رواية مفاجأة في جوازة الفصل العاشر 10

الصفحة الرئيسية

رواية مفاجأة في جوازة البارت العاشر 10 بقلم يوستينا سامي

رواية مفاجأة في جوازة الفصل العاشر 10

بااااااك 
عادل: أيوة يا ابني خير كنت عايزني 
آدم: لا ابدا ابدا انا جاي وكنت عايز اتكلم مع حضرتك
سعاد: هو برضو مش مفروض الكلام ده في الشركة مش هنا حضرتك وازاي تيجي  في ميعاد متاخر كدة 
عادل: استني يا سعاد هو انت اسمك ايه يا ابني 
آدم:  انا  الرائد علي ابن حسين المنصوري
عادل: اهلا وسهلا بيك طبعا والدك غني عن التعريف 
طب اتفضل جواه 
آدم: لا مينفعش المدام عندها حق 
بس انا يا مدام روحتله الشركة لكن
 قالولي أنه مكتب تقريبا حاجة كدة 
عادل: مين قالك كدة 
آدم :سكرتيرة وقالتلي انك تقريبا بتدور علي بنتك يمكن 
انها مخطوفة فبصراحة لما عرفت كدة قولت لازم اجي يمكن اساعد حضرتك اصل والدي قالي انك من انضف رجال الأعمال وبصراحة حزين اوي علي الي حصل 
وانا يعني حبيت اساعد
سعاد طيب ممكن نتاكد 
آدم ..😳
تفتكروا هيتكشف 😳

في فيلا آدم 
شروق دخلت أوضة فاضية تقعد فيها
تامر دخل الاوضة منغير ما يخبط :بصي خدي البسي التيشيرت ده 
شروق: انت مجنوووون ازاي تدخل كدة عليا يا حمار انت 
تامر؛ بت انت اتمسي كدة ولمي لسانك ده
 احسنلك فاهمة ولا لااااء 
شروق :ازاي تدخل عليا يا بني ادم انت اففففف 
تامر: لله انت لسه داخلة مش بقالك دقيقة مش هتلحقي يعني تغيري اكيييد 
شروق :يووووه طب اطلع براااا بقي 
تامر :مش قبل ما اعرف انت مين وايه حكايتك 
شروق بوجع: بلاااش 
وبعدين انت مالك اصلا يا رخم 
تامر: للهم طولك ياروح بت هعورك ولله 
شروق: ولااا اطلع براااا بدل ما اقول انك جاي تتهجم عليا براااااا 
تامر: ات... ايه ليه يا بت فاكرة نفسك ايه شاكيرا يا ماما 
شروق: الحقوووووني..
تامر :بس اكتمي انت عبيطة ولا ايه 
طالع طالع افففففف 
شروق قفلت الباب ورااه 
أما رخم صحيح 🤪
بس قمر اوووي التيشيرت طبعا يعني اومال مين مثلا😂

سعاد : هاااه معكش إثبات يا حضرتك الظابط
وفعلا طلعله الكرنيه 
آدم: هاااه حضرتك اتاكدتي يا مدام أن انا علي المنصوري 😳
اسما: طب ندخل جوااه ارجووك يمكن نقدر تساعدنا 
آدم: يلاااا لو انتوا مصممين انا بصراحة متطوع مش مهمتي يعني ولا ايه يا استاذ عادل 
عادل بشك :ايوه يا ابني اتفضل 
وفعلا دخلوا القصر 
وكان آدم حاسس ان دموعه هتخونه وتنزل أو هدووئه هينفذ منه اتووجع اوووي وحس أن روحه بتتسحب منه واحدة واحدة 😭
آدم في نفسه :ايوه هو ده البيت الي اتولدت فيه و روحي ادفنت فيه  
أيوة هو ده المكااان الي كنت بلعب فيه 
بقي سجن ليا كل حتة بتفكرني بوجعي يارب 
ساعدني 
خالد :يا استاذ علي 
آدم: ايوة  
خالد: اتفضل احنا هنقعد في الجنينة 
آدم: اعاا انا متاسف اووي 
سعاد بصوت واطي لاسما: ماله كأنه عارف البيت كدة 
اسما: ده وقته يعني يا ماما
عادل: هاه فهمني يا ابني تقدر تساعدني ازااي 
آدم :قول يا رب بس 😂
 انا كنت عايز اعرف كل حاجة عن بنت حضرتك
 وجوزها ده  وايه خلاك متاكد انه خاطفها 
اسما: أيوة طبعا مخطووفة ده انا اختي 
كمان بتتعذب انا حاسة بيها ولله صدقووووني 
خالد :اهدي يا اسما بقي ارجووووكي اهدي يا تدخلي جوه
آدم بغل :انت اختها ازاااي 
خالد: لا هي مش اختها بس محبة اووي 
هي تبقي بنت مدام سعاد مراه استاذ عادل 
آدم: امممم طيب هو مين ممكن اصلا ي
يبقي ليه مصلحة يعمل كدة بس يا عادل باشا 
هو انت ليك أعداء 
عادل :اعداء ايه بس 
....بس 
آدم: بس ايه 
عادل :انا في سوووق واكيد في ناس بتكسب وبتخسر 
آدم: أيوة بس ده جوزها ازاي هيضرها
ولا حضرتك مجوزها لواحد انت متعرفهووش طب ودي تيجي بس 
عادل: بصراحة لما حسيت انها ممكن تتاذي لو مابعدتش
آدم :تتاذي طيب ازاي انا لازم اعرف كل حاجة 
سعاد :أيوة يا عادل قولوه
عادل: أصل .... اصل 
اسما :اصل ايه يا اونكل ماتتكلم
عادل: جالي تهديد من حد مجنووون قالي أنه عايز يقتلها أو يخطفها فعلشان كدة وافقت علي الراجل ده راجل اعمال وغني علشان احميها منه 
آدم :طيب الراجل الي اتجوزته ده مالوش بيت شركة اي حاجة 
عادل: لا كان ليه شركة روحتلها قالولي أنه المفروض أنه كان 
جاي لصفقة يخلصنا للشركة وهو فاهمني انها بتاعته وكل المعلومات كدب في كدب والأوراق كلها مزورة
آدم: اممم يا سااااتر انا بجد مش مصدق 
لله يكون في عونكم هو في كدة 
بس اسمحلي يعني انت جوزت بنتك لواحد تقريبا متعرفش عنه أي حااااجة علشان تهديد من واحد عبيط 
طب تيجي ازاااي طيب انا عن نفسي مش مقتنع 
ولا ايه يا جماعة  
.عادل: أصل ... الولد ده ابن حد انا اعرفه 
آدم: واسمه ايه بقي وابن مين الواد ده
ساعدني علشان اقدر اساعدك 
يمكن بنتك اتخطفت هاااه قولي
.
عادل: اسمه آدم 
آدم 😳 
و آدم ده عايز منك ايه 
سعاد: عايز فلوووس واحد مريض نفسي 
قال ايه يا تدوولي فلووسي واي كلام مالووش لازمة 
يا اقتل مراتك واخطف بنتك وأوجع قلبك عليها 
آدم لنفسه :يا ولاد الكداااابة .
اسما :بس انت ليه مش حكيااالي حاجة خالص يا ماما
سعاد: احكي ايه يا اسما بس 
آدم :طيب حضرتك تعرف آدم ده اسمه آدم ايه 
عادل ..؟..
سعاد اسمه آدم العقاااد 
عادل: أيوة بس انا معرفش اي حاجة عنه خااالص
 ومش عايز اعرف انا بس عايز بنتي 
آدم : اكيد انا هساعدك ده وعد مني  بعد اذنك 
عادل: سلملي علي والدك 
طيب انا عايز رقم تليفونك 
آدم. طبعا وفعلا اخد رقم تليفونه  
تفتكروا آدم بيفكر في اييييه وعمل كدة ليه  
مشي آدم وفضل يلف بالعربية مش مصدق أنه شافه 
ياااااااه 
آدم في نفسه عرف أن انا موجود ياااه دي الحكاية. قربت اووي 
وراااح مكان جمب النيل ورمي تليفونه 
وكمان البطاقة بتاعت علي (اكيد مزورة )
حسن ههههه ايه وحشتك 
آدم حسن 😭
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent