رواية فتاة على عهد الالتزام الفصل الرابع 4 - ملك محمد

الصفحة الرئيسية

رواية فتاة على عهد الالتزام البارت الرابع 4 بقلم ملك محمد

رواية فتاة على عهد الالتزام كاملة

رواية فتاة على عهد الالتزام الفصل الرابع 4

"وقت العشا والكل متجمع ع السفره وجدهم قاعد وسطهم"
_لمتكو دي عندي بالدنيا ياولادي
عبد الرحمن:ياجدو انت اللي وجودك وسطنا بالدنيا
(جدهم خد باله أن كرسي حبيبه فاضي)
_أمال حبيبه فين يا اسماء
_حبيبه فوق ياجدو بتقول مش عايزه تاكل
_يعني اي مش عايزه تاكل قومي قوليلها كلمي جدك
(إسلام رد بسرعه هطلع انديها أنا )
_جده رد : لا اقعد انت ومتحشرش نفسك وسط البنات كتير
(كلهم بيضحكو واسلام اتكسف)
"اسماء طلعت تناديها"
_____$$

_حبيبه قومي جدو عايزك
_قوليلو مش عايزه تاكل
_يعني جدك باعتلك ومش هتسمعي الكلام
_يووووه بقي هو كل حاجه ف البيت داه فرض عايزه احس بالحريه مره واحده
"لبست خمارها ونزلت"
اسلام بيتريق( اهلا بستنا الشيخه براكاتك ياختي)
اسماء ردت :امال لو عرفتو أنها عايزه تلبس النقاب هتقولو اي
عبدالرحمن: لا بقي انتو خلو بالكو دي بقت تبع الارهاب ممكن تفجر نفسها دلوقتي ههههههههه
والكل قعد يضحك
"حبيبه اتعصبت" عايز اي ياجدو أنا مش جعانه
_تعالي ياقلب جدو مين مزعلك
_راحت معيطه
_انتي بتعيطي كمان لا دا الموضوع كبير
_(العيله كلها بتبص لبعض وامها بتغمزلها علشان متتكلمش)
_جدها بص عليهم "انتو بتبصولها كدا ليه هو في اي بيجري من ورايا اتكلمي ياحبيبه متخفيش"
_انت عايز تجوزني إسلام ليه ياجدو
"والدتها حطت أيدها ع وشها وعبدالله عمل نفس بياكل واسلام اتوتر "
جدها: مين جاب سيرة جواز إسلام( وبصلهم )
واضح إن أنا كبرت وبقي بيستهان بكلامي في اي ياعصام (عصام والد حبيبه)
_والله ياحج أنا زي زيك معرفش حاجه أنا بروح شغلي بدري وبتعشي وانام حبيبه بنتك الي انت شايفه صح اعملو
_طب وام حبيبه اي شايفاني عيل صغير قدامها
_لا مقصدش ياعمي حبيبه بتخرف مين قال جواز عبدالله الكبير ولازم هو الأول
"حبيبه بصت عليهم" ماشاء الله طلعلكو جناحين دلوقتي وبقيتو ملايكه
جدها: الموضوع داه اخر مره هنتكلم فيه مفيش جواز غير لما الكبير يتجوز مش هروح اجوز عيل أنا واسيب الراجل قاعد
"إسلام اتعصب" بس أنا مش عيل ومش قاعدلكو ف البيت داه بعد كدا
"وقام خرج بره"
والدته طلعت جري وراه" إسلام استني اسلاااام
قوم ياعبدالله هات اخوك دا مجنون ليعمل حاجه ف نفسه
"خرج عبدالله وراه بسرعه"

"كلهم قامو من ع الاكل وحبيبه طلعت مبسوطه جدا ع أوضتها"

_________$$
"عبدالله لحق إسلام ووقفوا"
_انت يابني انا مش بنده عليك
_عايز اي انت كمان دلوقتي تلاقي الدنيا مش سيعاك
_قولتلك يااسلام انا اخوك بلاش تتعامل معايا اكني عدوك
_بلا اخويا بتاع وسع كدا انت كمان
_بقولك اي هو أنا علشان ساكتلك هتتمادي اقف لما اخلص كلامي
_عايز اي دلوقتي
_حبيبه دلوقتي رافضه موضوع الجواز يعني الحوار مش قصة أنا اتجوز الاول ولا بتاع
_رافضه مش رافضه أنا هتجوزها
_اه يعني الموضوع عند مش حب
_"ضحك بسخريه" حب ! هه حب اي هو أنا هحب واحده زي دي دي معقده زيك كدا بالظبط
_امال هتتجوزها ليه
_عايز اتجوزها علشان اعلمها الأدب اصل تقريبا مرات عمك نسيت تربيها
_"عبدالله مصدوم من كلامه" أنا قولت انك غيل وعمرك ماهتكبر دا جواز ياغبي مش لعب عيال تضيع حياتك وحياتها علشان دماغك ال ****
_ملكش دعوه بدماغي وفكك مني بقي
_هفكني يااسلام وانا تستاهل اني واقف اتكلم معاك بس هتفضل اخويا بردو وحبيبه هتفضل اختي ومش هسمحلك تضيع حياتك أو حياتها
_ايوا كدا أظهر ع حقيقتك
"عبدالله اتعصب" امشي يااسلام امشي شوف انت رايح فين "
__________$$
"حبيبه طلعت ع اوضتها مبسوطه ووالدتها لحقتها"
حبيبه قاعده ع السرير ووالدتها واقفه ع الباب
_انتي يابنت ******* كدا تصغرينا قدام جدك ليلتك مش معديه
_ومالو اشتمي براحتك
_يابارده انتي عايزه تموتيني ناقصه عمر منك لله يا حبيبه
_انتي هتموتي وتجوزيني اوي كدا ليه
_يابت هو في حد يرضي يبصلك بالخراب الي انتي عملاه ف نفسك داه احمدي ربنا أن اسلام وافق
_ماما أنا عايزه اعنس انتي مالك انتي
_طب وانا ذنبي اي يابنتي وبدأت والدتها تمثل انها بتعيط
يعني أنا نفسي اشوف احفادي وافرح بيهم وأنا فى عز شبابي تعملي فيا كدا
(حبيبه عرفت انها بتمثل)_هنبدأ بقي بس اقولك لو عايزه أحفادك يبقو من إسلام فمعلش يعني دا مستحيل
_ماشي ياملتزمه روحي وقلبي غضبان عليكي اما اشوف هتعتبي الجنه ازاي ياحضرت الشيخه
_كرهتوني ف الالتزام حسبي الله ونعم الوكيل فيكو
"والدتها اتعصبت وخرجت وقفلت الباب وراها جامد"
"حبيبه قضت اسعد ليله ف حياتها وفضلت تصلي القيام وتشكر ربنا أنه خلصها من إسلام"
_______$$

"والدة إسلام قاعده مستنياه لأنه أتأخر والبيت كله نام"
"عبدالله كمان قاعد ف اوضته بيفكر ف اخوه ومش عايزه يكره وخايف عليه اوي"
والدته دخلت عليه الاوضه وقعدت جمبه ع السرير
_عبدالله أنا عارفه انك صاحي ياحبيبي ومش هيهون عليك اخوك قوم وحياتي عنك تشوفو فين
_هيكون فين ياماما هتلاقيه ع القهوه مع صحابه الزفت
_دا عمرو ماتأخر كدا يابني الله يحرق حبيبه وسنين حبيبه
_وهي حبيبه مالها البنت مش عايزه تتجوزه كفرت يعني
_لا بس.....
"باب الشقه اتفتح وعرفت أن اسلام جه"
_قالت بلهفه شكل اخوك جه الحمدلله
"طلعتله بسرعه"
_كدا يااسلام تخضني عليك
_بقولك اي انتي كمان أنا مش عيل صغير
_ أنا عارفه انك سيد الرجاله كلها بس أنا امك بردو وليا حق اقلقق عليك
_لا متقلقيش بعد كدا ووفري نصائحك لنفسك
_بقي دي طريقه يابني تكلم امك بيها
_ايوا إذا كان عاجبك
"عبدالله ماسك نفسه بالعافيه وعايز يقوم يهزئه بس ساكت علشان مش عايز يواجهه بعد الي حصل "
إسلام دخل اوضته وقفل ع نفسه الباب
ووالدته دخلت نامت
_________$$
"نهار يوم جديد"
"حبيبه صاحيه مبسوطه "
نزلت ليهم ع تحت ف بيت جدها المكان الي بتتجمع فيه العيله
(قالت السلام عليكم وباين الفرحه ف صوتها)
"لقت الكل بيرد وهما مش طايقنها "
_اي ياجماعه في اي أنا قتالالكو قتيل
_محدش بيرد
_امممممم طيب شكلكو فطرتو هروح أفطر ف المطبخ
_اسماء ندهت عليها (حبيبه هاتي العصير الي عندك ع الرخامه )
حاااضر هفطر واجيبه
"جابت العصير وبتوزع عليهم وجت عند إسلام قالها"
_حطي الصينيه وهاتي الكوبايه ف ايدي
(حبيبه عارفه أن اسلام بيتلكك علشان يعمل مشكله )
_حاضر يااسلام انت تؤمر
"بتديلو الكوبايه راح ماسك أيدها"
_هو صحيح ياحبيبه أن السلام حرام المشايخ بتوعك بيقولو كدا صح
يتبع الفصل الخامس 5 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent