رواية بصير قلبي الفصل السادس عشر 16 - اماني محمد

الصفحة الرئيسية

رواية بصير قلبي البارت السادس عشر 16 بقلم أماني محمد

رواية بصير قلبي كاملة

رواية بصير قلبي الفصل السادس عشر 16

شفاء =مش هسمح انكم تنفذو ال فدماغكم، واليوم الل هتقدرو تأذو فيه أدم، هيكون أخر يوم ليا فالدنيا دي وبرضو حتى بموتي فانا مش هسمح لحد يقربله.. 
(كأن ذلك يذبحني، رؤيتي لهم ينون الشر لك، قد قسى قلبي، فأما حياة أمنة بجانبك،ااو ممات بين يديك وأنت معافا سالم من أذيتهم...).....بعد كتير من التفكير راحت شفاء فالنوم...
تاني يوم....صحيت ولبست وخبطت على ادم..
ادم =ادخل..
دخلت شفاء وقفلت الباب...
شفاء=أدم انت جواز السفر بتاعك جاهز....
ادم=اااه يشفاء جاهز بس ليه،احنا معاد سفرنا لسه بعد يومين...
شفاء=لا يااادم هنسافر النهاردة،انا جهزت جواز سفري...وكل حاجه...
ادم=بس يشفاء...
شفاء=مبسش يااادم ارجوك تسمع كلامي...
ادم=ماشي يشفاء،الل يريحك...بس احنا مش هنجهز شنطنا...
شفاء=مش هنأخد حاجات كتير معانا،فدول امرهم سهل...وافتكر يااادم،اوعا حد يعرف احنا رايحين فين...
ادم=هو انا مش فاهمك بس ماشي...
شفاء=لازم اخرج عشان دكتور معتز رن عليا،لانه جهز ورق لازم اجيبه تمضيه،عشان نسلمه للدكاترة الل فأمريكا...
ادم=طيب استني هاجي معاكي...
شفاء=لا ملوش لازمة مرواحك،انا هجيبهم وهاجي على طول...
أدم =ماشي يشفاء،على ما تيجي هجهز شنطتي...
شفاء=ماشي،يلا سلام...
ادم=سلام...
خرجت شفاء واخدت العربيه بالسواق ومشيت...
بعد وقت ليس بقليل...رجعت ومعاها الورق....
طلعت لأدم...
أدم =اي يشفاء اخرتي اوي لييييييه؟؟؟؟!
شفاء=معلش اصل كان في حاجات محتاجه اشتريها،فاخدت وقت على ما جبتها...
ادم=اااه طيب جبتي الورق..؟!
شفاء=اااه اهو،خد امضي بقا..
ادم أخد الورق ومضي فالمكان الل شفاء حطت ايده عليه...
شفاء ابتسمت وبصتله=ادم،انا عرفت من يوسف انه لما كان المحامي بيجيب ورق تمضيه،كان يوسف بيقرأه لك الاول....ليييه مخلتنيش أقرأه او اخلي يوسف يقرأه لك....ليه مضيت على طول!!؟
أدم=عشان انا واثق فيكي،وثقتي فيكي يمكن اكتر من ثقتي فنفسي...انتي مش عارفه مكانتك عندي اي...
شفاء ابتسمت=شكراً يااادم وانا هكون عند  ثقتك
 اوعدك.......
بعد شوية كان السواق بينزل الشنط....
كريمة=دا اي ده بقا،واي الشنط دي،مين مسافر...
شفاء من وراها=انا وأدم رايحين فرع الشركة الل فالقاهرة،عندنا شغل هناك...
كريمة=ودا من امتى بقا إن شاء الله،ما طول عمرنا في ناس معينه وموثوق فيهم بيديرو الفرع ده!!
شفاء=معلش،دي تقنيه وخطه جديدة بنتبعها عشان ننهض بالشركة،مش هتفهميها انتي ياااكريمة هانم...
كريمة=مفهمهاش ليه بقا يبنت نور الدين...هو انا...
ادم=كريمة،شفاء قالتلك احنا رايحين فين،هتفتحيلنا تحقيق يعني ولا اي!!!
احنا رايحين الشركة....ولو مروحناش الشركة فدي حاجه متخصكيش ابدا...تمام ولا اي...
كريمة بضيق=خلاص يااادم مش هتكلم ولا هسألكم على حاجه،بس خليك شاهد ان هي الل غلطت الأول...وسابتهم ومشيت..
شفاء=نينينيني...كريمة أم ولعه الل يارب ما تكسب ولا توعى...
ادم بضحك=خلاص خلصتي!!يلا بقا نمشي...
خرجت شفاء مع ادم وركبو العربيه وطلبت شفاء من السواق ياخدهم على المطار،بعد شوية وصلو وشفاء وادم نزلو...
شفاء للسواق=عم سعيد اوعا تقول لحد انك جبتنا هنا...ومتروحش البيت دلوقتي روح لولادك وبكرة الصبح ابقا ارجع البيت...ولو حد سالك،قول ان انت نزلتنا ففندق كذا فالقاهرة...وملكش دعوة بالباقي...
سعيد=تمام يبنتي،اي حاجه تاني...
شفاء=لا شكرا ياراجل يطيب...
ادم=اي كل التخطيط ده،احنا رايحين نحارب...
شفاء=اسكت انت اصلك طيب ومش فاهم حاجه،انا الل عارفه الاشكال الل فالبيت كويس...
ادم=قصدك مين،..
شفاء= قصدي ولا مش قصدي ...يلا بس نقوم عشان بينادو على الرحلة...
كريمة فالبيت...
=انا هعرفك ازاي تقوليلي اني مش بفهم يبنت نور الدين،استني عليا....مسكت الفون ورنت على رقم...
كريمة=الو...
الشخص=الو ايوه مين!!!
كريمة=ازيك ينور الدين،نسيتني ولا اي انا كريمة...
نور كح بصدمة...
كريمة=كده تبقا افتكرتني،بص بقا،انا عارفه ان شفاء بنتك....
اسمع ينورالدين،بنتك إن مبعدتش عننا،فانا هفضح سرك قدامها وقدام مراتك،وساعتها بقا انت الل هتبقا خسران...
نورالدين=لييييه بس،مش احنا كان بينا اتفاق....مش انتي الل اتفقتي معايا انك هتصوني سري،فسبيل اني اسكت ومفضحكيش قدام عز،لما عملتي صفقة من وراه عشان تجمعي فلوس من على قفاه....مش دا كان اتفاقنا ولا لا...
كريمة=اااه كان اتفاقنا،بس بنتك هي الل بدأت ينورالدين...وإن ملمتهاش...فانا ليا صرفه...
نورالدين=بسسس...
وفجاة الخط اتقطع...
نور الدين=بعد العمر ده كله،سرك هيتفضح ينور الدين،الناس الل عشت كل الوقت ده تحاول متخليهمش يعرفو حاجه،دلوقتي هيكشفو فعلتك...اكيد هيكرهوني...يارب انت عالم بيا يارب حلها....
بس انا لازم اكلم شفاء...
....
بعد ما وصلو امريكا نزلو ففندق....
شفاء=
We want to reserve two rooms, please
(عايزين نحجز اوضتين)
الشخص ال واقف=
There is only one room available...
(مفيش غير اوضه واحده متاحه)
أدم =هنعمل اي دلوقتي..
شفاء=يلا نشوف فندق تاني...
ادم=بس يشيفو الوقت أتاخر،هخاف عليكي نمشي فالوقت ده وممكن منلاقيش اوض كمان لاننا مش حاجزين...
شفاء=ااه صح،طيب هنعمل اي...
أدم=نأخد الأوضه دي وخلاص،انتي مش واثقه فيا...
شفاء=أدم انا ممكن أسلمك حياتي وأحطها بين ايديك وانا مطمنه...خلاص ناخد الاوضه...
أخدو رقم الأوضه والمفتاح واتجهو للأوضه...
دخلو وشفاء حطت الشنط وخرجت منها الحاجات بتاعتهم..
كان أدم دخل يأخد دش...
بعد شوية طلع وهو لابس البنطلون وشعره بينقط مياه...
شفاء بزعاق=أااااادم...
ادم انتبه لنفسه=انا أسف اسف والله يشفاء انا متعود اطلع كده معلش والله نسيت انك فالاوضه معايا...
شفاء جابت تيشرت وراحت نحيته وهي حاطه ايدها على عنيها...
شفاء=اتفضل خد التشيرت...
ادم اخد التشيرت ولبسه....
شفاء=هااا خلصت!!
أدم بضحك=انتي مخبيه عنيكي ولا اي!!
شفاء=اااه طبعاً،انا مش بجحه للدرجه...
ادم بضحك =انتي هتقوليلي!!...
شفاء لفتله=قصدك اي،انطق قوللل...
ادم=بهزر معاك ياض يقمر يمز انت...
شفاء=ووووووه،انا بتعاكس...تصدق بقالي فترة متعاكستش المعاكسه النتنه دي!!
ادم بضيق =مين الل كان بيعاكسك يبت!،انطقي!؟
شفاء=شوباب الشارع والحي بعيد عنك،كان جمبنا ناس سرسجيه....
أدم بتمتمه=وديني لاوريهم...
شفاء بضحك=انتي غيرتي يبطه...!!
ادم=اكتمي خالص بدل ما الزقك فالحيطه...
شفاء بضحك =شكلك اتعصبت خلاص...طيب بقولك، اغنيلك اغنية..؟!!!!!
أدم=مش عايز زفت...
شفاء=يبقا هغنيلك...
بدات تغني...
(لا تروح بعيد عني،ضلك قريب مني،غيابك بيچنني،بحبك أنا)
ادم =استني ثانيه،انتي قولتي اي...
شفاء بخبث =دي الأغنيه يدومي،هي كلماتها كده...(واحده بواحده بقا 😂)
سيبك من الاغنية دي هغنيلك واحده تانيه...
(عارف حبيبي وانا شايفاك وسمعاك،بنس كل الدنيا معاك، حابه نفسي عشان حباك، لما تشوفك عيني، بنسا حياتي وبنسا سنيني، لما بكون وياك بلاقيني مطمناااااااااااااا... 
أدم =بس بس، اسكوتي، اي الصوت العفش ده....
شفاء بضحك=طلقني لو مش عاجبك طلقني...
ادم ضحك..
شفاء=ضحكت يعني قلبها مال ...
ادم =طيب اوعي بقا خلينا نشوف هنام ازاي فالاوضه دي...
شفاء بصت للأوضه...
بص مفيش غير السرير والكرسي ده...واكيد مش هنعرف ننام عليه...
أدم =خلاص ننام على السرير...
شفاء=ده عندها!!
ادم=هي مين...
شفاء=يور مازر...
ادم =اقسم بالله يشفاء هطردك بره واخليكي تنامي فالطرقه...
شفاء =متبقاش قفوش كده،بنهزرو معاك..
خلاص انا لقيت صرفه...
جريت بسرعه لمت كل المخدات الل فالأوضه وحطتها كحد بينها وبينه...
بص يااادم،انت هتنام على جمب وانا على التاني،وفي بينا خط برليف اهو...
ادم راح يرقد على السرير وبيحرك ايده لاقاها حاطه حاجات قد كده بينهم...
ادم بضحك=اي ده كله...
شفاء=بصراحه كده،انا بتقلب كتير ومش ضامنه نفسي الصبح هبقا فانهي جمب فكده احسن...
ادم =خلاص يستي يلا ننام عشان بكرة يومنا طويل....
شفاء اترمت على السرير وكل شوية كانت بتقوم تبص على ادم من فوق السد ال حطاه...
أدم=اتخمدي يماما اتخمدي...
شفاء=على طول قافشني كده،ألواحد ميعرفش يعمل حاجه وانت مش واخد بالك أبداً،يباااااااي عليك..
ادم ضحك...وغمض عنيه...
نامو الاتنين...والصبح طلع......
ادم فاق حس ان في حاجه تقيله عليه.......
بيحسس لقاها رجل حد...
أدم =اعاااااااااااا....
شفاء قامت بفزع =اعاااااااااااا...
الاتنين وشهم كان فوش بعض...والاتنين فصوت واحد...
=اعااااااااااااا...
شفاء لقت نفسها زايحه المخدات الل حطاها وهي نايمة...وغالبا جسمها كله على أدم...
قامت اتنفضت ورجعت لورا....
أدم بضحك=خط برليف للمرة التانيه يطلع مش عند حسن الظن ياااااخي....
شفاء=والله يااادم ما عارفه انا وصلت عندك ازاي...
ادم=خلاص حصل خير.....
الساعه كام دلوقتي...
شفاء=الساعه تمانيه اهي...
يلاهوي هناخر على المعاد....يلا البس بسرعه...
قام كل واحد يجهز عشان يروحو المستشفى عشان تكمل قصتهم..
يتبع الفصل السابع عشر 17 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent