رواية احببته دون وعي الفصل الحادي عشر 11

الصفحة الرئيسية

رواية احببته دون وعي البارت الحادي عشر 11 بقلم سما محمد

رواية احببته دون وعي كاملة

رواية احببته دون وعي الفصل الحادي عشر 11

"عند ريم"   ترن تررررن
_ريم:الوو.. مين
_مروان:ريم انا بحبك
_ريم: انت مين
_مروان:انا مروان يا ريم
_ريم: مروان!
_مروان: ايوة ياريم انا مروان
_ريم بصدمه: هو انت بجد.... ااا قصدي عايز ايه يا باشمهندس 
_مروان: باشمهندس.. اسمي مروان بس يا ريم
_ريم: خير يا باشمهندس
_مروان: باختصار كدة عايز اقابلك بكرة الساعه ٦ في مطعم....  هستناكي باي
_ريم: استني ب.... لقت الخط اتقفل
قليل الذوق بس قمر اييه دة ثانيه هو قال بحبك ولا بيستهبل اكيد بيستعبط... بس هو قالي ريم انا بحبك ولا انا بيتهيألي 

"عند حور" 
_حور: الوو... ايوة يا ريم
_ريم بفرحه: ابو الهول نطق اخيرا
_حور بغباء: ازاي.. نطق ازاي هو مش دة حجارة
_ريم: حور بلاش غباء.. اخوكي نطق يا حور
_حور بفرحه: بجد يعني روحتي المطعم وصارحك صح
_ريم باستغراب: وانتي عرفتي منين ان هو قالي اني اروحله المطعم 
_حور: سيبك دلوقتي اعترفلك بحبه صح
_ريم: هو انتي كنتي عارفه! 
_حور: اه من زمان بس مش وقته دة عملتو ايه بقا
_ريم: علي فكرة انا لسه ماروحتش لسه هروح الساعه ٦
_حور بصدمه: ريم يا حبيبتي اوعي تقولي لمروان علي حاجه من اللي قولتهالك والا هتنفخ
_ريم: يبقي يا حلوة تحكيلي كل حاجه
_حور: لا طبعا يا ريم لا يمكن اقول حاجه 
_ريم: حووووور
_حور: لا يمكن ابداا دة سر

قفلت ريم مع حور وافتكرت كلام حور عن ان مروان بيحبها وهيعترفبها النهاردة واتمنت ان دة يكون حقيقي

"عند عمر" 
_عمر بابتسامه: ايوة يا حوري قولي لاخوكي ان انا وبابا وسليم جايين بكرة 
_حور: جايين ليه! قصدي يعني ايه المناسبه
_عمر: مش لازم تعرفي بكرة ان شاء الله تعرفي سلام يا قطه

"عند مالك" 
_مالك بعصبيه: يعني ايه مش مكمل هو لعب عيال
_احمد: وانا قولت مش مكمل واياك تأذي اخواتي وسليم وافتكر ان اسرارك كلها معايا وصوتك متسجل هتفكر تعمل اي حاجه هتلاقي نفسك علي حبل المشنقه
_مالك: يابن ال***
_احمد باستفزاز: متغلطش يا مالك يا حبيبي وكمان ممكن يجرالك حاجه من العصبيه... انا ماشي ومش عايز اشوف وشك انت وعصام تاني كفايه اللي ضاع من عمري 
خرج احمد وساب مالك 
_مالك بعصبيه: الوو.... تجيلي حالا زي ما سمعت... سلام
"بعد شويه"
_عصام:في ايه...وبتزعق ليه
_مالك:ابنك هيودينا في ستين داهيه
_عصام بصدمه:احمد....لا احمد مستحيل يعمل كدة
_مالك:لا ياحبيبي يعمل وميعملش ليه والنداله في العيله دي وراثه
_عصام بعصبيه:احترم نفسك يلا ومتنساش نفسك 
_مالك:لو ابنك مارجعش عن اللي في دماغه هيندم والله لاخليك تترحم عليه يا عصاام
_عصام:انت شكلك اتجننت ياض انت...انت بتهددني شكلك متعرفش انا مين ونسيت انا ابقي ايه مش انا اللي اتهدد سااامع

"عند سليم"
_.....:الووو...ايوة يا باشا لسه خارج من عنده
_سليم بصدمه:بتقول ايه!
_......:زي ما بقول لحضرتك لسه خارج من عنده
_سليم:طب اقفل دلوقتي

راح سليم علي البيت كان احمد موجود مع سما
_سليم:عرفت تلعبها صح يا احمد
_احمد:مش فاهم قصدك
_سليم:قصدي انت فاهمه كويس....عرفت تضحك علينا وتقولنا انك ندمت وعايزنا نسامحك 
_احمد:بس انا مضحكتش عليكوا دي الحقي
_سليم بمقاطعه: لا مش الحقيقه انت كداب انا قولتلك لو عرفت انك بتكدب مش هرحمك
_سما: في ايه يا سليم....انا مش فاهمه حاجه
_سليم:افهمك انا يا حبيبتي.....البيه اللي قال سماح وعايزنا نسامحه وقال انه خلاص مالهوش علاقه بأبوه ولا بمالك واللي بيعملوه كان النهاردة عند مالك وخرج من عنده
_سما ببكاء:الكلام دة حقيقي
_احمد:سما اسمعيني بس
_سما بمقاطعه:سؤاال الكلام اللي قاله سليم دة حقيقي
_احمد:ايوة بس والله مش اللي في دماغك 
_سما بزعيق:ليه انا انا عملت فيك ايه يا اخي ليه عايز تدمرني ليه بعد ما قولت خلاص لقيت سند وضهر ليه ليه تكسر ضهري تاني ليه مش هقدر انه يتكسر مرتين كسرتني زمان وسامحتك مش هستحمل انك تكسرني تاني عملت معاك ايه لكل دة جيت وكنت بتعيط من غير ما تقول حاجه فتحتلك دراعاتي وخدتك في حضني ليييه 
_احمد بعصبيه:والله انا كنت عنده النهاردة علشان اقوله يبعد عنك والله يا سليم صدقني والله كنت بقوله اني مش هنفذ اي حاجه كنا متفقين عليها
_سليم:وهو ايه اللي انتو متفقين عليه
_احمد:مالك عايز يقتلك يا سليم وكنت جاي النهاردة علشان احظرك واه فعلا انا كنت عنده النهاردة علشان اهدده وخرجت عن اذنكو
"خرج احمد واترمت سما في حضن سليم"
_سما ببكاء:طول حياتي بحلم بان ربنا يهديه ويوم ما جالي علشان اسامحه فرحت اووي وفي الاخر يطلع بيكدب عليا ليه انا عملتله ايه
_سليم بحنيه:اهدي يا حبيبتي
_سما:كان عندك حق يا سليم كان عندك حق لما قولتلي ماتصدقيهوش
_سليم:سما بصي انا هحاول اعرف الحقيقه ممكن اكون فعلا ظلمته وانا غلطت لما قولتلك الحقيقه قبل ما اتاكد بس لحد ما اتاكد متكلميش احمد ممكن يكون معانا وممكن يكون ضدنا
_سما ببكاء:يعني هو ممكن يكون عنده حق وكان عنده علشان يخلي مالك يبعد عنا 
_سليم:ايوة يا حبيبتي

"عند ريم"
جهزت ولبست فستان نبيتي وهيلز وطرحه لونهم اسود ونزلت علشان تروح المطعم

"عند مروان"
كان لابس قميص وبنطلون لونهم اسود وواقف مستني ريم قدام المطعم لحد مشافها جايه
مروان اول ماشافها انهبر
_مروان بانبهار: ايه القمر دة
_ريم بكسوف:احمم...متشكرة يا باشمهندس
_مروان:باشمهندس بردو...اتفضلي ندخل
"ودخلوا المطعم ومروان طبعا عمل الحركه المشهورة دي وشدلها الكرسي علشان تقعد  ويا بخت ريم الصراحه احنا مش بنحسد خالص"
_مروان: بصراحه ياريم انا في كلام كتير عايز اقوله
_ريم: اتفضل يا باشمهندس.... سامعاك
_مروان: ريم الحقيقه انا بحبك طبعا هتسالي ازاي واحنا اللي حصل بينا كام موقف بس، بس انا بحبك من زمان من ساعه ما عرفتي حور وكانت دايما بتحكيلي عنك وعن حبك و جدعنتك معاها حبيتك وشوفتك كذا مرة وحبيتك بجد ومعرفتش طول الفترة دي انساكي او احب غيرك مقدرتش اصلا احب غيرك علشان بحبك بجد كنت دايما بتعمد اتجاهلك علشان انساكي بس مكنتش اقدر كنت ببين اني معرفكيش بس انا حافظك اصلا
_ريم بصدمه: يعني انت بتحبني طول الفترة دي طب.. طب ليه مقولتليش 
_مروان: كنت خايف اتجرح كنت خايف تطلعي مش بتحبيني بس لما عرفت انك بتحبيني جيت صارحتك
_ريم بتوتر: ايه بحبك دي
_مروان بضحك: بقولك ايه انا عارف كل حاجه
_ريم: كل حاجه كل حاجه! 
_مروان بضحك: ههه اه كل حاجه كل حاجه....بصي يا ستي انا عرفت ان انتي علاقتك الحمدلله اتصلحت مع اخوكي فايزه بقا تقوليله اني هاجي ازوره بعد بكرة علشان بكرة مش هينفع
_ريم: ليه عندك ايه اهم مين
_مروان بضحك: مش ملاحظه ان الهرمونات بدأت بدري سيكا بس علي العموم هقولك يا فضوليه عمر جاي بكرة
_ريم: جاي ليه... يعني انت تسيبني علشان صاحبك طلقني 
_مروان بضحك:اطلقك ايه بس هو انا اتجوزتك اصلا.......ثم هو اصلا مش جاي علشاني جاي يخطب  حور
_ريم بفرحه:بجد يعني هو بجد هيطلب ايد حور انت متاكد بجد
_مروان بضحك:اهدي يا مجنونه انتي تقريبا فرحانه اكتر منها
_ريم بفرحه:طبعا انا فرحانه حور زي سما دي البيست دي صحبتي وكل حاجه ليا هي وسما هما اللي بيهونوا عليا اي حاجه دي حور وسما في الحته الشمال كدة
_مروان بابتسامه:حور كان عندها حق لما قالت انك جدعه بجد فرحتك ليها تدل علي حبك وجدعنتك وطيبتك بجد انا محظوظ اني بحب واحدة ذيك 
_ريم بكسوف:احمم....طب الاكل جيه من بدري مش هناكل 
_مروان:هناكل يا فصيله 

بعد ما ريم روحت كلمت حور
_ريم بفرحه:الف الف مبروك يا صحبي والله مبسوطالك اووي
_حور:حبيبه قلبي اوووي
_ريم بفرحه:مروان يا ريم قال انه بيحبني....انا بحب اخوكي دة حب يخربيت حلاوته والله قمرين
_مروان بضحك:مكنتش اعرف اني حلو اووي كدة
_ريم بصدمه:نهار اسوح..... انت مروان!
_مروان بضحك:سلامتك يا بيبي الحب قصر علي ذاكرتك ولا ايه 
"قفلت ريم الفون من كتر الاحراج"

"عند سما وسليم" 
_سليم: سمسم
_سما بفرحه: ايه دة انت جيت امتي
_سليم: حالا.... عامله ايه وحشتيني.... عندي خبر حلو
_سما: خبر ايه هه هه قول بالله يالا 
_سليم بضحك: طب استني هقول اديني فرصه 
_سما بفضول: ها انجز يالا
_سليم: احمد طلع كلامه صح
_سما بفرحه: بجد اخويا حبيبي
_سليم: طب يالا نروحله ايه رايك
_سما بفرحه: موافقه طبعا
"لبست سما وخرجت هيا وسليم رايحين عند احمد" 
وبعد شويه وصلوا
_سليم: هركن العربيه واطلع وراكي
_سما: ماشي باي متتاخرش
طلعت سما وخبطت وفتح... 
_.....: اهلا ليكي وحشه يا سمسم
_سما بصدمه: مالك!
يتبع الفصل 12 والأخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent