رواية الضائعة الفصل السابع عشر 17 - بقلم بسمة سلام

الصفحة الرئيسية

رواية الضائعة البارت السابع عشر 17 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة كاملة

رواية الضائعة الفصل السابع عشر 17

خلصنا الخروجه واتفقنا نروح خلاص
حبيبه:  تعالو زروني يا بنات 
هاله:   خلاص انا هكلامك كل يوم 
نغم:   من انهارده اشتري دواء صداع 
هاله:  ننن شكرا يا ظريفه 
نغم:  شهاب روح مع هاله وصلهااا.. 
هاله:  لا مش ازم انا هروح لوحدي.. 
نغم:  وشهاب هيسيبك تروحي ف وقت زي دا برضو..  ولا اي يا شهاب 
شهاب:  ماشي يا نغم.  اتفضلي يا هاله يلا 
نغم:  براحه وخد بالك منها
مصطفي:  طيب اسر انت وصل نغم...  وانا هوصل حبيبه للسكن 
نغم:  شكرا خليك انا هروح لوحدي 
مصطفي:  انتي لسه قايله مينفعش وقت زي دا تروحي لوحدك ولا حبييه عشان كدا انا هوصلها وهو هيوصلك يلا باي 
اسر:  يلا بينا.. 
نغم:  يلا  
اسر ف العربيه:  بقولك ااي. 
نغم:  امم
اسر:  هو...  هو انتي معجبه ب حااتم 
نغم:  واي لزمه السوال دا 
اسر:  عادي سوال اصلك زعلتي يعني  لما عرفتي انو  خاطب 
نغم:  مش بحب الكذب مش اكتر 
اسر:  غريبه مع انك بتكذبي 
نغم:  ف اي بظبط
اسر: ف الا انتي بتقولي دا 
نغم: ينفع نكمل الطريق وبس 
اسر: انتي خايفه تصرحي نفسك بالحقيقه 
نغم: يمكن.... انا نزاله وصلنا اخيرااا
مسك ايدي.. انتي عارفه كويس ان الاتنين بيحبوكي صح 
رجعت قعد مكاني وقفلت الباب ونظرت له 
( حاتم كان ف الشباك شايفنا وغضب )
نغم:  اتنين مين يا اسر 
اسر: شهاب وحاتم 
نغم: تصدق برضو فكرينك بتحبني 
اسر: اا.. انا انا احبك انتي 
نغم: اها تصور 
اسر: ودا بقا لو حصل تفتكري اي ممكن يحصل 
نغم: ببساطه هيبقو تلاته الا بيحبوني وانا وقفه..
اسر: لا اقصد لو انا بحبك تفتكري ممكن مثلا..
نغم: قبل متكمل اا لا لا لانك بتشوفني  بنت الشوارع الا امها رمتهااا ف الشارع وانك بتكرهني..
اسر: بيقولو نص الا بنقولو بيكون فكرنا ف قبل كدا 
نغم: ازاي 
اسر: يعني انتي فكرتي فيا قبل كدا عشان كدا جه ف دماغك قدم حاتم وقولتيلو اننا هنتخطب
نغم: قربت منه اكتر.. دا بس عشان هو فاكر كدا لكن انا عمري مهفكر ف كدا.. قبل منزال مسك ايدي وشتدني اقرب له..
اسر: مستحيل لي يعني انا عملت اي يعني 
نغم: انت عملت حجات كتير بس انا سكت ومش عايزه افتح  فيها 
اسر: يعني مستحيل تفكري مجرد تفكير مثلا فيااا....
نغم: تصبح علي خير يا اسر.
في بيت حاتم وانا طالعه علي السلم مسك ايدي وشدني  لغرفتي..
نغم: ايدي يا حاتم ابعد 
حاتم: انتي اي حالفه توجعي قلبي حالفه  تجرحيني  حالفه تكسريني..
نغم: ونا.. هو انا ا الا طلعت مخطوبه ومكنتش قيللك..
حاتم: مكنتش اقدر اقولك افهمي بقااا...
نغم:  لي 
flash back
جدتي  انتي بتيجي ف اوقات يلهوي عليه انا مصدقت انها فكت وبدات تتكلم يا حدتي 
جدتي:    شكلك نسيت  حجات كتير 
حاتم: انتي بتتكلمي علي اي 
جدتي: انت ناسي چاسمين..
حاتم بصدمه:  انساه حجة زي ازاي بس مش بحاوا مفتكرهاش 
جدتي: قول لنفسك
حوتمة لا مهو مش هينفع لزم حل 
جدتي: المشكله ان چاسمين رجعا بكرااا 
حاتم:  اي.. بس هيا  متفق معايا انها مش هتيجي 
جدتي: وجاايه نعمل اي بقا.. لزم تقول لنغم ع كل حجة
حاتم: مقدرش انا بحبها افهمي..يا جدتي مقدرش.
جدتي: مفيش اي حل يبني..
back..
نغم: لي متقدرش تقولي لي بقا هااا انت ظلمتني انت خدعتني وخلاص الموضوع دا انتهي..
حاتم: افهمي بقا انا 12 سنه عايش علي امل اني اشوفك مكنش قدمي غير اني افكر فيكي بس 12 سنه مش عارف
 اوصلك وعمل اي.. 12 سنه انتي بنسبالي كل حجة 12 سنه انتي الدنيا 12 سن انتي عمري انتي دنيتي انتي تفكيري
 انتي هدفي..  انتي اليوم الجديد الا بصحه عشانه انتي
 الثانيه قبل الدقيقه والدقيقه قبل اليوم.. 
نغم بدموع: وخلاص انت خطبت من سنه يبقا خلاص 
حاتم: انا مش قادر اصدق لدرجه دي انك تسيبيني حجة سهله..
#بقلم_بسمه_سلام
نغم طلعت شنطيتها وبدات تلم ملابسهااا.....
حاتم: انتي مش هتروحي ف مكان انتي فهمه 
نغم: سيب هدومي يا حااتم انت مش هفضل ف البيت دا خلاص خلصنااا..
حاتم: اي البساطه دي انتي بسهوله دي هتسيبيني 
نغم:    اهااا انت خلاص لقيت انسانه خطبتها ومعاك عايلتك واهلك ومهنتك.. انا بقا الا نقصني ادور علي كل دا...
حاتم: انتي الا نقصني انا استغني عن كل دا ومستغناش عنك..
نغم: انا هدور علي اهالي يا حاتم..
حاتم: هدور معاكي بس متسيبنيش وتمشي عشان خطري..
 مسكت شنطتي ومسكت اليد وبدات اجر الشنطه مسكني من ايدي وعينه كان بملئ بالدموع 
حاتم: متسبنيش يا نغم ارجوكي..
نغم: سيب ايدي يا حاتم انا لزم ادور بنفسي واعتمد علي نفسي بقا  
خرجت من القصر والدموع ف عيني فقط السيطره عليها... 
...قفلت تلفوني وبدات امشي ف الشوارع وادور علي حل لمشاكلي...
.................................
حياه  بصراخ تقوم من علي سريرها : محمود..
محمود: اي يا ست انتي سيبيني انام..
حياه: نغم يا محمود
محمود: ف اي مالها 
حياه: نغن طلعتلي ف المنام وبتموت.. الحقني يا محمود بسرعه 
محمود: اهدي دا حلم 
حياه: لا مش حلم بسرعه يا محمود تعال ورايا.. يا اسر افتح يا مصطفي يا ولاد د.....
مصطفي: اي يا امي انني كويسه 
اسر: ف اي..
حياه: اتصلو علي علي اختكم 
مصطفي: حبيبه مالها 
حياه: لا نغم
اسر بخوف: مالها 
محمود: امكم بتقول انها حلمت حلم وحش ومش كويس عن نغم...
اسر: بلا احلام بلا تخريف بقا 
حياه: انا قولت رنه علي بنتي بسرعه بنتي ف خطر..😭😭😭
مصطفي: اهدي يا امي حاااضر انا هرن عليها واطمنك عليهااا... 
اسر: تيلفونها مقفول 
حياه: شوفتو 
مصطفي:  عادي يمكن فاصل 
حياه:  رنو علي اصحابها الناس الا عايشه عندهم شفولي بنتي فين..  🥺🥺 بسررررررعه بسرررعه انا قلبي بيتقبض اكتر  الحقوني 
محمود: اهدي يا حياه 
حياه: بنتي ف حجه هتحصلها يا محمود صدقني..
مصطفي: معايا رقم شهاب هرن عليه..
مصطفي: الو 
شهاب بصوت نوم: الو يا مصطفي ازيك..
اسر خطف التيلفون من مصطفي وبطريقه حاده.. شهاب عايز رقم حاتم. دلوقتي حالا 
شهاب:  لي 
اسر: ماما عايزه تكلم نغم  وخايفه عليها بتقول انها حلمت حلم مش مطمنه وعماله تصرخ اديني الرقم..
شهاب: طب استنا انا هرن واكلمك تايي..
اسر: متتاخرش 
...........
شهاب:  الو 
حاتم بصوت دموع: اي يا شهاب 
شهاب: قول لنغم تفتح التيلفون بتاعهااا
حاتمة نغم سابت البيت 
شهاب بخوف: اي انت بتقول اي تقصد انها خرجت دلوقتي..
حاتم: اها خدت شنطتها وراحت لهاله هيا موصلتش ولا اااي 
شهاب: ينهار اسود موصلتش يااحاتم انزال دور عليها وانا كمان هشوف عند هاله....
خرج شهاب وخبط علي باب هاله 
هاله : اي يا شهاب محتاج حجه
شهاب:  عايز نغم دقيقه 
هاله بتعجب: واي الا هيجبها عندي ف وقت زي دا..
شهاب بصدمه: تقصدي انها مجتلكيش 
هاله: لا والهي لي 
شعاب: سابت بيت حاتم وقفلت التلفون وحياه بتقول انها حسه بحجة وحشه..
......#بقلم_بسمه_سلام          ........           ....... 
حياه: رنو عليه يا عيال بنتي ف خطر انا حسه بيهااا 
اسر: الو اي لقتهااا
شهاب: سابت البيت عند حاتم وقفلت تيلفونهااا ومجتش عندي ولا عند هاله..
اسرة انا غلطان اني سيبتها تعيش عند واحد زيو يسيبها تخرج ف معاد زي داااا 
شهاب: هنتقابل ف المكان...... كلنا تعالو علي هناك ندور عليها
ااسر: انا جااي سلام
اسر: ماما انا نازل 
محمود: تعالي هنا نغم فين 
اسر:نغم سابت بيت حاتم وقفلت تيلفونها ومحديش عارف هيا فين 
حياه بصريخ وضرب بيده وجهها وصدهااا والدموع تنزال من عينه: : انا كنت حاسه انا كنت حسه خدوني معاكو 
اسر: لا خليك.. 
حياه:  مسمعش صوت حد انا الا حسه بيها انا نزاله ادور علي بنتي فااهمين ولا لا يلاااا  البسو.
.....
شهاب: الو يا حاتم تعال علي.....
حاتم: حااضر انا جااي 
هاله: انا كمان هاجي ومتقوليش لا متنساش انها اختي..
شهاب: البسي عقبال مخلاص ....ء
الكل اتجمع ف المكان..
اسر بسرعه ضرب حاتم بوكس.. ازاي تخرج بنت ف وقت زي دا 
حاتم: بس اسمعني هيا خرجت غصب عني 
شهاب: مش نقصه هيا شغل اطفال خلونا نشوف البت فين الاول 
مصطفي: هرن علي حبيبه يمكن هناك 
الو حبييه 
حبيبه: بترن ف وقت زي دا ف اي 
مصطفي: حبيبتي هو انتي فين
حبيبه: ف السكن 
مصطفي: امم لوحدك 
حبيبه: اناا واصحابي 
مصطفي: تمم يا حبيبتي تصبحي ع خير 
حبيبه: ف حجه 
مصطفي: لا تصبحي ع خير...
حياه: هتولي بنتي دلوقتي..
هاله: اهدي يا خالتي 
محمود: انتو الاربعه تقلبو الدنيا وتجيبو البنت فاهمين 
حاتم ومصطفي: حااضر 
شهاب: انا هروح من هنااا.....
اسر: وانا من هنا بس عارف لو حصلها حجة هتزعل يا حاتم وهتشوف 
حاتم: هدد علي قدك 
اسر: هتشوف قدي  يا حاتم هتشوفو 
حياه بصريخ  انتو الاربعه بطلو كلام انا عايزه بنتي قدمي دلوقتي  فاهمين ..
كنت مشيا ومعايا شنطه هدومي والدموع ف عيني ومش عارفه الا بيحصلي دا بجد ولا كابوس انا عايشه لمده 13 سنه في كاوبيس مش بصحها منها انا كل محس ان ف حد موجود ف حياتي بيختفي او بيوجعني. دا اكيد كابوس  
طب هفوق منه امته امته ام___
مجهول: هيا قدمي اهي 
المجهول: هاتهالي حالا..
صدمتني  عربيه بقوه غير متوقعه اصبحت دماء علي الارض من قوة االضربه شنطتي بقيت ابعد مني بكتيررررر..
مجهول: الحقنا يا باشا..
مجهول: عملت حادثهه ودمها بيغرق الارض دي بتتصفه 
مجهول: ااااااي..
االجميع ط رجع مره تانيه لحياه ومحمود..  م لقيهااا..  هتكون فين. 
حياه بين لحظات الصمت..  خرجت ضارخه قويه خاف الجميع منهاااا..  بنتيييييييييييي الحقوها انا قلبي بيقول ف حجة وحشه... 
يتبع الفصل الثامن عشر 18 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent