رواية الضائعة الفصل السادس عشر 16 - بقلم بسمة سلام

الصفحة الرئيسية

رواية الضائعة البارت السادس عشر 16 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة كاملة

رواية الضائعة الفصل السادس عشر 16

ف منتصف القصر يقف حاتم وجدته وفتاه تحضنه ترتدي شورط چينز وتيشرد ازرق وشعرهاا الاسود الفحمي وبيضه اللون.. 
چاسمين: وحشتني اووي اووي اوي حبيبي 
حاتم:  انتي اي الا نزالك يا چاسمين 
چاسمين: وحشتني اوي وجيت اشوفك قولي بقا اوضك فين
جدتي: چاسمين  يا حبيبتي براحه شويه 
چاسمين:  مالك يا حاتم انت زعلان اني جيت ولا ااي 
حاتم: لا فرحان اكيد 
سقطت نظره من نظرته الذي يبعدها عن چاسمين علي وجهي.. 
حاتم:  نغم انتي هنا 
ابتسامت ووقفت امامه.. 
نغم:  اها نسيت حجة جيت اخدها..  بس مش قولتلي هتروح
المستشفي...
حاتم بتردد: اصلهم قالو لا خلاص..
نغم: امم طب كويس... هاي مين الانسه 
حاتم: اااا دي الدكتوره جاسمين.. صديقتي 
چاسمين بابسامه طفوليه وضحكه  تمد يدها وتحاول السلام عليه..
وخطيبته ازيك...
نغم: اي 
حاتم: چاسمين بعدين نتكلم تع...
نغم: ثواني بس 
حاتم: اي يا نغم 
نغم: انتي خطيبتو 
چاسمين: اها انا وهو بقالنا سنه سواء واتخطبنا..
نغم:بدموع مسكهااا مبروك..
چاسمين: هو.. هو انتي بتعيطي لي 
نغم: لا اصله انا وحاتم اصدقاء من زمان وغالي عندي وفرحت جدا..وبعدين انا وهو اخوات من زمان ودا خبر جميل 
حاتم: بس بس انا عايز افهمكم ان..
نغم: خليك مع خطيبتك انا لزم اكمل اليوم بتاعي مع حبيبه بعد ازنكم 
حاتم: نغم استني هوصلك 
نغم: لا شكرا اسر معايا برا 
حاتم بغضب: نعم وانتي جيتي معاه كدا من نفسك ولوحدكم 
نغم ببرود وهيا تمسح دموعها: اهااا 
حاتم بغضب شديد: نغم 
چاسمين: اسر دا الا هو مين خطيبك.....  
حاتم: ل..
نغم: اها 
حاتم: افندم 
نغم:  نسيت اقولك انا كمان اني هتخطب لاسر 
جدتي: تعالي معايا يا چاسمين تشوفي غرفتك..
چاسمين: هروح واجيلك بسرعه باي....... باي يا نغم
ابتسامت لها وانا شيفها حقا جميله ورشيقه وشعرها طويل
حاتم: نغم انتي مشوفتيش الوش االتاني متجبيش سيرته 
نغم: لا شوفته انهارده  
حاتم مسك ايدي بقوه: اي بقا الحوار الاهبل داا انتي فكرني هصدقق
نغم: صدق او لا ميهمنيش انا واسر هنتخ...
حاتم: نغم بطلي تجيبي سيرتو قدمي احسن
نغم: خاطب مقولتليش لي 
حازم: غصب عني خطبتها صدقيني..مكنتش عايز 
نغم: لي قطر الجواز هيفوتك ولا هتعنس... اديني سبب سبب واحد بس يديك الحق انك تكذب عليه..
حاتم: هفهمك 
نغم: خلاص  مش عايزه افهم حجة انا عايزك تروح ليها الموضوع خلاص اصلا مكنش ف موضوع.  
حاتم:  انتي بتعملي كدا عشان مصدقتي صح مصدقتي تلقي سبب تروحي بي لحبيب القلب 
نغم:  صح
حاتم: بس ان...
دخل اسر الذي كان يسمع جميع الحديث بينهم...
اسر: مش يلا اتاخرنا عليهم.ومسك ايدي 
حاتم: شيل ايدك ياض من عليهاا
اسر: كنت حاضن خطيبتك من شويه وانا احط ايدي عليها غلط..
حاتم: بطل تتعالي صوتك وابعد عنها
اسر: انت الا بطل تتخانق وتزعق بصوتك دا معاها 
حاتم: لي ونت مالك 
اسر: هيا مش قلتلك خطيبها ولا السمع تقيل ولا اي نظمك بس مش فاااهم 
حاتم: انت هتصدق الكدبه دي ولا اي 
اسر: عندك حق بس لما تتحقق مش هتبقا كدبه فعلا..  ويلا عشان اتاخرنا.. 
مسكني من ايدي وشدني وانت دموعي بتنزتل وبعيط وبنظر لحاتم..
في العربيه حاله سكون غير طبيعيه كانت دموعي تسقط دون صوت ولا نفس..  مسك منديل وهو بيسوق.. 
اسر:  امسحي دموعك 
نغم. شكرا 
اسر:  احححح..  هو انتي دايما كدا تنجرحي وكشاكل واحزان انتي ف اي.
.
نغم:  واضح ان دا بقا قدري 
اسر:  امم واضح 
تغم ببراء الاطفال :   هو انت فعلا كنت بتكرهني زمان
اسر:  وقف العربيه ف مكان صحراوي امام بحيره مياه صغيرة ونزال من العربيه و وقف قصد البحيره وهو يرتدي طقم اسود كامل ويضع يده في بنطاله.. 
وانا ارتدي السلوبتا..  نزلت من العربيه ووقفت جمبو ويدي ف بنطالي وننظر للبحيره. وبعد دقايق دون اي شي صمت تام....
نظر لي برفق وانا مازلت انظر امامي..
اسر: هو انا اذيتك اوي 
استمعت له وام اتحدث مازلت انظر للبحيره.. 
اسر: كنت عايز اعتذ.... وقطع كللمه نفس طويل منه وصمت ونظر امامه..
وانا انظر للبحيره نزلت دموعي وبدات اتحدث.
نغم:  لي يا اسر..لي اترميت ف الشارع وانا طفله...لي
 محديش حبني...  لي كرهتني.. لي طردني من بيتك.. لي
 موفقتش اكون اختك لي.. لي انت كمان شوفتني بنت
 شوارع... لي انا بتظلم..🥺🥺 لي انا كل الناس ف حياتي يطلعو  خاين وقاسين في الاخر 
الحبيب والصديق القريب والاهل وكل الناس
 انا تعبت تعبت..
نظر ليه ومسك وجه ومسح دموعي.. وكرر سواله مره اخري وعينه تلمع من الدموع..
اسر: هو انا اذيتك جاامد 
نعم: ايوهااا جامد جدا لو كنت سبتني ف بيتك كنت اتعلمت
وبقيت ف جامعه زي حبيبه....
🥺 لو سبتني ف بيتك مكنتش بنت شوارع🥺
 لو كنت اتربيت وسط اخوات واب وام.كان هيبقا افضل اكيد 😭😭
. انت عارف كل يوم كنت بعيط ف كان ممكن ميحصلش لو كنت عندكم 😭🥺
. كان زماني عندي حد يهتم بيه وبوجودي.. 
انا عاشت عمري مع صديق اسمو عبداالله ولما مات..🥺
مكنتش لقيه مدفن ادفنه في..
اسر: الله يرحمه 
نغم: تخيل انا كنت وقفه قصد جثته بدل مزعل عليه بفكر هدفنه فين... بقيت خايفه انا كمان خفت لو مت وملقيش مدفن ليا.
اسر: انا اسف.. اسف غلي كل حجة..
نغم: انا لزم القي اهالي لزم انا مش بنت شوارع لا اكيد ليا اهل واكيد هوصلهم.. 
اسر: اكيد #بقلم_بسمه_سلام
.نظرت بخجل.. اسفه علي الكلام الا قولتو لحاتم 
اسر: عارف كنتي عايزه تديقيي مش اكتر انتي مفيش حجة من نحيتم ليا 
نغم: انا بعتذار عشان انت بتكرهني واكيد اديقت من الكلام دا...
اسر: بس انا معاكي ف الحوار دا 
نغم: هو انت لسه بتكرهني 🥺🥺
اسر: مش عارف.. بردو مش عارف انا شعوري من نحيتك 
 مختلف شعور مش فهمه انا مش عايزك مني لي مش عارف مش عايزك حد اعرفو.. لي بردو معرفش..
نغم بدموع بتذيد: لست ف عيد ميلادك وراس السنه بتدعي متشوفنيش...
اسر: لسه فاكره كلامي دا..
نغم: انا انكره عند حق 
اسر: انتي تتحبي بس انا الا عندي حجة غلط انا الا مبفهمش.. انا الا عبي صدقيتي.. 
بس قدم حاتم متقلقيش انا هحاول اتكلم كويس..
كنا بنتكلم وكان في حد بيرقبنا وتحدث مكالمه...
مجهول:   اه هيا معاه شاب من الشبب  تمم هنخدها اول متكون وحدهاا  
مجهول:تكون كويسه ميحصلهاش اي حجه تمم
مجتول: تمم بس احنا هناخد الفلوس قبل استلام جثتها او حتي قتلهاا.. مع انها مززه وخصاره في القتل بصراححه..
مجهول هههه مع صوت ضحك عااالي  : اول مخلاص الا انا
 عايزه    هسبهالكو فوق الفلوس تستمتعو شويه وتعملو الا تحبو 
مجعول: هو دا الكلام كدا نشتغل بضمييرر
..............................
في الحديقه يقف مصطفي مع حبيبه و شهاب يتحدث ف
 الهاتف بعيد وبجانبه هاله..:  دي تالت مره ترن عليه ومتقوليش حصل اييي فهمني 
هاله: في حجة ولا اي..
شهاب: شش.. قول يا حاتم حصل معاكم حجة
حاتم: اشمعني  كويس خد بالك منها وانا هفهمك الا حصل
  بعدين االمهم اوعي تخليها تنام الليله دي عن اسر فاهم عشان بيلعب علي زعلي معاها وبيخدها نحيتو...
شهاب: مهيا متفقه مع الست حياه علي كدا 
حاتم: بس مش معاها هدوم عشان خطري اوعي تخليها هناك انا الواد دا مش مرتاحلووو..
شهاب: بقولك اي اقفل لانها وصلت هيا واسر هكلمك بعدين..
دخلت چاسمين: غرفه حاتم وحضنته من ظهرووو.. وحشتني 
حاتم: ونتي 
چاسمين: بس حسيت انك مديق 
حاتم: انتي رجعتي ازاي مش قولتيلي انك مش هتنزالي مصر
چاسمين: وحشتني اعمل اي طيب اجازه وهقعد معاك
حاتم: تمم 
چاسمين: بس حلوة اوي نغم دي وخطيبها كمان 
حاتم: خطيبها خطيبها مين دا
چاسمين: اصلي شوفتها من الشباك خرجه مع شاب وباين وكانت بتقول ان خطيبها برااا هيوصلها.
حاتم: چاسمين انا مش طايق نفسي انا خارج 
چاسمين: ع فين
حاتم: عندي عمليات باي...
شهاب: كنتي فين 
نغم: عايزه اشرب 
شهاب: بطلي البرود دا وردي  وقولي 
نغم: كنت مع اسر ورجعنا وهروح اشرب خلاص ارتحت 
.. اسر تعالي نشوف مصطفي 
هاله: اكيد ف مصيبه حصلت تخليها كدا 
شهاب: ومصيبه ليها علاقه بحاتم اكيد 
هاله: تفتكر 
انتبه انه بيكلم هاله وتغيرت ملامحه معهااا
شهاب: انا قولتلك متتكلميش  معايا انا مش متقبل وشك 
مسكت هاله ايدوو: حاول تسمحني لاحظه وافتكر حجة حلوة
شهاب: انا حزين علي تربيتي ليكي انا خايف اخلف بنت واربيها وتطلع زيك 
هاله بدموع جريت وسابتو لحظت حبيبه انها بتعيط 
حبيبه: هيا مالها يا كابتن 
شهاب بعصبيه: ونتي مالك اصلا 
حبيبه: اي دا انت مجنون انت  بتزعقلي لي..اوعي تزعقلي 
 تاني فاهم لتكون فاكرني بخاف 
شهاب اقترب منها: بس يا ماما 
حبيبه: ماما دي قعده ف البيت اصلا ومعرفتش تربي واحد زيك عايش بيتكلم زي  الشارع ومتربي زيو 
شهاب: انجرح وافتكر وفاه امه قدم عينه..  وبغضب 
بعد  ازنك.. 
جلس علي الارض ولعب ف الحشايش الحديقه وعو يدمع علي امه .. جلست حبيبه بجانبو واعتذارت 
حبيبه: انت اسفه
شهاب:  وحشاتني اوي اوي 
حبيبه:  هيا فين
شهاب: ماتت
حبيبه: ازاي
شهاب::   كنت صغير جدا حوالي7 سنين مثلا.. 
حبيبه: وبعدين  ...
شهب: بابا كان دايما يضربها  ويعذبها وف الاخر حرمها
 تشوفنا.. وحبسها في البيت.. وف يوم راجع من المدرسه..  
لقتها محروقه.. حرقت نفسها عشان تموت ماتت وسابتني
 لابويااا.. وكان بيعذبني وخالني اسيب المدرسه.. فهربت وبدات معايا حياه تانيه
حبيبه بدموع: انا اسفه 
شهاب: بيمسح دموعه..  عادي انا دايما بدعيلهاااا.. 🥺🥺 
#بقلم_بسمه_سلام
في مكان تاني كانت نغم مع مصطفي واسر وهاله يتحدثوا وهيا لل تستمع فقط حزينه ومصدومه...
مجهول: مش عارفين نوصلها لوحدنا دايما مع اصحابها
.
مجهول:: هو مش اختراع الذرة يعني ولا اول مره ليكم في اي اي الصعب...
 الا طلبته تخطفوها هخلاص الا عايزو وبعدين هتقتلوها اي الصعب ف كدااا.. 
مجهول:  بس احنا هنخدها  ا.. 
المجهول:: وقتها  ابقااا اعمل انت ورجلتك الا انت عايزه فيها بس بسرعه عشان نخلاص منهاا.. ومتنساش انا مش عايزها
 يحصلها حجة قبل مماوصل وبعدين اعملو الا انتو عايزينو وخلصو عليهاا بس يا رب ننجز 
مجهول:: عنيه..   
وهيحصل كدا فيهاا.. وعلي فكره مش متوقع السبب خالص 
يتبع الفصل السابع عشر 17 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent