رواية احبك منذ نعومة اظافري الفصل السادس 6 - سلمى تامر

الصفحة الرئيسية

رواية احبك منذ نعومة اظافري البارت السادس 6 بقلم الكاتبة سلمى تامر

رواية احبك منذ نعومة اظافري الفصل السادس 6

:هههه كل مفتكر شكل لمار هموت من الضحك
:ههه احسن تستاهل
:يسلام بقا يماما لو جبت توأم بسبب منشطات الرحم اللي أخدتها
:ممكن على فكره دا الدكتورة اللي بتعامل معاها قالتلي انها قوية اوي والدليل اهو انك حملتي بسرعه
صافي:هيححح ولسه اللي جاي احلى
****
عدى اسبوع وأحمد مشغول جدا بالمشروع الجديد اللي هيفتحو مع عمر ولمار فسرت اهمالو ليها انو مبقاش بيحبها علشان هيخلف من غيرها
**
عمر راح اتكلم مع أبو حنين وانو عايز يتجوزها
توفيق:والله يابني انا معنديش اعتراض عليك بس انت جاي تخطب حنين بطولك كدا
فين اهلك وناسك وعزوتك
عمر بضيق:هو انا اللي هتجوز حنين يعمي ولا أهلي
توفيق بضيق:والله يابني انا راجل فلاح وفاهم الاصول كويس..عندك عيله يبقى تيجي معاك ونتكلم مع كبيرك وهو يطلبها مني بنفسو 
عمر بخنقه:بس ياعمي فيه ظروف عند اهلي علشان كدا مقدروش ييجو 
توفيق بإنهاء للكلام : لما ظروف أهلك تتحسن تبقى تعالى معاهم واتقدم لبنتي شرفتنا
عمر مشي من بيت حنين مضايق ومخنوق
عمر بشرود وحزن:واضح ان هيحصل معايا زي محصل مع عمار ..الله يسمحك يابا على اللي بتعملو فينا مش هقدر اقول غير كده💔 
**
حنين ببكاء:لي يابابا مشيتو مضايق
توفيق بحزم ابوي:لازم يجيب كبيرو معاه افرض اتجوزتو وحصل بينكو خلاف قعد مع مين ساعتها ونتفاهم 
حنين ببكاء:يعني لو يتيم مش هتوافق
توفيق بحنان:يابنتي لو يتيم يبقى هعتبر نفسي اب ليه وهحتويه ...لكن دا واضح ان اهلو متبريين منو ..طب اي السبب ..اي اللي يخلي شاب ميجبش معاه اهلو وهو بيتقدم لبنت افرض اخلاقو مش كويسه ف علشان كدا مقاطعينو ...انا اهم حاجه عندي سعادتك يابنتي دنا محلتيش غيرك
وهو لو عايزك يبقى هيروح يجيب عيلتو وهيعمل المستحيل علشانك 
حنين حضنت ابوها وباست ايدو
حنين:ربنا يخليك يابابا ليا 
*****
بعد ٣أيام
:ياحبيبي والله كان عندي ظروف علشان كدا متصلتش بيك
:انتي من ساعة منزلتي مصر ومش بتكلميني ياصافي
صافي بدلع:خلاص ياليو بقا ياقلبي 
ليو بحب:امتى بقا ياصافي نتجوز دنا بحلم باليوم دا
صافي بتوتر:قريب ياحبيبي هقفل بقا علشان ماما بتناديني 
وقفلت
****
في أوضة احمد ولمار
احمد رجع من الشغل تعبان ومرهق
لمار اول مشفتو قلبت وشها
احمد بتعب:مالك
لمار بضيق :مفيش
احمد :طيب
:طيب؟؟؟للدرجادي انا مبقتش اهمك
:يابنتي منا بسألك اهو مالك
لمار بحزن:بقيت بتهملني اوي يا أحمد من ساعت معرفت بحمل صافي
احمد بإرهاق:يابنتي منا قولتلك اني بعمل مشروع كبير مع عمر..اي علاقه انشغالي ف الشغل بحمل صافي
لمار بدموع:لأ يا احمد انت اتغيرت معايا
احمد بعصبيه:هتعملي فيها دور الضحية دلوقتي؟؟؟؟!مش انتي اللي قولتيلي اتجوز !مش انتي اللي مكنتيش راضيه تخلفي؟دلوقتي بقيت الراجل الندل اللي متجوز على مراتو علشان يخلف؟بقيت المهمل ابن ستين كلب صح
اقسم بالله انا زهقت منك يخربيت الحب ياشيخه اللي مصبرني عليكي لغاية دلوقت
وسابها وطلع من الاوضه بل من البيت كلو..
***
في شقه عمر
الباب خبط وعمر راح يفتح الباب لقى احمد قدامو
عمر وهو يأكل :امشي بسرعه جوزي هنا مش هينفع ادخلك 
احمد وهو بيزقو:اوعى يعم يخربيت برودك مش نقصا...يخربيتك اي كل الأكل دا
عمر:سوري يابابي اصل مدايقه شوية
احمد :وانت مدايق بتاكل..ونت فرحان بتاكل ..قولي على وقت مش بتاكل فيه
عمر:بسم الله الرحمن الرحيم الاجابه ونا نايم هعهع
احمد طلع يجري وراه:اقسم بالله منا سايبك تعالالي
عمر بضحك وهو بيجري:اهدى يامتوحش 
**"
لمار وهي بتكلم حنين ف التليفون وقاعده ف الجنينة:بس وبعدين ساب البيت ومشي معرفش راح فين
حنين بتوبيخ:دا انتي واحده باردة وقاعده كده عادي 
لمار :والله ابدا دا انا عيط عيااااط وعيني بقت حمرا 
حنين :لازم يالمار تنقذي علاقتك ب احمد قوليلو ان عندك مشكله ف الخلفه ولازم تعملي عمليه
الاول كنا مفكرين ان مستحيل تخلفي..منها لله بقا اللي كانت السبب ..لكن كويس انك اكتشفتي بدري وهنقدر ننقذك
لمار بتنهيده:انشاء الله هقولو وهعرفو يلا سلام
حنين :سلام واطلعي أوضتك بقا علشان اللي اسمو معتز دا ميضايقكيش باي وقفلت.
لمار قعدت وغنت
"انا كتير انا الف حاجه على بعضها في حاجه واحده ..انا واحده عايشه لوحدها ومش حاسه واحده ..ف ضحكي حزن غريب اوي ..وحزني بضحك"
:واو صوتك قمر شبهك
لمار بخضه:معتز!خضتني
معتز بهيام وهو يجلس بجانبها:سلامتك من الخضه يابطل انت
لمار قامت وقفت بسرعه:انت عبيط ولا أي متحترم نفسك ولفت عشان تمشي بس معتز شدها وبقت قريبه منو اوي:استني بس
لمار بعدت عنو وضربتو بالقلم وسابتو ومشيت
معتز بصلها بغيظ وبعدين اتحولت لخبث لما صافي عملتلو بإيديها اشارة تمام
***
عند احمد وعمر
:بس ياسيدي واتفاقنا اني المفروض اجيب عيلتي 
ونت طبعا عارف ان دا من سابع المستحيل
:بصراحه الراجل معاه حق ياعمر..اسف ياصاحبي اني مقدرتش اجي معاك علشان كنت بقابل العملا ونت حمار مش عارف كنت مستعجل ليه ورحت لوحدك
عمر بحب:كنت خايف لتضيع مني انا بحب حنين اوي ياااحمد  ومش عايز غيرها من الدنيا
احمد بتفكير:طب متجرب تروح لأبوك يابني.. يمكن يكون اتغير بعد موت عمار الله يرحمو
عمر بحزن:مفتكرش...عمار مات لأنو جبرو يتجوز بنت عمو ..واضطر يتجوزها ولما حبيبتو عرفت ماتت من قهرتها وهو مستحملش وانتحر ..وصل ابنو انو ينتحر يا أحمد شوفت جبروت اكتر من كدا
خلاه يتجوز بنت عمو علشان الورث..الفلوس ..الفلوس اهم من سعادة ابنو
احمد بتفاؤل:لأ هو اكيد هيغير موقفو خلي عندك امل وروحلو
الباب خبط عندهم وعمر راح فتح الباب ولقى الدليفري
:دي شقه عمر بيه
:اها
:دا طلبكو
احمد بص بصدمه لعمر:يخربيتك بقا بجد يابني ارحم.. نفسي اعرف الاكل دا بيروح فين!
:اصل انا رياضشي
:طب اي هتروح قنا امتى
:هيحح يومين كدا وانشاء الله هروح واحاول معاه.. يتبع الفصل السابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent