رواية مفاجأة في جوازة الفصل الحادي عشر 11

الصفحة الرئيسية

رواية مفاجأة في جوازة البارت الحادي عشر 11 بقلم يوستينا سامي

رواية مفاجأة في جوازة الفصل الحادي عشر 11

حسن: ايه يا آدم مالك واقف كدة ليه 
آدم :انا متشكر اووي يا حسن بجد شكرا 
حسن: انت عبيط يلا علشان زورتلك ورق وبطاقة هتشكرني 
ده احنا بينا حاجات كتييير اوووي هههههههه ولا نااسي 
آدم بتفكير: انا محتار اووي يا حسن اووي
 حسن: طب ماتحكيلي يمكن افكر معاك يا ابني 
آدم: لسه لما اضبط كل تفكيري هقولك المهم انا مش عايز حد يعرف اي حاجة عن موضوووع البطاقة أو اي حاجة 
حسن: ليه عملت كدة يا آدم ده ممكن يسأل عن المنصوري ده ويعرف أن انت مش ابنه الموضوع مش صعب عليه خالص 
انا بجد خايف عليك انت وردت نفسك
آدم: عارف ولله بس مكنش هيحكيلي حاجة ولا كان هيدخلني الفيلا غير بكدة 
حسن :وانت كنت عايز تدخلها ليه بس 
آدم: تار بايت بيني وبينه 
المهم اوعي حد يعرف حاجة 
بس برضوا انا واثق أن في خاين في حياتي 
حسن :ليه بتقووول كدة 
آدم: هااه مافيش يا حسن بفكر في حاجات كتير اووي 
انا همشي بقي 
حسن ماشي ربنا معااااك
حسن بغل: شكلك مش هتجيبها لبر يا بن العقاد 

 ورجع آدم البيت  🤔
تامر: اهلا اخيرا جيت 
عمرو :كنت فين
آدم: كنت في ملاهي بتفسح 
تامر: كدااااب 
عمرو: ايه ده ما اكيد كداااب انت التاني 
اخلص يا آدم كنت فين 
آدم بضحك:  في ايه بس ما براحة عليا انت وهو 
وبعدين انت قاعد ليه ماتروح أو روح شغلك 
عمرو: لا بقي اخدتك اجاازة يا حلووو 
وبعدين انا قلقان عليك اووي فمستحيل اسيبك 
آدم: هههه ليه يا اخويا مراتي وانا معرفش 
وبعدين شكرا انا متعودتش حد يشيل همي 
اهاا صحيح نغم فاقت 
تامر: لااااااا 
آدم: طب شروق
تامر :وانت مالك يا رخم انت 
آدم :نععم انت وقعت ولا ايه يا تيموو
تامر: انت عبيط بقي أقع ايه وبتاع ايه 
كل الحكاية أن انا قلقان منك 
حسين: آدم عايزك جوااه
مش وقته الكلام ده انت وهو تعالي يا ادم
آدم :طيب يلا بينا ع المكتب
نعم يا عم حسين خير 
حسين: انت كلمت حسن تاني ليه يا آدم  
آدم وطي صوتك: أنا مش عايز عمرو يعرف حاجة 
وبعدين عرفت ازاي 
حسين: متغيرش الموضوع بقولك كلمته علشان يزور ايه تاني 
آدم بوجع اووي 
يزور بطاقة علشان اروح لعادل واشوفه واقف قدامه 
وأحط عيني في عين الراجل الي دمر حياتي 
حسين: اسمعني يا آدم اسمعني يا ابني 
الي بتعمله ده مش هيرجع امك صدقني 
كدة انت بتدمير نفسك 
ده لو عايز يوصلك هيوصلك في دقيقة مش هيغلب 
آدم:  لاااااااا  لو فاكر اني هخاااف تبقي غلطاان
اه  الي بعمله مش هيرجع امي أيوة  عارف 
بس هايبرد ناااري 
هيشفي غليلي عايزني اعمل ايييه 
عايزني انسي أن امي ماتت قدام عيني 
عايزني انسي انها ..
حسين : بس كفاية يا بني كفاية 
انا مبقتش عارف اعمل ايه ولله 
احميك منه ولا اساعدك تموت نفسك قولي اعمل اي 
آدم :ادعيلي بس 
انت تعرف أنه عرف اني انا عايش وإن انا الي كلمته
حسين بصدمة:  انت بتقوووول ايه 
آدم: اممممم عارف 
بس اموت واعرف ازاي عرف أن الي هدده هو آدم العقاد
حسين: انت اكيد اتجننت انت روحتله برجليك انا بجد مش مصدقك ولله 😳 انا حاسس ان عقلي وقف 
آدم بضحك :  تصدق روحتله كنت حاسس اني محتاج اشوف بيتنا الي هو قاعد فيه 
ارجوك يا عم حسين انا لو حصلي اي حاجة خد تامر 
وأبعدوا عنه مش عايزه يعملكوا حاجة 
حسين: طب البت الي فووق يا ابني 
آدم: انا طالع ليها اسمع بس كلاامي 
حسين :حااضر يا ابني لما نشوف اخرتهااااا 

آدم خرج من المكتب 
تامر :ادم مالك انت كويس 
آدم: انا عايز اكل ليا ولنغم 
تامر: بجد نطلب اكل لينا كلنا وبالمرة اطمن ع شروق
طلع آدم الاوضة لقتها نايمة على السرير
آدم: انت نايمة 
بدأ يسرح في شكلها وملامحهااا
علفكرة انا مش هدفي اني اعذبك انت كنت قد اخويا 
مش عارف ليه لما شوفتك حسيتك شبه اووي يا نغم 
فلاااش باااااك 
آدم :ونبي اشيلها يا ماما 
والدته: لاااا يا أدم دي يا ابني مكملتش شهر 
آدم: يوووه يعني مش هشيلها 
والدته :اول ماتشد حيلها هخليك تشيلهااا 
آدم: يعني ايه نغم يا ماما 
والدته :يعني ايه نغم يعني الحلاوة والجمال 
آدم: لله طب اشيلها بقي
والدة نغم: يا حبيبي يا آدم هههههه انا بحبك اووي ولله .
آدم :وانا بحبك اووي يا طنط 
والدة نغم: توعدي تخلي بالك منها 
آدم: وانا مالي ومالهاااا 
والدة نغم :ازااي بقي. اعتبرها زي سيف اخوك 
آدم: اممممم ولله فكرة طيب هاتوها بقي 
باااااك 
انا مش عايزة حد يشتم ممكن تهدوااا 😂
نغم بتحلم :امممم ماما الحقيني ماما 
ادم: اهدي يا نغم اهدي اهدي انا جمبك 
نغم بتحلم: الحقوووني 
انا فين انت ابعد عني ابعد 
آدم :حاضر هبعد بس اهدي ممكن 
نغم: انا مامتش ليه 😭 انا كنت عايزة امووت
آدم: وانت كنت عايزة تموووتي كافرة 
طب مصعبتش عليكي نفسك 
نغم :لاااا مصعبتش 
انا من يوم ما جيت الدنيا وانا بتبهدل ريح نفسك وابعد عني انا معملتلكش حاجة وابويا كمان اكيد معملكش حاجة انت مجنوووون 
آدم :لا انا مش مجنون يا نغم 
ابوكي قتل امي فاهمة يعني ايه ولا لاااء زي ما قتل امك 
ولازم تفهمي أن وجودك معايا ده بيحميكي منه ده مجرم 
انا مش بكدب صدقيني وياريت تثقي فيااا 
نغم 😳
انت واحد. مجنووون عايزني اثق في واحد معرفووش 
واحد بيكدب عليا ويقولي أنه جوووزي 
جوووزي ازااااااي. انت بسبب خلتني اغضب. ربنا 
وكمان جاي تتهم أبويا انت ايه يا اخي انت ايييه
آدم ..

تامر :يا شروووق افتحي 
اديني اهوو بخبط 
برضوا مش بتردي طيب 
فتح الباب بس شاف ملاك نايم ع السرير 
تامر قرب منها لقتها لابسة التيشيرت بتاعه وواسع عليها 
تامر بحب بأس رسهااا. شكلك حلو اووي يا شروق 
اموت واعرف ايه حكايتك انت كماان 
وخرج من الاوضة وقرر أنه مايصحهاش تاكل ويسبب اكلها 

في الجنينة 
عمرو :مالك يا تامر قاعد كدة ليه 
تامر :مافيش صعبان عليا آدم اووي وصعبان عليا الي هو فيه 
عمرو : طب وبعدين ونغم هنسيبها كدة منغير ما ننقذها 
تامر : لا هحاول ابعد آدم عنهااا علشان ماياذيهااش 
عمرو: طب ما نهربهااا يا تامر 
تامر :لااااا 
عمرو: ليه بس احنا بنحميها
 تامر :لاني ماعنديش استعداد اني أضحي بادم اخويا 
ولا انت عندك استعداد يا عمرو 
عمرو :لا طبعا آدم اخويا  بس الغلباانة دي 
وبعدين ممكن بقي افهم انت ليه اصريت اقعد معاكوا 
تامر: علشان انا خايف علي نغم فلازم تبقي
 انت موجود ده اولا
عمرو: هاااه طيب وثانيا 
تامر : أن انت  لو طلعت من هنااا وحد عرف حاجة عن نغم انت الي هتتجاااب من قفاك وساعتها انا الي هاخد حقي منك
عمرو بصدمة :  قصدك اي 
أناا يا تامر 
تامر : أنا واثق فيك انت اتوترت ليه كدة 
عمرو: لا ابدا انا فاهمك
تامر: كويس انك فاهم قصدي كويس 
عمرو: طب ليه بتقووولي كدة 
آدم : علشان كداااااب وخائن
يتبع الفصل الثاني عشر 12 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent