رواية عريس لقطة الفصل التاسع 9 - حنين عادل

الصفحة الرئيسية

رواية عريس لقطة البارت التاسع 9  بقلم حنين عادل

رواية عريس لقطة الفصل التاسع 9 

بيدخل فارس من باب الزنزانة 😂
..: الله في وجه جديد وشكله نضيف يا معلم
..: ايوه طلع اللي في جيبك يلا 
فارس : 😡 انا مش طايق نفسي اللي هيقرب مني هابيته في المستشفي. .
..: لا دا انت تمسك الشيشه بقا 😂
فارس: بس يا بابا  😤 
بيتلموا حواليه وبيحاولوا بضربوة بس هوا بيضربهم كلهم 
فارس بثقه: قلتلكم هابيتكم في المستشفي و بيحرك رقبته يمين وشمال ...
فارس: ااه ويمسك دماغه وبيبص وراه لقي واحد منهم ضربه علي دماغه وفقد الوعي ..
بيفتح عينيه وبيصرخ من منظر وش الراجل اللي مقرب منه 😂😂
بيقوم وهوا ماسك دماغه ولسه دايخ .....
فارس: مش الرجاله اللي بتضرب في الظهر ...
بيقرب منه واحد شكله مش مظبط: ومين قالك أن احنا رجاله 😘 وحركات حمدي الوزير دي
فارس: ماتظبط يلا في ايه مش انا مش يا حبيبي اللي كده 😡
..: ماتزوقيني يا ماما قوام يا ماما دا عريسي هايخدني بالسلامه يا ماما 😂 الليله ليلتك يا عروسه ..
فارس: 😳

نايمه علي السرير بتتقلب بعد الانتصار العظيم اللي عملته 😂
..يا تري هوا عامل ايه دلوقتي انا علي حد علمي أن اللي في السجن ناس بلطجية 🤨 اله ما طبيعي يبقوا بلطجيه 😂 قال علي حد علمي قال اومال ناس رايحه تصيف بس حته مقلب هيطلع من دماغه 👹 نيههاهاعاهاه 
.................
فارس قاعد في ركن في السجن  لنفسه : الراجل  ده بصاته قلقاني يارب استرها عليا دا انا غلبان 😭 يلعن ابو اليوم اللي شفتك فيه كان يوم اسود ومنيل بمليون نيله اه يا بنت الهبله 😭🙂
بيقوم الراجل وبيقرب منه.
بيقوم فارس بقلق وبيفرد نفسه كده عشان يبين أن هوا عضلات 😂
..مش قلتلك الليله ليلتك يا عروسه 👹😂❤️ 
بيديله فارس بوكس في وشه افقدة وعيه ..
فارس بارتياح : نام يا شيخ قرفتني  الحمد لله يا امي انك موتي قبل ما تشوفي ابنك عروسه وبيتغناله اه يا بنت الجذمة يا زفته اه 🤬😢😭😭
..............
وبس كده يا ماما قولت أنه اتحرش بيا السافل الواطي الدون والناس اتلمت عليا وعملت فيه بلاغ واتحبس علي ذمه القضية 👹😂😂
ماما : وبعدين يا مصيبه 😂
مش عارفه اسيبه ياخد الست شهور ولما يطلع اجوزه وخلاص بس هتجوز رد سجون 😂😂 ولا اروح أطلعه وخلاص ما انتي عارفه قلبي ابيض ومابحبش ائذي حد 🙄 بس في نفس الوقت مابحبش اسيب حقي رأيك ايه يا مصر أطلعه ولا احبسه وفي كلتا الحالتين هاتجوزة 😂
ماما: 🥴🥴
ايه يا ماما 😂😂😂
ماما : هتفضلوا مقضينها مقالب كده ولا ايه 
يا سلام يا ماما ماهوا اللي بدا اله انت عارفه عن بنتك أنها بتاعت مقالب ولا بتحب تئذي حد 😂😂
ماما : لا خالص 😂
....................
فارس قاعد في ركن الزنزانه متضايق ومخنوق 😂
بيقرب منه الراجل ومعاه اتنين تانيين
بيقوم فارس بقلق : مش هانخلص بقا 
..مش قلتلك الليله ليلتك يا عروسه 👹 
فارس : اللي هيقرب مني هاشقه نصين لا تكونوا مفكرني من بتوع بابي ومامي وواد نايتي لا دا احنا رجاله اوي وبيشمر أيده بيستعد للمعركه الداميه 😂😂
بيتلموا عليه وبيكتفوه وهوا بيحاول يفلت منهم وقرب منه الراجل و.....
باب الزنزانه بيتفتح سابوه وجروا قعدوا كل واحد منهم في مكانه ...
فارس: ناس ماتجيش الا بالعين الحمرا 😎
الشويش: فارس ابو الوفا ..
فارس: ايوه ....وقبل مايخرج ...
فارس: عارفين هوا اللي حاشني عنكم ربنا بعتهولكم نجده 😎وعمل فيها زي البلطجه ومشي مع الشويش....
دخلوا للظابط .....
ياربي حتي السجن ما اثرش في جمالك انت ايه يابني بسبوبه نوتيلا 🥴🥴ورجعت لحركات وشي تاني 😂 اللي هوا ماتيجي ورا مصنع الكراسي 😂😂
المحامي: تمام كده يا حضرة الظابط  .
الظابط : انتي خلاص هاتتنزلي يا حنين 
حنين: 🤤
الظابط: حنين يا استاذة يا انسه..
حنين: ايوه يا حضرة الظابط هتنازل هتنازل😎
الظابط : انتي كويسه دلوقتي 🥰
حنين: انا الحمد لله 🥰
بتبص ل فارس اللي اول مابصلها وعنيه جت في عينها برق لها و اتك علي سنانه وكان هاين عليه يجبها من شعرها🙂
الظابط : امضي وان اتعرض لك تاني ده الكارت بتاعي ما تتعبيش نفسك وتيجي اديني رنه بس 😍
انا : ناس بتفهم 😂😂 بيشقطني شكله بس ايه كل الا كده احنا ماحليتناش غير كرامتنا 😂..
اتنازلت عن المحضر ولاحظت أن الظابط معجب ولما لا ها لما لا ما انا بت جامدة بردك وليا معجبين كتير بس النفس بس وقلبي اللي موديني في داهيه وماحبش الا اللي بيبهدله ويطلع عينه 😂🙂
خلصت الإجراءات ووقفت استناه بره المركز 
اول ما طلع قرب مني وكور أيده كده لا يا نونا انفدي بجلدك احسن شكلك هتاخدي علقه تبيتك في المستشفي جريت 😭 ايه ده ده بيجري ورايا هوا انا عملت ايه لكل ده يعني 😏🤔
ماتهبط بقا حرام عليك بنجري بقالنا اتنين كيلو يا مفتري 😭😭😭ما كانش يومين في السجن يعني 😏
فارس: مش هاسيبك هاجيبك هاجيبك  😡😡 
حد يلحقنننننننننيييييي 😭 هيموتني  اتهد بقا حرااام عليك بقالنا ساعه بنجري يا مفتري 😏😭
فارس: ده كان هيتعمل حفله يا بنت الجذمة 😡😡 
حفله قهوة ولا حفله شاي 😂نيهاهاهاهاه
فارس: وليكي نفس تهزري 🤨
ما انا طلعتك اهو اله 😏
فارس: طلعتيني لا كتر خيرك 😡
اه يا كش يطمر 😂😂 ايه ده هوا فين وقفت جري لقيته واقع عالارض تقريبا اتعتر في طوبه أو حاجه 😂😂 وماسك رجله 
قربت منه : انت كويس بطل تظلم في خلق الله بقا شايف ربنا عمل فيك ايه دي إشارة بطل افتري😂😂
اتك علي شفايفه بالجامد وغمض عينه ووشه احمر وعروق رقبته ظهرت ..
برقت وسكت ...
قعدت جمبه بهدوء: انا هاسكت تماما عارف ليه اكيد عايز تعرف انا هاقولك لان الصمت في حرم الجمال جمال 😂😂😂
قام بدون اي كلمه ولسه هايقفشني زي ما الفرارجي بيقفش الفراخ كنت وقفت تاكسي وركبت اه انا في الصرف ما فيش زيي 😂😂😂 وبعدين امشي من قدامه احسن اصل يعملني بوفتيك قفوش اوي فارس ده 🙄 اشحال ما طلعته اله 😹
بقلم حنين عادل..
..............
في بيت فارس ⁦ᕙ(ಠ ਊ ಠ)ᕗ⁩
سيف : هههههههه بقا كل ده يحصلك يا بني منها😂😂
فارس: هوا كده بس ده انا كان هيتحفل عليا دا الراجل غنالي ما تزوقيني يا ماما 😡
سيف: دي دماغ شغاله يا جدع 😂😂هتعمل معاها ايه 
فارس: انا ماعتش عامل حاجه خلاص انا زهقت من يوم ما شفتها والمصايب نازله زي الرز عليا وان عملت مقلب بترده اشد انا اتخنقت وزهقت ومليت 😢
............
لازم بقا اصالحه هايتجوزني ازاي وهوا شايل مني اله 😏
فكري فكري يا نونا هتعملي ايه تصالحيه بيه 🤔🤔
........💥💥
ايوه لقيتها 😂😂😎
...............
فارس قاعد في أوضته...
الخدامه: الورد ده اجي لحضرتك ..
بيمسك فارس الورد  وبيلاقي فيه رساله
مش هامشي وحاسب رمشي ما بينامشي💝
فمتكترش متستهرش
بواحد حبك❤️ وانت في حبك برضة مبوخ😏
أنا بوس بوس بوس😂
هاتخس في حبي النص😹
تمشي وعنيك بتبص🌝
أجدع منك اهو نخ🙄
ده انا سهل اعملك فخ🤔
وانزل فيك طخ إلخ إلخ💥
استحمل لو جدع😂😂💥
بسبوسة بالسمنة منقطة❤️
ياللي رسي عليك العطى😍
أنا عايز أتوب من العطعطة
وده باختياري🥴
اه يا ماجستير في الهشتكة🥰
انا قلبي جالك اه اشتكي💝
وانت ولا كأنك حاسس بناري🙄
ده في قلبي حتي مبقعة😏
يا فانيليا بطعم مسقعة🤤
يا ضحكة وقلبت كركعة😘
وحاولت أداري🥰
فارس🙂🙂ياربي انا مش قادر كركعه ومسقعه الصبر من عندك يارب 🤬
قعد فارس بعد ما رمي الورد في السله وقطع الرساله ميت حته وهوا متعصب 🤬 (ماقدرش عالح......قدر عالبردعه )😂
لبس نضارته وبيقرأ كتاب بعد ما قرر ياخد يومين إجازة يريح أعصابه بعد اللي حصله يا عين أمه 😂😂
..........
بالليل ....في قصر فارس 🙂
دخلت بيت فارس بعد ما اتسحبت 😂😂
وقفت في الجنينه تحت البلكونه بتاعت أوضته 
وندهت: يا فاروسي يا فروستي. 
بيطلع فارس وبيفتح البلكونه وهوا لابس النضارة 
انا 🤤
هوا 😳
حطيت ايدي علي قلبي : هاموت منك وتبقي ارمل قبل ماتتجوز حرام عليك يا جدع قلبي من فرط الجمال السكر العسل القشطه البسبوسه يذوب 🥰
فارس واقف ساكت بردة
انا : ايه هوا انت زوعلان مني في حاجه يا حبيبي ولا ايه انا عارفه اني انا طيبه ومش بعمل حاجه بس لو زوعلان هاصلحك 😂😂 وايه كمان هغنيلك يلا ياعم ابسط بقا مين قدك موزة زيي بتحبك وهتغنيلك 😂😂
ياللي نسيت الغرام ارجع هنا وقلي🎤🎤🎶🎵🎷🎺
مين زقك على الخصام🙄
دة انت اللي فاضلي🎤
اول ما عرفت انك عاوزني جيت قوام ما اقدرش استغنة عنك يا معلمني الغرام❤️
وهقولك بردة عينة يا وحشني الف عيني🎶
وهقولك بردة عيني يلي في بعدك كاوني اامرني هتلاقيني في لحظه بين اديك🥰
كلة كلة كوم وزعلك انت كوم انا عندي الدنيا تزعل ولا تزعل مني يوم🥰
 انالسة كنت بحلم وعد النجوم يلي في بعدك بقاسي ولا ارتحش يوم 🥺🥺
وهقلك بردة عينك يلي في بعدك كاويني اامرني هتلاقيني في لحظه بين ايديك ❤️
كوته اقتلي امك وانزلي 🙄
فارس🙂 ودخل وقفل الباب 🤔
طب ايه بقا دا انا حتي صوتي احلي من البلابل 🙂اله 😏 شكله هيتعبني دا انا لو قتلاه مش هيعمل كده دماغه صغيرة اوي يختتتتي🙄😂😂
يتبع الفصل العاشر 10 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent