رواية الضائعة الفصل الثالث عشر 13 - بقلم بسمة سلام

الصفحة الرئيسية

رواية الضائعة البارت الثالث عشر 13 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة كاملة

رواية الضائعة الفصل الثالث عشر 13

اسر: انتو مين
مصطفي: دي نغم.. 
اسر:  نغم نغم مين يا حبيبي
حياه:  اختك
اسر:  انا عند اخت واحد التانيه دي جايه منين 
مصطفي: اسر بلاش الطريقه دي
وقفت وقربت منه  .. 
شهاب:  رايحه فين 
نغم::  استني يا شهاب.... تعال يا اسر معايا 
اسر: اجي فين ابعدي ايدك
نغم: بقولك تعال معايا..
دخلت البلكونه وقفلت الباب 
حاتم: ودا ااي دا 
حياه: استني يبني ثواني مصطفي اتصل بي  ابوك يجي بسرعه
اسر:  مش معقول....  كبرتي.. 
نغم: ونت كمان كبرت 
اسر: بقا عندك حجة وعشرين سنه مش كدا عيد ميلادك عدي من شويه..
نغم:  لسه فاكر سني وعيد ميلادي
اسر:  لسه 
نغم: لسه بتكرهني 
اسر:   مين قالك اني بكرهك 
نغم: انت 
اسر:  عشان كدا سبتيني ومشيتي عشان كدا بعدي عني صح
نغم:  انا سبت الدنيا كلهااا عشانك...  عشان راحتك..  عشان متموتش.. انت قولتلي اني لو فضلت اختك هتموت نفسك.
اسر:  انتي لو كنتي فضلتي كنت ممكن ابطل اكرهك ولو كان عندك عقل كنتي فهمتي لوحدك 
نغم بدموع:  وتكرهني لي اصلا عملتلك اي انا عايزه افهم انا اول مدخلت بيتكم وانت بتكرهني... لي 
 اسر: سبتيني ليي يا نغم 
نغم: انا كنت علي سرير المستشفي وتعبانه وانت بتقولي كلام مش حلو بتهزقني وبتكرهني...
اسر: كنت طفل 
نغم: طب مانا كمان كنت طفله.. 
اسر: رجعتي لي 
نغم: انا شوفت ايام وحشه قوي انا كنت بموت كل يوم  
اسر: مكنتش جمبك عشان اساعدك زي مكنت بعمل زمان 
نغم: انت الا بعدني عنك وطلبت مني اليزم دا اختفي من حياتك..
اسر: االما انتي مشيتي اتمنيت انك مترجعيش..
نغم::  كنت عارفه
اسر:  بس مكنتش عايز كدا 
نغم:  ازاي 
اسر:  كان لزم تشوفي حجة حلو فيااا.. وتفهميني 
نغم:  انا شوفت فيك حجات كتير بس انت مكنتش عايز...ودايما  مصرا انك تزعلني انا طفله اكيد مش فهمه حجة ولولا شهاب وحاتم.... 
اسر:  اها صح مين الشباين الا دخلين معاكي دول  انشاء الله 
نغم:  دول الا وقفو جمبي.. 
اسر: وقفو جمبك اهااا وبعدين
نغم: دوول كويسين جدا ولاولهم كنت هبقا ف الشارع...
اسر: هربتي مرجعتيش لي بلاش مقولتيش لحد انك ضايعه لي... 
نغم: عشان انت بتكرهني ومش عايزني اكون معاك.. 
اسر:  طب ودلوقتي اي فكرتي لما اشوفك هحبك وقلبي يدق ومهصدق.. واقولك ارجعي عيشي معانا.. 
نغم بدموع تلمع ف عينهاا..:: انا عارفع انك مش هتحبني
 وعارفه انك لما تشوفني مش هتقولي خليكي عايشه معانا عارفه انك بتكرهني ومازلت بتكرهني وهتفضل تكرهني 
اسر: دانتي متاكده اكتر مني. طب رجعتي لي 
نغم: رجعت ادور علي اهلي 
اسر: ولقتينا 
نغم: اقصد اهلي اهلي الحقيقين..
اسر: يا ريت مكنت شوفتك تاني..
.......  
حاتم: اتاخرو جوا 
حياه:  سيبهم يبني يمكن حلمي بتاع زمان يرجع تاني 
مصطفي: تفتكري 
شهاب: حلم اي يا طنط.. 
مصطفي:  اصلا ماما كانت  دايما تقول ان نغم واسر في حجة ممكن تجمعهم عشان كانو بيتخانقو كتير اوووي....
شهاب نظر لحاتم:: احم اهاا ومالوووو واقترب من حاتم وهمس بسخريه..
انا وشريف واسر.. اغصاامك بيكترو ولا اااااي...... متنساش اسر دا كان اول الناس قبلينا كلنا يعني فربنا يستر 
حاتم: باين عليه بيكرها اصلا 
شهاب: اها طبعا منا واخد بالي..
حاتم:  شششش انا هقوم اشوف ف اي..
..
..
نغم: لدرجتي بتتمنه متشوفنيش 🙂
اسر:  اهااا 
نغم: طب لي انت بتعمل معايا لي كدا يا اسر انا ونت كبرنا واتغيرنا بس انت متغيرتش  13 سنه معرفوش يغيروك ويوقفو الكره دا ولو شويه..🥺🥺🥺
بدات اعيط وانا بتكلم لي انا عملت اي انا طفله صغيره كنت بفرح لما تدفع عني او تتكلم معايا لي بتعمل كدا...
وف لحظه كان اسر بيمسح دموعي من وجعي ويضمني لصدرو ويحاول ان يهدي انفاسي وشهققتي المتقطعه بوجع..
كان يرتدي بنطلون شروال رصاصي وعاري الصدر بس مكنتش حسه بحجة غير ان هو بيحاااول يهديني...
فتح حاتم باب البلكونه ونظر بغضب لمنظري انا واسر ومسك يدي وشدني..#بقلم_بسمه_سلام
قعدنا علي الكرسي وكان وجه غضب ولا يتحدث ولا حرف واحد..
حياه: ياااااااااا... ا يا بنتي كان عندي امل كبير اشوفك قبل ماموت 
نغم: ماما حياه وحشتني الكلمه دي ووحشتتني اوي حبيبه وحشتني جدااا
مصطفي: حبيبه في سكن الطلاب   هبقا اوديكي عندهاا ف يوم
خبط الباب ودخل محمود..: اي يا مصطفي بترن ترن ف اي يبني 
جريت حياه وهيا هتموت من الفرحه .. محمود تعالي يا حبيبي
محمود: اي دا عندنا ضيوف ولا اي 
حياه: حظر فظر مين القمر دي 
محمود: مين يام اسر 
حياه: انا ام نغم دلوقتي 
مصطفي:  بعتنا ف ثانيه....
اقترب مني وابتسام ونظر لملامحي جيدااا وبهدواء ودموع ف عينه..
محمود: ف حد بينسه بنته..
اقتربت منه ونظرت ودموعي ف عيني... 
محمود: نغم..
نغم: عرفت ازاي..
محمود: لون عنيكي... لون شعرك... دموعك الا مبتعرفيش تمسكيهاا  .  ... لما كنتي بتعملي حجه غلط او عايزه تقولي حجة  كنتي تقربي براحه وتبصي ف الارض... دي دلوقتي 
نغم بدموع: بابا محمود وحشتني اووووي 
حضني وفضل يلمس شعري والدموع ف عينه معقول معقول يعد كل السنين دي انا قلبت عليكي الدنيا يا بنتي والهي مكنت بنام...
لي يا حبيبتي هربتي لي دانا كنت هتجنن... اسر اعتذارلك ونتي طلبتي تشوفيني هربتي لي بقااا...
نظرت لاسر.. وفهمت انهم قال كلام كذب..
نغم: انا اسفه يا بابا محمود بس كنت مضرا اعمل كدا معليش
محمود::تعالي نقعد تعالي نقعد سواء ف حضني انا وماما وحشني اووي 
حاتم: كان ساكت وعينه مش بتبعد عن  اسر الا كانت ف حضنه...
نغم: انا رجعت ادور علي اهالي وطريقي ابتداء من هنا عشان كدا جيت هنا 
حياه: يعني مجتيش عشاني وعشان بابا 
نغم: انا بحبكم جدا ونتو مهمين حدا بس نا عايزه اعرف مين اهالي يا بابا ارجوك انا تعبت من اني بنت شوارع حقي اعرف هما مين 
محمود: الا اعرفوو ان انا لقيتك ف الشارع وراجل قالي ان الا رمتك كانت ست وباين عليها غنيه...
محمود:: امال انتو مين يا ولاد..
اسر: دول الا وقفو جنبها وسعدوهاا مش كدا ينغم..
كان بيكرر كلامها معاه وكانو غضب من كلامها عنهم وحبه ليهم ...
شهاب: اها ينجم احنا..انا شهاب الا مربيهاااا  قبلتها نفس يوم هربت من عندك..
حاتم كان ساكت...   فرديت بداله
نغم::ودا حاتم وقف جمبي كتير وساعدني...
اسر:: اها كتر خيركم والهي 
حياه: تسلمو يا ولد والهي انتو جبتولي حته مني 
اسر: انا خارج  ....
حياه: مش هتقعد مع نغم. فاكر يا محمود زمان كنت اقولك اي..
محمود: تقولي ان اسر اكتر واحد هيطلع بيحب نغم ف اخواته عشان بيتخانقوا كتير 
حياه: واهو رجعوو تاني.. اصلا الاخوات الا يتخانقوا كتير يحبو بعض اوي وهما كبار مش كدا يا اسر..
اسر: نغم مش اختي افهمو بقااا 
حياه: تاني يا اسر تاني 
اسر::انتو الا تاني لي عايزنها تبقا اختي لي 
حياه: عشان دي الحقيقه 
اسر: لا دي مش اختي وعمري مهشوفها اختي فهمين..دي مش اهتي ومش قربتي اضلا 
نغم: خلاص يا اسر كفااايا....
اس،: افهمي انتي مش اختي رجوعك مش هيغير حجة.
حاتم شاف الكلام بطريقه تانيه خااالص وحس ف كلام اسر ان في حجة غلط او تلميح لحجة تانيه 
محمود: بس خلاص الموضوع انتهي ومسمعش صوت...
محمود: حبيبه هتفرح لما تشوفك اوي 
حياه: اسر مصطفي خدو اختكم وروحو عند حبيبه بكرا تشوفها ف السكن 
مصطفي: هنروح نزورها بكراا 
اسر: مش رايح ف مكان 
مصطفي: يووو اسر كفايا كدا 
محمود: انا.قولت هتخدو اختكم بكرا وهتروحو تمم 
اسر: تمم  تنن اختكم برضو  ........ انا هغير هدومي عشان امشي..
حياه: فين شنطك يا حبيبتي يلا هتيهم يلا نحطهم ف الدولاب 
نغم: لا مهو انا مش هعيش هنا 
محمود: نعم يعني اي 
نغم: ماما بابا هحكيلك بعدين بس دلوقتي همشي وبكرا اجي اشوف حبيبه وادرو علي اهالي...
حياه: ليمكن اسيبك تمشي انتي هتنامي ف حضني انهارده 
نغم نظرت لحاتم الغضب بعيون الحاده ولا يتحدث...
نغم: بكرا ماما حياه بكره داوقتي انا لزم امشي..
حياه: لزم تكوني هنا بكرا الصبح فهمه 
نغم:حاااضر..
خرج اسر يردتدي  بنطلون ابيض وقميص ابيض وكوتش اسود وشعره الطويل  وابتسامته الرائعه وطوله  الساحر وجسمه الرياضي
اسر:  انا نازال..  ونظر لشهاب وحاتم.. بكرا تيجي بدري عشان نلاحق نخرج.. تمم متتاخريش.
حاتم غضب وخرج من باب البيت..  بعد ازنكم 
شهاب: طيب يجماعه شكرا جدا ليكم ولو عرفت حجة عن والدها او ولدتها تقولنا
محمود:  حااضر يبني وشمرا مره تانيه 
نغم::  باي يا بابا باي يا ماما  سلام يا مصطفي.. 
مصطفي:  سلام يا نونو.. 
تحت منزال بابا محمود وقف اسر امامي وحاتم وشهاب يستمعون له . 
اسر: هاتي رقمك 
حاتم: لي 
اسر: عشان بكرا خارج انا وهيا  .... ف مانع اخد الرقم يا نجم
شهاب: لا مفيش مانع اتفضلوو 
اسر: متشكرين.. اكتبي هنا 
نغم: اها اهووو  
اسر: بعد ازنكم ونظر لحاتم ولشهاب وذهب
نظرت لاثر خطواطه بعض الدقائق... 
حاتم: لو هنمشي قوليلي...
نغم: يلا بينا....
يتبع الفصل الفصل الرابع عشر 14 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent