Ads by Google X

رواية احببته دون وعي الفصل العاشر 10

الصفحة الرئيسية

رواية احببته دون وعي البارت العاشر 10 بقلم سما محمد

رواية احببته دون وعي كاملة

رواية احببته دون وعي الفصل العاشر 10

_حور بصدمه: ليه يا مروان ليه
_مروان ببرود: والله فكرت كويس في الموضوع ولقيت ان عمر مش مناسب ليكي
_عمر: بس
_مروان بمقاطعة: مبسش انا قولت كلمتي واتفضلوا بقا
خرجت حور من الاوضه وهي بتعيط وعمر ومروان فضلوا يضحكوا 
_عمر بضحك: لا بجد الله ينور عليك دة انا صدقت
_مروان بمرح: هو انا اي حد ولا ايه... عد الجمايل يا معلم
_عمر بضحك: لا طبعا دة انت مروان بردو.. هو انت جتلك الفكرة دي منين 
بص انا عارف ان حور بتحبك وهي بتعند علشان سبتها وسافرت زمان والكرامه والكلام دة كله وبعد كدة قعدت معاها
Flash back 
_مروان: حور يا حبيبتي انتي مش موافقه علي عمر ليه. 
_حور: مروان لو سمحت انت عمرك ما اجبرتني علي حاجه كل الحكايه اا اني يعني م مش بحبه
_مروان: كدابه يا حور انتي مش بتعرفي تكدبي ولو كدبتي علي العالم كله مش هتعرفي تكدبي عليا دة انا مارو يا حور
_حور ببكاء: لو سمحت يا مروان لو بتحبني انا مش عايزاه 
_مروان بياس: حاضر يا حور
Back 
بس يا عم وساعتها كلمتك وقولتلك علي الخطة حور اختي بس مش هقدر اشوفها بتتعذب واسكت... حور بتحبك يا عمر وانا واثق انك بتحبها والا مكنتش عملت كدة 
_عمر: وانا هكون قد الثقه دي يا صحبي
كل كلمه اتقالت حور سمعتها وفجأه دخلت
_حور بعصبيه: انا يا مروان تعمل معايا كده طب انا مش موافقه
_مروان: بس يا بت يا بؤ انتي... اااه صح نسيت ليه كدة يا مروان ليه مش موافق صح
_حور باحراج: بس مهما كان مكنش ينفع تعملوا معايا كدة 
_عمر: مروان استاذنك في اختك ٥ دقايق 
_مروان: براحتك يا صحبي
_حور بخوف: اييه دة انت بتبعيني علي طول كدة انت اخ مش جدع علي فكرة
عمر شد حور من قفاها وخرج برة الاوضه
_عمر:بقا مش موافقه صح
_حور بخوف:يا عمر يا حبيبي دة كلام اتقال وقت غضب هتحاسبني عليه
_عمر:اااه هحاسبك عليه علشان تلمي لسانك دة بعد كدة
_حور بعصبيه:انت قصدك ان انا لساني طويل لا علي فكرة انت اللي شخص
لقت عمر بيبصلها جامد ورافع حاجبه
_حور بخوف:في ايه انت بتبصلي كدة ليه انا كنت هقول شخص قمر انت اللي استعجلت
_عمر:اااه افتكرت...قولت اكيد ماوحشكيش عقابي
_حور:صفوا النيه شويه

"عند ريم" فونها رن
_ريم:الوو ايوة يا حور
_حور:ريم تعالي بسرعه المستشفي
_ريم بخوف:ليه في ايه..مروان في حاجه
_حور:تعالي بسرعه
نزلت ريم بسرعه المستشفي ووصلت وفتحت الباب
_ريم:حور حور كويسه....طب انت كويس
_مروان بضحك:ايوة يا ستي انا كويس وحور كمان كويسه
_ريم بقلق:اومال كلمتني ليه
_مروان:الصراحه انا اللي قولتلها
_ريم بصدمه:انت انت عارف انا قلقت عليك ازاي
_مروان بخبث:وقلقتي عليا ليه
_ريم بدون تردد:علشان بحبكك
ريم اتصدمت من اللي قالته وتسرعها ومروان ابتسم
_ريم باحراج:انا اناا اسفه اعتبرني مقولتش حاجه
_مروان:استني بس
خرجت ريم من المستشفي بسرعه وكلمت حور
_ريم:انتي بتستهبلي يا حور ازاي تعملي كدة
_حور:اهدي يا بنتي عملت ايه لكل دة عادي يعني
_ريم ببكاء:لا طبعا مش عادي علشان بسببك انا النهاردة اتحطيت في موقف زي الزفت سلاام

_حور:مروان انت عملت ايه لريم
_مروان:والله انا مكلمتهاش كل اللي حصل..
وكلها كل اللي حصل
_حور بدموع:اكيد هتقول عليا ان انا اتفقت معاك علي كدة
_مروان:انتي مالك هو انتي كنتي لسانها
_حور:مروان انا عارفه ريم هتقول ان انا اللي كشفت سرها
_مروان:هو انتي كنتي عارفه ياحور
_حور:ايوة يا مروان من زمان
_مروان بصدمه:هي بتحبني من زمان
_حور:ايوة يا مروان
_مروان بصدمه:يعني هي بجد بتحبني
_حور:في ايه يا مروان....انت فرحان كدة ليه
_مروان:هه لا ولا حاجه
_حور:مروان هو انت بحبها
_مروان:هو انا هخرج امتي!
_حور:المفروض النهاردة بالليل....بس متوهش السؤال بتحبها؟
_مروان:ايوة يا حور من زمان من اول مرة شوفتها فيها كنت بحاول اتجاهلها ومبينش حبي ليها بحاول ابين اني معرفهاش رغم انها مفرقتش بالي لحظه واحده بحاول انساها علشان خايف اصارحها بحبي تطلع مبتحبنيش انا كنت فاكرها بتعمل كل دة علشانك علشان انتي صحبتها بس النهاردة لما قالتلي انها بتحبني انا مصدقتش نفسي معقول اللي بحبها واللي قلبي راحلها بقاله زمن تكون هي كمان بتحبني ولما انتي كمان قولتيلي دلوقتي فرحت اكتر
_حور:يااه انت بتحبها كل الحب دة ومحدش فينا ملاحظ 
_مروان:شوفتي بقا
_حور:طب دلوقتي هي بتحبك وانت بتحبها ايه اخرتها بقا
_مروان بابتسامه:خير ان شاء الله

خرج مروان من المستشفي وبقي كويس وريم بتحاول تبعد وتنسي مروان لحد ما جه اليوم
_احمد:اعملي حسابك كتب كطاب الاسبوع الجاي
_ريم بصدمه:انت بتقول ايه لا طبعا مش موافقه ومش هوافق واستسلم زي سما لا انت ولا ابوك ليكوا الحق انكم تدخلوا في حياتي اصلا انت تقربلنا ايه يا احمد ايه اخويا...يا اخي عمرك ما حسستنا انك اخونا بجد الاخ يا احمد سند وضهر وصاحب واب تاني وكل معني حلو وجميع معاني احب فيه مش مجرد اب وام مشتركين وخلاص في ناس كتير نقدر نعتمد عليهم ويبقوا لينا سند وضهر واحباب واصحاب وهما مش مشتركين من اب وام بينا بس سند بجد وانا مش هسمحلك لا انت ولا ابوك تاني انك تهدوني وتهدوا حياتي ومش هخاف تاني هتضربني هتحبسني اعمل اللي انت عايزة بس انا مش هتجوز شخص مجهول بالنسبالي لمجرد انكوا عايزين كدة عن اذنك يا..يا اخويا
خرجت ريم من الاوضه واحمد واقف مكانه مصدوم وبفكر في كل كلمه ريم قالتها وهي عندها حق فيها وقرر انه مش هيوافق علي جوازها من الشخص المجهول ولازم تسامحه هي وسما وقبل كل دة لازم امه تسامحه"

سما وسليم عايشين زي اي زوجين بيحبوا بعض ومبسوطين في حياتهم

"عند سما"
كانت قاعدة في الجنينه لقت احمد جاي عليها 
_سما بخوف:احمد..انت عايز ايه وجاي هنا ليه
_احمد بدموع:سما ارجوكي سامحيني
_سما باستغراب:اانت كويس
_احمد:ااه انا عمري ما كنت كويس قد النهاردة علشان خاطري سامحيني... واترمي في حضنها...
_سما: اهدي يا احمد
_احمد:ااانا عايزك تسامحيني انتي وريم وامي والله كان غصب عني هو اللي خلاني زيه هو اللي رباني وخلاني نسخه مصغرة منه رغم اني مش عايز اكون كدة انا مليش ذنب ان دة يبقي ابويا
_سما بابتسامه:انا مسمحاك يا احمد عارف ليه علشان انت عرفت انك غلطت وقررت تواجه غلطك وندمت وانت مهما كان اخويا الصغير
_احمد بابتسامه: يعني بجد مسمحاني وتخلي ماما وريم يسامحوني
_سما ايوة طبعا....بص بقا انت هتقضي معايا اليوم النهاردة ونبدأ من جديد انا وانت
_احمد بتردد:مااشي..بس  سليم
_سما بابتسامه:متقلقش انا هفهمه كل حاجه
_احمد بابتسامه:خلاص ماشي

"عند سليم"
_.......:ايوة يا باشا في واحد جيه هنا وقال انه اخو المدام ودخل ومن وقتها مخرجش
_سليم بعصبيه:انت بتقول ايه...ازاي تدخله..هو انا مش منبه عليكوا ان محدش يدخل الفيلا وانا مش موجود
_.....:احنا اسفين ياباشا
_سليم:تدخلوا شوفوا الهانم وامنوا المكان لحد ما اجي 
_....:تحت امرك يا فندم
دخلوا الحرس كلهم الفيلا
_.....:يا هانم احنا اسفين
_سما:علي اي
_...:سليم بيه زمانه جاي احنا بلغناه ان في شخص هنا 
_سما:بس الشخص ده اخويا 
_.......:بس هو مانعنا ان اي حد يدخل هنا
_سما:طب شكرا اتفضل انت
_احمد:سما انا همشي....انا هعملك مشاكل
_سما بابتسامه:ولا مشاكل ولا حاجه يا احمد هو بس تلاقيه علشان قلقان وخايف عليا بس
_سليم:سما انتي كويسه...عمل فيكي ايه
_احمد بحزن:علي فكرة مش لدرجه اني اعمل فيها حاجه دي اختي مهما حصل
_سليم بعصبيه:انت ايه اللي جابك هنا...هه
_سما:سليم احمد ندم
_سليم بزعيق:نعم ندم وانتي صدقتي بقا
_سما: تعالي بس نتكلم علي جنب..... عن اذنك يا احمد دقيقه 
_سما: سليم والله احمد ندم وحكتله كل اللي حصل 
_سليم: تمام يا سما بس والله لو عرفت انه ناوي علي شر مش هرحمه
_سما: ماشي يالا نروحله بقا
راحوا  ملاقيش احمد ولاقوه  مشي

"عند ريم"   ترن ترررن
_ريم: الووو... مين
_مروان: ريم انا بحبك
_ريم: انت مين
_مروان: انا مروان يا ريم
_ريم بصدمه: مروان!
يتبع الفصل 11 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent