رواية الضائعة الفصل الثامن عشر 18 - بقلم بسمة سلام

الصفحة الرئيسية

رواية الضائعة البارت الثامن عشر 18 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة كاملة

رواية الضائعة الفصل الثامن عشر 18

داخل المستشفي علي السرير اصارع الموت داخل غرفه العمليات..  استسلام له بكامل اردي..لا اصارع انا اخرج لكم.. ليس لي احد انتظاره اتمنى  الموت ولكنه هو من يصارعني لكي اعيش.. الموت رافض انا ياخدني يصارعني لكي ابقااا..
الدكتور:   خصرت دم كتير 
الممرضه:  دي بتموت يا دكتور لزم نلقي حل..  احنا لقينا تيلفونها وفتحنا البصمه ممكن نرن علي حد 
الدكتور:  رني بسرعه طبعا قبل ماتموت 
ممرضه.ياااه يا دكتور دا ناس كتير رنو عليهااا
الدكتور: رني علي اي حد منهم.
الممرضه:  الو 
شهاب:  تلفونها اتفتح....  الوو 
الممرضه:  الو حضرتح تعرف  صااحبه التيلفون دا
شهاب: ايو هيا فين 
الممرضه: عملت حادثه كبيره وهيا ف المستشفي وانا الممرضه وبتصارع الموت وخسرت دم كتير لزم تيجي بسرعه 
شهاب: مستشفي ايه 
اسر: مستشفى؟؟
حيا: بنتي؟
شهاب: عملت حادثه وهيا ف المستشفي اركبو يلا بسرعه..
في المستشفي الجميع يبحث عني بلهفه..
حاتم:  ف بنت عاملت حادثه و. 
الممرضه: اها تقصد من كام ساعه البنت الا  ف العمليات وزمنها اتنقلت للعنايه المشدد
حاتم.هيا فين ف الهنايه المشدد
الممرضه: فوق 
الجميع امام باب العنايه  ينتظر لساعات ف صمت... خرج الدكتور..
#بقلم_بسمه_سلام
محمود: بنتي عامله اي 
حاتم:  هيا كويسه 
الدكتور: مخبيش عليكم الحالا وحشه جدااا جداااا الامل ضعيف اوي... الضربه كانت قاسيه جدا وانا شايف انها مترتبه لانها مظبوطه علي دماغهاااا وحاسس انها بفعل فاعل 
هاله: مين هيعمل كدا 
شهاب: طب دلوقتي هيا هتفوق امته 
الدكتور ة هيا رفضه تماما انها تفوق رفضه انها تستقبل حتي الدواء الا بتخدووو 
هتله: ممكن ندخلها 
الدكتور: ممنوع الزياره اتفضلو تحت وربنا معاها بقا و تفوق....
حاتم: انا عايز ادخلها 
الدكتور: ممنوع الدخول قولت 
حاتم: طلع البطاقه من جيبو... انا دكتور..
الدكتور:  استاذ حااتم عزيز  صاحب مستشفي.... اهلا وسهلا اهلا بحضرتك.. اتفضل يا دكتور 
دخل حاتم غرفه الرعايه المشدّدة....
اسر:شايفين بيطبلو لاستاذ ازاي.... لكن احنا لا 
حياه: هو دكتور يا اسر 
اسر: هو السبب ف كل دا 
محمود: بس بقا اقعد واسكت بقاااا...
داخل  الغرفه جلس بجانبي كنت اشعر بي كنت اشعر بلمسه ايدي بس رفضه اخرج للعالم دا تاني ونايمه ومش عايزه اقوم رفضه افتح عيني...
حاتم: نغم صدقيني انا بحبك... مش هقدر اخسرك انتي عمري انتي دنيتي كلهااا... 
لي عايزه تخدي روحي مني.. انا مصدقت لقيتك.. انا انتظرتك 12 سنه وجع وفراق بس صدقيني  مكنتش بكلم
 بنات مش عارف اشوف اصلا حد انتي بعدك مين ممكن
 يجي.. بحبك كلمه ضعيفه جدا ومش وصف ليا خالص..
انتي شبه الدم انتي شبه النفس انتي شبه الروح لو اختفو من جسم الانسان يموت ونا كدا... متحكميش عليااا.. يا نغم اني اموت ارجوكي.. متحكميش عليه تبعدي عني..
انا يوم مشفتك حسيت اني بدات حياتي من يوم مفرقتك وكان الايام دي مش موجوده... انا كنت عايش من غير روح..
...كنت سمعاه بس رافضه ارجع العالم ا انا رفضه وجودي وسط الظلم دا كلووو 
خرج حااتم. ووقف وسند رجله  وراسه علي الحيطه..
شهاب: اي يا حاتم هيا كويسه 
حاتم: رفضه تفوق حتي مفيش مجهود من الجسم انها تتنفس طبيعي النفس الصناااعي خلهااا عايشه بسبب التنفس الصنتعي  غيره ممكن تموت 
.......
مجهول: الو يا باشا.. انا معاها ف المستشفي.. وبين الحياه والموت 
مجهول ة عرفت تهرب من العربيه ومسكه من الدنيا 
مجهول: هوانت الا عملت كدا يا باشا..
مجهول: اها
مجهول ة دا الباشا الكبير كان بيكلمني وقتها وعايزني اخطفها قبل العربيه بدقايق 
مجهول: الحقنه معاك 
مجهول: مسك الحقنه ف ايده.. اها يا باشا 
مجهول: طيب اول مالناس تخرح من عندها ادهالها علطول 
مجهول: هيا دي فيها اي يا باشا 
مجهول: سم..
مجهول: بس الباشا الكبيره عايزها عايشه وكدا هروح ف داهيه 
مجهول: نغم لو عاشت اعتبر الابره دي ف جسمك...فااههم
المجهول: بلع ريقو بخوق وبصوت.. لا وعلي اي حاضر من عنيه بس الباشا لو عرف ان دا حصل هيموتني 
مجهول: خلص انت  وملكش دعوة بي.....
مجهول: تمم 
........          
اسر بغضب: لو مكنتش كدبت كان زمنها كويسه 
حاتم: انت مالك اصلا
شهاب: كدبت ف اي 
اسر: هو انت متعرفش  ان الاستاذ خاطب وهيا سابت البيت اكيد عشان كدا 
شهاب: خااطب 
هاله: خاطب...  ؟؟
حاتم: انا خطبت بعد انتظار 12 سنه مش عارف اوصلهاااا..
شهاب: مقولتش لي انك خاطب 
حاتم: نسيت نسيت بعد مرجعت تاني وشوفتها تاني ورجعنا نتكلم ..
شهاب: انا سبتها عشانك سبتها ونسيت حبي ليها عشانك قولت ونت بتحبها وهتسعدهاا وسكت وبطلت افتح ف الموضوع دا...
اسر: هو انت كمان بتحبهااا..
شهاب: انا اكتر واحد كنت المفروض اخدهاا انا الا ربتها وقت انتو الاتنين اتخليتو عنها وفرقتوهاا وبعدو عنها انا كنت بسهر الليالي جمبهااا انا كنت عايش عشانها 
انا اول حد حاافظ عليهاا ومع ذالك سبتها ليك ونت ف الاخر خاااطب..
حياه: بس احنا متخلاناش عنها يبني دي بنتي الا حبيتها وربيتها مع عيالي بس هيا هربت مننا ..  وجلست علي الكرسي حزينه وكسكت  بيدها وجهعا  ... وبكت 
حاتم: لا بجد حلوة اوي القصه دي وابنك بقا الا فهمك كدااا 
اسر: بس 
حاتم:  عايز اقولك ان لولا ابنك دا كانت نغم عايشه وسطكم لحد الان 
محمود: ازاي هو سبها اها بس اعتذارلها ف الاخر...
حاتم:  بضحكه سخريه.. اعتذارلهااا ههه ههه هه. 
مصطفي: هو ف اي فهمونا 
#بقلم_بسمه_سلام
حاتم: اخوك  ف المستشفي وهيا تعبانا ومريضه وعلي سرير المستشفي قالها انو بيكرها وانو بيتمنا تسيب البيت وتختفي..
انو ممكن يموت نفسه وانه محتقر ان نغم تكون اخته وقالها انتي من الشارع ومش اختي.. احب اقولك ان البنت الا
 سبتها دي ومهتمتش حتي لامرهااا.. اتخطفت ف نفس اليوم وشهاب الا كان جمبهاا.. وبعدين كانت هتيتباع لناس بتوع
 الاعضاء البشريه. مفكرتش اي كان ممكن يحصلها خالص 
اسر: ضربو بوكس 👊...
حاتم:  انت السبب ف الا بيحصلها.. 👊
اسر: ونت ملاك بجناحات مثلا  👊
هاله: بس كفايا..
وقفت حياه امام اسر مصدومه.. وبلاحظه ضربتو قلم علي وجه... 
حياه. انت السبب ف انها سابت البيت.. 
مخفتش عليها لحظه  .. مزعلتش علي اخواتك الا زعلانين(قلم علي وجه)
مزعلتش علي ابوك الا كل يوم يدور عليها ومش بينام 
مزعلتش علي وجع قلبي وصريخي عليها وحرقتي عليها ابدا...منك لله يا اسر منك لله مش مسمحاك ابداا.. 
ويكون ف علمك  والهي لو بنتي حصلها اي حجة لا  ابني ولا انا اعرفك فاهم..
الممرضه: اي دا اي دا بعد ازنكم انزالو تحت بعد ازنكم تحت..
نزال الجميع ودخل المجهول  عليهااا الغرفه واغلاق الباب..
كنت سمعه كل المشاكل وخناقات حاتم واسر بس رفضه افوق سمعها صوت حياه بس مش موفقه افتح عيني..
مجهول: لمؤخه يا ست نغم بس دي اوامر 
بس انا شايف انك هترتاحي دول جبولي صداع ف خمس دقايق سمعتهم فيهاا..
مجهول: انجز يا عم قبل مالباشا الكبير يعرف اننا هنقتلها ويموتنا ف لحظه 
مجهول: بقولك اي احنا كدا او كدا مايتين الباشا الكبير لو عرف هيقتلنا..لو ماتت 
والباشا الصغير  هيقتلنا لو الست نغم حياء ترزق ولسه موجوده وسطنا هنا...
مجهول: طب اديها الابراه ف ايدها ووانجز 
مجهول: بس تصدق بالله البت قمر وكنت حاطط امل اني اقضي سهره عناب معااها..
مجهول: قضيها ف الارافها وسط جثتها يا خويا...
مجهول: اعوذ بالله لا طولت العمر ليا بعد الشر يلا مش مهم بقاا.... نتقابل ف الاخره ولا انتي طيبه شكلك دخله الجنه..
ونا قتال قتله يبقا النار  يلا لو لحقت اغفر عن زنوبي هجيلك يا قمر.. 
كنت سمعاهم بس مش عايزه افوق كنت سمعاهم كويس وحست بوجودهم وكاني وققه معاهم بس رفضه
 اخرج  العالم دا تاني خلااااص...اعاااااا حسيت بالابراه ف ايدي..
مجهول: معليش يا حلوه ايدي تقيله بس اكيد انتي مش هتحسي بيها وبعدين السم دا هيخليكي تنامي نوم طويل متحسيش بزعل تاني...
مجهول: يا حونين..يلا يا خويا يلا 
مجهول: بقولك اي.. شيل منها التنفس ياض 
مجهول: لي يا عم 
مجهول: سمعتهم بيقولو ان النفس دا السبب الا مخليها قادره
 تتنفس ولما هقول للباشا اني شيلت النفس عشان تموت اسرع هيفرح بيااا قوي ومش بعيد يزودني كمان..
مجهول:  بنص 
مجهول: بالنص.. شيلو  
حسيت بالنفس قليل انا بتنفس قليل جدا جدا... 
مجهول: يلا بيناااا...
يتبع الفصل التاسع عشر 19 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent