رواية مفاجأة في جوازة الفصل السابع عشر 17

الصفحة الرئيسية

رواية مفاجأة في جوازة البارت السابع عشر 17 بقلم يوستينا سامي

رواية مفاجأة في جوازة الفصل السابع عشر 17

بس المفاجاه لما نغم فاقت 
تفتكروا ايه المفاجاه ..
في المستشفى عند عادل

خالد: ايه يا عمي برده مش ناوي تحكي لي
طب بصي هاقول لك احكيلي ايه السبب 
ومين ادم ده وبيعمل كده ليه وانا اوعدك اني هساعدك ترجع نغم حتى لو على موتي اهم حاجة   انها هترجع
عادل بحزن:   يا ريتني كنت اقدر احكيلك يا ابني بس كل اللي اقدر اقوله ليك أن اللي بيحصل ده اقل حاجه يستاهلها واحد زيي لعلمك انا عمري ما هازعل ان نغم تموت لان ربنا ارحم بكثير منى يمكن الحاجه الغلط الوحيده اللي حصلت ان ابقي انا  ابوها
خالد:  ياه للدرجه دي انت كنت وحش كدة معقوول
انا مش مصدق الي بسمعه 
عادل :خالد ارجوووووك سيبني ارتااح وروح امرأتك وحماتك واوعي تقولهم حاجة 

في الفيلا سعاد و اسما
سعاد: ها يا عمرو قررت ايه
عمرو : قررت ايه في ايه
اللي انت بتقوليه ده
مالوش قرار اكيد مش موافق ولعلمك لو قربتي
لادم أو تامر أو نغم ولله لانا الي هقتلك وهفضحك 
سعاد: انت اكيد اتجننت باقول لك هاديك اضعاف اضعاف اللي انت تحلم به و نغم كمان هتبقي بتاعتك 
فكر يا عمرو كل ده  مقابل ايه حاجة عبيطة انك تقتل آدم 
عمرو: انا قلت اللي عندي
ولا لا يعني لا 
ولو قربتي ليهم انا اللي هقتلك
ومنغير سلااام 
وقفل السكة في وشها 
سعاد بحقد: يبقي انت الي ختمهاااا 
بس ماتعيطش في الاخر
(انا مش متفائل 😂)
اسماء: ايه يا ماما في ايه
سعاد :في مصيبه في أن ادم كشف عمرو
اسما :توصل انه يقتلوا عايزاه يقتلوا يا ماما
سعاد: انت عارفه يعني ايه ادم يكشف عمرو يعني خلاص انا كمان اتكشفت يا غبية
اسما: طب و نغم يا ماما 
تفتكري آدم قاتلهااا اسالي عمرو
سعاد : اششششش انا مش نقصااااكي. 
غووووري من وشي  غوووووري
اسما :حاااااااااااااضر 
طق طق 🤛👊
تفتكروا مين وصل 🤔

في بيت آدم 
بالاخص في الاوضة 
آدم :نغم ردي علياااا مالك 
مالها يا دكتور هي ساكتة ليه كدة 
الدكتور؛ مدام نغم سمعاااني 
بس للاسف كان ردها هو الإشارة بنعم براسهاااا 
يعني ايه ،... 
معقووول ممكن الحزن والوجع الي شافته في حياتها 
يبقي السبب انها تبقي خرسااا بقيت حياتهاااا 
ولا يمكن. هي رافضة انها تتكلم 
الدكتور بحزن : ممكن نتكلم برا الاوضة لوسمحت 
آدم بصدمة: أيوة تعالي في ايه 

وفعلا خرجوا برا الاوضة 
تامر ايه في ايه نغم كويسة 
حسين :مالك يا آدم وشك اصفر ليه كدة 
الدكتور : ارجوكوا اهدوا 
آدم والدموع محبوسة في عيونه 
اهدي .... يعني اهدي. وانا شايف مراتي مش بترد عليااااا ..... 
تامر بصدمة: ايه يعني ايه 
شروق :يالهوووي بقت خرسة
تامر :اخرسي بقي 
الدكتور: اهدوا يا جماعة 
واضح يا استاذ آدم انه جالها صدمة 
عصبية ويمكن هي الي رافضة تتكلم 
يمكن 
آدم :طب ايه المفروض يتعمل علشان ترجع زي الاول تااااني ارجوووووك رد علياااا 
الدكتور: انك توفرلها البيئة المناسبة وهدووء 
وتحاول تتكلم معاها صدقني ده الحل الوحيد حاليا 
بعد اذنكوا 
حسين: اتفضل يابني 
اتفضل 
وراح عم حسين مع الدكتور يوصلوا 
وفصل آدم وتامر وشروق واقفين 
تامر: ناوي على ايه يا آدم 
شروق :آدم لازم تفسحها وتخرجهااا 
علشان واضح أن انتوا خناقاتكم كتيير اوووي 
تامر: يوووه مش قولتلك اخرسي بقي 
شرووق: اف حاضر 
آدم بوجع: انا خلاص كنت قررت اني هطلقها وابعد عنها. هي خسارة فينا 
هي انضف من كدة بكتييير 
تامر: يعني يوم ماتفكر غير في انتقامك 
تفكر كدة تفكر انك تسيبها
آدم: يا تامر افهم افهم  انا مشواااري طويل اووي 
انا لااااازم اخد حق اخويا وامي لااااازم 
هي لو موجودة معايا. ده مش هغير حاجة .
هي الي هتتدمر وأما مش قادر اشوفها بتدمر
تامر: وانت بقي عايز توديهااا لابوها تااااني 
انت بتدفنا يا ادم
آدم بخوف : لاااا انا مش هيبقي مطمن عليها لو راحت هنااااك   اكيد مش هعمل كدة
تامر: ماتفهمني ايه الي في دماغك يا آدم طمني 
آدم: لازم افهمك يا تامر أنا محتاجك اوووي جمبي
بس بليل انا هدخل لنغم دلوقتي 

بعد ما دخل آدم الاوضة 
تامر :ايه مش بنطل بقي دبش 
شروق :نفسي ولله 
تامر: أنا هعلمك تعالي عايز اتكلم معاكي شوية 
تعالي ننزل الجنينة 
شروق: يلا ماشي 

في الفيلااا عند عادل 
اسما :خالد انت جيت امتي يا حبيبي 
خالد بحزن: لسه واصل حالا 
اشمعني يا اسما 
اسما بتوتر: لا ولا حاجة اصلك وحشتني 
يلا تعالي ناكل لعلمك لا انا ولا البيبي رضينا ناكل 
منغيرك بقي 
خالد: طيب يا حبيبتي يلا ناكل 
تفتكروا خالد عرف حاااااجة ولاااا 
لااء 
فكرواااااا 🤪😂

في الاوضة عند نغم 
دخل آدم وهو مش قادر يبصلها 
كل مايبصلها يحس أنه هو السبب 
في الي وصلتله ويحس أنه مش بس ضيع
أمه وأخوه لا ده كمان ضيع نغم منه 
آدم :نغم 
نغم .....
آدم؛ نغم انا عارف انك سمعااني كويس 
بس ارجووكي انا مش مستحمل اشوفك كدة 
نغم بصتله بصة استهزاء 
آدم فهم بصتها أيوة لازم تبصله كدة 
ازاي تصدقة ده كان كل كلامه معاها تهديد 
ومش بيعمل اي حاجة غير أنه بيوجعها 
آدم بوجع: انا فاهم النظرة دي يا نغم 
انا عارف كل الي عايزة تقوليه والي جواااكي 
وفي اللحظة دي انهااار آدم اتكلم بكل وجع ودموع وقهرة يمكن اول مرة تظهر قدام حد 
-انت عايزاني اعمل ايه 
وانا شايف امي بتدفن قدام عيوووني 
حية 😳
قوليلي انت انا كل يوم بنام بصحه علي نفس 
الكاااابوووس أيوة. ابوكي دفن امي حيااا 
حتي استخسر فيها انه يقتلها وبعد كدة يدفنهااا 
ليبيه عمل كدة ليه عمل فيا كدة 
ما تردي علياااا ولا خلاص حتي يوم 
ماتعرفي  فيه السبب ماترديش علياااا  
نغم انا تعبااااان اوووي اووووي 
وفي اللحظة دي بدا آدم يعيط بكل قوة 
وبكل وجع وندم 
نغم حضنته بجد حضن ام 
حست انها لاازم تحضنه حست انها هي الي محتاااجة الحضن علشان تهوون علي نفسها الي بتسمعه عن ابوها 
كان نفسها ترد عليه وتقوله انا سمعاك 
ومصدقاااك بجد  كان نفسها في اللحظة دي 
انها تقوله انها عرفاااه 
نغم في سرها : اها فكراك اه عرفاك وياما دورت عليك 
لما كبرت وياما سالت عليك 
يا آدم العقاد مش بس انت ووليد كمان

في الجنينة عند تامر وشرووق 
شروق: ايه ياعم القاعدة الي ملهااش اصل من فصل دي انا زهقت انا طالعة اناام 
تامر ؛نعم يختي تطلعي وتسيببني زي قرد قطع كدة انرزعي بدل ما ارزعك قلم يحوولك
شروق: ولاااه اظبط كدة.  وبعدين انت مين الي قالك 
تامر :قالي ايه 
شروق بضحك  :انك قرد قطع 
تامر :يا بنت....
شروق :هههههههه قلبك. ابيض خلاص اسفة
تامر؛ طول عمري يا اختي 
وبعدين انا مش جايبك علشان انا الي اتكلم 
انا جايبك علشان انت الي تتكلمي 😑 
شروق: ولله ماسرقت حاجة يا بيه 😲
تامر 😂
بت بطلي رخامة عليا 
انت عارفة كويس اني جايبك علشان عايز اتكلم معاكي  انا عايزك تفتحي قلبك ليااا
شروق :ولله ماعنديش مانع بس انت معاك المفتاح
تامر؛ ههههههههههه 
شروق انت في حد في حياتك 
شروق بكسرة؛ انا لازم انام بعد اذنك 
تامر: شروق استني يا بنتي استني 
مالك بتهربي مني ليه
شروق : لوسمحت ماتجبرنيش احكي حاجة مش عايزة احكيهااااا  
بعد اذنك
وفعلا راحت شروق لاوضتهاااا وسابت
تامر  الي كان واقف  في ذهول كان متخيل أنه بيحبهااا وأنها كمان بتحبه أو علي الاقل معجبة بيه

في أوضة شروووق
طلعت شروق الاوضة 
وقعدت علي الارض 
وقعدت تعيييط جاامد 
وفضلت تفتكر كل الي مرت 
بيه في حياااااااااتهااااا
فلاااااش بااااك 
في أوضة المفروض انها متزينة 
بس يا ترا لايه 🤭😳
شروق بدمووع وقهره : ارجوووك ابعد عني 
ابعد عني ابووس رجلك سيبني 
ابعد عني يا اسامة 😭
يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent