رواية حلم الزين كاملة بقلم سما محمد (مكتملة جميع الفصول)

الصفحة الرئيسية

رواية حلم الزين بقلم سما محمد كاملة جميع الفصول من الفصل الأول للأخير عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل، وهي رواية الكترونية رومانسية تحكي مايحدث بين حلم وزين ونور والعديد من ابطال الرواية، ونتمنى لكم قراءة ممتعة عبر مدونتنا.

رواية حلم الزين كاملة

رواية حلم الزين الفصل الأول

_اا انا بحبك
=ههه انتي قولتي ايه
_احمم قولت اني بحبك 
=وانا كمان بحبك بس زي اختي 
_دمعت... بس انا مش بحبك اخويا 
=زعق... تاني مرة متتكلميش في الكلام دة انتي لسه صغيرة وانا اخوكي وبس سامعه
_بس انا مش صغيرة انا عندي 16 سنه وكبيرة كفايه 
 عيطت... سابني ومشي معقول! معقول انا بالنسباله صغيرة واخته كمان
انا  اسمي حِلم  عارفه ان اسمي غريب شويتين بس دة له قصه لوحده وهنحكيها بعدين عندي 20 سنه في تانيه صيدله طول عمري كان نفسي ادخل صيدله وحققت حلمي واللي بتكلم عليه دة ابن عمي زين اكتر شخص كنت بحبه في حياتي وهو نفس الشخص اللي بقيت اكرهه في حياتي كسر قلبي زمان علشان ايه عشان كنت عيله صغيرة  عشان كنت بحبه 
_حلم: يالا ينور هنتاخر علي المحاضرة 
_نور: يا حلم حاضر ناكل بس علشان ندخل مركزين يرضيكي ندخل من غير ما نفطر 
_حلم: لا الصراحه ميرضنيش يالا نروح نجيب اكل 
نور دي بقا الحاجه الحلوة في حياتي ما هي بنت عمي و انتيمتي  مع بعض علي طول ومش بنتفرق ودخلت صيدله  زيي علشان تبقي معايا الصراحه مش بنعرف نتحرك غير مع بعض لو يوم مراحتش الجامعه انا كمان مش بروح واحلي حاجه ان احنا قاعدين في نفس البيت ما هو بيت عيله بعد ما جدي قرر يقعد ولاده واحفاده معاه في البيت بس اكتر حاجه كرهاها اني هقعد مع زين في نفس البيت بس انا من ساعة ما جيت ما شفتوش والصراحه بحمد ربنا مش عارفه هواجهه ازاي بعد اربع سنين اصله مسافر
_حلم: ياااه اخيرا خلصنا محاضرات 
_نور: ايوة وبكرة اجازة يااه مفيش مواصلات ومفيش داكاترة ولا محاضرات 
_حلم بفرحه: ايوة وهنخرج بكرة نجيب فساتين علشان خطوبه رنيم
_نور: الصراحه مش بحبها مش عارفه انتي مصحباها ازاي بس يالا كله يهون عشان  الفساتين 
_حلم بضحك: وانا اللي قولت انك هتقولي كله يهون علشان بنت عني القمر 
تاني يوم نزله جابوا الفساتين علشان يروحوا خطوبه صاحبتهم وجه يوم الخطوبه 
_نور: يالا يا حلم ساعه بتلبسي انا خلصت
_حلم: عشر دقايق واخلص 
_نور: بقالك ساعه بتقولي كدة يالا هنتاخر 
خرجت حلم من الاوضه 
_نور بانبهار: ايه يا بنتي القمر دة دة انا لو كنت ولد كنت اتجوزتك والله
_حلم بثقه: دي اقل حاجه عندي علي فكرة انا بس مردتش اتشيك زيادة علشان دي خطوبه متستاهلش يعني
_نور بضحك: ياختي انتي لاقيه خروجه اصلا 
_حلم: طب حلو الفستان 
_نور: والله حلو 
_......:مساء الخير
فجأه جه وراهم صوت الشخص دة والصوت دة هما عارفينه كويس واول ما حلم سمعت الصوت دة اتصدمت ونور لفت بسرعه علشان تتاكد هو ولا لا جريت عليه بسرعه
_نور: وحشتني اوووي
_زين: وانتي كمان والله
_نور: كدة تسافر كل دة ومتسالش علي اختك حبيبتك 
_حلم: احمم يالا يا نور
_زين بهمس: هي مين دي
_نور: معقول مش عارفها يا زين دي حلم بنت عمو احمد
_زين: ازيك يا حلم عامله ايه
_حلم ببرود: الحمدلله كويسه يالا يا نور هنتاخر
نور وزين استغربوا من طريقه كلامها مع وزين  بس نور سكتت
_زين: انتو رايحين فين
_نور: رايحين خطوبه واحدة صاحبه حلم
_زين: تحبوا اجي معاكو
_حلم بسرعه: لا مش عايزين عن اذنك
زين ونور استغربوا جدا بس خرجت نور معاها وركبوا العربيه
_نور باستغراب: هو انتي كنتي بتتكلمي مع زين كدة ليه يا حلم
_حلم: خلاص يا نور مش مهم
_نور: طيب 
راحوا الخطوبه ورجعوا 
_الجد سالم: تعالي يا حلم عايزك
_حلم باستغراب: نعم يا جدي
_سالم: كتب كتابك علي زين يوم الخميس الجاي
_حلم وزين بصدمه: نعمممم

رواية حلم الزين البارت الثاني

_حلم بصدمه: نعمممم
_الجد سالم: زي ما سمعتي يا حلم زين طلب ايدك 
_حلم: مين دة اللي طلب ايدي... ومين قال اني هوافق عليك بقا ان شاء الله
_زين: وليه متوافقيش عليا ناقصني ايه 
_حلم: بقولك ايه انت تنسي الموضوع دة ماشي عشان لو فكرت مجرد تفكير تفتحه معايا تاني انت حرر ساامع 
_سالم: حلم ايه اللي انتي بتقوليه دة اتكلمي كويس مع ابن عمك وقدام شويه هيبقي جوزك 
_حلم: لو سمحت يا جدو انا مش موافقه ومش بفكر في الجواز دلوقتي انا لسه في تانيه صيدله قدامي لسه تلات سنين 
_زين: خلاص انا موافق ان احنا نتخطب لحد ما تخلصي 
_حور: هو حد وجهلك كلام انا بكلم جدو دلوقتي 
_ابوها "احمد": طب ليه يا حبيبتي مش موافقه عليه 
_حلم: بابا لو سمحت انا مش عايزة ارتباط دلوقتي وخصوصا لو مع الشخص دة 
_زين: ما تتكلمي كويس يا بتاعه انتي
_حلم بعند: وان متكلمتش هتعمل ايه
_سالم: والله كويس ناقص انكوا تضربوا بعض وانا واقف 
_زين: احمم.. احنا اسفين 
_حلم: عن اذنكوا 
نور طلعت ورا حلم 
_نور: ليه يا بنتي عملتي كدة مالو زين يعني
_حلم: يا ستي مش عايزاه مش بحبو 
_نور: بس انتي يا حلم طول عمرك عايزة تتجوزي صالونات ومش بتامني بالحب 
_حلم: غيرت راي يا ستي
_نور: بس من ساعه ما زين رجع وانتي مش طايقاه 
_حلم: ولا عمري هطيقوا في حياتي اصلا بني ادم بارد ومتسالنيش ليه
_نور بضحك: خلاص يا ستي مش هسالك
تاني يوم
_زين:ممكن اعرف انتي مش موافقه عليا ليه
_حلم ببرود:والله دة قراري مش موافقه ايه هتجوزك بالعافيه
_زين:ما انا لازم اعرف مش موافقه ليه
_حلم:وانا مش هقولك انسي
_زين:معني كلامك ان في سبب عشان كدة مش موافقه
_حلم:ايوة عن اذنك علشان متاخرة علي الجامعه
" راحت نور وحلم الجامعه وخلصوا يومهم وخرجوا من الجامعه"
_نور:ايه دة مش دة زين اللي هناك
_حلم:ودة ايه اللي جابوا مش ناقصه والله 
_نور:اموت واعرف بتكرهيه ليه
_حلم:امشي وكانك مشفتوش اخلصي
_نور:لا يا حلم مش هينفع دة اخويا بردو
_حلم: طب خلاص يالا وانا مش مسؤله ماشي
_نور بضحك:ربنا يستر عليك يا اخويا
_نور:ايه يسطا ايه اللي جابك هنا
_زين:اسطا دة منظر بنت
_حلم:ماله منظرها ما هي زي القمر اهي اه صح معلش نسيت انك كنت عايش برة ومش واخد علي بنات مصر
_نور بضحك:صاحبي اللي رافع من معنوياتي
_زين باستفزاز: اظن يا انسه حلم اني موجهتش الكلام ليكي انا بكلم اختي
_حلم:هو حد قالك انك شخص مستفز قبل كدة
_زين:كتيير
_نور:طب يالا يا جماعه والا كدة مش هنروح النهاردة
روحوا وكانوا كلهم قاعدين مع بعض
_زين:عمي انا بكرر طلبي تاني وعايز حلم
_احمد:والله يا بني هي اللي هتتجوز وهتعيش مش احنا فلازم هي تكون موافقه
_زين: لسه بردو مش موافقه
_حلم:لا بالعكس انا..
يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent