رواية زواج اجباري الفصل الثاني 2 - دنيا علاء الجندي

الصفحة الرئيسية

رواية زواج اجباري البارت الثاني 2 بقلم دنيا علاء الجندي

رواية زواج اجباري كاملة

رواية زواج اجباري الفصل الثاني 2

دخلت الاوضة وقعدت لوحدي وانا بسئل نفسي لية يوسف بيعمل كدة هو ميعرفش انا بحبة ازاي طب لية اتجوزني وهو مش عاوزني لية بيعذب فيا كدة.!!! 
فضلت قاعدة أعيط لحد مانمت من كتر تعبي لان مكنتش أكلت اي حاجة من ساعة الفرح روحت ف النوم ومصحتش الا علي صوت تليفوني بيرن
كانت الساعة حوالي 4 بعد العصر كدة 
كانت ملك ال بترن كنسلت عليها عشان مكنتش عوزاها تسمع صوتي كدة
وبعتلها ع الواتساب ______
مساء الخير ي ملك عاملة اي؟؟ 
مساء الورد ي ست العرايس اي اخبارك انتي ي جميل ويوسف عامل اي!!؟ 
احنا كويسيين الحمد الله ي حبيبتي كلة تمام
متأكدة ي زينب
أنا حاسة إنك مش كويسة او ف حاجة مزعلاكي
لو ف حاجة اتكلمي معايا.. 
فضلت قاعدة مش عارفة ارد علي ملك اقولها اي
وبعد 5 دقايق رديت عليها وقولتلها ياريتك معايا ي ملك كنت حكيتلك كل ال جوايا... 
مالك ي زينب ف اي
يوسف عمل حاجة زعلتك!! اي ال حصل!! 
دا لسة أول يوم ليكوا اي ال حصل ومزعلك كدة!! 
مش قادرة أتكلم دلوقتي ي ملك سبيني دلوقتي وأنا هبقا ابعتلك واتكلم معاكي وعشان خاطري متعرفيش ماما ولا اي حد من البنات 
لان يوسف عرفهم إننا سافرنا.. 
طيب ي زينب مش هعرف حد بس لازم تكلميني ف اقرب وقت وتحكيلي كل حاجة. 
حاضر ي ملك 
مع السلامة.. 
قفلت مع ملك وقفلت التليفون وقومت عشان أغير هدومي واصلي وكنت عاوزة أشوف يوسف اكل ولا لاء
قومت طلعت هدومي وخرجت من الاوضة
ودخلت الحمام  خدت شاور واتوضيت ولبست 
وروحت الاوضة صليت وفضلت قعدة شوية علي سجادة الصلاة بعيط وبعدين مسحت دموعي وقومت روحت ل اوضة يوسف
خبطت علي الباب الأول قبل م أدخل بس مردش
فتحت ودخلت لقيتة نايم. 
فضلت واقفة بتفرج علية وهو نايم وعيني كانت مدمعة
سندت ب ركبتي ع الأرض جمب السرير وحطيت إيدي علي راسة شوية
وأول م حس بيا قام بسرعة 
وانا كمان قومت وقفت
في اي ي زينب اي ال دخلك الأوضة!! 
بصتلة وانا مترددة ومش عارفة اتكلم... 
زينب كنتي عاوزة اي ردي متوقفيش ساكتة كدة.. 
مفيش ي يوسف كنت بشوفك بس.. 
افهمي ي زينب
انا مش نايم ف اوضة تانية عشان اصحي الاقيكي جمبي.. 
خلاص ي يوسف متكملش 
انا اسفة اني دخلت الأوضة مش هتحصل تاني خلاص.. 
خلاص ي زينب حصل خير كنتِ عاوزة اي 
عاوز افهمك حاجة ي زينب إنتِ مراتي وحلالي ي زينب ومسئولة مني مقدرش أنكر حاجة زي دي وأي طلب هتعوزية هيكون عندك
لكن انتِ ف اوضة وانا ف اوضة ي زينب.. 
شكرا ي يوسف فهمت 
تحب أعملك أكل ولا مش هترضي تاكل من ايدي!!! 
اعملي اكل ي زينب هنتغدا مع بعض 
ومتفضليش قافلة علي نفسك ف الاوضة كدة طول الوقت 
اطلعي واقعدي ف الصالة الشقة بتاعتك.. 
طيب عن اذنك أروح أجهز الأكل.. 
خرجت من أوضتة وانا حاسة ان قلبي بيتحرق من كلام يوسف دخلت المطبخ 
غسلت ايدي ووشي وطلعت الأكل من التلاجة
ماما كانت عملاة وسيباهولنا ف التلاجة
سخنت الأكل وطلعت الصالة جهزت السفرة 
وبعد شوية جهزت الأكل وحطيتة علي السفرة
وروحت أنادي ليوسف من الأوضة
وكانت أوضتة يوسف فيها حمام 
طبعا البية اختار اكبر اوضة ههههههههه
خبطت علي باب الاوضة عشان ميضايقش لو دخلت
فضلت اخبطت وهو مردش
فكرتة نام تاني ففتحت الباب ودخلت ملقتوش علي السرير ناديت علية مردش
سمعت صوت الدوش شغاال وقفت استنيت علي م يخلص ويخرج 
وبعدين افتكرت اني مولعة البوتجاز لسة بلف وهخرج لقيتة قدامي بالفوطة ههههههه
اتخضيت والله واتكسفت وهو كمان
حطيت وشي ف الارض وقولتلة انا خبطت والله وناديت اسفة مكنتش اقصد وخرجت بسرعة من الاوضة
وبعد شوية هو جة الصالة عشان يتغدا كنت انا قاعدة مستنياة 
لسة هيتكلم 
قولتلة انا اسفة ومش هدخل تاني لو انت مفتحتش.. 
خلاص ي زينب محصلش حاجة اتغدي عشان انتِ مكلتيش من امبارح 
قعدنا اتغدينا وبعد م خلصنا شلت الاكل ودخلت المطبخ غسلت الأطباق وبعد م خلصت طلعت الصالة عشان اسئل يوسف لو هيشرب حاجة ولا اي.. 
طلعت سئلتة 
هتشرب حاجة ي يوسف!! 
قالي ماشي اعملي شاي ي زينب.. 
حاضر 10 دقايق وهعملهالك.. 
دخلت عملتلة شاي وعملت ليا أنا كمان
وطلعت قعدت معاة ف الصالة وكان جوايا وجع مايعلم بية الا ربنا
ازاي دي تكون أجمل أيام ف حياتي!! 
يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent