رواية الضحية الفصل الرابع 4 - بقلم ياسمينا

الصفحة الرئيسية

رواية الضحية البارت الرابع 4 بقلم ياسمينا

رواية الضحية الفصل الرابع 4

شريف دخل لقه اسراء نايمه علي سرير عادي أنصدم انو ملقاش سيف قعد علي سرير وبدأ يفكر اما في شقة سيف  كان قاعد قدام صفاء 
سيف : المشكله انك متعرفيش اني اصلا بشرب خمره كتيررررر اوي يعني الي انتي حطتيه مأثرش معايا اوي عرفت الحق نفسي في اخر لحظه 
صفاء بضيق : ياباشا انت فاهم غلط 
سيف بهدوء : بصي انا مش سهل يعني قبل مااجي علشان أخطب بنتكم تعرفي عملت ايه جبت معلومات عنكم كلكم ام حقيره ماشيه معا رجالة الحاره كلها واب بتاع مخدرات مفيش حد نضيف غير اسراء ليه عايزين تشوهوها
صفاء بغضب : لأنها تستاهل 
سيف بصوت عالي : تستاهل ايه بظبط 
صفاء بشر : انت متعرفهاش دي بنت...
سيف ضرب صفاء بقلم علي وشها وهي انصدمت...
أما شريف حاول يصحي اسراء وهي كانت لسا تحت تأثير المخدر شريف جاب ميه  وكبها عليها وهي قامت مخضوضه
اسراء : ايه ايه 
شريف مسكها من شعرها وقال : انتي يومك اسود 
اسراء بغضب : انت ازاي تضربني كدا
شريف مسك تلفونو وورها الفيديو 
اسراء بصدمه : لا انا معرفش ايه ده والله معرف
شريف فضل يضربها وهي تصرخ سيف سمع صرخها 
صفاء بسخرية : هيموتها 
سيف مسك صفاء من طرحتها وخدها وراحو شقه شريف كان آلباب مفتوح ودخل صفاء وزقها في الارض وقفل الباب كويس ودخل الاوضه لقه شريف بيضرب اسراء قرب منو وضربو في وشو 
سيف بغضب : تعرف انك جبااااان ومش راجل علشان انت جيت تتشطر علي بنت طب ماكنت جتلي انا الاول 
شريف بغضب : قصدك ايه 
سيف : قصدي انك جبان ومش راجل في راجل يمد ايدو علي مراتو
شريف : علشان هي خاينه 
سيف : تعال 
شريف بغضب : فين 
سيف بزعيق : بقولك تعال 
سيف خد شريف الصاله واسراء طلعت وراهم
سيف : شايف دي هي سبب في كل حاجه وانا مفيش حاجه حصلت بيني وبين مراتك 
صفاء بشر : لا كداب كلنا عارفين انو بتاع ستات ومراتك مستحملتش جمالو وفلوسو وكل حاجه مهو احسن منك في كل حاجه شوفو وشوف نفسك 
سيف بسخرية : لا دا كلام الناس المريضه الي زايك بس عندك حق هو مش زاي انا بتاع ستات وزباله بس عمري ما مديت ايدي علي ست حتي بعد ما عرفت أن بنتك نزلت ابني مفكرتش لحظه اضربها لاني مش حيوان وانت اهو قدامك الحقيقه كلها ولو فعلا انا وهي بنحب بعض كنت لقتنا سوا صح ولا ايه 
صفاء : مانت لحقت نفسك 
اسراء بغضب : انت شاكك فيا صح معقول اناااا تشك فيا دا محدش عارف أخلاقي قدك 
شريف بغضب : اخرسي عجبك فيه ايه قوليلي مانتي كلبه فلوس وممكن تبعي نفسك علشان الفلوس وانا هقتلك 
شريف صوب المسدس علي اسراء واسراء كانت مصدومه سيف مسك ايد اسراء وخلها تقف وراها وقال : لتالت مره تثبتلي انك مش راجل اول مره لما كنت ساكت خالص في مستشفي وتاني مره وانت بتضربها وتالت مره لما رفعت عليها المسدس وانا لا 
سيف ضرب شريف في وشو وخد منو مسدس وصوبو علي صفاء 
صفاء : هتعمل ايه 
سيف : ارجعو انتو الاتنين وانت طلقها حالاااااا
اسراء : ايه
سيف ببرود : عادي جدا ممكن اسيبك معاهم بس انا لو مكانك مكنتش قعدت معاهم لحظه 
اسراء بدموع : عندك حق 
شريف بغضب : والله العظيم ما هقطلقها 
سيف ضرب نار علي رجل شريف وقال : قول تاني كدا علشان مسمعتش 
اسراء بصدمه : نهار اسود ليه كدا 
سيف : علشان ده مش راجل لو راجل بجد مكنش عمل كدا 
شريف كان بيصرخ من الوجع 
سيف : هاااااا
شريف بصراخ : مش مطلقها وهقتلكم انتو الاتنين 
سيف ضرب  علي رجلو نار تاني وصريخ شريف زاد 
سيف : هاااااااا
شريف بوجع : هموت 
سيف : وانت بتضربها محستش أنها بتموت من الوجع هااا رد 
شريف بضعف : خلاص هطلقها انتي طالق بتلاته طالق 
سيف بص لي صفاء لقها واقفه مرعوبه 
سيف : انا اتعلمت حاجه حلوه تعرفي ايه هي 
صفاء بخوف : ايه هي 
سيف : المعامله بالمثل يعني انتي كنتي هتفضحيها انا بقا هفضحك 
صفاء بصدمه : ازاي 
سيف غمزلها وقال : اقلعي لبسك ياحلوه 
اسراء بصتلو بصدمه وقالت : نعم انت بتقول ايه 
سيف ابتسملها وقال : في الأوضه يلا أحسلك بدل مااضربك برصاص في نص دماغك 
صفاء برعب : هتعمل ايه
سيف ضحك وقال : هعمل ايه يختي هو انتي مفكره اني ممكن ابصلك يلا قولت 
صفاء مشيت من قدامو بخوف ودخلت الاوضه 
اسراء : انت هتعمل ايه 
سيف بضحك : مالكم هعمل ايه يعني خدي تلفون وعايزك تصوريهالي 10 صور كدا يكونو حلوين 
اسراء بصدمه : لالالااااا مستحيل 
سيف : ادخل انا يعني 
اسراء خدت منو تلفون بغضب ودخلت الأوضه وسيف بص لي شريف بقرف وقال : بجد قرفان منك مش حب طفوله ده ازاي تشك فيها كدا 
شريف بتعب : انتو الاغنيه مش هتحسبو بينا 
سيف بغضب : ده كلام الناس المريضه ايه فرق بيني وبينك 
شريف : انت لو شوفت حبيبتك في حضن حد غيرك هتشك
سيف : مستحيل مانا حبيبتي بعيده عني بقالها سنين مفكرتش في لحظه انها ممكن تكون حبت غيري 
شريف بسخرية : عامل نفسك الشريف الطاهر اومال لو مكنتش معا ستات كل يوم 
سيف : بحاول اغير من نفسي أما انت ايه 
وفي لحظه دي اسراء طلعت بضيق وادتلو تلفون 
سيف بضحك : مالك 
اسراء بضيق : الي عملتو ده غلط 
سيف مسك تلفونو بثقه وقال : بعد كدا مش هتقدر تأذيكي علشان معايا الصور بتعتها
اسراء بحزن : معرفش ليه بيعملو فيا كدا 
سيف : تحبي تجي لي العالمي 
اسراء : العالم الي كلو ستات 
سيف : لا للعالم الي هتقدري تحققي فيه حلمك وتبقي دكتوره للعالم الي مفهوش شك ولا ظلم للعالم الي هيفهمك 
شريف بتعب : والمقابل ايه ها 
اسراء بصت لي سيف 
سيف : المقابل انك تغيريني انا عايز اتغير اعتبري نفسك بتعملي خير زاي ماانا هعتبراني بعمل خير
اسراء : وايه الي يخليني أوفق
سيف : انتي معندكيش حد هتروح لمين 
اسراء بحزن : ايوا  
سيف : صدقيني انا بجد مش عايز منك حاجه انا عايز اساعدك وبس ومش عايز مقابل لو كنت عايز حاجه هخدها بلغصب مش هتفرق معايا 
اسراء بصت في الارض مش قادره تفكر مش عارفه تحدد هي عايزه ايه خايفه من سيف وفي نفس الوقت حاسه انو صادق وفي نفس الوقت هي فعلا ملهاش حد هتروح لمين 
اسراء بصتلو وقالت : موافقه بس بشرط 
سيف : ايه هو الشرط 
اسراء بهدوء :استنا 
اسراء دخلت الاوضه وفي لحظه دي خرجت صفاء 
سيف. : لو فكرتي بس تأذيها تاني الصور الي هنا هحطها علي فيس وهصيتك
صفاء بضيق : ماشي
اسراء خرجت من الاوضه وكان معاها مصحف ودتو لي سيف وقالت : أحلف 
سيف مسك المصحف وباسو وقال : والله العظيم انا مش هقرب منك ولا هفكر فيكي بشكل غلط وانا والله مش عايز غير مصلحتك وبس لاني كنت في يوم من الايام وحيد مكنش حد معايا وفريد هو الي جاه وبقا جمبي تقدري تعتبريني اخوكي 
اسراء بحزن : ماشي انا واقفه
شريف بغضب : ايوا مانتي رخيصه 
اسراء بغضب ؛ لا مش رخيصه الشخص الغريب بيساعدني أما الي من لحمي ودمي رموني وحبيبي وحب عمري شك فياااااا حياتي ادمرت بس خلاص لازم ابص لي نفسي ومبوصش لي ورا ابدا انا بكره العالم ده عالم كلو خيانه وشك وشر وقرف 
سيف بحزن : اهدي 
اسراء بدموع : مشيني من هنا 
سيف : يلا 
سيف مسك المصحف وقال : هخدو معايا 
اسراء : ماشي 
سيف واسراء نزلو من العماره لقو عربيه فريد قدام العماره وركبو معه 
فريد : ايه الي حصل 
سيف : روحنا بس الاول 
فريد اتحرك بالعربيه واسراء فضلت تعيط في صمت مش عارفه تفكر وخايفه من المستقبل وموجوعه من الماضي ..
وبعد ربع ساعه وصلو فيلا سيف واسراء نزلت من العربيه وفضلت تبص علي فيلا 
سيف : ها عجبتك 
اسراء ابتسمت وقال : بص ياسي سيف اوع تفكر أنها سايبه اولا انا مش هقعد معاك في نفس البيت 
سيف بستغراب : اومال 
اسراء : بسم الله ماشاء الله يعني أنا شايفه الفيلا كبيره هسيبلك انا الدور الاول وانا تاني هتقفلي تاني آكنو شقه وده يبقا بكرا 
سيف بسخرية : ده عندك امك يختي الفيلا فيلتي وجايه تشرطي عليا 
اسراء بضيق : ده الي عندي
سيف : حاضر سمعت يافريد 
فريد بضحك : اه سمعت و شوفت سيف بيقول حاضر
سيف بصتلو بضيق وقال : يلا ندخل
اسراء دخلت معاهم الفيلا وعجبتها جدا وقالت : انت بتشرب 
سيف بستغراب : ليه
اسراء : كل الناس الاغنيه بيشربو 
سيف : احم اه 
أسراء : تمام اوي كدا فيه هنا في البيت خمره
سيف بنفاذ صبر : اهاااا
اسراء : وريني مكانهم 
سيف بص لي فريد وقال : انا حاسس انها مدرستي وانا طفل قدامها
 اسراء ابتسمت وقالت : انجز
سيف دخلها اوضه كانت مليان ازايز خمره كتير 
اسراء بصدمه : كل دي خمره 
سيف بضيق : اسمو وسكي وسكييي
اسراء : بلا وسكي بلا زفت انا هوريك هعمل ايه 
سيف : مانا الي جبتو لنفسي كنت عايش ملك 
اسراء قربت من الازاز ومسكت واحده ورمتها في الارض 
سيف : يابنت المجانين انتي عارفه دي بكام 
اسراء بغضب : مالكش دعوه اسمع شروطي 
اسراء مسكت ازازه تانيه ورمتها وقالت : مفيش خمره ولا في ستات ولا فيه سهر اخر الليل 
اسراء كانت معا كل شرط بترمي ازازه 
سيف بغضب : جاين بفلوس مش ببلاش دوووول 
اسراء بغضب : أحنا في رمضان يااستاذ 
سيف بضيق: انا غلطان
فجاه سيف واسراء سمعو صوت ست وهي بتقول : ياسوفاااا 
اسراء بصدمه : سوفاااا
سيف : هااا لا قصدها فوفا فريد 
فريد بضيق : اخرس ياض
فجاه دخلت عليهم ست كانت لبسه فستان قصير وقربت من سيف وقالت : كدا ياسوفا تسبني كل ده كل يوم اجيلك ويقولولي مش هنا 
اسراء بغضب :  بتعملو ده كمان في رمضان ياكفره 
شيف بصلها وقالها : دي مشكلتك انو في رمضان ولو برا رمضان عادي يعني 
اسراء بغضب : أنا ماشيه
سيف : استني بس وانتي ياحجه ابعدي عني شكلك اتلخبطي بيني وبين فيدو 
البنت بدلع : انت ولا فيدو مش مهم اي حد وخلاص 
اسراء بغضب : يخربيتك احنااااااا في رمضان ارحمي 
فريد بضيق : ولا اعرفها
سيف : ولا انا 
البنت قربت من سيف اوي وقالت : كدا ياسيفو مش فكرني مش فاكره ايامنا وليالينا 
اسراء بغضب : انا قولت انك بتاع بنات وزباله 
سيف : ابعدي ياست عني أنا مش بتاع كدا ابعدي ماتلم نسوانك يافيدو 
البنت بضيق : متخلصونا بقا اي حد يجي 
اسراء اتعصبت ومسكت ازازه وجت ترميها علي بنت بس جت في رأس سيف 
اسراء بصريخ : سيف 
سيف حط ايدو علي راسو لقه فيها دم بص لي اسراء وقال : انا غبي وابن غبي علشان جبيتك هنا 
وفجاه سيف فقد الواعي 
اسراء بصدمه : سيفففففف
اسراء قربت من سيف وفريد كان بيضحك 
اسراء بخوف : سيف انت كويس 
سيف فتح عينو بتعب : اخرسي اطلعي برا بيتي مش عايز اشوفك 
اسراء : اسفه بجد بس انت قليل الادب 
سيف بزعيق : طلعووووووووووووووووها برااااا
اسراء بضيق : مخلاص ياعم قوم 
سيف : راسي انشقت نصين يافيرو الحقني وبعدوها عنييييي
اسراء حطت أيدها علي رأس سيف 
سيف : متلمسنيششش طلعوهاااا برا 
اسراء بضيق : ماشي لما تفوق بس 
فريد قرب من سيف وقومو هو والبنت 
البنت بدلع : تصدق شكلك كدا حلو يابيبي 
اسراء بضيق : نعم يختي 
البنت : حبيبي ياسوفااا 
اسراء مسكت ازازه تانيه ورمتها علي بنت بس جت علي سيف تاني 
اسراء بصدمه : يلهووووووووي 
سيف : انا مني لله 
سيف فقد الواعي تااااااااااااني ..
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent