رواية طفلتي كاملة بقلم مروة جلال (مكتملة جميع الفصول)

الصفحة الرئيسية

رواية طفلتي كاملة جميع الفصول من الفصل الأول للأخير بقلم الكاتبة مروة جلال، وهي رواية رومانسية تحكي قصة بين يوسف ومروة أبطال الرواية حيث تتحدث عن مغامراتهم والمشاكل التي توجهم بشكل مثير وشيق، والرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات ونتمنى لكم قراءة ممتعة.

رواية طفلتي كاملة بقلم مروة جلال

رواية طفلتي الفصل الأول

الدنيا كانت بتمطر جامد اوي والناس كلها بتجري علشان تستخبي من البرد 
مروة : اوف يا رب اعمل ايه دلوقتي ؟ اروح الدرس ولا اروح البيت 
لتردف مرة أخرى بمرح : ايه ده بقي هو مفيش حد هيعطف عليا بجاكيت زي الافلام 
= انتي 
لتلتفت مروة الي مصدر الصوت : نعم ! 
= اتفضلي 
ليناولها الشخص شمسية 
مروة باستغراب: لأ متشكرة يا عمو 
يوسف بصوت رجولي جذاب: لا اتفضلي بس الدنيا بتشتي 
مروة بابتسامة: ماشي يا عمو شكرا 
لتردف مرة أخرى: بس هديهالك ازاي ؟ عمو انت روحت فين ؟ ! 
مروة في نفسها : هو راح فين ده ؟ 
ندي : ايه يا مروة مش هتروحي الدرس 
مروة بابتسامة: يلا 
في السنتر 
فاطمة بمرح :ازيك يا مورو ايه ده ؟ 
مروة باستغراب : ايه ؟! 
فاطمة وهي تشد الشمسية : دي رجالي
مروة : آه دي بتاعت واحد اديهاني 
فاطمة بضحك : بتهزري 
مروة بجدية : لا والله ده اللي حصل فعلا 
فاطمة باستغراب: وانتي اخدتيها عادي 
مروة : لا يعني بس هو ادهاني وبعدين مشي علي طول 
ليدخل المستر ويبدأ الشرح 
بعد الحصة 
فاطمة : طب انتي هتعملي ايه ؟! 
مروة : هعمل ايه يعني لو شوفتوا هديهالوا ويلا بقي نروح علشان نمشي 
في إحدى البيوت 
مروان: هتفضل تحبها في صمت يا يوسف وبعدين دي لسة طفلة 
يوسف : طفلة بس دي الوحيدة اللي قلبي دقلها يا مروان 
مروان : لا انت اتجننت خالص يا جو 
يوسف : بقولك ايه انا فرحان ومش عاوز حاجة تضايقني 
مروان: وايه سر الفرحة 
يوسف : كلمتها 
مروان باستغراب: ازاي يعني ؟! 
يوسف : ادتلها الشمسية بتاعتي 
مروان : انت لسة بتراقبها 
يوسف بضيق : يوووه يا مروان انت مش هتبطل كده بقي ايوة براقبها ومش هتجوز غيرها كلها سنة وتدخل الجامعة واتجوزها 
مروان : انت أكبر منها باحداشر سنة يا يوسف متخيل ؟! 
يوسف بغضب من صديقه : أتصدق انت غريب والله بقولك ايه يلا غور 
ليغادر مروان 
فلاش باك من عشر سنين 
في احدي المستشفيات 
يوسف ببكاء: ماما ما تسيبينيش انا محتاجك 
مروة بحزن : بس بس 
لينتبه لها يوسف : نعم ! 
مروة : اتفضل يا عمو 
لتعطيه شوكولاتة 
يوسف بابتسامة حزينة : شكرا 
ليردف مرة أخرى: اسمك ايه 
مروة ببراءة : لو قولتلك اسمي مش هتعيط تاني 
يوسف بابتسامة : ماشي 
مروة : اسمي مروة وانت 
يوسف : انا يا ستي اسمي 
= مروة يلا علشان هنمشي 
مروة بابتسامة: باي يا عمو 
يوسف بابتسامة: باي 
باك 
يوسف : انتي نصيبي وانا نصيبك.
في بيت السيوفي 
نسمة ؛ايه ده انتي جيتي 
مروة بمرح : لا لسة في الدرس 
نسمة : ما اخدتيش الدوا بتاعك ليه يا مروة 
مروة بابتسامة: يعني انا لو اخدتوا هيحصل ايه يا ماما 
نسمة بحزن: هتعيشي يا بنتي 
مروة بحزن: و الله يا أمي انتي أكتر واحدة عارفة أن الدوا ده بيتعبني اوي وبعدين ياماما الاعمار بيد الله 
نسمة بضيق ؛ بس لازم تاخديه يا مروة علشان تعيشي  لتتركها مروة  وتغادر الي غرفتها 
نسمة ببكاء : يارب انا تعبت معاها يا رب انا ماليش غيرها 
في الغرفة 
مروة : ياتري أنت مين ؟! واديتني الشمسية دي ليه 
لتتفاجا مروة برقم علي الشمسية 
مروة بابتسامة: خلاص هرن واللي يحصل يحصل 
لترن مروة 
مروة : الو لو سمحت انا البنت اللي انت ادتلها الشمسية 
يوسف بفرحة: مروة ؟! 
مروة باستغراب: انت تعرفني؟ 
يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent