Ads by Google X

رواية تزوجني رغما عنه "اياد وياسمين" الفصل الثالث 3

الصفحة الرئيسية

رواية اياد وياسمين تزوجني رغما عنه البارت الثالث 3

رواية تزوجني رغماً عنه كاملة

رواية تزوجني رغماً عنه الفصل الثالث 3

ذهب اياد الي منزله وبمجرد دخوله المنزل دخل غرفته واتصل بهدي 
اياد:دودو حبييتي عامله اي وحشتيني مووت موت
هدي:وانت كمان وحشتيني انا كنت مضايقه وهموت النهارده وعندي ملل فظيع وانت بعيد عني
اياد:معلش ياحبي غصب عني والله انتي عارفه
هدي:اه ياحبيبي عارفه المهم عملت اي مع العروسه
اياد:معملتش حاجه اتغدينا واشترينا الدهب وروحنا بيتهم ولسا جايين اهو 
هدي بحماس :واشتريت دهب اي وبكام بقي ها 
اياد:احنا اشترينا ليها ب110الف ووالدها اشتري ليها ب30الف 
هدي:لنفسها يالهوي يابت المحظوظه ب140الف وانا حتي معيش ب10الاف ....هدي لاياد جابت اي بقي بدي كله 
اياد:طقم عباره عن عقد وخاتم واسورة وحلق وجابت توينز كمان والدبله ووالدها جابلها اسورة كبيره
هدي:اه حلو ولو انا بقي كنت هتجبلي كدا برضو
اياد:حبيبي انت العشق واجبلك الماس كمان بس تبقي مراتي 
هدي:بفرحه عارمه خلاص ف خطواتنا هتجبلي عقد الماس وخاتم الماس 
اياد:بس نخطب وانا اجبلك اللي تتمنيه كله 
هدي:ربنا يخليك ليا يابيبي انا بحبك اوي اوعي اما تتزوج تبعد عني والله ادبحك 
اياد:وانا اقدر برضو ياحب دا انتي حياتي ....واثناء حديثهم كانت ياسمين تتصل باياد 
اياد:طب بيبي ف حد بيتصل عليا هقفل اشوف مين واكلمك ....لم يكن اياد لديه رقم ياسمين ولذلك لم يعلم انها هي فرد ع الاتصال
اياد:الو
ياسمين:الو اي الأخبار وصلت
اياد:مين انتي
ياسمين؛انت مش معاكي رقمي ولا اي انا ياسمين 
اياد:اه ياسمين ازيك لا معيش رقمك اصل الموبايل جديد واياد لنفسه انا اصلا مش مسجل رقمك وانا طايقك عشان اسجل رقمك 
ياسمين:ع العموم ولا يهمك انا اتصلت اهو سجله عندك بقي 
اياد:اه اكيد هسجله اي مش تنامي بقي ولا اي اكيد تعبتي النهارده يلا نامي تصبحي ع خير
ياسمين:حاضر بس حبيت اطمن عليك قبل ما انام
اياد:بتجاهل انا تمام و هنام اهو تصبحي ع خير سلام
ياسمين:سلام ..
يارا:تري ترا ترا ترترا الله ع الحب 
ياسمين:بطلي خلاثه يابت  نامي بقي 
يارا:قوليلي الاول قالك اي 
ياسمين:خايف عليا بيقولي اليوم كان متعب نامي 
يارا:ياسيدي ع الحب بس الواد دا مش فرفوش خالص زي اخوه
ياسمين:لا دي بيحب الضحك جدا واحنا صغيرين كان بيخف عليا جدا وكنا دايما نضحك مع بعض ونلعب ياه زكريات 
يارا:اااه كلمي 
ياسمين:وهي تضرب يارا بالمخده نامي يابت هه ونامت ياسمين 
يارا:يعني كدا طيب ياسو هنام 
ياسمين:اطفي النور كمان
يارا:كمان انا الضيفه ع فكره مش انتي
ياسمين:يا ريري انتي صحبت مكان
يارا:اه كلي بعقلي حلاوة ياختي قايمه اطفي النور ...اطفاءت يارا الاضواء وناموا وف الصباح بمنزل اياد
والده اياد:تعالي يا اياد افطر عشان تروح المعرض مع بابا 
اياد:خلاص ياماما اهو لبست وجاي 
والده اياد:اتصلت بخطيبتك 
اياد:وهو يجلس واتصل بيها ليه 
والدته:هو اي اللي ليه اتصل بيها قولها صباح الخير واتفق معاها تخرجوا تتعشوا بره واياك اياك يا اياد البنت تشتكي منك اقسم بالله هتشوف مني اللي عمرك ماشوفته 
اياد:يوة ع القرف الي انا فيه دا طيب هتصل بزفته هانم واعزمها
والدته:احترم نفسك يا اياد اسمها سوما ها سوما 
اياد لم يرد واكتفي بالنظر لها بغضب واغلق الباب بقوه وخرج 
والدته:عيل تافه بيجري ورا اللي بيضحك عليه غبي ...خرج اياد وركب سيارته واتصل بباسمين 
اياد:الو 
ياسمين:صباح الخير
اياد:بتصنع صباح النور اي وراكي اي باليل 
ياسمين:مافيش قاعده بالبيت 
اياد:تمام بعد المغرب هعدي عليكي نخرج نتعشي مع بعض تمام
ياسمين؛بفرحه عارمه حاضر بعد المغرب هتلاقيني حاهزة 
اياد:تمام سلام لاني سايق دلوقتي 
ياسمين:اوك خلي بالك من نفسك سلام ..اغلق اياد الخط وبعج دقيقه اتصلت هدي كنسلالخط واتصل هو بها 
اياد:ياصباح كل حاجه حلوة ع عيون حبيبتي 
هدي:صباح الحب ها انا بتصل بيك عشان تخرج تعشيني ونروح الملاهي اي رايك 
اياد:هي الفكره حلوة بس خارج مع ياسمين خلينا لبكرا
هدي:ياسمين اه طيب يابيبي 
اياد:حبي سوري هقفل عشان خلاص وصلت المعرض سلام
هدي:سلام ....اغلقت هدي مع اياد واتصلت بشخص اخر
هدي:الو ياعمده 
عماد:الو دودي عامله اي 
هدي؛بخير يابيبي اي وراك اي باليل
عماد:انا بيس فاضي 
هدي:اشطا خلاص العشا عليك وتوديني الملاهي اشطا
عماد:تمام احب اتفقنا 
هدي:بيس يابيبي اصلك وحشني بقي وكدا
عماد:امممم اشط انا هقفل بقي عندي شغل يابيبي 
هدي:اوك يابيبي باي.
هدي لنفسها والله لو ما الحمار اياد خارج من الزفته بتاعته ولا كنت عبرتك اهو حد يصرف عليا اتفووو اروح اعملي تعميره .....ذهب اياد الي المعرض وبعد انتهاء العمل  ذهب الي المنزل وبدل ملابسه وكان يهم بالخروج
والدته:اي خارج مع سوما 
اياد:اه ياماما اتصلت بيها وهي خلاص مستنيه اعدي عليها
والدته:اياد زي ما وصيتك اياك تزعلها وافرد وشك
اياد:خلاص ياماما فهمنا تحبي تيجي معايا عشان تشوفي 
والدته:لا لا مش للدرجه يلا روح ....خرج اياد واتصلت والدته بياسمين 
والدت اياد:الو ياسوما جهزتي اياد خرج 
ياسمين :اه ياماما انا جهزت 
والده اياد:مش هوصيكي ها قربي منه اعترفي انك بتحبيه 
ياسمين:هحاول ياماما انا بتكثف 
والده:اياد طيب ولما يقرب منك هيحبك اكيد 
ياسمين:حاضر هقرب منه عشان نفهم بعض 
والده اياد:طيب ياحبيبتي ربنا يسعدكم انا هقفل بقي سلام 
ياسمين:حاصر سلام ....ف ذلك الوقت كان اياد يقود سيارته متجه الي منزل ياسمين واتصل بهدي وف ذلك الوقت كانت هدي مع عماد تمرح ف الملاهي ولم تسمع الهاتف فقلق اياد عليها فارسل لها رساله 
اياد:دودو حبييتي فينك قلقتيني عليكي اول ما توصلك رسالتي رني عليا وبعدها بقليل وصل الي منزل ياسمين واتصل بها 
اياد:الو ياسمين جاهزة
ياسمين:اه دقيقه  بس وهنزل اهو 
اياد:تمام انا مستنيكي وغلق الخط ونزلت ياسمين  
ياسمين:مساء الخير ..فتح اياد الباب لها
اياد:مساء النور ركبوا السياره 
اياد:ها تحبي نروح نتعشي فين 
ياسمين:اي مكان تحبه 
اياد ّيعني معندكيش مكان محدد بتحبيه 
ياسمين:هو فيه 
اياد:خلاص قوليلي هو فين ونروح نتعشي فيه
ياسمين:فاكر المطعم اللي كنا بنروح فيه مع اهلنا ف اعطل نتعشي هناك 
اياد:ياه اه فاكره بقالي كتير جدا ماروحتش هناك بس فاكر اكلهم كان يجنن وخصوصا الاسباكتي باللحمه والايس كريم 
ياسمين:ايوة انت بتحب نكهه الشيكولاته 
اياد:ياه لسا فاكره 
ياسمين:اكيد فاكره كل حاجه اللي بيحب حد بيبقي فاكر كل حاجه بيحبها وكل حاجه بتضايقه كمان 
اياد:خجل من كلمها وقال لها ااه طيب ها وصلنا المطعم نركن العربيه بقي 
ياسمين:اممممم ركنوا السياره ونزلوا من السياره ودخلو المطعم وجلسوا ع الطاوله 
اياد:متر 
النادل:اهلا وسهلا يافندم وقدم لهم المانيو 
اياد وياسمين بصوت واحد اهلا بيك 
اياد:هتطلبي اي 
ياسمين:اسباكتي باللحمه المفرومه وربع فرخه وشوربه قليله الدسم وسلطه 
النادل:وحضرتك يافندم 
اياد:وهو ينظر الي ياسمين باستغراب واعجاب ف نفس الوقت  انا زي ماهي طلبت 
النادل:حاضر يافندم ثواني والاكل يكون جاهز ....ذهب النادل 
اياد:غريبه نفس اللي بحبه طلبتيه شكل زوقنا واحد 
ياسمين:ودي حاجه حلوة ولا وحشه 
اياد:اممم مش عارف بس صدفه كويسه 
ياسمين:بخجل جميل..بعد قليل جاء النادل ومعه الطعام 
النادل:بالهنا والشفا  
اياد:يلا ناكل الاكل شكله بيجنن 
ياسمين:اه الف هنا وشفا
اياد:ميرسي وبعد تناول الطعام 
اياد:نطلب بقي الايس كريم بالشيكولاته
ياسمين:اكيد ..........
اياد:متر اتنين ايس كريم بالشيكولاته 
النادل:حاضر وبعد قليل جاء النادل بالايس كريم 
اياد:امممم جميل تعرفي بقالي كتير ما اكلتش ايس كريم  
ياسمين:انا دايما باجي هنا واكل الايس كريم دا عشان بيفكرني باايامنا زمان مع بعض 
اياد:وقد خجل من كلامها لنفسه ياه دي شكلها بتحبني بجد يمكن لو ماكنش قلبي مع هدي كنت حبيتها شكلها لذيذه بس اسف بقي القلب وما يريد ........هل هيفضل قلب اياد مع هدي ولا اي المصير هنعرف قدام...
يتبع الفصل الرابع 4 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent