رواية الضحية الفصل الخامس 5 - بقلم ياسمينا

الصفحة الرئيسية

رواية الضحية البارت الخامس 5 بقلم ياسمينا

رواية الضحية الفصل الخامس 5

قدام اوضة سيف اسراء كانت واقفه هي والبنت 
اسراء بضيق : بذمتك راضيه علي نفسك 
البنت بسخرية : احسن مابقا راجل زايك 
اسراء: مش هرد عليكي ويلا غوري من هنا البيت بقا فيه ست يلاااااا
يابنت : لما سوفا يقولي امشي 
الدكتور خرج في لحظه دي 
اسراء : ها يادكتور 
الدكتور : راسو مفتوحه بس خيطها 
اسراء : الحمدالله شكرا يادكتور
اسراء دخلت الاوضه والبنت كانت هتدخل وراها بس إسراء قفلت الباب في وشها 
سيف : براااااااا متقربيش مني ولا تلمسني ولا تكلميني 
اسراء قربت من علي سرير وقالت : كدا ياسووووووفااااا
سيف بغضب : ابعدي عني 
اسراء : دانت يومك اسود مين البت دي مش قولت العالم بتاعك هحقق فيه حلمي والخ الخ الي برا دي حلمي بقا ولا ايه
سيف بضيق : ابعدي عني قولت خلاص غيرت رأي وبعدين انتي مش شايفه راسي اتفتحت ازاي يخربيتككككك
اسراء : ده تخليص ذنبوب مش اكتر 
فجاه سيف سمع صوت حاجه بتكسر 
سيف بصدمه : انتي هتهدي عليا البيت كمان 
اسراء بضحك : لا بس بقفل الدور التاني 
سيف : بيت الي خلفوكي ده صح 
اسراء : بظبط 
سيف بغضب : براااا 
اسراء : مشي الشيطانيه دي من هنا علشان الفجر هيأذن 
سيف : اسمها صوفيا 
اسراء بسخريه : ايوا انا كدا فهمت ليه بتقولك يا سوفااااا
سيف بضيق : برا قولت 
اسراء: استنا 
اسراء قربت من دولاب سيف وفتحتو
اسراء بصدمه : كل ده لبس
سيف : خمسه وخميسه 
اسراء بصتلو بضيق وبعدين بصت علي دولاب وطلعت منو حزام 
سيف بصدمه : ايه هتجلدني 
اسراء بضحك : لا مش لدرجه دي 
اسراء قربت من باب الأوضه وفتحتو بهدوء وستخبت وراه وصوفيا دخلت 
صوفيا : حبيبي انت كويس 
سيف : احم انا كويس بس انتي الله اعلم 
صوفيا جايه تكلم بس لقت اسراء بتضربها بلحزام 
صوفيا بغضب : انتي اتهبلتي ولا ايه 
إسراء بغضب : برا احسلككك خلينا نطهر البيت من القذاره دي 
صوفيا بغضب : انا جايه لي سوفا مش ليكي علفكره 
إسراء بضيق : تمام اوي انتي عايزه راسك تفتح زاي زفت ده صح
سيف : شكرا يامحترمه يامؤدبه 
إسراء : يلاااا برا 
صوفيا بصتلها بغضب وقالت : مااااشي 
صوفيا مشيت واسراء بصت لي سيف وقالت : هعمل سحور وهتصوم بلاش شغل الستات ده انت راجل 
سيف مسك المخده الي جمبو ورمها عليها وقال : برااااا بيتي وحياتي 
إسراء بضحك : انا فعلا همشي بس علي المطبخ 
سيف : الهي البوتجاز يولع ف وشك وخلص 
إسراء : ماشي ياسوفا ماشي 
إسراء مشيت وسيف حط ايدو علي راسو وقال : ايه الي عملتو في حياتي يارب علشان يحصل فيا كل ده ..

* عند سما * 
كانت قاعده في اوضتها ومسكه الفون 
 وكتبت : ها هنعمل ايه 
سما استنت دقيقه وبعدين جتلها رساله 
( بصي احنا لازم نفضحهم هما الاتنين فضيحه تهز البلد كلها فضيحه تخلي كل الناس تتكلم عليهم بكرا هتصل عليكي واقولك الخطه )
سما ابتسمت بسعاده وقالت : هاخد حقي منك يابنت هناء ..

* في فيلا سيف *
فريد كان بيديلو الادويه بتعتو ودخلت عليهم اسراء بصنية الأكل 
سيف : ايه شغل لوكال ده هو احنا جايبين السفره ليه هااا
إسراء : مانت تعبان ومش هتقدر تقوم 
سيف بغيظ : مهو كلو منك انتي مال اهلك انتي بناس الي بتجيلي انتي ماااالك 
اسرار بضيق : استغفر الله هما دول ناس ماتحضرنا ياعمو فريد
فريد: والله ماهقول غير كلمه واحده انتي كنذ يافيرو
سيف : برا يافيرو يلاااا برااااا كلكم 
اسراء قعدت علي سرير وحطت صنيه وقالت : يلا نتسحر 
فريد : يلا بسم الله
سيف بحذر : الفلفل حامي ولالا 
إسراء ؛ لا متخفش 
سيف بضيق : لا اخاف مش هاكول ده 
سيف مسك العيش وبدأ ياكول في جبنه واسراء ابتسم بخبث 
سيف بغضب : الجنيه فيها شطاااا يامفتريه ياااااظاااااالمه هموووووت ميه ميييه 
اسرار بخبث : يوه يقطعني نسيت اقولك أنها فيها شطا
سيف خد كوباية الميه وشرب وفريد غمز لي اسراء واسراء جابت كوباية مايه تانيه وقالتلو اتفضل  سيف خد كوبايه وشربها وبعدين بصلها بغضب 
سيف بغضب : ايييييييه ده 
إسراء : يوه 
سيف قطعها وقال : يقطعني نسيت اقولك ان الميه فيها ملح ياشيخه إلهي ربنا يقطعك من دنيا كلها قووومي غوووري من هنا 
اسراء : طب كل ذبادي 
سيف بزعيق : براااا  
اسرار خرجت وهي بتضحك وسيف بص علي فريد 
سيف : مش عيب عليك ياراجل ياشااايب يا
فريد : ياااا ايه التزم ادبك
سيف : فيرو مين ابن صحبك انا ولا هي 
فريد بضحك : انت بس بحبها هي 
سيف : طب انت مرفوض ويلا برا سبوني اناااام 
فريد بضحك : طيب ياسيدي اسيبك معا اسراء تأدبك 
سيف بصلو بضيق وفريد مشي وسيف نام علي سرير بتعب وقال : ماكنت عايش كويس وملك كان لازم يعني تعمل نفسك شهم أهي جت وهطلع روحك نام ياسيف نام ...

*ويوم جديد مليان احداث كتيره 😂❤️
سيف صحي الضهر فتح عينو لقه اسراء بتبخر الاوضه
سيف بغضب : ياغبييييه انتي بتعملي ايه 
إسراء : بعمل ايه يعني ببخر بطلع الشياطين الي في البيت 
سيف بغضب : وافرض اتخنقت 
إسراء بضيق : بقولك ايه متنشف كدا 
سيف بغضب : براااااااا 
إسراء بغضب : قوم ياخويا صلي الضهر قوم فز 
سيف بغضب : فز ايه يابيئه يالوكال
إسراء : اللهم ما طولك ياروح انا نازله المطبخ اعمل الفطار وانت قوم 
إسراء طلعت من الأوضه وسيف مسك راسو وقال : هموت منهااااااااااا صبرني يارب انتي يازفت تعالي هنا 
سيف نزل ورا اسراء المطبخ لقها بتعمل لحمه
سيف بخبث : مابلاش لحمه مبقتش مضمونه 
إسراء بغضب : متفكرنيش 
سيف بضحك : إذ كنتو نسيتو الي جرا نجيب دفاتر تنقره
إسراء : بذمتك مين الي بيئه بقا انا ولا انت وبعدين لم نفسك احنا في رمضان 
سيف بضيق : طيب 
إسراء فتحت حلة شوربه ومسكت برتمان الملح علشان تحط ملح بس سيف خد منها البرتمان
إسراء بضيق : هات علشان متعصبش عليك 
سيف قرب منها اوي وقال : هتمشي من هنا بكرامتك ولا ارميكي في شارع 
إسراء بصت علي حلة الشوربه وبعدين بصت علي سيف وبعدين زقت الحله والحله وقعت علي سيف وسيف صرخ 
سيف : انا اتسلخت 
إسراء : علشان تلم نفسك 
سيف بغضب : همووووووووووووت يااابت 
اسراء حطت أيدها علي بوقو وقالت : انت صايم حرام تشتم
سيف جري علي الحمام واسراء مشيت وراه 
سيف بوجع : هموووووووت همووووووت ياعالم 
إسراء زقتو علي دوش وفتحتو ونزل ميه سخنه 
سيف بغضب : يخررررربيتكككككككككك
اسراء بصدمه : اسفه  والله 
اسراء شغلت الميه السقه 
سيف بصدمه : راسي الجرح هيتفتح الله يخربيتك لالالا مش قادر استحمل
سيف حط ايدو علي راسو وفقد الواعي
اسراء بلهفه : سيييييييف ......
اسرار رنت علي فريد علشان يجيب دكتور وندمت أنها عملت كدا فيه وبعد نص ساعه الدكتور جاه وفريد نقل سيف اوضتو 
الدكتور : لازم ياخد دوش بميه هاديه الحمدالله أن جسمو متحرقش 
إسراء بحزن : انا اسفه والله 
سيف وهو مغمض عينو : طلعو البومه بنت ألبومه دي براااا
فريد : ياأخي انت في ايه ولا في ايه
سيف بصوت : حرررررقتني بنت المحروقه سلختني بنت المسلوخه
فريد بضحك : قوم خد شاور 
سيف : شاور ايه بس هو بقا في حاجه نافعه معايا دانا بقيت فرخه مسلوخه
الدكتور ضحك وقال : احم هكتب علي ادويه تخدها 
سيف : ادويه ايه بس انا خلاص بقت مشوه 
فريد : قوم بس خد شاور 
فريد سند سيف واسراء جت تسندو سيف قالها : اوعي تقربي مني اقسم بالله لو قربتي مني هعمل حاجه مش هتعجبك يلا يافريد يلا
سيف دخل الحمام واسراء ابتسمت بقت تحب تشوفو دايما قامت وفتحت دولابو وطلعت هدوم لي سيف وبعد 5 دقائق أدت الهدوم لي فريد وبعد دقيقه سيف طلع وكان سندو فريد ونيمو علي سرير واسراء قعدت جمبو
سيف بضيق : ابعدي عني 
اسراء ابتسم وقالت : اسفه 
سيف جاي يرد بس قطعو دخول بنت
  اسراء بصت علي بنت لقتها جمله اوي اسراء بصت علي سيف لقتو مصدوم البنت قربت من سيف وحضنتو جامد وقالت : وحشتني اووووووووووي ياسيف 
سيف بصدمه : جنا
جنا طلعت من حضنو وهي بتعيط وبتقول : وحشتيني اوي بجد وحشتني 
سيف بص لي اسراء لقها متعصبه 
سيف : هفهمك دي مش مشقوطه دي جنا الي حكتلك عنها 
إسراء بغضب : ولوووو هي متعرفش أن احنا في رمضان 
جنا بضيق : مين دي
سيف بضيق : كنتي فين كل ده 
جنا : سيف فاكر لما انا وانت بتنا معا بعض مره كدا 
اسراء بصدمه : ازاي يعني 
سيف : اهدي ده كان عادي يعني معملناش حاجه دانا كنت 20 سنه صغير يعني
جنا بحزن : لا عملنا ازاي نسيت 
اسرار : يخربيتككككككك
سيف : لااا انا مش فاكر 
جنا بحزن : كدا ياسيفو 
سيف بتفكير : معقول طب ازاي 
جنا : المهم كنت حامل وبابا عرف وعقبني وكنا هنزل الواد بس انا رفضت راح بابا حبسني وولدت وكنت طول فتره دي بحاول اوصلك
سيف بصدمه : جنا انتي بتقولي ايه معقول ده لا اكيد لا 
جنا بدموع : يعني بكدب عليك ازاي مش فاكر دا كان يوم حلو اوي 
إسراء مسكت كوبايه من علي ترابيزه 
سيف مسك ايد اسراء وقال : ابوس ايدك بلاش ازاز ونبي  انتي مش مضمونه 
إسراء : مش شايفها بتقول بكل شرف ازاي أن حصل حاجه بنكم 
جنا بضيق : هجبلك ابننا 
جنا بصوت عالي : كريم تعال ياحبيبي
فجاه دخل عليهم طفل وقرب منهم 
جنا : احضن بابا ياحبيبي 
كريم جري علي سيف وحضنوو وجنا جت جنبهم وحضنتهم
سيف : اسراء 
اسراء بغضب : هااا
سيف : مش ملاحظه انك من ساعت ما دخلتي حياتي والمصايب بتجي فوق راسي 
إسراء بغضب : وليه متقولش ان كل ده بسبب قرفك 
كريم : بابا حبيبي انت قمر اوي وانا شبهك 
سيف بسخرية : بابا اه حد يلحقني بميه بسكر ونبي
وسيف فقد الواعي 
جنا بصدمه : سيف ماااالك
اسراء بلهفه : سيييييييف ..
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent