رواية الضائعة الفصل الثاني عشر 12 - بقلم بسمة سلام

الصفحة الرئيسية

رواية الضائعة البارت الثاني عشر 12 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة كاملة

رواية الضائعة الفصل الثاني عشر 12

حاتم::  بس انتي عايزه اسر لي 
نغم:  اكيد هناك هلقي حجة توصلني لاهلي 
حاتم:: اسنها القي عم محمود مش اسر بذات 
نغم.انتي بتغير يا محي..
حاتم:: بطلي رخامه ابعدي ايدك  كدا 
نغم:: انتي بتغيري يا قطه 
حاتم:طبعا عشان بحبك 
(بسمه:😉 ايو بقاااا 😍😍😍😍😍😍)
نغم: طب اسكت وبطل ام الكلمه دي 
حاتم: ام الكلمه دي يخربيت دبشك..
نغم: بتكثف يا حاتم يا خويا.. 
#بقلم_بسمه_سلام
(بسمه: يعني الواد بيقول بحبك ونتي تقولي اخويا والهي حلل فيكي المصايب الا هعملها فييكي دا انا همرمتك 🙄.
عشان حد يبقا يقولي ارحميها وفرحيهااا تاني)
حاتم: هو انا كنت عايز اسالك حجة 
نغم: اي 
حاتم: هو نتي كنتي بتحبي اسر دا 
نعم: قولتلك بتغير متصدقتنيش
حاتم: بتكلم جد 
نغم: هتشلني انت كمان يبني طفله،6 سنين هتحب 
حاتم: انا بس بسال لحسن المنافسين بيزيدووو اوي قدم عيني 
نغم: طبعا انا حلو وقمر والناس بتموت فياا
حاتم: بحبك يا قمر 🌗
نغم:  بس ياض اتلم 
( بسمه:: وحياه امي لو متلمتي يا نغم لكتب انك اتوفيتي ف حادث موتسيكل واتجوز انا الواد دا 😂😂😂😂😂😂)
حاتم:: اعوذ بالله بومه 
نغم:: ايوه انا بومه خلينا ف اهلي 
حاتم:  ونتي مستعده انك تقبليهم او تشوفيهم.. 
نغم:  لا 
حاتم::  امال
نغم:  بس لزم القيهم عشان مسمعش كلمه بنت شوارع دي تاني.. 
حاتم::  طيب بكرا هنروح انا ونتي ونشوف.. 
نغم: ة بس انا مش عارفه المكان 
حاتم:  انتي بتقولي ان شهاب كان كعاكي ف نفس المنطقه وانك عارفه اسم المدرسه صح..  خلاص يبقا نروح هناك.. 
نغم:  بس لزم اعرف شهاب الاول 
حاتم::  بكرا الصبح حبيبتي نشوف الموضوع دا... 
نغم::  متقوليش يا حبيبتي 
(اقتلك طيب ولا ادخلك غيبوبه 😂🙄🙄)
حاتم:  لي
نغم:  بتكثف 
حاتم::  ماشي يا محسن 
نغم::  محسن ف عينك 
حاتم:  طب اقولك اي يا مجنونه 
نغم:   انا رايحه انام.. 
حاتم::  لا تعالي هنا..  
نغم:  ادخل فين انت اتجننت مش هينفع.. 
نغم::  يبنتي هوريكي حجة متقلقيش هسيب الباب يا هابله 
نغم::  امم طيب ف اي بقا 
وقف. قدم دولب وخرج منوو صندوق كبير 
نغم:  اي دا 
حاتم:  دي ذكريتنا 
نغم:  ذكريتنا ازاي يعني 
حاتم: اقعدي اوريكي 
نغم: تعال نقعد علي الارض 
حاتم: ومالو.. بصي  بقا 
نغم:  امم 
حاتم::  فكره دي.. 
نغم:   اي دي..  ورقه شكولاته انت مجنون يا حااتم 
حاتم:  دي اول شكولاته اجبهالك لما كنت عايز اصحبك ومش عارف لانك كنتي دايما خايفه مني.. 
(بسمه:يا ظلمه يا مفتريه)
flashback....
حاتم: استني طيب انتي بتخفي مني لي 
نغم:  متتكلمش معايا..
حاتم: انا جبتاك الشكولاتيه دي خديها وامشي طيب..
نغم: ليا انا 
حاتم: طبعا.. 
قعد كلتها كان بقالي كتير ماكلتش شكولاته وبدات حاتم يحكيلي عن المدرسه وعن نفسه وبقينا اصحاااب.. 
شهاب:: عايز اي منها 
نغم بخوف: شهاب ايدك متعورة 
شهاب: الا بياكلك شكولاته والدته كانت لسه بتعذب فيا من شويه.. 
خوفت وجريت بعيد  عنك فجاه وجريت علي شهاب واول
 المحوله باظت...
back...
#بقلم_بسمه_سلام
طب وفاكره دي.. 
حاتم: اشتريتلك عروسه لعبه وقلتلك اني هسميها نغم وكنتي بتلعبي بيها لما ماما تسااافر..
نغم بابتسمامه..
 flash back...
نغم:  مامتك سافرت 
حاتم:ة يا بنتي ايوه ادخلي الاوضه عادي 
نغم:  لا انت ناسي عملت فيا اي لما شفتني قعده علي السرير بتاعك.. 
حاتم: عارف بتخافي تقعدي علي السرير عشان ماما حبستم تلات ايام.. انا اسف يا نغم 
نغم: وانت مالك هو انت السبب..
back..
حاتم بحزن وهو ينظر علي الارض..انا اسف 
نغم: انت لسه فكر اني بخاف اقعد علي سريرك من مامتك..
حاتم؛ انا عارف انها ظلمتك كتير بس صدقيني مكنتش عايز كل دا يحصل..
نغم: بقولك اي خليني اكمل باقي الحجة وسيبك من الهبل دااا 
حاتم: طيب فاكره دي...
نغم: يااااااا يا حاتم الكشكول لسسه عندك معقول.. 
ينهار ابييض الخط زي الزفت 
حاتم بابتسامه: فعلا خطك كان وحش شويه..
نغم: نعم خطي كان وحش انال الترعه الا انت كنت بتكتب بيها دي كانت اي 
حاتم: اهد يا نغم 
نغم: ظانت كنت بتكتب الكلل بين السطور اصللا 
حاتم: يا بت خلاص ف اي 
نغم: وتقولي خطي وحش 
( بسمه:: يا رب خدها لتخدني)
حاتم:: ههه الكشكول دا كنت 
نغم: بتعلمني في الكتابه... 
حاتم: دانتي فاكره بقا..
نغم: طبعااا 
حاتم: طب فكره  الاستيكه يا حلوة ..
نغم:  تصدق انك رخم 
حاتم: تبقي فاكره يا حرميه
نغم: انا حرميه 
حاتم::يومخا اشتريت استكتين وانتي ضيعتي بتاعتك عشان كنتي خايفه من ماما.. وبعد كدا سرقتي بتاعتي 
نغم: هو انت شوفتني 
حاتم:: ايو يا حرميه
نغم: تصدق انك رخم وانا غلطانه اني قعده معاك انا اروح اشوف منافس من المنافسين بعد ازنك وخرجت وعلي الباب مسك ايدي وشدني لصدره..
حاتم::قولتي بقا هتروحي فين
نعم: منافسين 
حاتم: 13 سنه محديش قدر ينافس اصلا 
نغم: لا نافس بس انت مش واخد بالك 
حاتم:  عشان كدا الخاتم فضل معاكي صح 
نغم: بقولك اي انا همشي  ابعد بقا
(بسمه: منك لله يا نغم يا بنت ام نغم فوض امري الي الله..)

تكمله الفصل الثاني عشر

في غرفتي قعده وبشوف القمر الا بين كل الغيوم بيختفي ويرجع يظهر.. 
خرجت اتمشا شويه ف الڤيلا وسمعت صوت همس وكان ف حد بيحاول بنادي رجعت خطوطين وفهمت اني جمب غرفه 
مدام اميرة.. ونظرت والباب كان مقفول بسيط.. 
كانت الممرضه نائمه ومدام اميرة تحول ان تصحيهاا.. 
دخلت واقتربت منها وفهمت من نظرت عنيها انها عايزه 
تشرب جريت وجبتلها مياه وشربتها بهدوء وبدات امسح فمها بهدواء واكلمها..  عايز تااني تحبي اجبلك حجة عندك دواءة طيب 
كانت توزع نظرتها علي وجههي ولم تتحدث.. 
وشعرت بانفاس وحركه خلفي كانت جدتي وحاتم يقفون ويبتسمون.. 
ف الصاله جدتي:  يااا يا نغم لسه فكركي 
نغن:  وانا كمان فكركي يا جدتي عمري منسيتك ونتي بتتخنقي مع مدام اميرة عشان تسبنا وتبطل تعذبنااا.. 
ولا انك وفقتي نه، ب وطلبتي من الحارس انو يخرجنااا.. 
جدتي:  لزم تشكري حاتم..  حاتم قعد اسبوعين محبوس لما اميرة عرفت انه هربكم.. 
#بقلم_بسمه_سلام
نغم:: مقولتليش لي ان كل دا حصل 
حاتم:  محصلش حجة انتي فكرني مش هستحمل ولا اي.. 
انتي قعدتي خمس سنين ف الظلم دا كان لزم اجربو انا كمان 
جدتي: بس انتي بقيتي قمر يا نونو
حاتم: قوليلها يا جدتي دي بقت قمر وعصفورة كانريااا..
جدتي: اتلم يا واد 
نغم:  اتلم هيا تقول انت لا..
حاتم: تؤامر يا محسن ا خوياا
نغم: ضحكتني هاها هاها
جدتي: بس قلبك ابيض زي مانتي والدليل شربتي اميرة حتي بعد مكانت مش بتشربك نقطه مياه ولو شربتي تشربي مياه مش نظيفه..
نغم::الحمد الله علي كل حاال انا مش زعلانه منها خلاص هيا اها اذتني جاامد بس يا ليها فضل عليه كبير..
حاتم: وعليه وربنا
نغم: مش الفضل الا ف دماغك..
خاتم: امال اي يا  بومه 
نغم:: لو مكنتش اشترتني كنت ممكن اكون ميته لاني كنت هبقا اعضاء للبهوات الكبار 
جدتي:: الحمد الله علي كل حال ومن انهارده اي حجة محتاجها انتي بس تقوليلي عليهااااا..
نغم:  شكرا يا جدتي 
حاتم: انا انا نفسي ف حجة هتعملهالي 
جدتي  وقفت وهيا مشيااا.. هعملهالك  بس لما نغم توفق.. 
تصبحو ع خير يا ولاد..
حاتم بغمز من عينه الساحره..: ااي 
نغم: بغمره::  هو اي الا اي 
حاتم:: بتقولك لو وفقت هتنفذلي طلبي..
نغم: طيب ربنا يوفقق انا هنام عشان بكرا يومنا طويل..
حاتم: هتنام ويوفقني مهو هيوفقني معاكي يا هابله يخربيتك وبيت الحب دا 😊😊
 ف الصباح تحت بيتنا القديم المحروق شهاب يعيش ف شقتنا وهاله تعيش ف شقه خالتي روحيه.. 
شهاب:  صباح الخير 
نغم:  ازيك 
شهاب:  تمم 
حاتم:  يبني قولنالك تعال عيش ف القصر معانا احسن 
شهاب:  لا لا..  وبعدين انا وفقت تعيش عندك عشان مش هينفع اعيش انا وهيا ف بيت واحد من غير عبدالله الله يرحمه وهاله.. 
 نغم: هو انت مكلمتهاش خاالص 
شهاب وهو بيركب بغضب.. لا زم عايز اكلمها وملكيش دعوة بيها فهمه..
في الطريق ركبت وراء والشباب قدم كان الهواء فوي جدا من الشباك وبدا يطير شعري الطويل.. 
flash back
نغم: انا بس عايزه اعرف اي السبب الا يخلكي تعملي فيا كدا 
هاله: كنت عايزه يحبني انا 
نغم: طب انا زمبي اي 
هاله: زمبك انو حبك ومش شايفني كنت عايزه يبعد عنك عشان يشوفني 
شهاب: وفعلا شوفتك بس شوفتك حجة تقرف...
هاله: بس حبيتك بجد 
شهاب: اسمعيني كويس من انهارده اي حجة كانت بيني  او بين نغم او عبدالله تنسيهااا فهمه 
دااا مفتاح شقه خالتي روحيه عيشي فيها ونتي يا نغم..
حاتم: لا نغم هتعيش عندي 
شهاب: الا هو ازاي 
حاتم:: هيا مساعده الدكتور حاتم ولا نسيت وانا سلمتها المريضه اميره امي 
هشام:: انت مجنون امك عشان تعذبها كمان وهيا كبيرة 
حاتم:  متخفش امي جالهااا شلل ومحتاجه ممرضه ونغم هتكون الممرضه ونت هتعيش ف الشقه بدلها او تيجي معانا القصر 
شهاب: لا اكيد لا 
حاتم: طيب يبقا انت ف شقه.. وهاله خلاص تعيش ف شقه وطبعا نغم وهاله مينفعش ابدااا يعيشو سواء 
شهاب:ولا يتكلمو سواء حتي ولا يعرفو بعض ومن انهارده انتي ملكيش دعوة بينا وملكيش اخوات تاني فهمه...
نغم: كفايا يا شهاب امشي يا حاتم امشي يا شهاب كفايا كل حجه حصلت وربنا يسمحهاا...
back..
سمعت صوت حاتم وهو بيقولي وصلنا..
حسيت بالدموع علي ع خدي ومسحتها ونزالت وبدانا ندور علي البيوت ونسال...
نغم: بيت عم محمود فين لو سمحت 
الراجل: محمود.مين 
شهاب: ابو اسر ومصطفي 
الراجل اهاا اهو تاني بيت علي ايدك اليمين..
طلعنا وبدات افتكر الباب فشكل السلم وكل حجة.. 
خبطنا الباب..
حياه: ايو نعم 
شهاب:بيت الاستاذ محمود 
حياه: ايوها  يبني انتو مين
مصطفي: مين يا امي علي الباب
نغم بصدمه ودموع:  ماما حياه 
حياه: نعم 
نغم: ااااا ن.  
شهاب: ممكن ندخل 
مصطفي::ادخلو اتفضلو مين حضرتكم 
نغم:: مصطفي 
مصطفي: انتي تعرفيني 
حاتم: حضرتك تعرف بنت زمان كانت عندكم اسمها نغم 
حياه بدموع وتمسك قلبها وتقرب من حاتم وتمسك ايده 
بنتي فين بنتي.. نغم بينتي حبيبتي هيا فين قولي 
شهاب:  اهي.. 
كانت صدمه فضلت بصالي وهيا بتعيط ومش قادره تصدق ومسكت وشي وبدات تلمش جسمي وتشوف طولي وشعري واني كبرت  وحضنتني جاااااامد جداا 
مصطفي:  مش معقوله نونو رجعت انتي نونو... 
حاتم بهمس:  اي يا عم الدلع الكتير دا 
شهاب:  معليش نفوتها االمره دي 
حياه:  يا حبيبتي يا بنتي يا حبيبتي كنتي فين يا محمود يا اسررر  يا اسررر  اسرر  يا ولاد. اختكم رجعت .. 
اسرر خرج من الغرفه وهو يرتدي بنطلون رصاصي شروال
 وعاري الصدر وشعره منكوش وطويل وعينه الساحره  نظر لها... 
 لفتاه شعرها يميل للاصفر وعيون خضراء جميله وقموره 
 وبملامح  استعجاب 
اسرر: مين دي يا ماما. 
مصطفي:  دي..
يتبع الفصل الفصل الثالث عشر 13 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent