رواية العاشقة المجروحة الفصل الثاني عشر 12 - سلمى تامر

الصفحة الرئيسية

رواية العاشقة المجروحة البارت الثاني عشر 12 بقلم سلمى تامر

رواية العاشقة المجروحة كاملة

رواية العاشقة المجروحة الفصل الثاني عشر 12

•ستمر عليك مرحلة  تسمى "نقطة التحول" ستتغير فيها كثيراً وستكون فيها دروس الحياة قاسية ومكثّفة عليك ، ربّما تواجهك في عمر صغير أو كبير ، ستختلف من شخص لآخر ، لكنّك ستصبح فيها أكثر فهماً لحياتك ، لتصرفات النّاس ، ستكون هادئاً جدّاً وتتقبل كلّ شيء ومع أنّها صعبة لكن بعدها ستكون شخص "أفضل وأقوى "🤍
******
فارس بص وراه وبعدين بصلها
فارس بجمود:اه بخونك...نعم؟؟؟!
منه بدموع وصراخ:يعني انا سبت كل حاجه وجيتلك وفالآخر طلعت مقضيها؟؟؟
فارس ببرود:وياترى اي سر تغيرك ده يامنه انصاري؟اي مبقتيش تحبي مروان ولا اي؟؟هو مش انتي ليه وهو ليكي وانا دخيل عليكم!جيالي لي دلوقتي بقا 
منه ببكاء:علشان انا عرفت الحقيقه ..عرفت انك عملت كل ده علشاني...سيف حكالي كل حاجه
فارس بصدمه وزهول:سيف؟؟؟!...وكمل ببرود:اممم يعني انتي جايالي دلوقت علشان حاسة بالذنب...طب تمام يلا اتفضلي روحي فرحك مارو هيزعل
منه بحده وبكاء:بس انا بحبك انت...انا عملت كل ده علشان كنت مجروحه منك يافارس...انت اللي عرفتني معنى الحب...كل الحب اللي كان فقلبي لمروان راح من ساعة اللي عمله...انا بعشقك يافارس مش بحبك..ارجوك متعملش فيا كده ارجوك..مروان ماضي وانتهى..وعلاقتي بيه ابن عم وبس
فاروس بغموض:مبقاش ينفع يامنه خلاص
منه بصراخ:لييييه..علشان ال**** دي صح...انا هوريك هعمل فيها اي..وسع كده
فارس مسك منه وزعق فيها:اهدي انتي اتجنيتي؟!انتي مش عارفه مين دي؟؟مش واخده بالك انها كبيرة فالسن ياغبيه؟؟؟!
منه بصتلها وبعدين بصتله بحده وبكاء:مهو اكيد انت زوقك كده..بس انا مش هسيبكم مع بعض يافارس تعيشوا فسلام ..والله لهنكدها عليكوا اوعى
وعضت ايده اللي مسكاها  علشان متضربش الست 
فارس بصراخ ووجع:ااااه يابنت العضاضه ورحمه امي منا سايبك 
:خلصته؟؟!
فارس ومنه بصولها
:ادخلوا بقا علشان نعرف نتكلم...انا زيزي جدة فارس يامنه والدة والدته
منه بصتلها بصدمه واحراج:أ أنا انا مكنتش اعرف انا فكرت يعني ..انو
زيزي بضحك:خلاص خلاص انا فاهمة انتي عايزة تقولي اي..تعالي
دخلوا البيت ومنه بصت لفارس بحزن وهو دور وشه علسان ميضعفش
زيزي بهدوء:خلاص بقا يافارس..منه جت لحد عندك اهي ياسيدي علشان تصالحك
فارس بغضب:بعد اي؟؟؟كان لازم تثق فيا من الاول وتسمعني على الأقل..لكن دي بمنتهى الغباء مع أول مشكله فعلاقتنا اختارت تبعد ومفهمتش الحقيقه....سيف لو مكنش قالها الحقيقه كان زمنها دلوقت بقت على ذمة راجل غيري...امشي يامنه..امشي احنا خلاص مبقناش ننفع لبعض..كرامتي متسمحليش
منه بصتله ببكاء وحزن ودموع وجرت عالباب فتحته ومشيت
***
طلعت تجري فالشارع والدموع مغرقه وشها 
:استني
منه بصت وراها بلهفة
:هو انا مقلتلكيش؟!!
منه هزت راسها بنفي والدموع فعنيها
:انا كرامتشي فذمة الله حدديلي معاد مع أبوكي
منه بصتله بفرحه ودموع وفارس فتحلها ايده بإبتسامه وعشق
جرت عليه حضنته وهو شالها ولف بيها
:بحبااااااك
***"
يعد مرور شهر
في فندق كبير فالقاهرة
فارس كان واقف مستني منه ببوكيه الورد وهي واقفه عطياله ضهرها
صاحب فارس بهمس:يلا يابطه مالك مكسوفه كده لي
واحد تاني بضحك: معلش اصلها اول مرة تتجوز 
فارس بغضب:اهدى ياحمار انت وهو...وقال فسره:هي منه مالها طولت كده ليه؟؟اكيد من الكعب...بس دي اعرضت اوي؟؟يمكن من الفستان
فارس راح لمنه وهي لفته ووشها فالأرض بكسوف
فارس رفع وشها بإيده وبإبتسامه ولهانه
:حبيبي يابو الفوارس
فارس بفزع:أعوذ بالله اي القرف ده؟؟
كل اللي واقفين ماتوا من الضحك على صدمه فارس لما شاف سيف
سيف بحزن مصطنع:هي احلى مني فٱيه يعني يافارس..لو عالدقن متخافش هحلقها
فارس بقرف:غوور ياعم اي ده!فين منه
منه طلعت من الأوضة مع صحبتها وهي بتضحك
فارس بصلها وتنح من جمالها..بفستانها الابيض وحجابها ومكياچها البسيط ..بقت اميرة..سندريلا
فارس راحلها وبصلها بعشق:زي القمر ياحبيبتي مشاء الله عليكي
منه بصتله بخجل وحب..باس دماغها ومسك ايديها ونزل بيها وسط الزفه اللي اتعملت علشانهم
منه قعدت جنب فارس واستقبلوا التهاني والمباركه من صحابهم وأهلهم
منه بهمس لفارس:غنيلي
فارس بإبتسامه:مش شايفه الفرح مليان رتب من الداخليه ازاي؟عايزة زمايلي فالشغل يقولوا عليا ظبوطه؟؟
منه بصتله بزعل وسكتت
فارس بصلها بعشق وقام من جنبها ورجع بعد شوية ومديلها ايده
منه قامت معاه بإبتسامه وفارس ابتدى يغني وهما بيرقصوا وكل اللي فالفرح اتلموا عليهم يشجعوهم
:
ادي اللي في بالي بالملي
قمر ومن السما نزل لي
دي بِاسم الله ما شاء الله تشوفها تسمي وتصلي
ما دي اللي في بالي بالملي
قمر ومن السما نزلي
دي بِاسم الله ما شاء الله تشوفها تسمي وتصلي
عشان اوصفها مالهاش حل
كلام اغانيا كله اقل
دي خير في حياتي جاني وهل ومن حظي انه متشالي
عشان اوصفها مالهاش حل
كلام اغانيا كله اقل
دي خير في حياتي جاني وهل ومن حظي انه متشالي
بنسبة مية في المية حاجات اتغيرت فيا
دي حلم بعيد يا ناس دي اكيد هدية ربنا ليا
بنسبة مية في المية حاجات اتغيرت فيا
دي حلم بعيد يا ناس دي اكيد هدية ربنا ليا
عشان اوصفها مالهاش حل
كلام اغانيا كله اقل
دي خير في حياتي جاني وهل ومن حظي انه متشالي
خلصوا رقصتهم ومنه بصت لفارس بدموع وفرحه:انا بحبك اوووي يافارس
فارس بعشق:وانا بموت فيكي ياااقلب فارس
**
مروان كان واقف وبيبصلها بحنان وابتسامه حزينه:كبرتي..كبرتي يامنه وبقيتي عروسه...بتمنى تفصلي سعيده طول حياتك يامنه..حتى لو مش معايا
**
هدير كانت فالحمام والباب اتقفل عليها وفضلت تصرخ ان حد يساعدها بس الموسيقى عليا جدا
مروان  قرر انه يطلع برة القاعه لأنه اتخنق شوية
عدى من جنب الحمام وسمع صوت حد بيصرخ
قلق وجرى يشوف فيه لي
هدير بصراخ:الحقووني..حد يفتح بسرعه بتخنق ..عندي فوبيا من الاماكن المغلقه
مروان بقلق:اهدي يا انسه هطلعك من هنا...ابعدي عن الباب
هدير بعدت عن الباب ومروان كسر الباب وطلعها
هدير بدموع :شكرا ..شكرا لحضرتك
مروان بإبتسامه:مفيش داعي للشكر..بعد اذنك
هدير بصتله وهو طالع واعجبت بوسامته وبعدين فاقت وضحكت على نفسها:انتي فأيه ولا فأيه ياست هدير..طالعه تكرشي عالراجل وكنتي هتموتي من شويه..غبيه
***
فارس ومنه كانوا قاعدين فالكوشه
:ألف مبروك يا منمن يقلبي
فارس بص للصوت بصدمه وتنح من اللي شافه
فارس وهو بيجز على سنانه بغضب:انتي اي اللي جابك هنا؟!
مروة بإبتسامه:خلاص بقا يا ابو الفوارس مفيش داعي للتمثيل..قولها يلا ان كل اللي حصل كان خطتنا انا وانت وسيف علشان توقع منه فحبك
يتبع الفصل الثالث عشر 13 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent