رواية ضياع بلا جدوي الفصل الحادي عشر 11 - رحمة عصام

الصفحة الرئيسية

رواية ضياع بلا جدوي البارت الحادي عشر 11 بقلم رحمة عصام

رواية ضياع بلا جدوي كاملة

رواية ضياع بلا جدوي الفصل الحادي عشر 11

_ماما ماما محمد فاق
=ياحبيبي يابني عامل ايه دلوقتي قلقتني عليك
_.. 
=مالك ياحبيبي رد عليا
_.. 
=هو باصصلك كده لي ياهدي
_بأرتباك: اا ا م م ا مع معرفش يا ماما انا رايحه اشرب
_مالك يابني رد عليا 
=ببرود: مفيش ياما انا كويس بس عايز ارتاح شويه
_ماشي ياحبيبي ارتاح وانا هطلع بره مع اختك، تصبح على خير
=وانتي من اهله
_فريده....فريده فوقي
=بهلوسه: عماار عمااار
_فوقي يافريده فووقي
=بصريخ:عماار
اانا فين، وفين عمار 
_بحزن:انا عارف ان الصدمه صعبه عليكي بس لازم تتحملي
=بعياط: بالله عليك متضحكش عليا قولي فين عمار 
_البقاء لله يافريده
=بعياط هستيري: لا متقولش كده لاا، هو وعدني انه مش هيسبني
_وحدي الله يافريده هو راح عند اللي احسن مني منك 
_اهدي يابنتي متعمليش في نفسك كده
_الله يرحمه يافريده ادعيله
=بعياط:سيبوني لوحدي
_مش هينفع اسيبك كده
=سيبها يابني هي محتاجه ترتاح شويه
_حاضر يا أمي يلا
=يلا انتي كمان يامنه
خرجوا وقفلوا الباب، وسابوني لوحدي وانا هتجنن ومش قادره أصدق، ازاي يسيبني بالسهوله دي ويبعد عني، انا ا انا حبيته، الوحيد اللي قلبي اتفتحله لي يسيبني لييييي، دانا دانا حتى ممعيش صورته اشوفه، يارب انا راضيه بقضائك يارب صبرني ياارب مش هقدر اعيش منغيره يارب"
صوتي بقا عالي وشهقاتي زادت دخلوا مفزوعين ومالك نزل يجيبلي حقنه مهدئه عشان لو فضلت كده هيجيلي جلطه حقيقي، جابلي الحقنه وطنط ادتهالي ونمت، مش عايزه اكون في العالم ده مش هقدر اواجهه اكتر من كده... "
_ياحبيبتي يابنتي شكلها كانت بتحبه اووي
=بضيق: خلاص ياماما الله يرحمه، احنا لازم نفكر في المصيبه التانيه
_في ايه قلقتني
=معمول بلاغ فيها أنها اللي ضربت محمد والبوليس بيدور عليها 
_يلهووي، هي البت ناقصه، مين اللي عمل كده
=فريده بتقولي بنت عمها اللي ضربته بس بتتكلم عليها انها انسانه كويسه، فأكيد مش هي ممكن ابن عمها الكلب 
_البت اتعذبت اووي يامالك صعبانه عليا
=بحُزن : هيجيلها حقها يا أمي أن شاء الله 
في مكان تاني... 
_نورت بيتك ياحبيبي
=فين هدى ياما
_في اوضتها اناديهالك؟ 
=لا انا طالع اشوفها
_استنى بس، يابني خد هنا، ربنا يهديك يبني هروح اعملك حاجه تاكلها
_دق دق دق
=..  
_دق دق دق
=..  
_ الله الله، بتسمعِ اغاني وانا في المستشفي
=بخوف: اا ا  م م محمد ا انت طلعت امتي
_مش عايزاني اطلع ولا اي
=بخوف: ها لا لا اكيد عايزاك حمدلله على السلامه 
_امممم يتري مين اللي عمل فيا كده ياهدي
=م معرفش ر ربنا ي يسامحه
_اه قولتيلي
فجأه ضربها بالقلم ومسكها من شعرها"
_بغضب: اي يااابت، شيفاني عيل قدامك، بتضربيني ياهدي، فضلتي بنت عمك على اخوووكِ اللي ربااكِ؟ 
=بعياط: والله ابدا، انا خوفت من اللي انت هتعمله فيها مكنش ينفع اسيبك تعمل فيها كده
ضربها بالقلم"
_وانتِ مااالك، يخصصك في اييه هاا رددِ
=ا ا أن انا بنت زيها ولو كنت عملت فيها حاجه ربنا هيعاقبك بيا وانا انا مش مستعده ادفع تمن غلطتك
_اقسم بالله ياهدي هندمك على اللي عملتيه ده، غوووري
=اي ده في اي، بتعيطِ لي يابت عملتِ اي فأخوكِ
_الباب يتقفل عليها وممنوع عنها الاكل والشرب، يلاا
=بعياط:متسبنيش ياماما
_استنى بس يامحمد فهمني
=قولت يلا يااما
_ماشي يابني يلا
=بعياط: ياارب متسبنيش ياارب
عدي كام يوم عليا وانا حساهم سنين.... العالم وحش منغيره ومش قادره اواجهه هو اللي كان بيقويني ويشد ايدي ويمسح دموعي و..."
قطع تفكيري دخول طنط مرفت ام مالك وباين عليها علامات الحُزن"
_مش ناويه تخرجِ من الاوضه بقا يفريده
=انا كده مرتاحه ياطنط
_صلى على النبي يابنتي وقومِ اقعدِ معانا، مينفعش تفضلِ كده 
=عليه افضل الصلاة والسلام حاضر ياطنط
_قوليلي ماما انتِ بقيتِ بنتي خلاص
=بأبتسامه باهته: حاضر يا ماما 
خدت طرحتي وطلعت لقيت الصاله متزينه وفي تورته وبيبسي واكل زي مايكون في حفله كده، ومالك واقف مبتسم والفرحه باينه في عنيه ومعرفش سببها بس ضحكت، فكره انك تشوف الفرحه في عين حد دي تخليك تنسى هم الدنيا وتفرح لفرحته'' 
_اخيرا الملكه فريده ظهرت وخرجت، ايه الجمال ده ليكي وحشه والله
=.. 
_طب ردي عليا طيب، يعني اعملك الليله دي كلها ومتعبرنيش كده
=..
_هتفضلي ساكته يعني؟
=..
_جبتيه لنفسك
جاب تلج الأفراح وفضل يجري ورايا ويرش عليا هو ومنه ويهزروا معايا، كانت لحظات لطيفه وعيله جميله وبسيطه، مش يمكن بابا لو كان حبني مكنش كل ده حصل ولا كنت اعرف عمار اصلا؟ كل ده مكتوب وربنا هيعوضني خير انا واثقه"
خلصنا جرى واتهدينا من الهزار واللعب وكانت بالنسبالهم فرحه أن اطلع من المود اللي انا فيه، دخلت البلكونه اشوف شكل الشارع بقالي كتير مبخرجش من اوضتي ومحتاجه اشم هو، لقيت مالك جاي ومعاه البيبسي والتورته وقعد قدامي ومبتسم بطريقه مبهجه خلتني اضحك تلقائي..."
_بتضحكِ كده لي
=بأبتسامه: عليك
_بأستغراب: اشمعنا يعني
=مش عارفه بس انت مبتسم اووي كده وباين عليك انك فرحان، بغمزه: اي سبب فرحتك ها ها
_انتِ
=بأرتباك: ا ا اا أن انا ازاي يعني
_عشان خرجتِ من الاوضه وهتبدئي تفوقِ لنفسك بقا
=انت فاكر عشان خرجت يبقى كده هنسي؟
_عارف انك مش هتنسيِ ولسه الحُزن في قلبك، بس لازم تبقى قويه اكيد لو كان عايش مكنش هيحب يشوفك كده
=بدموع: مكنش بيخلي دموعي تنزل اصلا
_خلاص يافريده الله يرحمه
مسحت دموعي وابتسمت وبصيت للشارع لقينا منه جايه وعليها ابتسامه خبيثه"
_بتعملوا اي
=قاعدين عادي
_بغمزه: يولاا
=مالك يابت ماتظبطِ في اي
_بضحكه خبيثه: يعني قاعدين كده عادي
=عندك اجابه تانيه؟
_بغمزه: يعني مفيش حاجة كده ولا كده ولا قطعت عليكوا اللحظه
=بغضب: مننه
_اي يافريده مالك انا بهزر
قومت بهدوء دخلت اوضتي منغير ما رد عليها، انا عارفه انها بتهزر بس الموضوع اصلا يضايق، الكل بيفتكر أن الهزار ده بيضحك بس هو في الحقيقه بايخ جدا ومستفز...، يعني بالعقل كده واحده جوزها لسه ميت هتفكر في واحد تاني!، بعد شويه طلعت من الاوضه لقيت مالك قاعد سرحان روحت قعدت معاه اسلي نفسي شويه"
_مالك
=..
_يا مااالك
=..
_انت يابني
=ها في اي
_بقالك كتير بكلمك سرحان في اي
=بأرتباك: ل لا  ول ولا حاجه، انتي محتاجه حاجه
_بأستغراب: لا بس حبيت اخرج من الاوضه، وجودي مضايقك ؟
=بتلقائبه: يضايقني اي انا فرحان بيكِ اصلا واتمنى تفضلِ معايا دايما
_!!
=بأرتباك: اا ا اقصد يعني وجودك معانا عملنا بهجه فهماني؟
_بأبتسامه: اه شكرا جدا ليك، بأرتباك: احم ممكن طلب
=اكيد انتِ تؤمرِ
_الأمر لله، ممكن نخرج بكره نغير جو؟
=اكيد، هاا لالا مينفعش
_بأستغراب: لي في اي
=بأرتباك واضح: ل ا لا لا مفيش حاجة بس خليها الفتره دي منخرجش
_حصل اي
=بقلق: فـ اي؟
_انت عارف قول
=مش مهم دلوقتي
_أنجز بقااا
=مكنتش حابب اقولك دلوقتى بس كده كده هتعرفي، عرفت ان انتي متقدم فيكي بلاغ انك خبطتي محمد علي دماغه وكنتي بتحاولِ تقتليه والحكومه بتدور عليكِ
_ببرود: طيب انا هنام
مسكني من ايدي
=استنىِ انتِ كويسه؟
_بأبتسامه: اه تصبح على خير
قومت ودخلت انام وأول ماحطيت راسي على المخده نمت علطول، مش قادره افكر اكتر من كده حاسه بتنميل في دماغي وأنها هتتفرتك.... هدى اللي ضربته ازاي تقول ان انا اللي عملت كده؟، حتى انتِ غدرتِ بيا!، هه عادي اصلا كلكوا زي بعض"
عدي كام شهر وانا عايشه معاهم ومش سايبني امشي، اتحسنت نوعا ما او متحسنتش انا بظهر كده عشان مش حمل كلام، علاقتي اتحسنت بمالك ومنه جدا ومالك جابلي نقاب عشان اعرف اخرج والحكومه متعرفنيش وكل يوم أو يومين يفسحني و يجيبلي شوكلاتات وحاجات بحبها كتير... مش مخليني محتاجه حاجه اصلا، فـ يوم كنت رايحه اكلم ماما سمعته وهو بيقولها...."
_ايوه يا ماما انا خدت القرار
=يابني فكر فريده مش هتوافق بالسهوله دي
_لي يـ ماما، أن شاء الله هتوافق، وبعدين انا حاسس ان في قبول من ناحيتي
=يـ مالك انت عارف انها لسه بتحب جوزها ومخبيه علينا
_يـ ماما عارف بس انا هقدر انسيها
=هتعمل اي دلوقتى
_هروح اقولها اني بحبها وعايز اتجوزها
=هت...، اي صوت التكسير ده؟؟
_مش عارف تعالىِ نشوف
_اي ده فريده مالك في اي
=بعياط: مستحيل أوافق انت فاهم؟ مستحييل
_فريده استنىِ يافريده 
=أجرى وراها يابني ألحقها
سمعت الجمله من هنا قلبي كان هيقف من هنا....من خضتي خبطت في الفازه اتكسرت، جسمي كله كان بيترعش..... مواقفي مع عمار كلها مرت قدامي وانتهت لحد ماوقع قدامي ميت، فوقت على صوت مالك واللهفه باينه في عينه بس لا مستحييل، مهما كان حبه ليا مش هقدر، فضلت اعيط وطلعت أجرى زي المجنونه لازم امشي حرام اعذبه معايا حراام، أهله محتاجينه مينفعش يسبهم، فضلت أجرى بس اتكعبلت ووقعت على الأرض جامد، وكان ساعتها مالك وصلى وقومني والغضب باين عليه"
_بغضب: ايه اللي انتِ عملتيه ده انتِ مجنونه
=بعياط: ابعد عني انا بكرهك ومُستحيل احبك انت فاهم؟
قرب مني والحزن باين في عنيه"
_فريده انا بحبك وعايز اتجوزك
بصتله بدهشه وجسمي اتنفض، انا عارفه انه بيحبني بس اول مره يقولهالي صريحه كده، ضربته بالقلم ولسه هجري لقيت عربيات كتير وقفت قدامنا ونزل منها ابن عمي وفـ ايده مسدس وو
يتبع الفصل الثاني عشر 12 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent