قصة حسام وأماني الفصل الثاني 2 بقلم اماني المغربي

الصفحة الرئيسية

قصة حسام وأماني البارت الثاني 2 بقلم اماني المغربي

قصة حسام وأماني كاملة

قصة حسام وأماني الفصل الثاني 2

وبداء يمسح دموعها نظرت له بحزن ... انت لي بتعمل معايا كدا 
حسام وضع جبهتة علي جبتها  بحزن ... عشان
نظرت له بصعف....عشان إي 
ابتعد عنها عندما شعر بأنة سيخرب كل ما فعلة 
حسام بجدية......يالي عشان اشرح ليكي إلي مش فهماة 
مسكت إيدة بحزن.... حسام أرجوك قولي انت بتعمل معايا كدا لي 
مسك إيدها إلي علي إيدة ونظر لها بحب....  لما تجيبي امتيازات في جميع المود  هقولك علي كل حاجة 
أماني بحب ... وعد 
ابتسم لها بحب .... وعد   ها وريني المادة كدا 
جابت الكتاب وأعطتة لة بضيق.... مادة رزلة 
ضحك حسام... ههههههه دي مادة رزلة  طب تعالي اشرحها ليكي 
بداء يشرح لها وهي مركزة في ملامحة عيونة السمرا شعرة الملولو  
رفع عيونة عن الكتاب ... ها  فهمتي   لقاها مركزة معاة مقدرش غير إنة يسرح في ملامحها شعرها الغجري عيونها الوسعة سمرها ابتسامتها  إلي بتخطف قلبة 
انتبه حسام علي نفسة  ... احم احم    انتبهت أماني علي نفسها وعضت علي شفايفها بخجل 
حسام ....فهمتي الحتة دي 
أماني بخجل.... تؤ تؤ 
ضحك حسام وضربها بخفة علي رأسها....ما انتي لو مركزة هتفهمي 
أماني بحب  ... هو انت  إلي يشوفك يعرف يركز في حاجة اصلا     
اعتدل حسام  مسح علي شعرة بتوتر... احم  انا بقول يالي نبداء 
أماني بخجل وتوتر  ...  أنا قصدي يعني   إلي قصدتة هو 
مسك إيدها ونظر في عيونها بحب ....ما فيش داعي إنك توضحي  يالي نكمل شرح لآن ما عدتش معانا وقت  كتير
بعد فترة 
أماني... علي فكرا انت  شرحك حلو اوي  انت لازم تطلع معيد 
حسام بدون وعي .... بس  إنتي احلي  
نظرت له أماني بصدمة وخجل
حسام ... احم  يالي بقا اسيبك انا عشان تلحقي تنامي ليكي ساعتين 
أماني بسعادة... بس تعرف أنا ماكنتش متخيلة إنها مادة سهلة كدا 
ابتسم لها حسام ....  هي سهلة بس كانت عاوز منك شوية تركيز في المحاضرات وحبة مذاكرة  
زمت شفايفها إضيقت عيونها .... ما انا كنت بركز بس ما كنتش بفهم 
حسام ..... مش لازم نفهم كل حاجة مية في المية لو انتي كنتي اجتهدتي مع نفسك شوية كنتي هتلقيها سهلة خالص   تصبحي علي خير 
اعطاها ظهرة  
أماني... حسام 
نظر لها 
تقدمت منة وطبعت قبلة علي خدة ....تصبح علي خير
وضع إيدة علي مكان البوسة وابتسم وغادر الاوضة 
أماني لفت في الأوضة بفرحة  ورمت نفسها علي السرير  وبتعيد اللحظات إلي حصلت  بنهم من شوية
حسام أول مدخل الاوضة رمي نفسة علي السرير 
وابتسم ووضع إيده علي خدة  ويتذكر قبلتها له 
مسك موبيلة وبعت لها رسالة 
نامي 
اول ما شافت الرسالة كتبت له حاضر   حضنت الموبيل بجوار قلبها وابتسمت..بيقولي أنام أنام أنا  إزاي دلوقتي يااارب  وفضلت تضحك مع نفسها وتلعب في شعرها  لحد ماراحت في النوم
صحيت الصبح علي صوت المنبة  لقت نفسها مستغطية نايمة بطول السرير   ضيقت عيونها بضيق   هي فاكرة إنها نامت إمبارح  بعرض السرير وكمان هي نايمة من غير غطا   مسكت موبيلها بسرعة وخوف تشوف الرسالة إلي حسام بعتها إمبارح قبل ما تنام  لقت بعت لها رسالة تانية صباح الخير علي أحلي عيون 
ابتسمت بسعادة يعني إلي حصل ما كانش حلم  حمدت ربنا كتير ودموعها نزلت لانها اعتقدت للاحظات إن إلي حصل إمبارح كان مجرد حلم 
"صباح النور
* يالا قومي صلي و افطري عشان مش تتاخري علي الإمتحان 
" حاضر 
حضنت الموبيل وهي فرحانة لقت احمد بيرن 
احمد بضيق .... عاملتي إلي في دماغك إمبارح ونمتي  بس مش مهم انا فضلت سهران وعملت ليكي ملخص بالأسألة إلي ممكن تيجي لينا في الإمتحان 
أماني... بصراحة ي أحمد حسام امبارح ذاكر  ليا المادة 
كور احمد قبضتة بغضب.... امتي حصل الكلام دا 
أماني بسعادة ... أول ماقفلت معاك 
احمد بغضب ولكن حاول ألا يظهرة في كلامة ... بس انا أمبارح رنيت عليكي أكتر من مرة ومش رديتي 
أماني....شكلي ما سمعتش الفون انا اسفة 
احمد بضيق..... علي إي بس اهم حاجة تكوني فهمتي من حسام 
أماني بسعادة... فهمت خالص مالص بالص  هههه
أحمد ... شكل الغزالة رايقة  اسيبك بقا عشان استعد للامتحان 
قفل قبل ما يستني ردها 
احمد بغضب .... دا ما كنش اتفقنا 
حسام ببرود.... هو اتفقنا كان إي 
فلاش باك 
حسام بحزن ... احمد انا محتاج مساعدتك
احمد ... أنا تحت أمرك ي حسام اتفضل 
غمض  عيونة بألم ومسح وشة 
احد بقلقل.... حسام في اي قلقتني 
حسام.... أماني 
قام احمد مفزوع ..... مالها أماني  هي جرا ليها حاجة   زهق فية ... انطق اتكلم 
ابتسم حسام له بحزن.... بتحبها 
اتوتر احمد... ها بحبها  لا طبعا  بس انت عارف إن أماني صدقتي الوحيدة  و 
وقف حسام ووضع إيدة علي كتف احمد.....ما فيش داعي إنك تنكر تصرفاتك عيونك لهفتك عليها بتبين إنك بتحبها 
اتنهد احمد تنهيدة طويلة وابتسم بحزن.... هتفرق إي إذا كنت بحبها ولا لأ   نظر لحسام بحزن ... المهم هي بتحب مين
ابتسم حسام بحزن......وإلي يساعدك عشان تخليها تحبك 
أحمد .... اكون ممتن لة العمر كلة 
حسام .... وانا مش عاوز منك غير إننا نساعدها تتغير 
احمد ..  مش فاهم 
حسام ...  انت عارف  إن أماني ربطة حياتها بيا  دخلت نفس الكلية إلي انا قدمت فيها عشان تكون قريبة مني
دايما بتحتمي فيا ومعتمدة عليا في كل كبيرة وصغيرة .
احمد... والمطلوب مني 
حسام... مش مطلوب منك غير إنك تكون سند ليها  وقت غيابي 
احمد ... انت مسافر 
حسام بحزن ..  ايو في رحلة طويلة 
احمد ... بس بردوا مش فاهم أنت هتعمل إي 
بداء يشرح له خطتة 
احمد بعدم تصديق...  دا اسمة جنان انت كدا هتكسرها 
حسام ...  مين قال ليك كدا انا بساعدها  وبعدين أنا مش هفضل جنباها طول العمر  عشان كدا لازم تتعلم تواجة وانت هتكون معاها في كل خطوة وهتعرف مين بيحبها ومين لأ 
باك 
احمد بغضب .... إي هي حليت في عنيك لما بداءت تخص 
حسام ببرود.....أنا عمري ما فرقت معايا  إذا كانت تخينة ولا رفيعة  
احمد بجنون  .....اومال بتخلف وعدك ليا لي ها لي بداءت تدخل في حياتها تاني بعد ما قدرت تتخطاك 
اتنهد حسام..... احمد انت لازم تفهم حاجة مهمة اتفاقي انا وانت إننا نساعد أماني عشان تتغير وتكون الأفضل حصل 
احمد ... ايو 
حسام ... تمام انا بعمل كدا هي مش فاهمة المادة وانت مش قادر تبسطها ليها  كنت شايفها متوترة وخايفة  كان لازم ادخل 
احمد .... بس دخولك انت لحياتها من جديد معناه إني هتركن علي جنب 
حسام ... ما تقلقش ي أحمد انا هخرج من حياتكوا للأبد بس لازم الاول اضمن نجاحها وتفوقها عشان كدا بطلب منك تستحمل قربي منها  فترة الامتحانات 
غمض احمد عيونة بألم...  أنا عارف إنك بتحبها ذي واكتر كمان بس إلي مش عارفة  انت لي  بتبعد عنها وبتقربها مني 
حسام حاوط كتفة .... صدقني انا مش بحبها أنا لو بحبها إي إلي هيمنعني إني ما تجوزهاش وأسفرها معايا  أنا لو بحبها بحبها كحب الاخ لاختة  
احمد  .  ياريت اقدر اصدقك 
ابتسم حسام.... صدقني ي صاحبي بس انت لازم تعمل ليا حاجة اخيرة 
احمد ... إي هيا 
ابتسم حسام ... تعال  ها قولك .. يتبع الفصل الثالث والأخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent