رواية مفاجأة في جوازة الفصل الثلاثون 30

الصفحة الرئيسية

رواية مفاجأة في جوازة البارت الثلاثون 30 بقلم يوستينا سامي

رواية مفاجأة في جوازة الفصل الثلاثون 30

آدم بصدمة : انت بتقووول اي 
ازااااااي 
الدكتور:  يا جماعة اهدوا المخدر الي اخده كان ليه تأثير وحش جدا جدا عليه وخصوصا بسبب أنه حاول ينتحر كماااان 
ارجكوا اهدوا دي مسئلة وقت وهيرجع زي الاول واحسن 
حسن بوجع هستيري  : عايزني اهدي وانت بتقوولي اني بقيت عاااجز. .....
لا مش انا الي ابقي عااااجز.  سامع يا دكتور انت 
لو مقدرتش انك تخليني اتحرك يبقي موتني احسن 
حسين:  يا بني استغفر ربك 
كل حاجة في دماغك الموت بس 
حسن : امووت دلوقتي بدل ما اموووووت من العجز 
أسامة كان واقف مصدوووم من الي بسمعه بجد 
هو في كدة 
آدم:  اهدي يا حسن اهدي واكيد في حل... الطب أطور اوووي لو سمحت انك تسافر تتعالج برااا انا معاك 
بس اهدي 
حسن : لاااا أنا مش عايز شفقة من حد كفاية الي انا فيه 
آدم بصدمة ،: شفقة يا حسن شفقة انا الي بعمله معاك شفقة طب ازاااي 
رد عليا ... 
حسن بتعب : انا مش عايز حد معايا ممكن تخرجوا براا 
حسين بزعل : تاني يا بني تاااني عايز تبقي لوحدك 
في اللحظة دي آدم مقدرش يتحكم في غضبه وانفجر في حسن 
آدم بعصبية: انت فاكر نفسك اي يلااااا
هااااااه. فاكر نفسك الوحيد الي عنده مشاااااكل 
ولا انت فاكر نفسك راجل بجد لا فووووق 
انت ولا حاجة عارف يعني 
اي يعني ابوك رماااك وامك ماتت من المرض وانت كنت واقف عاااااجز 
فاكر ان ده حااااجة. تبقي غبي ..
طب ما انا ادامك اهووووو 
امي ادفنت هي واخويا حيين قدام عنيااااا 
واتبهدلت وطلع عين امي علشان اخد حقي ع يدك 
وفي الاخر حبيت بنت الراجل الي دمرني و دمر عيلتي وواقف عاااجز بس مستسلمتش 
ودلوقتي بحااااول ارجع في صحااابي .
طب اقوووولك بلاش انااااا.....
شايف الراجل الي هنااك ده 
ده أسامة أبوه كدب عليه وحبس البنت الي بيحبها الي هي بنت مراته في مخزن ٣ شهووور 
ودلوقتي متبهدل مش عارف يعادي مين  
حتي تامر اتولد لقه نفسه يتيم والي ربااه يبقي جار أهله عم حسين 
اقولك اي ولا اي ولا اي 
فووووق بقي يا اخي فوووووق 😢
حاول تشتري نفسك بلاااش كل الناس تبعيك 
وانت كمان تبيع نفسك ده مش حل .
أسامة.في سره : الي بيشوف بلاوي الناس بتهون عليه بلوته
كفاية كدة  يا آدم مش وقته تعالي يلااا
آدم بحدة : اومال امتي وقته أما في يوم ادخل عليه والاقيه مااات بجد   
انا هخرج يا حسن براااا بس ارجوك راجع نفسك ببلاش تخسر كل حاجة حتي اخرتك ارجوووك
__________________________&&
وفعلا خرجوا براااا 
حسين:  اهدي يا آدم مكنش ليه لزووم الي عملته جوااه ده يا بني 
آدم : خايف عليه اوووي اووي 
اومال فين تامر 
حسين : راحلك المستشفي 
آدم : ومكلمنيش ليه انا سبت المستشفى اصلا
حسين:  بجد طب كويس 
لا بس هو كلمك بس انت موبيلك كان مقفول 
آدم افتكر أنه رماه بعد مكالمته مع خالد :
اهااا صحيح شوفتوا الي حصل 
أسامة : خير تااااني بشرني يا آدم 
آدم : ههههه خالد يا جماعة 
أسامة: ماله يبني اتجوز ولا ايه 
آدم بضحك: لا بس احتمال ولله 
أسامة: طلق اسما مش كدة ولله غبي
آدم: هههههههههه 
ولا ما قادر اصدق 
أسامة: ماتخلص يا سمج وتقووول 
حسين: ماتنطق وترتني يا آدم 
آدم : لا  اهدوا خالص علشان الي هقوله عسسل 
خاالد طلع حرامي واخد فلوس اسما بالتوكيل الي معاااااه. وهرب برا مصر .
مفاجاه صح قولولي الحقيقة 
أسامة بصدمة : يانهااارد اسووووود 
حسين : لا مش مصدق 
انت بتكدب يا آدم مستحيل يابني 
آدم : هههههه لا ولله ده الي حصل 
أسامة:  طب ابنه 
آدم:  لا ماهو طلقها اصلا 
انا بجد مخي اتشل 
أسامة : آدم احب اقولك لله يخربيت اليوم الي شوفتك في انت وكل الي يعرفوووك 
انت اي يا بني بتقوول شكل للبيع 
ده انت لو دايس ع ديل قصة مش هيحصلك كل النحس ده ولله حراااام كدة 
آدم : وانا مالي عارف الفكرة كلها في اسما حاليااااا
البت لسه خارجة من خازووق تدخل في خابوور 
أسامةبضحك : يانهار زي وشك يا آدم 
حسين :ربنا يلطف بيها يا بني 
انا هدخل اطمن ع حسن 
وانت اتصل بتامر  قوله انك هناااا 
آدم بضحك : حااضر 
-------------------------------
في الفيلا عند نغم 
شروق بضحك : لا ومتلقيش غير وانا بمسك أسامة من قفااه 
لما كنا بنلعب خلاويص زمان 
كان شكله زي الفار الي اتمسك في المصيدة 
اسما :هههههههه ده انت جباارة  
نغم:  هههه ضحكتيني يا شروق وانا ماليش نفس 
اسما برخامة: بقي انت يا ولية مالكيش نفس
طب ليه طب ليبيه (بصوت محمد صبحي)
نغم :هههه لا بجد 
اسما انت لسه بتحبي خالد
اسما بوجع  : ليه السيرة دي يا نغم 
انا بحاول انسي الماضي 
نغم : يعني هتزعلي لما تعرفي أنه طلقك
اسما بوجع  بس بتحاول انها تداريه :
واي المشكلة ده انا الي طالبة منه اصلا يا عبيطة 
احسن انا عايزة ابدا حياتي ع نضافة احسن ولله 
انا مش زعلانة 
نغم بخوف :  بس انا زعلانة لان خالد ده اقذر بني ادم انا شوفته في حياتي كلها يا اسما 
هو مش بس طلقك لااااا 
ده سرق كل فلوسك بالتوكيل حتي الفيلا 
اسما.. ايييه 😢😢
تفتكروا ايه هيحصل 🤫🤫🤫🎁
_________________________&&
في المستشفي
تامر وصل هنااك بس ملقاش نغم ولا اسما 
بس شاف زينه ♥️
تامر : زينه 
زينه باستغراب : افندم نعم 
تامر: مافيش حاجة ولله 
زينه باندهاش : يا استاذ انت ندهتلي 
تامر: اممم هي نغم الي كانت هنا فين 
زينه: اها لا نغم وجوزها مشيوا من امبارح بليل 
تامر : ازاااي امبارح 
زينه :  الي حصل كدة الدكتور كتبلها خروج
تامر : وطبعا اسما مشيت معاه 
زينه : لا برضوا اسما مشيت مع شروق واسامة 
تامر : اي ده اومال انا بعمل ايه هنا 
زينه :  هههه لا معرفش 
تامربحب : لله ده الجميل بيضحك اهووو 
زينه  بجدية :احم احم افندم يا استاذ 
عايز اي مساعدة 
تامر :ولله ما اعرف انا عايز اي 
اصل بحاول اكلم آدم بس غير متاح 
زينه : طب انا معايا رقم زينه 
تامر:  بجد طب هاتيه اكلمها ربنا يسترك 
زينه : حاضر 
وفعلا طلعتله الموبيل وبدأ يرن عليها بس كانت مش بترد برضوووو 
تامر بياس : خدي مافيش فايدة 
المنحووس منحوووس 
زينه : ليه بس كدة 
تامر بحب: هو انت مرتبطة أو مخطووبة أو ليكي قريب بيحبك وتطلعي بتحبيه في الاخر 
زينه : نعم انت بتقول اي يا بني انت 
تامر : ماتخديش ع كلامي انا مطبق بقالي يومين
زينه:  يااه شكلك فعلا مرهق 
سلامتك 
تامر : ربنا يخليكي 
ايه ده مين بيرن 
ده آدم اخيرا ..لا و من الصبح غير متاح 
ومايرنش غير دلوقتي أما بني آدم غريب بشكل 
زينه بضحك: طب رد طيب 
تامر : الوووو يا زفت انت فين 
آدم: انا عند حسن 
تامر :انت هناك اصلا يا اخي يخربيت برودك 
اقفل انا جااي
صحيح خالد كلمك اصل اسما خرجت 
ايه حاول يلطف ولا لااء برضووو 
آدم : هههههههه لا خالد عطف بس ههههه 
لما تيجي هتعرف يا حنين يلا سلاااام 
تامر:  معلش يا زينه كنت عايز اقعد معاكي وقت أطول بس فرصة سعيدة ولله وتتعوض باذن لله 
ومشي تااامر وساب زينه واقفة مصدومة 
زينه بدهشة : مجنون ده ولا ايه 
بس لذيذ 
_____________________&&
وفعلا وصل تامر المستشفي بس وصل 
كان مضايق اوووي 
تامر بخنقة : اهلا 
آدم:  مالك مضايق ليه يلا 
تامر : مافيش ... واقفين ليه برااا كدة 
آدم : مطرودين يا عسسل 
تامر :حسن طردكوا يعني 
أسامة: تقريبا مافيش غير عم حسين الي معاااه وانت مالك مبووز ليه 
تامر: ايه في حياتنا حلووو اوي كدة علشان اضحك 
أسامة: يا ساتر استر يا رب ..ده انتوا فقر ونكد.
آدم :هههههههه كلنا شلة زبالة 
فين عمرو 
تامر :في شغله مش عارف يستأذن 
بس عرف أن تامر حصله كدة 
آدم: بجد وقالك اي 
ما هو دكتور 
تامر : قالي أي انا بسالك هو عرف أن حسن اتشل 
أسامة هههههههه 
آدم: بلاش الكلمة دي بتضايقني اووي وبعدين معرفش حاجة  
تامر : عندك حق 
طب اي هتفضل كدة ولا ايه مش هندخل 
انا داخل 
آدم : يلا الهي يرمي اي حاجة في وشك 
________________________&&& 
في الفيلا عند نغم 
نغم : اسما فوووقي 
شروق: دي اغم عليهاااا
نغم بخوف: طب انا هجيب برفيم 
افوقهاااا 
شروق :طب ماتكلمي زينه تيجي 
نغم بخوف:  أيوة صح صح 
وفعلا رنوا ع زينه 
زينه:  الوو 
نغم :  زينه انت فين 
زينه : انا لسه مخلصة الشيفت وهروح مالك 
نغم :طب هبعتلك لوكيشن تعالي بسرعة بسرعة 
زينه :حاضر بس في أي 
نغم: اسما اغم عليها 
زينه: طيب انا جاية حاااالا 
شروق انا هتصل باسااامة 
واقولوا 
..............
________&______________
في أوضة حسن في المستشفي 
حسين :اي بقي حاسس بيه 
الدكتور قال إن بالجلسات الطبيعية والدوا هترجع زي الاول يا حبيبي 
حسن: خايف اووي لأفضل كدة 
تامر: متقولش كدة عيب عليك ولله ده انت حسن يعني رمز الجدعة والرجولة وسمعني احلي سلام 
حسن :هههه 
هو فين آدم مشي صح 
تامر : لا واقف برااا 
حسن: ياه من ساعتهاااا 
تامر : شوفت يا شرير
بس فاجأه دخل الاوضة 
آدم واسامة وعمرو 🤫😳
حسن بصدمة عمرو 😳😳
عمرو: حمدالله ع السلامة يا حسن 
حسن،:  جااااي ليه .شمتاااان فيا صح 
ماترد .....
آدم :حسن اهدي مش كدة .ده من امبارح خايف عليك 
حسن: انت عبيط يا آدم ولا اهبل ولا شارب حاجة ع الصبح ..... ايه خايف عليا اوووي ده مكنش بيخاااااااف عليا واحنا صحاااب هيخاف عليا واحنا اعداااء 
آدم:  بس بقي باااس انت ايه .اهدي مينفعش كدة مينفعش العصبية 
حسن بتعب : انا مش عايز اشوفه 
عمرو بحب : بس انا كنت خايف عليك بجد يا حسن 
اه وعلفكرة انا عمري ما هشمت فيك مافيش شماتة في المرض يا حسن  انا خارج برااا 
بس لعلمك وقت ما تعوووذني لازم تبقي فاهم 
ومتأكد انك هتلاقيني في ضهرك لاننا عمرنا ماكنا أعداء 
حسن بوجع ،: عمرو انا عايز اقولك حاجة علفكرة 
عمرو:  رجع تاني ليه 
نعم يا حسن 
حسن  ........
عمرو 😳😳😳😳 
___________________&&& 
في فيلا نغم 
وصلت زينه  
وكشفت ع اسما 
وفعلا بعدها بربع ساعة فاقت اسماا 
ونزلوا كمان قعدوا تحت علشان يفوقوهااا
زينه :حمدالله على سلامتك 
كدة برضووو احنا مش اتفاقنا بلااش عصبية علشان ضغطك 
اسما بعيااط :مش بايدي يا زينه ولله ما بيدي 
زينه: مالك بس هو أي الي حصل لكل العياط ده 
نغم: حاجات كتير اووي بس خلاأص احنا هننسي كل حاجة 
اي حاجة هتخلينا نقع من طولنا ونتعب 
لازم ننساها ونعديها ولا اي يا شرووق 
شرووق :عين العقل ولله انسي بقي يا اسما انسي انت كدة كدة مقررة انك تنسيه وتسيبيه صح 
اسما :اممم بس صعبانه عليا نفسي للدرجة دي انا غبية وكنت بجري ورا سرااب
زينه قرب منها وحضنتهااا ؛
صدقيني يا اسما اهم حاجة الصحة وانك تبقي وسط ناس تحبك .وزي ما انت شايفة اختك جمبك ولو طلبتي روحها هتتدهااالك وبكرة تحبي حد ويملي دنيتك وحتي لو  
مش عايزة تتجوزي ابنك هيجي وينور حياتك 
صدقيني 
شروق :يا زينه هو انت بتحبي 
زينه ؛عمري ماحبيت كنت دائما بسمع عنه بس 
اسما :ههه أيوة احسن خليكي من بعيد لبعيد 
نغم : هههه بس يا هبلة ده احسن حاجة الحب بس يكون لشخص يستاهل بجد 
زينه :اممم طبعا ما انت الوحيدة الي متجوزة احكيلنا اتعرفتوا ع بعض ازااي 
نغم بكسرة : بالاش انا بذات 
زينه: امممم طيب انا هروح بقي علشان اتاخرت باااي 
نغم: باي ايه انت عبيطة ....
وفجاه دخل آدم واسامة وتامر 
تامر بصدمة: اي ده زينه 
زينه بكسوف: طب انا لازم اروح 
آدم: تروحي فين بس لازم حد يوصلك الوقت اتاخر اووي ولا اي يا رجاااالة 
زينه : لا انا جيت باوبر وهروح بيه برضو عاادي 
أسامة: لا طبعا ماتوصلها يا تامر 
تامر بعصبية :وهي ازاي اصلا تيجي لحد هنا متاخر كدة 
زينه اتخضت من زعيقه 
نغم؛ في ايه يا كابتن انا الي كلمتها تيجيلي
آدم بخضة: ليه نغم انت كويسة 
في حاجة 
نغم: اه ولله كويسة بس مش ليا لاسما 
اغم عليهااااا 
آدم؛ ليه اسما حاسة بايه اوديكي للدكتور 
اسما: لا ابدا انا كويسة شكرا انا بس هطلع اريح فوق بعد اذنكوا 
زينة بخنقة : بعد اذنكوا 
تامر: طيب يلا اوصلك اهوو اكسب فيكي ثواب 
زينة بجدية: لاااا شكرا لخدماتك اوووي 
وخرجت برا الفيلا
تامر بصدمة : اي البت دي 
آدم: ولااه وراها هتسيبها تروح لوحدهااا 
تامر: اممم صح طب باااااي 
وفعلا خرج ليهاااا علشان يوصلهااا 
فعلا خرج تامر وراه زينه لقاها بتجري اصلا علشان مايلحقهااش بس هو كان اسرع منها بالعربية
تامر :اركبي
زينه :لاااااا 
تامر نزل من العربية :يا بت بطلي قلة ادب واركبي 
زينه :اوعي ايديك اوعي 
وبدأت تبعد عنه وهو يقرب منهااااا 
وفجاه عربية كبيرة كانت هتخبطهاااااااا 
تامر بخوووووف: زينهههههههه 
زينه 😳
يتبع الفصل 31 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent