Ads by Google X

رواية مالك القدر الفصل الخامس عشر 15 - علياء عبدالله

الصفحة الرئيسية

رواية مالك القدر البارت الخامس عشر 15 بقلم علياء عبدالله

رواية مالك القدر كاملة

رواية مالك القدر الفصل الخامس عشر 15

الكل انصدم من الخبر 
الدكتور: الخبطه كانت جامد فاثرت علي عقلها 
الجد: يعني هتفوق امتي
الدكتور: قولت لحضرتك اعلي مدة ممكن اسبوعين ودة حسب تشخيصي 
شهد: ط... طب هي لما تفوق هتبقي كويسة تماما ولا هيبقي فيها حاجه 
الدكتور ابتسم: اظاهر الصدمه نستك انك دكتورة واكيد عارفه ان حاجه زي دي مش هنعرفها حاجه لما تفوق 
امل: متشكرين يا دكتور 
الدكتور: دلوقتي تتنقل اوضة عادية.. بعد ازنكم... وسابهم ومشي
الجد راح لمالك 
مالك: قدر فاقت 
الجد: لا لسة 
مالك: طيب انا عاوز اشوفها 
الجد: لما تفوق هخليك تشوفها 
مالك: طيب 
قدر اتنقلت اوضة عادية ومحمد وامل وشهد فضلوا معاها والباقي مشي 
محمود راح يشوف شغل شركته الي وقف يومين 
محمد:انا اسف
شهد: اسف علي اية
محمد: انا السبب في كل الي حصل دة 
امل: متقولش كدا يا حبيبي دة قدر لازم يحصل 
محمد: مكانش ينفع نسوق واحنا في الحالة دي 
شهد: انا مش متخيلة انكوا تبقوا ماشيين وفجأة عربية نقل كبيرة تخبط فيكوا وكمان تكون في الجزء ال فية قدر ومالك... ااه جالي صداع من كتر التفكير في الموضوع دة 
امل: استني انتي قصدك اي
محمد: قصدك الي حصل بفعل فاعل!! 
شهد: مش عارفه... نا هروح اشوف مالك
مالك: شهد قوليلي الحقيقة قدر كويسة! 
شهد: لا... دخلت في غيبوبة.. بس مش تقلق اسبوع وهتفوق 
مالك: ازاي مقلق كل حاجه حصلت بسببي
شهد: هو انا هكرر كلامي دة تاني... وقالت نفس الكلام الي قالته لمحمد وامل. 
مالك: وحياتها لو طلع الكلام دة صحيح لقاتل الي عمل كدا 
شهد: انا مش متاكدة دة مجرد تخمين... 
شوية ودخل عليهم محمود ومعاه ظابط
محمود: دة الظابط الي هيحقق في الحادثة 
الظابط: حمدلله علي سلامتك 
مالك: اللة يسلمك 
الظابط: هتقدر تتناقش معايا 
مالك: ايوا 
الظابط: طيب احكيلي كل حاجة حصلت 
مالك: انا كنت سايق العربية ومعايا عيلتي وبنغني وانا كنت فعلا واخد بالي من الطريق وكمان مكانش فية عربيات كتير كانت كلها ماشية ف نفس اتجاهي فاجئة خرجت عربية وخبطتنا 
الظابط: بس كدة 
مالك: ايوا 
الظابط: الحادثة دي اكيد بفعل فاعل 
شهد بعفوية: انااا قولت كدا محدش صدقني.... لان مستحيل تكون صدفة وقت وصل عربية مالك لزقاق تقوم تخرج بسرعه كدا اكيد كانت مستنياة 
الظابط:انتي كان لازم تكوني محققة 
محمود: ركز معانا احنا... وانتي روحي هاتي قهوة 
شهد: محدش بيجب القهوة هنا... بصت للظابط.. حضرتك بتحب القهوة 
الظابط: لا انا بح
محمود: هنرغي كتير امشي يا شهد من قدامي 
شهد: طيب متزقش 
بعد. مخرجت**
الظابط: اسف مكنتش اعرف انك بتحبها او مرتبط بيها 
محمود: ولو مكنتش بحبها كان اي هيحصل 
الظابط: كنت هتعرف عليها 
محمود بعصبية قام مسكه من هدومه: انت اتهبلت ولا اي متفوق كدا واعرف انت بتقول اي
الظابط بضحك: لالا واللة بهزر... ورفع ايدة... شوف الخاتم انا مرتبط واللة 
مالك بضحك: طلاما بتحبها سايبها تخلل جمبك لية
محمود: م انا مش عارف اذا كانت بتحبني ولا لا 
محمد دخل عليهم: بتحبك يستا متقلقش
محمود:وانت اي عرفك
محمد: انت عارف اني بحب اتسنط انا والبنات فاتسنطنا ومشاء الله اول م عرفت انك بتحبها وشها قلب خوخة وبان ع عيونها الفرحه وطلعت تجري.. 
محمود بفرحه: بجدد.. وخرج من الاوضة بسرعه 
امل بصت لمالك وغمزت: عبالك ي معلم 
محمد: ايوا كدا نفيش غيرك انت وقدر 
مالك بتلقائية: تفوق هي بس
امل: بتقول حاجه 
مالك: لا ولا حاجه
محمود راح لشهد: قالولي ان خدودك بقا خوخه 
شهد. بدموع: انت بجد بتحبني
محمود: اي دة بتعيطي
شهد:لا مش بعيط 
محمود: ايوا بحبك... مكنتش مصدق قدر لما قالت ان الشخص المناسب ليا قريب مني  كدا... بس عرفت انه انتي 
شهد: عرفت ازاي
محمود:هقولك... وقت م روحتي تقابلي اسلام انا اتدايقت جدا ووقت مقولتي عاوزة اسيب الشغل حسيت ان روحي اتسحبت مني فكرت ان ممكن مش اشوفك كل يوم او اكلمك او اشوف ضحكتك ودموعك كانت فكرة وحشة شوفتك كشهد مش كاختي فحبيتك... ايدا بتعيطي ليه 
شهد: ع.. علشان بحبك
محمود: وانا كمان بحبك اوي 
شهد: قدر هتفرح اوي لما تعرف ان خطتها نج.. استوعبت الي قالته... طب انا هروح اشوفها عاوزة حاجة 
محمود مسك ايدها: تعالي هنا كدا خطت اية دي 
شهد: خطة!!! انا قولت خطة!! 
محمود: ايوا 
شهد: لا مقولتش حاجه... وجت تقوم 
محمود قعدها تاني: في اي يا شهد
شهد: ااصل قدر شافت صورتك عندي ف... فعرفت اني بحبك وكدا وقالتلي اعمل حاجات عشان تاخد بالك مني يعني
محمود بضحك: بجد اي بقا الحاجات دي
شهد: لو هتفضل تضحك مش هحكي
محمود: خلاص يروحي قولي 
شهد: انت قولت روحي
محمود: ايوا.... خدوودك احمرت 
شهد: ا... انا همشي... وطلعت تجري من قدامه 
عدي عشر ايام من غير جديد اتطورت علاقة محمود وشهد وفضل محمد وامل ناقر ونقير ومالك فضل قاعد مع قدر 
مالك: عدي عشر ايام وانتي نايمه علي السرير... مملتيش... ومسك ايدها.. هتقومي امتي 
حس بان ايدها شدت علي ايدة 
مالك: انتي حركتي ايدك ولا انا بيتهيألي
حركت ايدها تاني
مالك: ق... قد،  انتي فوقتي.. وراح بسرعخ ينده الدكتور.. شافها
الدكتور:انسة قدر انتي سمعاني... قدر لو سمعاني حركي صباعك قعدوا كلهم مستنيين حركه صباعها... الدكتور بص لمالك وظهر علية اليأس
الدكتور: للاس
شهد: حركتة... حركت صباعها انا متاكدة شوفتها 
مالك: قدر انتي سمعاني معلش حركي صبعاك تاني... 
قدر حركتة صباعها 
امل بفرحه: الحمدلله الحمدلله 
محمد: انا هروح اقول لجدو 
الدكتور: حمدلله على سلامتك 
قدر فتحت عيونها براحه لقت مالك في وشها 
مالك: شيفاني... قادرة تميزي انا مين!! 
قدر بصوت واطي: م.. مماالك
مالك بفرحه: الحمدللة الحمدلله اخيرا يا قدر 
شهد: انتي مش عارفه مالك كان قلقان عليكي ازاي دة كان هيموت 
مالك بصلها جامد
محمود: مش تبصلها كدا 
مالك: انت خلاص ارتبط بيها 
محمود: ايوا... وبص لشهد.... شوية وهنتجوز 
قدر متابعه الي بيحصل وفي عقلها عشرين سؤال... مالك اتصالح مع محمود؟ طب ازاي؟ محمود وشهد. ارتبطوا؟ طب ازاي؟  
اي الي حصل؟ انا غبت قدر اي؟ 
يتبع الفصل السادس عشر 16 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent