رواية الضائعة الفصل العشرون 20 - بقلم بسمة سلام

الصفحة الرئيسية

رواية الضائعة البارت العشرون 20 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة كاملة

رواية الضائعة الفصل العشرون 20

كان الجميع ف صدمه.. خرجو خلفي..
حاتم: تعالي هنا انا خنتك ف اي وعايزه تمشي تروحي فين 
نغم: ابعد ايدك انا تعبانه 
شهاب: رايحه فين يا نغم 
نغم: قولتلك همشي ومش عايزه اشوفكم تاني 
شهاب: انا ربيتك دا كله وعارف انك بتكذبي 
اسر: انطقي ف اي 
نغم: اسمعو بقا انتو التلاته ملكوش دعوة بيا فاهميم واياك حد يكلمني انتو فاهمين ولا لا..
حياه: اي يا ولاد مالكم صوتكم جايب اخ، المستشفي 
نغم:  بعد ازنكم 
حياه: رايحه فين يا روح ماما 
نغم: بدموع: انا ماشيه 
حياه: الدكتور امر بخروجك  طب تعالي عندنا دانا عمللك شويه اكل تحفه 
نغم.بس بقا 
شهاب: وطي صوتك 
نغم: اسمعو الكلام كويس  انا مش عايزه اعرفكم تاني ابعدو عني  فاهمين
خرجت وانا احبس دموعي ف عيني...
كان مراد ينتظرني  بالعربيه..
شهاب: مين دا
اسر: مش عارف 
........
ركبت ووصلت لقصر كبير. 
مراد: مستعدا تنزالي
نغم: هو مين جوا 
مراد: حياتك ومصيرك.. يلا انزالي
نغم: استنااا. انا عملت الا قولتلي عليه وسبتهم قولي ومش هيفكرو اصلا يدورو عليها حتي  قولي علي السر..
مراد: السر بمجرد متتعرفي علي الناس الا جوا هتعرفي 
نغم: متفقناش علي كدا انت مقولتليش انت مين واي هو سر الا هيغير مستقبلي وكمم م..
مراد:متستعجليش ادخلي وهتعرفي
نغم: تمم لما نشوف. اخرتهاا
مراد:طيب بس خدي بالك السم الا دخل جسمك دا ابسط
ما  يمكن يتعمل لو خلفتي اوامرهم وبعدي عن قرارتهم  
نغم: انت الا سممتني
مراد: ههه وانا لو سممتك هجيلك المستشفي لي 
نغم: امال مين..
مراد: انزلي انزالي 
نغم: ارجوك قولي..
مراد بحده شديده: اسمعيني كويس ارجوك دي متتقلش جوا
 وخدي بالك انا عايزك قلبك ميت ومستبيعه اي حجة ومش
 بيهمك فهمه.. مش قصدي اخوفك بس الا هتشوفيهم جوا  دول مش سهلين انتي فهمه.
نغم: يعني امثل عليهم
مراد سريعا: اهااااا اها اوي كمان مثلي انك مبتخفيش انتي بنسبالهم السمكه الا جايه تاخد كل حجة وماشيه فهمه..
ومتنسيش قبل متدخلي كنتي هتتسمي فكري لو دخلتي بقا هيحصل اي 
نغم: لي كل حجة بنسبالك لغز 
ابتسم وخرج من السياره..
داخل قصر كبير جداااا كان ملئ بالتحف الرائعه والنادره..
مراد يوجه كلامه لخادمه..
فين البيه.
مراد: ف المكتب.
مراد: خلي كلو يجي هنا دلوقتي حتي الهانم..
نزال الجميع  راجل كبير ف السن ويرتدي  افخم انواع البدل وبيده ساعه ذهب ويردي برقبته  ذهب 
 ونزالت فتاه ترتدي شورط وتيشرت وشعرها اصفر بسيط ..
ونزل شبان.. 
ونالت ونزالت امراه والداداه .. 
مراد:  اهي.. نغم.  اهي يا مريم جبتهالك اهووو 
اقتربت مني هذه المرأة بدموع تلمع بعينهاا.. 
ومسكت وجهي.. وبدات تتبدال النظرات عليه وعلي مراد تحاول الضحك وهيا تبكي.. 
حضنتني بقوه وانفجرت دموعهاا بطريقه هيستريه.. 
مريم:  وحشتيني.....  اعااا وحشتيني اوي.. كبرتي يا روحي.. 
كبرتي يا قلب امك. 
كان قلبي يدق بطريقه وكانه سيخرج مني كنت مش فهمه
 وخايفه.  انا بجد رجعت بيتي.... هو دا اصلا بيتي.... طب دول مين.. طب لي انا خاايفه كدا لي 
مريم: اي يا حبيبتي مش بتتكلمي لي 
.
نغم: اصل
مريم: انتي مش فكرني 
نغم: ان..
مريم: بدموع ويدها بين وجهي:اا مااما  .. يا روحي انا ماما.
تحرك الرجل الكبير عندي ووقف وسلم عليه..
نغم: اهلا
بيبرس: كبرتي يا نغم..
نغم:ابتسمت وانا خايفه منه 
بيبرس: اي دا ايدك فاضيه لي..
مراد: عمي خلينا نتكلم بعد...
نظر بيبرس له بنظره حاده يسكت الجميع بعدا وهو مازل يده ف يدي ونظر لي ينتظر  رد لسواله 
نغم: اا اصلي متخطبتيش لسسه 
بيبرس بسخريه:هههه..
استغربت من طريقته وقلب يدي ليده لاري صليب بيده..
كانت مش فهمه اي حجة ... 
 مراد: نغم.. دا ابانوب دا ابرام اخواتك..
نغم بصدمه: ابانوب وابرام 
تكلمت ماريا بنت خالتي: اها اخواتك يا نغم ولا انتي مش عارفه يعني اي اخوات يحرام  تلقي مكنش عنك اخوات يا حرام..
مراد بغضب:بس بس؟. 
ابرام وابانوب  حاولو يحضنوني بس انا رجعت خطوتين وخوفت كنت متفاجاه وخاايفه ومش فاهمه حجة خالص..
دخل شاب وسم للغايه يفوق الجمال وعيون كصقر وجسم ممشوق وجمال رائع وابتسامه..
ابانوب: تعال يا مهند عارف مين دي 
مهند: نورتي يا نغم 
ابرام:اي دا عرفتها ازاي 
#بقلم_بسمه_سلام
مراد بغضب: يعرفها يعرفها كويس اووي كمان
نظر لي ومد يده وكان مرسوم عليها صليب..
مهند: ازيك يا نغم
نغم: انا تمم. انت مين
بيبرس:  دا خطيبك يا نغم
بعد ايدي بسرعه ونظرت بخوف لهو ..
نغم: خط. خطي... . خطيبي. ازاي يعني
مهند: اي يا نغم انا ونتي هنتجوز مالك..
نغم: ايوا بس انت مسيحي وانا مسل..
ف لحظه واخدها كنت علي الارض بسبب ضربه  قاسيه من بيبرس..
مريم: بابا ارجوك..
نغم: انت ازاي تمد ايدك عليه انت مين اصلا
مريم: انا جدك 
نغم: ونا مش هينفع اتجوز الشخص دا انا مسلمه 
بيبرس بغضب: لو قولتي كدا تاني هتشوفي ايام وحجات وحش اوي 
ماريا بهمس: احسن..
مريم: بابا خلاص ارجوك 
نغم: انت بتقول اي انا مسلمه وعشت عمري كلو مسلمه 
مهند بهدواء: بس انتي مسيحيه يا نغم..
نغم: قولتلك انا مسلمه افهمو بقا اسمي تغم.. ومش رسمه
 صليب وبامان بالله عز وجل واشهد ان لا  له الا الله واشهد ان محمد رسول  الله فاهم انا بقول اي..
انا بحترم الدين المسيحي جداا بس انا مسلمه وبامن بالاسلام 
كان الغضب يخرج من بيبرس ومسك شعري.. 
بيبرس: انتي مسيحيه ولو فكرتي مجرد تفكير تعارضيني 
 هقتلك فاهمه. انتي لسه متعرفيش انا مين واقدر اعمل اي..
وبقسوه  كنت  علي الارض ودخل مكتبه   خلفه مهند وطلعت ماريا وهيا تبتسم.
مراد نظر لدموعي:  قولتلك اوعي متسمعيش الكلام.
وقفت: هو دا السر 
مرادة لسه كتير انتي هتعرفي حجات كتير.. انا عارف انك هتندمي انك لقتينا بس انتي خلاص اختارتي..
وذهب خلفه للمكتب..
مريم بدموع: انا اسفه يبنتي علي الضرب 
نغم: انا مسيحيه. 
مريم: اها 
نغم: ازاي..
مريم: كدا با حبيبتي انتي مسيحيه ودول اهلك وربنا خلقك كدا 
نغم: بس انا مسلمه وهرفع قضيه علي لو فكر يهدتني..
ابرام: مش هينفع
نغم: لي 
ابانوب: انتي متعرفيش مين هو جدك.. والعيله دي تعني اي بظبط..
مريم تمسح دموعهااا..  داده سيده  خدي  ابانوب ونغم وابرام 
  علي الغرفه بتاعتهااا.. 
ونتو فهموها  وعرفوهاا شويه حجات..
نغم: انتي رايحه فين تعالي ههنا
مريم: سيبيني ارتاح ارجوكي 
نغم: فكري ف راحتي مره بقااا فكري ف راحتي شويه 
الداده سيده: اهدي يا بنتي كدا وتعالي معايا ونا هفهمك فوق..
في غرفه مجهزه باحسن المفارش والاساس المنزالي 
نغم: فهميني  بقا 
سيده: ادخلي خدي دوش ونتكلم بعدين يا حبيبتي 
نغم بغضب: استني هنااا فهميني قولتلك 
ابرام: اهدي يا نغم
ابانوب: نتكلم بعدين
نغم:  دلوقتي 
ابانوب جلس علي السرير وانا  بجانبه وقعد ابرام وسيده ومعاهااا..البوم صور 
ابرام:دا انا
ابانوب: ودا انا ودي ماريا بنت خالتك..
سيده: دا بقا مراد بيه جوز مامتك ووالد ابانوب وابرام..
ابانوب:  مهند طبعا عن جماله وشياكته ومركزه مش هتكلم.
 بس هو ابن خالك مينا وخالك مات من خمس سنين وبنسبه لجدي مهند اهم حد عندو طبعا هو الا ماسك جميع الشريكات..
#بقلم_بسمه_سلام
نغم: جوز امي
سيده : اها يا حبيبتي 
نغم:  طيب فين بقا صورة بابا..
سيده: شش
ابانوب: بس بس اوعي تجيبي السيره دي 
نغم: لي 
ابرام: جدي مش بيحب الكلام عنه..
نغم: طب انا اسمي اي
ابرام: شش بصوت واطي.. اسمك نغم  ابراهيم بس ف مشاكل كبيره بين جدي وولدك
نغم:  طب وهو ساب امي لي ولي انا اترميت انا لزم اعرف
 منها رد علي كل دا.. واي سبب كرهو ليا وكره جدي لياا..
سيده: بلاش دلوقتي امك مش هتستحمل اي حجة دلوقتي
نغم:  انا استحملت سنين وهيا مش قادر تسنحمل كلمتين مني 
ابرام: انتي متعرفيش ماما حصلها اي يا نغم.. 
نغم: حصلها اي متعبتش ودورد علي بنتها الا ف الشوارع لي 
ابانوب: اسمعيني يا نغم انا اخوكي وخايف عليكي بلاش دلوقتي 
نغم: انتو مش اخواتي انا معرفكمش افهمو بقا
ابانوب بخجل:  انا هخرج يا سيده ونتي خدي بالك منها.. يلا يا ابرام 
#بقلم_بسمه_سلام
سيده: لي كدا يا نغم..
خرجت وانا غاضبه وماشيه ف ممر القصر وبجانب غرفه مهند 
حسيت بايد حد علي فمي وبدخلني الاوضه.. وبيقفل الباب.
نغم: انت ازاي تعمل كدا 
مهند: بهزار معاكي يا خطيبتي.
نغم: قولتلك مش خطبتك افهم  بقاا 
مهند بغضب وبلاحزات كنت علي السرير وهو فوقي ويمسك يدي بقوه وينظر  ف عيني بغضب شديد.. 
نغم:  انت مجنون:  ابعد عني 
مهند:  لو طولتي لسانك عليه تاني او صوتك عالي عليا هتكوني جثه علي نفس السرير داا 
نغم:  اهاااا ايدي بتوجعني ابعد
مهند: انا اسف وعد اني اوجعك اكتر من كدا لسه ف حجات كتير هتشوفيها مني يا نغم. 
واوعي تفتكري انك هتخدي كل الفلوي وتعبي كل السنين دي 
  ليكي لوحدك تبقي غلطانه طانه لاني مش هسمح  بكده حتي لو اضريت اقتلك فهمه 
نغم: انت بتعمل كدا لي انا عملتلك اي..
مهند: الاسرار كتير بس انتي هتتحسبي ف الوقت المناسب.
ابتعد عني ومسك شعري وخرجني من غرفتو وقفلها ف وجهي..
..
..
..
 في كافي كان يجلس شهاب وحاتم  يفكرن
اسر: ايوا يعني اي 
شهاب: معقول الا حصل دا 
حاتم: ازاي طيب وكانت فين 
اسر: لزم نعرف ولزم نلقيها
حاتم:الفواتير 
اسر: هو انت مش بتفكر غير ف الفلوس 
شهاب: تصدق صح يا حاتم 
اسر: صح اي يا ا شهاب
حاتم: نغم قالت ان الفواتير ادفعت 
شهاب: وهيا مش معاها فلوس اصلا
اسر: دا معناه ان الا دفع 
حاتم: هو الا ركبت معاه
شهاب: وهو الاخلها تبعد عننا   وخلها تسيبنا 
حاتم: يلا بينا علي المستشفى..
تفتكرو مهند هيتجوزها فعللا او هيقتلهااا. واي السر الجاي.
يتبع الفصل الواحد والعشرون 21 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent