رواية مفاجأة في جوازة الفصل الخامس عشر 15

الصفحة الرئيسية

رواية مفاجأة في جوازة البارت الخامس عشر 15 بقلم يوستينا سامي

رواية مفاجأة في جوازة الفصل الخامس عشر 15

سعاد :يعني انا كنت عارفه انه هيخطفها عشان يتجوزها
انا قلت ان هو هيخطفها يقتلها نبقى خلصنا منها من غير ما تدخل أيدينا في موتها
اسما :هو انت كنت عارفه ان ادم هو اللي هيخطفها او بمعنى اصح يعني هيبعت حسين عشان ياخدها
سعاد:  طبعا اعرف يا بت ده عمرو عيني هناك بس
عمرو حوييط اووي وتقريبا عارف كل حاجة وبينقطني بيها 
اسما: طب ليه باعه كدة  مش عمرو ده يا ماما كان صاحبه
سعاد: هههههه صاحبه ايه بس ماتخليكي كدة وعية
مافيش حاجة اسمها صحااب 
كله بينهاار قدام المصالح  
اسما بستفساار : وهو عمل كدة علشان الفلوس ولا حاجة تانية 
سعاد: لا طبعا فلوووس ده كلب فلووس 
بس برضوا هو كان عينه ع نغم  وانا كنت بعشمه 
بس نغم ايه وخرااا ايه  ده انا هدفي الأساسي 
انها تموووووت 
اسما: طيب  طمنيني عمرو قالك ايه عنها 
آدم بيعاملها ازااي 
سعاد ؛ اطمني قالي انه بيعاملها وحش وأنها حاولت تنتحر 
لكن عمرو انقذ حياتها 
اسما :والحيوان ده ماسبهااش ليه تموووت 
سعاد : وهو يعرف أن انا عايزة اخلص منها 
وبعدين ماسلملوش رقبتي يا غبية علشان مانتكشفش  
وبعدين اهدي كدة علي نفسك وبطلي كأبة 
لان جوزك اتخنق منك  هااااه  سامعة 
اسما بخوف:  تفتكري يا ماما 
سعاد :يلا يا اسما غوووري من وشي
انا مش طايقة نفسي وانت غبية اصلا 
في حاجات كتير اوووي واضحة 
وفي حاجات لااا 
يعني مثلا ليه اسما عايزة تعمل فيها كدة 
وليه سعاد برغم انها الي مربياها
امممممم يا ترا ليييه 😏

في فيلا آدم شروق ونغم وتامر قاعدين وادم بيجيب الاكل 
شروق:  صحيح يا نغم هو انت متجوزة آدم من أمتي 
نغم وطت رأسها وحست
بالوجع والخجل من سؤالها مابقتش عارفة تجاوب بأية يعني هتقولها انها متعرفش انها مراته أو لاا
تامر :يووووه وانت مال اهلك 
شروق: لله وانت مالك وبعدين احنا بنات زي بعض 
انت ايه الي حشرك
آدم: يوووه  مالكوا بتتخانقوا تاني ليه 
يلا الاكل جبته 
عم حسين يلااااا الاكل وصل 
حسين:  أيوة يا آدم 
نغم ازيك يا حبيبتي
نغم اتوترت مبقتش عارفة ترد عليه بصفته ايه 
آدم فهم سكوتها وفهم. انها متلخبطة:  هي كويسة يلا اقعد بقي
مافيش كلام مع الاكل يلااا 
شروق بضحك: ولله انا حاسة اني نغم دي وراها حواار كبير اوووي 😂🤭
نغم اضايقت اووووي 
وظهر علي ملامحها الزعل وفضلت السكووت
من انها ترد عليها 
تامر بانفعال :تفتكري هي برضوا 
طب علي الأقل احنا عارفين أصلها مش جايبينها من 
مخزن مربوووطة 
شروق انصدمت من كلامه 
وسابت الاكل قامت جري علي اوضتهاا ودموعها مغرقة وشهااا 
آدم بعصبية :  لبيه كدة يا غبي حرااام عليك
تامر بتبرير : وهي ايه محرجتش نغم 
آدم بعصبية اكبر بكتير : وانت مالك بنغم يلااا 
تامر لآخر مرة بقولهااالك نغم دي مرااتي انا ملكش دعوة بيهاااا سااااااامع 
تامر بستفزااز :ولله مادام كدة   وغيرااان اووي كدة 
قولت ليه انك هتسيبها لعمرو وكانك بترمي 
ازازة مش مراتك وبني ادمة
آدم :تااااااااااااامر 
ومسكه آدم من التيشيرت 
انت اتخطيت حدووودك اوووي 
حسين بحدة: بس ابعد عنه هو عنده حق اوعي سيبه 
تامر :قوله يا عم حسين 
مين الرخيص الي بيبع أهل بيته 
نغم كانت بتسمع الكلااام بس بصدمة 
وافتكرت اسوء لحظة في حياتها مرت عليهااا
فلاااش باااك 💕💕
يوم فرح نغم 💕
سعاد: بقولك ايه البت فرحها النهاردة.
وانت جاية تقوليلي أن خايفة أن جوزك يحس انك كدابة تصدقي انك معندكيش دم يا جبلة 
اسما :لله اعمل ايه يعني خالد لو حس اني كدابة 
وعرف كل حاجة مش بعيد يطلقني وانا مش قادرة أمثل 
سعاد: يا بت عيطي اتشحتفي اعملي شويتين كدة 
اسما :ماما انا مش بكره حد في حياتي قدها 
ونفسي تولع قدامي مش بالسهل كدة اني 
اعيط عليهااا وتمثل الحزن
سعاد : مين سمعك يا رب نخلص منها بس ع خيير
نغم كانت سامعة كل كلمها وحاسة أن كل حرف 
بيخرج منهم كأنه قلم بينزل علي وشها 
معقوول دي اختي الي عشت معاها في بيت واحد في أوضة واحدة معقول يا اسما بتكرهيني كدة 
ليه عملت ايه😭
بااااك 
نغم كل الناس. باعوووني 
بااااس بااااس 
اعاااا 
واغم عليها وده كان المتوقع 🤫
آدم بخوووف وخضة لاحظها تامر بصدمة جري علي نغم :
نغم انت كويسة ردي علياااا يا حبيبتي 
تفتكروا حصل ايه 😮

في قسم الشرطة 
عادل :ازاااي علي المنصوري منقول من ٣ شهوور 😳
طب  هو انت معاك اي صورة ليه 
الضابط :أيوة ثواني كدة دي صورة في فرحي 
هو ده 
عادل بتوتر 😳
متاكد يا بني 
الضابط: أيوة طبعا 
عادل: اعاا ومسك قلبه وحس في اللحظة دي أن الدنيا بتلف بيه ياااه دي الدنيا دوارة 
عادل: في سره هو آدم جيه ووقف قدامي هوو
قلبي كان بيقوولي أن هو عينيه كانت بتقولي 
ازاي محستش بيه ازاي محستش بكره لياا
الضابط بقلق: اطلبلك حد انت كويس 
وفاجاااه عادل وقع ع الأرض 
الضابط : يا استاذ 
يا عسكري اطلب الاسعاااف 
وفعلا جات الاسعاااف ونقلووه هناك 
والسواق كلم خالد وراحلهه ع المستشفي
تفتكروا عادل ممكن يموووت دلوقتي ..

نرجع تاني لنغم وادم
آدم: نغم ردي عليا انت كويسة 
حسين: آدم خدها فووق اوضتك عقبال ما اكلم عمرو 
يجي بسرعة 
آدم: لاااااااا عمرو لاااا اطلب اي دكتور تاني بس بسرعة 
وفعلا شالها آدم ودخل بيها الاوضة وحطها ع السرير وبدا يبص عليهاااا 
آدم في نفسه : انا الي وصلتك الي انت فيه دلوقتي 
انا الي كسرتك ووجعتك كدة أو مش انا كرهي وحقدي وانتقاامي بس خلاااالص انا عرفت انا هعمل ايه انا خلاص هنفذ 😳

في أوضة شروووق
شروق قاعدة عمالة تعيط 
وخلاص قررت انها لازم تسيب البيت حتي لو 
هتعيش في الشارع أو هيخطفوها تاااااني 
طق طق 🤛👊
شروق بصوت مبحوح من العياط: مين اللي بيخبط 
تامر دخل الاوضة.: اناااا 
شروق: اطلع براااااا انا نمشي من هنااا ومش هتشوووفوا. وشي تاني اصلا 
تامر: شروق اسمعيني نغم أغم عليهااا برااا 
شروق بصدمة: ايييه مني انااا 
انا فعلا غبية ومش بفكر في الكلام قبل ما أقوله 
بس ولله ما كنت اقصد 
تامر بحب :ولله انا عارف انت طيبة وماتقصديش بس ده مش منك انت صدقيني 
في حاجات كتير اووي يا شروق انت مالكيش 
يد فيها وماتعرفيهااش. الغااااز 
بس ممكن دلوقتي نرووح نطمن عليها 
شروق: أيوة يلااااا بسرعة. 
خرجوا من الاوضة لقوا عم حسين معاه الدكتور 
تامر كويس انك ما اتاخرتس اتفضل 
يا آدم 
آدم خرج من الاوضة  اهلا يا دكتور اتفضل 
المريضة جواه 
الدكتور طب لو سمحت انفصلوا برا الاوضة علشان اقدر اكشف 
تامر طبعا.... 
آدم لااا اطلع ليه دي مرااتي انا هفضل جوااه
الدكتور اتفضل 
طبعا كل ده تحت استغراب ودهشة تامر وعم حسين 
معقووول آدم بقي غيرااان عليها كدة 
ايه ده غيران عليها من الدكتور  معقوول 
هل غيرته اصبحت لحد الجنوون ولا تحكم وتملك ؟
وفعلا الدكتور كشف عليهاا
يتبع الفصل السادس عشر 16 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent