رواية مفاجأة في جوازة الفصل الثاني عشر 12

الصفحة الرئيسية

رواية مفاجأة في جوازة البارت الثاني عشر 12 بقلم يوستينا سامي

رواية مفاجأة في جوازة الفصل الثاني عشر 12

تاني يوم الصبح
شروق قامت جعانة اووي 
شروق : يووه انا جعانة اووي 
اففف طيب انا هنزل اجيب اكل اكله 
يالهووي افرض اقابلت الواد صاحب التيشيرت ده 
لا انا هفضل قاعدة هنا ومش هتحرك ابدا 
أيوة بس انا جعاااانة اووي ولله 
خلاص انا هنزل اكل والي يحصل يحصل 
وفعلا نزلت المطبخ 
بس شافت حد واقف بضهرة  في الطبخ 
شروق في سرها يووه ده واد بتاع التيشيرت 
آدم :شروق حمدالله على السلامه 
يا شيخة ده احنا افتكرناكي موتي. 
شروق :ههههه اعمل ايه بهرب من الواد الرخم ده 
آدم: مين فيهم الاتنين رخمين 
شروق :الي علطووول بيزعق معاك ده مش الدكتور 
آدم: اممم تامر بس تامر مش بيزعق 
المهم انت جاية بتتسحبي ليه كدة 
عاملة مصيبة ولا ايه 
شروق: بصراحة خايفة يشوفني الرخم ده وجعانة اوووي 
آدم: هههههههه طيب الرخم بقي جايبلك ساندوتشاات 
شروق: بجد ياريت احسن انا جعاااانة اوووي 
آدم: اهي لو عايزة تحطيها تتسخن اووك 
شروق: تتسخن ايه ده انا هموووت من الجوع 
آدم: هههههههه طيب انا هقعد في الجنينة تيجي 
شروق: امممم يلااا 
آدم بضحك: يلاااا 

سعاد: ايه يا عادل مالك 
عادل :مالي وكمان بتسالي 
بنتي مخطوفة انا خلاص اتاكدت أن آدم هو الي خطفهاا 
ومش عارف أوصله 
سعاد: طيب اهدي علشان نعرف نفكر ممكن
عادل: اول مرة احس اني عاجر يا سعاد 
سعاد : يا حبيبي ماتقوليش كدة بس لازم نهدي طب ايه رايك 
تكلم علي ده تشوفه وصل لايه
عادل: كلمته غير متاح بس 
بس انا مش هسكت انا هروح بكرة اسال عليه أو اروح لابوه 
لازم أوصله هو الوحيد الي هيقدر يساعدني منغير ما يعمل محضر رسمي 
سعاد :تفكر نغم لسه عايشه 
عادل: انت بتقوولي ايه بس 
اكيد عائشة اكيد 
سعاد ؛وليه متاكد كدة انا وانت عارفين أن هو راجع يحرق قلبك زي ماحرقت قلبه 
انا مش فاهمة ازاااي تقتل اخوووه وماتقتلووش بجد مش مصدقة 
عادل: الي حصل بقي وبعدين انا لو لقيته كنت قتلته بقولك اي فين بنتك 
سعاد: نايمة وخالد لسه ما جاش من شغله 
عادل: احسن حاجة أنهم قاعدين معانا بلاش تخلي اسما تخرج لوحدها أو بلاس تخرج دلوقتي احسن 
سعاد :عندك حق 
أما اقووم اطمن عليهااا 

في الجنينة 
آدم؛ ايه بقي مش هتحكيلي انت ايه حكايتك 
شروق: ... انا محتاجة انام 
آدم: شروق استني مالك خايفة مني ليه انا مش هعمل حاجة ولا ليا مصلحة لحاجة يعني لو حكيتي ليا هساعدك 
شروق: انا متشكرة علي الي عملته معايا بجد انت عرضت حياتك للخطر علشان تنقذني بجد أنت شجاااع اوووي 
آدم: ههههههههههه انا شجااع هههههههه
ولله انت غلبااانة اوووي يا شروق
انا عمري ما كنت شجااع انا عايش حكايتي 
كلها موجووع وبتعذب علشان كنت شايف امي 
بتمووت قدامي وكنت مستخبي 
ههههههههههههه شجاع اووي
شروق :شكلك وراك حوااار كبير ماتحكيلي يا آدم 
آدم: ههه عارفة لما واحد يكون عايش حياته عادي خالص 
وفي يوم وليلة فاجأه تلاقي كل حاجة اتغيرت اخوكي وامك وابوكي مش موجودين ويتكتب عليكي تعيشي حياتك كلها ميته علشان لو اتعرف انك موجودة هتموووتي وفاجاه تكبري
تلاقي نفسك مش قادرة تعيشي وتضيعي حياتك كلها في انك تنتقمي بس موت قلبي وحياتي وكل حاجة 
شروق: آدم ارجوك اهدي ومسكت أيده 
انت عارف يا آدم أن انا من يوم ماشوفتك حاسة انك....
آدم:  تامر 
تامر: ايه ماتكملي حاسة بايه 
شروق: نعععم 
آدم : مالك متنشن ليه تعالي 
تامر: ايه اخيرا صحيتي ده انا قولت أنك مش هتخرجي خالص من الكهف بتاعك 
آدم:  هههههههه تعال عايزك 
تامر بغيظ: تعال يا ادم انا الي عايزك 
شروق: انا هنااام تصبح علي خير يا آدم 
تام:ر يعني ايه تصبح علي خير يا آدم وانااا 
شروق :انت لااااااا 🤪
تامر: يا بنت ال..
شروق: بضحك يارخم وجريت 
آدم بيتفرج عليهم وبيضحك 
تامر نعم. وبتضحك ليه انت التاني 
 وبعدين البت دي كانت عايزة منك اي 
آدم :  بضحك عليكوا قط وفار اووي 
يا بختكوااا 😔
ممكن اطلب منك طلب يا تيموو
تامر: اومرني يا آدم مالك 
آدم: ماليش انا كويس كل الحكاية 
اني عايزك تعاملها حلووو لعلملك البت دي شكلها غلباانة 
بجد والدنيا جات عليها زينااا 
وانت باين عليك معجب بيها بجد
تامر :بصراحة اه بس انا معرفش عنها حاجة 
وبصراحة كفاية اعلق نفسي بحبال دايبة 
آدم انت هتعمل ايه مع عمرو 
آدم: اخر واحد توقعت منه كدة 
تامر. انت ممكن تقتله 
فلاااااش بااااك 
آدم :علشان خاين وكدااب
تامر: ادم مالك في ايه 
عمرو: مالك يا اد.... 
اعاااا 
آدم ضربه بالبوكس جامد في وشه 
تامر 😳
آدم في ايه ما تفهمنااا مالك 
آدم: ليه عملت فيا كدة يا عمرو ليه 
تامر :بس ابعد عنه وفهمني مااالك 
حسين: مالك يا آدم ايه حصل يا ابني وبتضربه ليه 
آدم: هو عااااارف .
عمرو بوجع:  قبل ما تضربني اسالني عملت كدة ليه 
يمكن تحس بياااا 
آدم: عايزني أسألك بعتني ليه 
صح انت صح يمكن يكوون عندك سببك مش كدة 
عمرو :لا مش كدة انا عملت كدة علشااان ..
تفتكروا باعوا ليه 
فكروا.. يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent