رواية مالك القدر الفصل السادس عشر 16 - علياء عبدالله

الصفحة الرئيسية

رواية مالك القدر البارت السادس عشر 16 بقلم علياء عبدالله

رواية مالك القدر كاملة

رواية مالك القدر الفصل السادس عشر 16

قدر رجعت البيت بعد ما قعدت اسبوع تاني في المشفي بوجود مالك والباقي معاها 
قدر: شكرا جدا لتعبكم معايا طول الوقت دة 
شهد: قدر بتشكرنا!! انتي وقعتي علي راسك
قدر: بس اكتمي
امل: هي دي قدر الي نعرفها 
قدر بصت لمحمود: ولا يا حودة 
شهد: عنندكك محدش يدلعه غيري
محمود: ايوا مش تدلعيني 
قدر: ووونننبببييي
شهد: اة 
قدر: من لقي احبابة نسي اصحابة 
امل: انا لقيتة بس مش نسيتك
قدر: قلبي... بصت لشهد... شششهههددد البائف الي حكتيلي عنه مش ناوي يروح يخطوبك 
شهد بصدمه: تصدقي انا كلبة اني حكيتلك
محمد: ثواني البائف دة محمود؟(سوري يا حودة) 
قدر: حاجه زي كدا
محمود: انا هاخد الحوار دة بهزار بس 
شهد: ياريت 
محمود: بس مش يتكرر تاني 
شهد: حاضر... بس صحيح انت هتيجي امتي
محمود قام: النهاردة بعد العشا
شهد: لالا انا لسة مش جهزت 
محمود: امتي طيب
شهد: بكرة ابقي تعال 
محمود: تمام ي عروسة 
قدر: هتلحقي تجهزي 
شهد: طبعا اجهزوا انتوا عشان بكرة هنروح نتسوووق 
امل: هههييي بحب اتسوق معاكي اوي 
قدر: ط.. طب انا هطلع بقا 
طلعت اوضتها وشوية والباب خبط
مالك: افتحي يا قدر
فتحت الباب 
قدر: في حاجه 
مالك عطها فلوس: خدي دول لمشوار بكرة
قدر بصدمه شلت جسمها: أأأيييةة لا أأنا مش عاوزة ابدا لا 
مالك: يبنتي دول مش مبلغ كبير... خديهم 
قدر: ولو انا مش عاوزة
مالك: قدر... اعتبريهم سلف طيب
قدر: طب اردهملك امتي
مالك بضحك: وقت ما يبقي معاكي فلوس
قدر بصتلة بهيام(بصة البطلة للبطل ف اي مسلسل): شكرا ي مالك
مالك: العفو... وسابها ومشي 
محمود دخل اوضتة جدة: جدي كنت عاوزك في موضوع 
الجد: قول 
محمود: انا كنت عاوز استئذنك تيجي معايا بكرة لاهل شهد
الجد: نويت تجوز شهد اخيرا
محمود: ايوا... اخيرا اي
الجد: يبني شهد كانت بتحبك من زمان اوي وانت زي البائف مش حاسس
محمود: انت كمان هتقولي بائف طيب انا حسيت اهو هتيجي معايا ولا لا 
الجد: اكيد هاجي 
عدي اليوم وكل شخص بيشوف شغلة 
تاني يوم الصبح قدر: صباح الخير 
سعاد: صباح الورد 
عصام: صباح ق
قدر: امال فين الرئيس
سعاد: لسة مش صحي
قدر: امم نا جعانه 
شهد من وراها: لسة مش فطرتي يلا يا شيخه عشان نلحق نجيب الحاجة 
امل: يلا هنتاخر 
راحوا التلات بنات للتسوق 
شهد جابت فستان قصير احمر كت بكتاف عريضه وامل نفس النظام بس طويل واسود قدر جابت فستان لونه زهري فية خرز صغير وباكمام  رجعوا علي اخر النهار يدوب الوقت يجهزوا 
محمود لبس بدلة اخر شياكه ومحمد بدلة بردو اما مالك فكان لابس بدلة باردو 
قدر نزلت والكل اندهش من جمالها فهي فعلا جميلة 
قدر: مالكوا
سعاد: مشاء الله قمر اوي 
قدر: تسلميلي يا دادة
اسماء: خمسة في عين الحسود
قدر بضحك: حسود اي بس يلا 
وركبوا كلهم العربيات وراحوا بيت شهد 
محمود: في قمر كدا
شهد: مش انا موجودة... يبقي فية
اتكلموا الكبار الي هما الرئيس و والد شهد وعمها 
العم: انا شخصيا مش شايف ان التاجيل لة لازمه هما يلبسوا الدهب النهاردة 
الاب: وانا موافق
الجد: واحنا جاهزين تحبوا مين يروح يجيبة
الاب: الكبار طبعا 
الجد: وشهد. تروح تنقي الي يعجبها
العم: مفيش حاجه اسمها تنقي... الي يتقالها تلبسة تلبسة وهي ساكتة محمود بصلها لاقها باين علي عيونها الحزن 
محمود: طبعا لازم دة يحصل 
راحوا كلهم علي محل الدهب 
محمود: شهد اختاري الي يعجبك
شهد: بس.. 
محمود: مبسش.. انا مش هلبس مراتي المستقبلية وحبيبتي حاجه هي مش حباها 
شهد بصتلة وابتسمت 
جابو الدهب ورجعوا لبسوة 
الكل بداء يهني ويبارك
مالك بيبص حولية ملقاش قدر 
مالك لامل: قدر فين 
امل: مش عارفه كانت هنا من شوية 
بداء يدور عليها ف البيت وسط الناس ملقهاش خرج بسرعه لقاها قاعدة علي سلم ووشها باهت
مالك: قدر انتي كويسة
قدر بصوت واطي: عاوزة امشي 
مالك: في اية ياقدر
قدر: عاوزر امشي 
مالك: خلاص تعالي يلا هنروح 
قامت فداخت فوقعت فهو سندها
مالك: براحه... ركبها العربية 
مالك: انتي اكلتي اي عشان تتعبي ولا حصل اي
قدر: مكلتش حاجه من الصبح 
مالك:لا يا قدر مكلتيش ليه 
قدر: كانت شهد عوزاني معاها طول اليوم مفضتش عشان اكل حاجه  
وصلوا القصر وسندها ودخلها... 
مالك: خليكي هنا هجيب اكل.. دخل المطبخ ملقاش حاجه جاهزة 
مالك: بتعرفي طتبخي
قدر: ايوا 
مالك: طيب قوليلي وانا هعمل 
بدئوا يعملوا الاكل سوا واكلوا 
مالك: خدي العلاج. دة للصداع
قدر: وانت ايش عرفك
مالك: انتي ناسية اني دكتور
قدر: صحيح طلاما انت ضكتور مش بتشتغل بمهنتك ليه
مالك: عشان كرهتها 
قدر بحزن: عشان سمر
مالك: ايوا
قدر: صدقني محمود ملهوش زنب 
مالك: امال مين 
قدر: معرفش بس هعرف اكيد مع الوقت 
مالك سابها ومشي 
عدي اليوم عادي كل واحد نام منهم الفرحان ومنهم الحزنان 
تاني يوم*الصبح*
اتجمعوا الكل علي سفرة 
الجد: انا جمعتكم عشان اقولكم علي خبر مهم 
يتبع الفصل السابع عشر 17 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent