ياسمين :لنفسها اي دا مش استني يطمن عليا اذا دخلت يلا عادي يمكن مشغول  .....انطلق اياد مسرعا بالسياره ونظر الي هاتفه ولم يجد اي رساله ولا اتصال من هدي فقلق عليها جدا وحاول الاتصال بقي ولكنها لم تجب فقد وضعت هاتفها ع الصامت لكي لا يري عماد اتصالات اياد ويكشف امرها وصل اياد الي المنزل وبمجرد دخوله وجد والدته تنظره ف الصاله 
اياد:السلام عليكم
والدته:عليك السلام ها عملت اي 
اياد:ماتقلقيش السهره.كانت كويسه وهي لطيفه بس برضو مش متقبلها ومتخافيش هي مش حست بكدا خالص لاني اظهرت اني متقبل الخطوبه والزواج دا 
والدته:مع الوقت اما تعرفها كويس وتعرف الفرق بينها وبين الحربايه اللي انت بتحبها دي هتعرف مين الكويس ومين اللي بخدعك
اياد:يوة ياماما تاني الكلام دا انا مش بعمل اللي بتطلبيه حلي عني بقي مش هتتحكمي ف قلبي كمان دي عيشه تشل ودخل الي غرفته
والدته:لنفسها عيل خايب بلي قرف وذهبت الي غرفتها .....ف ذلك الوقت كان عماد قد اوصل هدي الي منزلها 
هدي:متنساش معادنا بكرا تمام 
عماد:انا عنيا ليكي ياحبي باي 
هدي:بباي ودخلت مسرعه الي المنزل وبمجرد دخولها غرفتها اتصلت ب اياد 
اياد:اهو ياهانم كنتي فين كل دا 
هدي:وهي تمثل انها كانت نائمه كنت نايمه يابيبي ولسا صاحيه حالا 
اياد:بجد طب مش رديتي ليه عليا.
هدي:كنت نايمه وعملته صامت عشان عارفه انك مع خطيبتك عملت اي بقي 
اياد:معلش حبييتي اتخضيت عليكي لما مش رديتي 
هدي:ولا يهمك ياحبيبي مع انك ظلمتني وانا زعلانه بجد 
اياد:متزعليش بكرا اقابلك وهجبلك هديه اصالحك بيها اي رأيك 
هدي:هتجبلي اي بقي ها 
اياد:خليها مفجأه بكرا بعد العصر هعدي اخدك.هوديكي مطعم تحفه 
هدي:اوك نتغدا مع بعض ...فكرت قليلا يوم دي معادي مع عماد بعد المغرب عشان اخد الفلوس طب اعمل اي 
اياد:هدي اي بتفكري ف اي 
هدي:نسيت بعد.المغرب خارجه مع ماما وبابا رايحيين لعمتي تعبانه 
اياد:امممممم خلاص نتقابل الساعه 2،وقبل المغرب تروحي البيت 
هدي:اها تمام جميل جدا 
اياد:المهم قوليلي كنتي نايمه ليه تعبانه ولا اي ياحبي 
هدي:اضايقت انك خرجت مع الزفته بتاعتك وقررت انام عشان مافكرش بتعملوا اي واضايق
اياد :بفرحه بتغيري عليا ولا اي 
هدي:اكيد ياحبيبي بغير عليك ومش عايزة حد ياخدك.مني 
اياد:ربنا يخليكي ليا ياحبيبتي ولا يحرمني منك.
هدي:ويخليك ليا دايما ....وف بالها تقول ولا فكرت اصلا فيكوا ولا بغير اساسا عليك كل اللي يهمني فلوسك والمكانه اللي هترفعني فيها لما اتزوجك 
وبينما يتحدث اياد.مع هدي اتصلت ياسمين به 
اياد:معلش ياحبي تلفوني بيرن هرد.وابقي اكلمك 
هدي:ولا يهمك.يابيبي رد انت شوف مين ..اغلق اياد الخط مع هدي واتصل بياسمين 
اياد:مساء الخير 
ياسمين:مساء النور وصلت ولا لسا 
اياد:اه لسا واصل حالا 
ياسمين :ممكن سؤال بس مش تتضايق
اياد:اتفضلي 
ياسمين:امبارح.والنهارده.رنيت عليك ولقيتك.انتظار مع حد ياتري مع مين 
اياد:مافيش بكلم.صحابي بس مش اكتر اشمعنه بتسالي ف حاجه 
ياسمين:مافيش بس سؤال 
اياد:واطمنتي خلاص 
ياسمين:اه خلاص تصبح.ع خير 
اياد:وانتي من اهله واغلق الخط 
اياد وهو يفكر اي البت دي بتسال وكأن قلبها حاسس اني بكلم حد غيرها بت غلسه انتي مالك بكلم مين واتصل بهدي مره اخري وجد هاتفها قد اقفل 
اياد:بعصبيه ودي كمان قفلن الفون يخربيت كدا انام احسن واطفئ الاضواء ونام ....لكن هدي هاتفها لم يكن مقفل لقد كانت تتحدث مع عماد من خط اخر ولذلك الاخر كان مغلق
.....فالفجر استيقظ اياد ع صوت رنين الهاتف انها ياسمين تتصل
اياد:بتتصل ليه ديلوقتي الو 
ياسمين:اياد صباح الخير اتصلت اصحيك تصلي الفجر 
اياد:صباح النور اهو.صحيت هصلي سلام واغلق الخط 
اياد :لنفسه مصحياني اصلي الفجر ..وسمع اياد صوت والده ذاهب لصلاه الفجر  وقالاقوم بقي اصلي معاه مدام صحيت مش هعرف انام
اياد:بابا رايح تصلي الفجر 
والده:اه عايز حاجه
اياد:اها استني هاتضواء واجي معاك 
والده:طيب....ولنفسه يقول غريبه ان اياد اول مره ف حياته يصحي يصلي الفجر ...بدل اياد ملابسه وتوضئ وخرج للصلاه مع والده وف طريقهم للمسجد 
والده:غريبه اول مره تصحي تصلي الفجر معايا يعني 
اياد:ياسمين صحتني اصلي وسمعتك خارج فقولت اخرج اصلي معاك 
والده:ياسمين اه بنت كويسه جد ا مش بتسيب فرض جزاهااالله خيرا
اياد:اه بس تصدق الجو دلوقتي ف نسيم جميل تحفه 
والده:اه وهتحس انك نشيط كمان يلا بينا تدخل اقاموا الصلاه 
اياد:يلا...دخل اياد ووالده المسجد وصلوا الفجر جماعه وبعد خروجهم 
اياد:بجد يابابا صلاه الفجر نشاط جميل بعد كدا هصلي معاك كل يوم 
والده:جميل ربنا يصلح حالك.ياحبيبي 
اياد:يارب ....وذهبوا للمنزل واستلقي اياد ع سريره وامسك هاتفه وجد رساله من ياسمين 
ياسمين:صلاه مقبوله ان شاء الله ..فارسل لها رساله 
اياد:نحن واياكم ميرسي انك صحتيني اصلي الفجر 
ياسمين:دا واجب مافهوش شكر.....قرأ اياد هذه الرساله ولم يجد ردا عليها فلم يجبها بعدها .. ياتري بكرا اياد.هيكشف خطه هدي ويشوفها مع عماد ولا هيستمر الخداع...
يتبع الفصل الخامس 5 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent