رواية فتاة على عهد الالتزام الفصل الثامن 8 - ملك محمد

الصفحة الرئيسية

رواية فتاة على عهد الالتزام البارت الثامن 8 بقلم ملك محمد

رواية فتاة على عهد الالتزام كاملة

رواية فتاة على عهد الالتزام الفصل الثامن 8

_حبييه ابوس ايدك غيري ام الاسدال داه قبل ماحد يطلع تاني
_اممممم طيب ماهو ممكن اتنين هو الي يطلع أو تلات
"واقف مش عاجبه كلامها"
_بايخه صح أنا اساسا مليش ف الألش معرفش بألش ليه وأحط نفسي ف مواقف بايخه

_انتي الي بتحطيني دلوقتي ف مواقف بايخه بأسدالك داه

_لي يعني هو الأحتشام حرام
_لا مش حرام بس أنا جوزك
_يعني اي مش فاهمه
_يعني جوزك
"بتعاند فيه " _ مش فاهمه بردو
_"قرب منها" افهمك أنا
_مكانك ياكابتن بعد اذنك فهمت الحمدلله
_يعني هتقلعيه وتلبسي اي بجامه
_اي بجاااامه!
_اي هو أنا كفرت
_استغفر الله العظيم استغفر الله العظيم
_اي يابنتي في اي

"راحت مطلعه لسانها " مفيش و مش خلعاه بردو
أنا داخله اوضتي
_روحي ياشيخه وانتي شبهه هدي ف مسلسل الزوجه السابعه كدا
"راحت راجعه بضهرها" زوجه سابعه اي اسمو الزوجه الرابعه
_لا مركزه اوي
_طبعا واي غلطه بحساب يااحج
"راح ماسك المخده راميها بيها ضحكت وجريت ع أوضتها"

"الفطار طلع أخيراً"
_أخيرا ياماما دانا هموت من الجوع
_معلش ياحبيبي مانتو اللي صاحين متأخر والأكل كان برد قولت اسخنه تاني
_ماشي ياامي تسلم ايدك
_اي انت هتاكل
_أمال هعمل اي هتصور جمبه
_ياواد لا مقصدش بس فين مراتك تاكل معاك
_هدي جوه ف الاوضه
_هدي مين
_هو أنا قولت هدي
_اه
_منك لله ياحبيبه
_هو في اي ياواد
_مفيش ياحجه ممكن تسبيني أكل
_حاضر ياحبيبي أنا قايمه
"وهي واقفه ع الباب " روح ياعبدالله يابني الهي ربنا يكرمك بخمس عيال ويفضلو يتنططو عليا كدا يابني
"وراحت قافله الباب وماشيه"
عبدالله بيكلم نفسه
_عيال والنبي انتي طيبه اوي ياحجه بس هي تخلع الاسدال الاول
"حبيبه طلعت"
_مين بيجيب سيرة اسدالي
_اهوء اهوء اني هنا
_"ضحكت"اشرب مايه
_تعالي كلي تعالي

________$$
"خلصو أكل وحبيبه قاعده تحفظ ف الورد وعبدالله قاعد قدام التلفزيون"
_حبيبه انتي بتحفظي كدا كل يوم
_اه وعلا صاحبتي كانت بتسمعلي أنا مش عارفه مين دلوقتي هيسمعلي
"بصت لعبدالله بنظره اندهاش "
_عبدالللللله
_انا قاعد جمبك بتصوتي كدا ليه
_علشان مبسوطه يا عبدااللللللله
_بت اسكتي صوتك عالي
_طب اقفل التلفزيون وتعالي
_خير
_انت الي هتسمعلي
_أنا "استغرب "
_اها "وهزت براسها" تعالي بس تعالي
_انا مش حافظ علشان اسمعلك
_مانا عارفه أحنا هنفظ سوا
_هو لازم يعني
_يابني القرآن بيجي يوم القيامه يشفع لصاحبه ازاي تضيع فرصه من ايدك زي دي
_ابنك ماشي ياماما
_متهزرش بقي أنا بتكلم بجد
_انا عارف ان الاجازه دي حد باصصلي فيها
_يوووه بقي أنجز
_عايزه اي يابت انتي انتي لسانك طويل اوي امال كنتي عامله زي القطه المغمضه قبل مااتجوزك ليه
_في فرق انت دلوقتي جوزي

_اللهم صل عالنبي يعني الحمدلله انتي معترفه اني جوزك
_مش فاهمه
_يعني انتي عارفه إني دلوقتي جوزك وكدا
_مش فاهمه
_ياختااااي منك
_"حبيبه بتعانده"مش فاهمه بردو دا سؤال ولا اجابه
_دا حزن الحزن ياحبيبه سمعي سمعي

_اسمع اي انت بتريح نفسك
_امال عايزه مني اي
_احنا هنحفظ سوا وبما انك اول مره تحفظ فأنا هديلك نبذه عن الأحكام هنبدأ بحروف القلقله وهي قطب جد
_اي الكلام اللي انتي بتقوليه داه
_دي احكام للقرآن لازم نعرفها علشان نعرف نقراه صح
_ما كل الناس بتقرا عادي
_لو عندك عذر اكيد ربنا هيسامحك انما لو مفيش عذر فأنت كل كلمه بتقولها غلط هتتحاسب عليها طالما ف مقدورك دراسة الأحكام
_دا كلام صعب اوي ع فكره
_طريق ربنا سهل بس لما تحبه
"ابتسم وقالها وأنا معاكي"

فجأه سمع والدته بتزغرط
_اي داه في اي دي الوليه دي معملتهاش ف فرحي
"حبيبه قلبها اتقبض وحست بحاجه غريبه"
"حطت أيدها ع قلبها وقالتلو بخوف انا حاسه ان اسلام رجع "
_هو أنا مش مالي عينك ولا اي
_لي بتقول كدا
_نظرات الخوف دي معناها أن وجودي مش مطمنك
_"حطت وشها ف الأرض"
_ارفعي وشك من الأرض انتي دلوقتي مراتي الوضع اتغير مبقاش حد ليه كلمه عليكي غيري طبعا
_غيرك!
_احم ايوا طبعا
_ياعم روح ربي عيالك "وضحكت وسابته ومشيت"
"راح قايم وراها ماسكها من قفاها"
_كتر اللماضه غلط ها
_خلاص وربنا اخر مره
"عبدالله نزل علشان يشوف والدته بتزغرط ليه"
يتبع الفصل التاسع 9 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent