Ads by Google X

رواية تزوجني رغما عنه "اياد وياسمين" الفصل الأول 1

الصفحة الرئيسية

رواية اياد وياسمين تزوجني رغما عنه البارت الأول 1

رواية تزوجني رغماً عنه كاملة

رواية تزوجني رغماً عنه الفصل الأول 1

الام :اياد اصحي يابني يلا عندنا شغل كتير اليوم خطوبتك ع ياسمين ها قوم بقي 
اياد:يوه ياماما تاني ياسمين انا قولتلك مابحبش البت دي معرفش انتي ليه مصممه اني اخطبها يعني مابحبهاش مابحبهاش ياناس 
الام:ومابتحبهاش ليه وحشه فقيره اخلاقها وحشه 
اياد:لا بس انا بحب وحده تانيه 
الام:اياد انا قولت هدي دي شيلها من دماغك دي وحده عايزة فلوسك وانا قولتلك الف مره من صغرك خاطب ياسمين 
اياد:بس ياماما 
الام:مافيش بس يا اياد يلا خلص شغلك عشان بعد الجمعه هنطلع كلنا ع بيت ياسمين والا انت عارف قلبتي واياك اياك كدا تشكي منك ولا تزعلها ولا تكشر حتي مفهوم 
اياد:طيب اوووف بقي ....ذهب اياد الي الحمام ليغتسل  ...فمنزل ياسمين 
الام:حبيبت قلبي ياسوما النهارده خطوبتك ياقبلي 
ياسمين:والله ياماما انا مش مصدقه ان اياد هيخطبني اصلا 
الام:ليه يعني هو انتي ف فادبك ولا اخلاقك ولا جمالك ياحبي هو يطول اصلا 
ياسمين:حبيبتي ياماما تسلميلي .....خرجت والده ياسمين ودخلت يارا صدقيتها 
يارا:القمر خطوبته النهارده ياناس لا ومن حبيب القلب كمان
ياسمين:يارا حبيبتي .واحتضنتها بطلي تسييح ياختي 
يارا:تسييح اي ياحجه دا البلد كلها عارفه انك بتحبي اياد من صغركم 
ياسمين:لا بس برضو ماتقوليش كدا ماما ممكن تسمعك 
يارا:يابت بطلي الخجل دا الواد خلاص هيخطبك النهارده يعني خلاث هتتزوجيه قوليلي بقي حاسه بايه 
ياسمين:قلبي عمال ينفض كدا من مكانه وفرحانه لدرجه مش تتخيليها مش مصدقه ان حب حياتي بسهوله كدا هيتزوجني ونبقي ف بيت واحد يااااه بس مش عارفه خايفه ليه ربنا يستر 
يارا:ياه عليكي هاقلبيها غم علينا ياختي اسكتي ان شاء الله خير وتتهني 
ياسمين:يارب تفتكري هو بيحبني زي ما بحبه 
يارا:يابت ياهبله هو يعني لو كان مش بيحبك كان خطبك اصلا شيلي الافكار دي من دماغك عشان مش تنكدي ع نفسك اشطا يلا قومي خدي شاور عشان تلبسي واعملك الميكياج يلا 
ياسمين:حاضر ياحبيبتي تسلميلي والله لو عندي اخت ماكنت عملت اللي بتعمليه معايا
يارا:يلا يابت بطلي عبط انا اختك واكتر كمان يلا ادخلي 
ياسمين:وهي تحتضن يارا حاضر ياحبي ...ّ..دخلت ياسمين الي الحمام ........ف منزل اياد بعد خروج اياد من الحمام اتصل ب هدي 
اياد:صباح الخير ياروح قلبي من جوه 
هدي:صباح الحب ياحبي اي الخطوبه النهارده 
اياد:اه للاسف يارتها كانت خطوبتنا احنا 
هدي:معلش ياحبي ظروف وتعدي لو اهلك حرموك من الميراث ازاي هنعيش احنا لازم تسايرهم لحد ما نتزوج انا وانت حتي لو من غير ما يعرفوا 
اياد:اه عندك حق ياحبيبتي بس انا خلصت جامعه وبتشغل يعني اقدر اصرف عليكي 
هدي:طب ونعيس فين وهتسيب كل الثروة دي لاخوك ليه لا يا اياد انت لازم تفضل معاهم عشان مستقبلنا يبقي احسن ياحبيبي وبعدين انا معاك اهو مش هسيبك واما تتزوج هنطفشها ونخليها هي تطلب الطلاق وبعدها هتقولهم انك اللي هتختار مراتك ونتزوج انا وانت اي رأيك ف الفكره
اياد:فكره عنب اشطا ياحبي يلا هقفل بقي اصل يادوب البس ونخرج نشتري الهدايا ونروح ليهم بعد صلاه الجمعه 
هدي:اوك اول ماتيجي كلمني 
اياد:حاضر ياحبيبتي اموووواه بحبك 
هدي:انا كمان بحبك سلام 
اياد:سلام .....اغلق الخط وبدء اياد بارتداء ملابسه وكانت ياسمين ايضا قد ارتدت فستان انيق جدا لومه موف واظهر جمالها اكثر وارتدت حجابها نفس اللون وبدأت يارا بوضع المكياج لها
ياسمين:يارا قبل ما تبدئي عايزة المكياج خفيف ها 
يارا:حاضر يامولاتي اي اوامر تانيه 
ياسمين:يلا يابت ابتدي وبلاش استعراض
يارا:حاضر خلاص ....بدأت يارا ف وضع المكياج لياسمين وبعد الانتهاء كانت ياسمين اكثر جمالا واناقه دخلت والدتها لتري هل انتهوا لان الجمعه انتهت واهل اياد ف الطريق اليهم 
الام:ها خلصتوا ونظرت الي ياسمين بسم الله مشاء الله قمر ياحبيبتي واحتضنت ياسمين يابخته والله قمر ياناس
يارا:طبعا مين يشهد للعروسه 
الام:والله حقيقه مش عشان بنتي بس فعلا قمر ربنا يحميكي من العين ياحبيبتي
ياسمين:حبيبتي ياماما تسلميلي يارب
الام:والدت اياد اتصل وهما ع وصول .....احمر وجه ياسمين خجلا وشعرت بتوتر 
يارا:اي مالك اهدي جمدي قلبك كدا 
ياسمين:انا تمام تمام .......ف السياره 
الاب؛مالك يا اياد هو ف عريس يروح يخطب وهو مكشر كدا افرد وشك يابني دا انت هتاخد قمر مافيش زيه ولا ف ادبه ولا اخلاقه 
الام:لا اياد بيه عايز يتزوج وحده بتلبس محذق وملزق وكمان اصلا بتلعب عليه عشان فلوسه 
اياد:ماما لو سمحتي بلاش تتكلمي علي هدي خالص انتي جبرتيني اخطب ياسمين وانا اهو رايح معاكوا عايزة اي تاني  بقي 
الام:عايزاك تفرد وشك انت عمرك ما هتلاقي زي ياسمين والبت الصايعه الي فبالك دي تنساها لا هي من مستوانا ولا اخلاقنا وكمان مش محجبه ولبسها اوفر ومكياجها اوفر دا انا اول ما شوفتها قلبي اتقبض 
اياد:خلاص ياماما بقي مش تجيبي سيرتها 
الاب:خلاص بقي ياسعاد قفلي ع السيره دي هو خلاص عارف اي النتيجه لو اتزوج هدي دي وهو عاقل وهيفرد وشه دلوقتي عشان مصلحته مع ياسمين يلا ورينا الضحكه الحلوة يا اياد 
اياد:هههههههههههه محسسني انك بتكلم طفل ثاير يابابا والله ضحكتني بجد 
احمد:ها وصلنا ياعريس 
اياد:ماتيجي نبدل يا احمد انت اخويا برضو 
احمد:والله ياريت بس ياسمين اكبر مني وهي بتحبك انت اطلع اطلع والله انت محظوظ فيها 
اياد:محظوظ اه ....وف باله معرفش بيحبوها كلهم ع اي بس هي اه حلوة بس مش عارف مش بطيقها هدي حبيبتي احسن منها وبحبها بجد ومتمسك بيها مهما حصل هتشوفي يا ياسمين ايام سودا معايا.......صعد الجميع الي بيت ياسمين فهي تعيش ف شقه فخمه تتكون من طابقين مع والدتها ووالدها واثنين اخوات شباب وهي البت الوحيده 
ياسمين:الباب بيخبط شكلهم جم يا يارا 
يارا:اه شكلهم كدا خفي التوتر دا شويه والقلق اللي ع وشك بقي واهدي 
ياسمين:بحاول 
يارا:اهو دخلوا اه دا اياد لا مظبط نفسه اهو 
ياسمين:شوفتيه مبسوط ولا عادي 
يارا:بيضحك اهو الواد مز ومين اللي معاهم دا 
ياسمين:دا احمد اخوه اصغر مني بسنه شاب لطيف
يارا:اه لو كان اكبر سنه وكنت علقته الواد مز احسن من اياد ونازل ضحك مش كنتي تحبيه هو 
ياسمين:يابت اصغر مني بطلي هبل 
يارا:هههههههههههه اهو بفكك شويه عشان التوتر دا دخلوا كلهم وقعدوا ف الصالون .امك جت 
الام:ياسمين يلا تعالي قدمي القهوه 
ياسمين:حاضر ياماما ذهبت الام وياسمين ورأها تحمل القهوة دخلت الام اولا ورائها ياسمين
ياسمين:السلام عليكم 
الجميع:عليكي السلام قدمت ياسمين القهوة للجميع 
والده اياد:حبيبتي ياسوما تعالي جمبي هنا ياروحي واحتضنتها ياختي مشاء الله ع القمر خجلت ياسمين كثيرا ووضعت وجهها ف الارض وقد احمرت وجنتيها خجلا 
احمد يهمس لاياد:البت زي القمر يابختك عقبالي واتزوج مزه زيها كدا لا وكمان بتتكثف 
اياد:اتفضل شيل ياخويا وريحني 
احمد:والله ياريت ينفع بس البت بتحبك من زمان هنيالك ياعم 
نظر له اياد بضيق ولم يتحدث ونظر الي ياسمين وجدها تنظر لأرض 
اياد ف باله:البت حلوة بصراحه بس قلبي مشغول بغيرها
بعد قليل طلبت الام من ياسمين الخروج الي المطبخ 
والده ياسمين:ياسمين هاتي الجاتو من المطبخ ياحبيبتي 
ياسمين :حاضر ياماما ...بعد خروج ياسمين 
والد اياد:طبعا انتوا عارفين احنا جايين ليه النهارده 
والد ياسمين:واحنا اكيد موافقين مش هنلاقي لبتنا شاب احسن من اياد طبعا 
والده اياد:طبعا انتوا مش محتاجين توصوني ع ياسمين دي بنتي اللي ربيتها وحبيبتي 
والده ياسمين:اكيد طبعا ياسعاد انتي اختي 
والد اياد:خلاص انا بقول بعد الغدا ننزل نشتري الدهب وطبعا 100000شبكه مش من قيمت ياسمين اي رأيكم 
والد ياسمين:كويس جدا احنا بنشتري راجل اكيد 
وهنا قرعت ياسمين الباب للاذن بالدخول ...دخلت ياسمين تحمل الجاتو 
ياسمين:الجاتو اتفضلوا واعطت كل شخص منهم قطعه 
والدت اياد:حبيبتي ياسوما جميل تسلم ايدك 
اياد لنفسه:ع اساس هي اللي عملته 
والده ياسمين:ع فكره ياسمين هي اللي طبخت وهي اللي عملت الجاتو دا من امبارح وجهزت كل حاجه 
والده اياد:من يومك شطورة يا سوما يابختنا بيكي 
والده ياسمين:يلا بينا ع السفره بقي للغدا .....اي رأيكم بالبدايه ياجماعه .......
يتبع الفصل الثاني 2 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent