رواية مفاجأة في جوازة الفصل الرابع عشر 14

الصفحة الرئيسية

رواية مفاجأة في جوازة البارت الرابع عشر 14 بقلم يوستينا سامي

رواية مفاجأة في جوازة الفصل الرابع عشر 14

نغم: امممم شروووق طيب 
آدم :ايه مالك 
بتفكري في ايه 
نغم ؛شروق مين ..
دي مراتك 
آدم: هههههههه 
يا شيخة مراه مين يعني الي بيعملها مرة بيعملها تاني
نغم :نععععم انت ليه محسسني اني اجبرتك ع جوازة دي ده انت الي مجبرني علي فكرة 
آدم :جيتي للحق انا وانت مجبرين 
المهم شروق دي بنت كانت محتاجة مساعدة 
وانا ساعدتها وجبتها الفيلا 
والاظاااهر كدة في اعجااب متبادل 
نغم بخضة :ايه بينكم 
آدم: لله طب ليه الخضة دي
لا يا ستي بينها وبين تامر 
نغم :تامر مين 
آدم: اممم صح ما انت كنت منتحرة ساعتها
نغم بحزن: مخلااص بقي انت بتضايقني ليه 
آدم :ايه زعلاانة ما انت الي قررتي انك تموتي 
نفسك ولا انا الي قررت مكانك
نغم :ولله انا حرة محدش واصي عليا 
وبعدين انت بتحاسبني ليه ما انت اصلا السبب 
في كل ده 
آدم: انااا ليه بقي 
انا الي قلتلك امسكي السكينة ولا انا الي قلتلك انتحري
نغم بعيااط هستيري  :لا بس حسستني....
اني واخدة رخيصة 
حتي ماقلتليش اني مراتك ...
وبعد كل ده بتقولي عملت ايه 
ادم: طب ممكن تهدي وكفاية بقي عياط 
ولله ما هينوبك منه غير الصداااع 
نغم :ده الي ربنا قدرك عليه 
ممكن اسالك سؤال 
ورحمة امك يا اخي جاوبني عليه 
آدم بحزن: بداتي تخبطي يا نغم 
هااه ايه هو 
نغم: انت اتجوزتني ازااي 
آدم :هههه ده حوار كبير اووي وانا وريتك 
القسيمة ماترغيش بقي وبعدين انت مالك
نغم: انا حلفتك بامك
آدم :طيب يا نغم بس يكون في علمك دي اخر مرة 
تحلفيني بحاجة اتفقناا 
نغم : موافقة قوول
آدم : لما عرفت أن ابوكي هيسفرك برااا 
من واحد صاحبي 
فكرت اعمل ايه وقررت اني لازم اجيبك 
يا اما اني اخطفك يا اما اخطفك بس بالطريقة الي جيتي بيها
نغم : يعني تتتجوزني طب ليه 
آدم : علشان بعد مكلمتي مع ابوكي الي طبعا كانت اكتر حاجة غلط عملتهااا وندمت فعلا عليهااا
ابوكي بقي حاطط عليكي جاردااد كتير علشان 
يحموكي
نغم بدهشة :هو انت كلمت بابا ليه 
آدم :كلمته..
فلاااش باااك
عادل: الوووو 
آدم ......
عادل: الو يا بني ادم يا الي متصل رد 
آدم ..... 
عادل :متخلف ولسه هيقفل 
آدم: هقتلك يا عادل هقتلك أو هدفنك حي ولله لاوريك واندمك 
عادل 🤪😳
مين ..... انطق انت مين .. ازاااي 
سعاد: مالك. يا عادل ايه حصل متوتر ليه كدة 
عادل :واحد كلمني وقالي هقتلك لاااا 
قالي هدفنك مين .... ميييبببن 
سعاد 😏🤔
بااااك 
آدم :ساعته فضل يفكر انا مين برغم أنه كان واثق أنه أناا 
لما جيه عمرو ده واحد صاحبي وقاله أن انا ادم 
فابوكي قرر يسفرك. وانا عرفت قمت عملت اي 
نغم : اييه 
ادم :ذورت حبة ورق ع حبة فلوس وممتلكات 
باسم عم حسين  لا عارف ابوكي كلب فلووس واتفقت مع المأذون ع كل حاااجة 
أن الورق. يبقي تحته الورقة الي انا همضي عليها 
مكان عم حسين. بس يا سيتي 
وبقيت حرم آدم العقاااد رسمي 
نغم بوجع بتحاول تخفيه :ياااه ده موضوع كبيير اوووي 
آدم بدهشة :  بس غريبة 
نغم: ايه اغرب من الي احنا فيه
آدم :غريب انك انت ساكتة ومش بتكدبيني 
نغم: واكدبك ليه وانا مصدقااك هو تضيع وقت ع الفاضي 
آدم: يعني مصدقة أن ابوكي قتل امي 
نغم : هههه تخيل 
انا جعاانة 
آدم في سره: ولله انا ما خايف الا من صمتك ده 
يا نغم بس علي مين ولله ما هخليكي تعرفي حتي 
تلعبي بديلك 
نغم :روحت فين بقولك جعاااانة 
آدم يلا ننزل تحت 

تحت في المطبخ 
شروق بتطبخ 
تامر: انت تاااني 
شروق: اكيد يعني تااااني وبعدين انت الي جاي ليا 
مس العكس يا حلووو
تامر :😂😉
لسانك عايز يتقص منه نصه 
شروق: 😛😋
تامر:. لا ولله 
شروق: انت سايب شغلك وقاعد هنا ليه 
تامر؛ واحكيلك ليه هو انا وانت صحااب مثلا 
شروق: امممم طيب براحتك 
تامر؛ طب ما نبقي صحاااب واحكيلك
شروق: ليبيه مش عايزة 😛 
تامر: هو انت تطووولي يا حيوان انت 
شروق ؛حيوااان في عينيك يا .....
آدم؛ بااااس بااااس 
ايه في ايه 
شروق: بقولك ايه يا آدم حووش الواد ده عني 
تامر: واد في عينيكي يا الي وتتحولي في عينيكي
نغم : ههههههههههه 
آدم: بس بقي انتوا الاتنين 
هو انتوا موليدين فوق روس بعض 
تامر: ايه ده 😳
نغم حمدالله على السلامه 
نغم بحركة لا إرادية مسكت ايد آدم. 
آدم حس انها خايفة ؛ده تامر صاحبي يا نغم 
متخافيش 
نغم :مش خايفة لله يسلمك شكرا
شروق: آدم هي دي البت الي انتحرت 
تامر: لا مش بنقوول كدة ابدا 
دي نغم مراه آدم 
شروق: اهااا سوري 
ازيك 
نغم : انا كويسة 
آدم: نغم دي شروق الي حكتلك عنهاااا 
تامر: طب ايه مش هنقضيها سلامات 
انا هروح اصحي عم حسين 
آدم : أيوة اطلب اكل احسن هموووت من الجوع 
شروق: اطلب كباب وانا عاملة رز
تامر : ومين قالك أن احنا ممكن ناكل من ايديك
شروق: ولاااااا ولله ابطحك يلااااا 
آدم؛ بااس كفاية ارحموا ع بعض يلااااا رووووح 
تامر ؛ماشي حظك أنه لحقك مني 
نغم بضحك :ما هو واضح 

اسما قاعدة مضايقة 
خالد :يوووه يا اسما مش هنخلص من الحزن ده خالص يا حبيبتي الحزن غلط عليكي وعلي الي في بطنك 
اسما :انت ليه محسسني أن الي مخطووفة دي مش اختي يا خااالد 😭💕
خالد: يا اسما انا ورايا شغل متخلنيش انزل وابقي قلقاان عليكي 
سعاد: لا يا حبيبي منقلقش انا هبقي معاها 
خالد :طيب يا طنط 
اسما انا لازم امشي بس مش هتاخر تماام 
اسما: ماشي يا حبيبي 
وفعلا مشي خااااالد 
اسما :وبعدين يا ماما 
سعاد: وبعدين اي يا اسما 
اسما: احنا كدة استفدنا اي بخطف نغم مدام مامتتش 
يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent