Ads by Google X

رواية تزوجني رغما عنه "اياد وياسمين" الفصل الثاني 2

الصفحة الرئيسية

رواية اياد وياسمين تزوجني رغما عنه البارت الثاني 2

رواية تزوجني رغماً عنه كاملة

رواية تزوجني رغماً عنه الفصل الثاني 2

تقدم الجميع نوح السفره لتناول الطعام واثناء الاكل 
والده اياد:الله الاكل يجنن تسلم ايدك يا ياسمين بجد تحفه
ياسمين :ميرسي ياطنط 
اياد:لنفسه بتريقه ع ياسمين ميرسي ياطنط بت رخمه ...بعد الانتهاء من الطعام
والده ياسمين:ياسمين خدي اياد ع الحمام عشان يغسل ايده 
ياسمين:حاضر ياماما 
اياد:لا شكرا مش حابب ازعجك
ياسمين:مافيش اي ازعاج اتفضل وذهبوا سويا ودخل حاتم الي الحمام وبعد خروجه وجد ياسمين تقف خارجا وتحمل المنشفه
ياسمين:اتفضل ...وابتسمت له ابتسم لها اياد بتصنع 
اياد:ميرسي حمل ايام المنشفه وبعد الانتهاء منها أعطاها لياسمين وجلسوا جميعا واتفقوا ان يذهبوا الي محل الذهب بالفعل ذهبوا اياد وياسمين ويارا واحمد بسياره والاهل بسياره اخري جلس اياد وياسمين بالخلف وبالامام احمد ويارا 
يارا:شغلنا يابني اغاني افراح كدا ومهرجانات خلينا نروش 
احمد:ابنك اممم طيب نشغل وشغل اغنيه مهرجان رقص ويارا منسجمه لها تغني معاها والجميع يضحك عليها 
ياسمين:هههههههههههه كفايه يامجنونه
يارا:اسكتي احنا يعني كل يوم عندنا فرح الف مبروك ياسواا مبروك ياعريس
ياسمين:الله يبارك فيكي ياحبيبتي 
اياد:لنفسه مبروك اي بلي قرف ياتري ياهدي قاعده دلوقتي مضايقه ولا بتفكري فيا ولا بتعملي اي .....بمنزل هدي تتحدث ع الهاتف 
هدي:ايوة يامدحت عامل اي يابييبي 
مدحت:انا كويس انتي عامل اي مع البآف اللي بتلعبي عليه 
هدي:هههههههههههه تمام خطوبته النهارده وطبعا هو.مفكرني قاعده بعيط دلوقتي 
مدحت:خطوبته ازاي طي وانتي 
هدي:ما دا تخطيطي يخطبها ويطفشها بعد كدا واتزوجه انا بقي ويبقي كل املاكه ليا واعيش بقي اتنغنغ ف العز بدل القرف والفقر دا 
مدحت:ياخرابي عليكي دايما دماغك سم 
هدي:لا يابيبي دي دماغ مكلفه بفكر للمستقبل 
مدحت:وبتعملي اي دلوقتي 
هدي:ولا اي حاجه تيجي نخرج اي رأيك 
مدحت:اشطا يلا بينا نروح الكافيه الشله كلها هناك 
هدي:خلاص جايه يلا سلام ....اغلقت هدي الخط مع مدحت وبدلت ملابسها ونزلت واتجهت الي المكان تواجد اصدقائها ف ذلك الوقت كان الجميع قد وصل الي محل الذهب.وجلسوا جميعا 
والد اياد:جورج عايز كام طقم كدا ننقي منهم للعروسه 
جورج :من عنيا واخرج جورج مجموعه مجوهات دهب واطقم وخواتم ومحابس للعرسان 
والده اياد:اختاري يا سوما اللي يعجبك انتي شاوري عليه وانا نجيبه 
ياسمين:انا هختار الطقم دا رقيق وجميل (الطقم عباره عن كوليه دهب ع شكل ورود ومتشابكه وايضا اسوره من نفس الرسمه وخاتم وحلق )
والده اياد:الله ياسوما بيجنن عجبني اي رأيك يا امال 
امال (والده ياسمين)الله تحفه بجد اختاري بقي الدبله 
يارا:وريني وريني ونظرت الله ياسو جميل جدا بجد زوقك تحفه ....نظر اياد اللي الطقم 
اياد:ف باله كويس زوقها حلو بس غالي اكيد دا بت استغلاليه 
جورج:اتفضلي مجموعه دبل موديل جديد .....نظرت ياسمين وكانت ف قمه حيرتها ف جميعهم ف قمه الجمال 
ياسمين:اختاروا انتوا بقي الدبل اياد ممكن تخترلي انت وحده 
اياد:مين نعم انا مابعرفش اختار 
والده اياد:اختار يا اياد دبله لخطبيبتك وقرصته ف ركبته 
اياد:،بصوت مكتوم ااااه خلاص هختار دي جميله 
ياسمين:الله حلوة جدا ميرسي واخذتها منه ووضعتها ف اصبعتها بس واسعه شويه 
اياد :ف باله يخربيت رخامتك بجد وعبس وجهه
جورج :هاتي هجبلك نفس الرسمه مقاس اصغر شويه 
ياسمين:ياريت لان عجبتني جدا لان اياد هو اللي نقاها 
جورج :مش تقلقي هجبلك نفس الرسمه ...اخذها جورج منها واعطاها لشاب واشار اليه باحضار مقاس اصغر ....وجلسوا لانتظاره وعاد الشاب ومعه عينات نفس الموديل بمقاسات اصغر 
جورج :اتفضلي شوفي دي اكيد هتكون مقاسك 
ياسمين :وهي تضعها ف اصبعتها اه دي كويسه 
والد اياد:شوفلنا ياجورج  كدا كام الحساب 
والد ياسمين:شوفلنا عندك ياجورج الاسارو لاني حابب اجيب لسوما اسورة فخمه 
جورج:حاضر لحظه احسب الاول لمحمد بيه 
والد ياسمين:حاضر ...بعد دقيقتين 
جورج:كل الحساب 70الف و500
والد اياد:طب شوفلنا توينز حلو كمان للعروسه 
جورج :من عنيا لحظه اجبلكم الاساور والتوينزات ......اشار للشاب واحضر المطلوب 
والد ياسمين:نقي اتقل اسورة ياحبيبتي دي هديتي ليكي 
ياسمين:ربنا يخليك ليا يابابا ياحبيبي واحتضنته وقبلته 
واختارت اسورة انا هاخد دي عحبتني اي رأيك ياطنط 
والده اياد:اي طنط دي ياسوما ازعل منك انا بقيت ماما خلاص 
ياسمين :بخجل حاضر ياماما 
والده اياد:الله سوما جميله الاسورة يلا اختاري توينز 
ياسمين :حاضر بس عايزة مساعده ساعديني انتي وماما 
والده ياسمين :اي رأيك بالتوينز دا 
ياسمين:تحفه ياماما خلاص هاخده 
والده:اياد:تعالي يا اياد لبس عروستك الشبكه 
اياد:لنفسه :البسها كمان اه كملت شبكه الندامه ياتري فينك يا دودو اكيد بتعيطي دلوقتي ....ع صعيد اخر ف نفس الوقت كانت هدي تجلس مع اصدقاءها وتتحدث بكل فخر ع قدرتها بالتلاعب اياد وعواطفه 
هدي:هههههههههههه لا ومفكرني دايبه فيه وبعشقه بس انا كل همي فلوسه وقال اي بيقولي نهرب ونتزوج عايزني اعيش معاه ف الفقر ونبتدي من الصفر ع اساس انا معاه عشان بحبه ومش عشان فلوسه 
مدحت:بس انتي خطيره اقنعتيه بالخطه وانه يخطب عشان مش يبسب اهله ويبقي ع الحديده
هدي:امال اخرج من مولد بلي حمص دا جابلي ف عيد ميلادي اسوره دهب وتسوي كتير لما يسييب اهله بقي هيجبلي الحاجات دي منين هيعيشني ف الفقر 
فاطمه:ع رأيك الراجل من غير قرش ما يسواش قطيعه 
هدي:هههههههههههه اللي يضحك انه مفكرني بعيط بعتلي رساله من شويه بيقول وحشتيني بتعملي اي اكيد مشتقالي وزعلانه اني مع غيرك ههههه قولتله اني بعيط بحرقه هههههههههههه
سامي:اه واضح انك بتعيطي بحرقه عشان كدا قاعده معانا وبتشيشي هههههههههههه
هدي:وهي تتدخن بالارجيله اه هههههههههههه.......
ف محل الذهب تقدم اياد وجلس بجوار ياسمين وامسك بالذهب وبداء ف تلبيسها الذهب والجميع ف فرح وسهادهخ ويصفقون الا اياد كان يفكر بهدي ويتذكر لحظاته معها عندما كان يلبسها الاسورة ف عيد ميلادها ويبتسم وياسمين تنظن انه ف غايه السعاده لاجلها هي ويبتسم من اجلها وعندما انتهي زغرتت والده ياسمين ووالده اياد وبعد ذلك ذهب الجميع الي منزل ياسمين وجلست ياسمين واياد بجوار بعضهم وشغلت يارا الاغاني ورقصت هي وياسمين واحمد واخوات ياسمين ماعاد اياد ظل جالس مكانه ولاحظت والدته ذلك 
والده اياد:شايف ابنك هيفضحنا قاعد ازاي الكل فرحان بيرقص وابنك قاعد زي الصنم 
والد اياد:سييه يعمل اللي يريحه مش كفايه غصبناه ع الزواجه 
والده اياد:والله البت برقبته شوف قمر منور واحسن منه الف مره بيتنك ع اي مش عارفه انا هقوم انغزه عشان يخلي عنده دم 
والد اياد:انتي حره منك ليه اتصرفوا مع بعض ....
ذهبت سعاد الي اياد ووقفت بجانيه وضربت رجلها فوق رجله 
اياد:ااااه اي ياماما هو.كل شويه تضربيني 
سعاد:وهكسر راسك كمان مش بترقص ليه معاهم ها قوم ارقص يلا 
اياد:ماليش نفس ....ضربته والدته مره اخري ع قدمه 
سعاد:قوم احسنلك 
اياد:ااااه قايم اي الافتري دي ....جاءت يارا
يارا:اي ياعريس مكثوف ولا اي يلا قوم.معايا ارقص يلا 
اياد:وهو ينظر الي والدته حاضر هقوم ونهض اياد ورقص معهم وهو يتصنع الابتسامه وبحلول اليل كانت هدي قد عادت الي المنزل حوالي التاسعه مساء وايضا ف ذلك الوقت كانت عائله اياد تستاذن للذهاب الي المنزل ...وكانت ياسمين نتظر لاياد بنظرة شوق وحزن لانه ذاهب اما هو كان يهم بالخروج لانه اختنق كثيرا ... ياتري هيفضل شعور اياد اتجاه ياسمين برضو هو نفسه ولا هيتغير وهل هيقدر اياد يعرف حقيقه هدي  هنعرف قدام ..
يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent