رواية مفاجأة في جوازة الفصل السابع والعشرون 27

الصفحة الرئيسية

رواية مفاجأة في جوازة البارت السابع والعشرون 27 بقلم يوستينا سامي

رواية مفاجأة في جوازة الفصل السابع والعشرون 27

دخلوا المستشفي لقوا 
الممرضين بيحاولوا يفكوا بين شروق وراجل 
خالد: ايه ده ....ايه الصوت ده 
آدم قلق اووي لتكون نغم فاقت ورجعت لها الحالة تاني 
فجريوا ناحية الاوض لكنهم اتفاجاه آن في خنااقة 
تامر: اي ده خناقة في المستشفي
آدم بصدمة :أسامة الحق مش دي شروووق
الي جواااه 
أسامة بخضة :شروووق 
ودخل وسط الخناقة يجيب شروق 
وفعلا جابهاااا 
أسامة بحدة: في ايه مالك يا استاذ انت بتتخانق معاها ليه 
راجل : ولله يا استاذ مااعرف اي حاجة 
بسالها ع رقم الاوضة بتاعة مريض مسكت فيا 
تامر :بيحاول يداري الموقف : طيب برااااحة طيب 
ممكن يكون في سوء تفاهم 
أسامة بحرج: انت عملتي كدة يا شروق 
شروق بعصبية.: ليه شايفني مجنوووونة 
هااااااه. هو الي قالي تعالي معايا وريني الاوضة 
وحاول يمسك ايدي يا اسامة 
الراجل.: لااا ده انت مجنوووونة رسمي 
شروق بهجووم : بقي انا مجنوووونة يا مجنووون يا زبالة
أسامة بخيبة أمل : بس بس يا شروووق بس 
انا اسف يا استاااذ 
خالد بتعجب: هو ايه الي اسف يا اسامة 
بتقولك عاكسهااا 
تقوم تعتذرله 
الراجل بسماجه : أيوة يا استاذ مراته مجنونه وهو عارف وسايبهااا علينا احنا 
شروق بتوتر  : انا مش مجنوونة 
انت مش مصدقني يا اسامة 
ازاااي متصدقنيش. ازاااي مكدبني 
ولله حاول يتحرش بيا 
أسامةبحب أخدها في حضنه : اهدي اهدي انا مصدقك تعالي معايا طيب 
شروق بعصبية : اجي فين  انت لو مصدقني 
كنت ضربته ع الأقل لكن لاااا انت مصدقه 
آدم بعصبية : انتوا واقفين تتفرجوا ع ايه ماتغووروا 
وانت يا راجل انت برغم اني مش مصدقك بس غوووور. من وشي احسن ورحمة امي 
اعمل منك حالا بطاطس محمره غوور جتك القرف 
_________________&&&
أسامة : تعالي يا شروووق تعالي 
وفعلا اخدها ع جنب يتكلم معاها 
_______________$$ 
بعد ما الناس مشيت واسامة اخد شروق ع جمب 
خالدبتعجب : يا جماعة انا مش فاهم اي حاجة 
تامر : شروق مريضة بيتهيالها أن الرجالة بتعكسها 
فهمت ولا لسه
عمرو : ازاي يعني 
تامر : ماتتكلمش معايا يلا
عمرو بزعل:  يا جماعة لازم يكون الشخص ده عرفاااه  هي مش هتمسك حد متعرفهووش
آدم : انا بقول كدة برضوا هي بتفكر أن في حد بيحاول يعتدي عليها أو يتحرش بيها مع أي حد بيعامها كويس  
وإلا بقي كل الدكاترة تكون اتخانقت معاهم
انا شايف ان الراجل ده كداااب 
تامر:  يسلاام طب ما انا معملتلهااش حاجة  بعاملها زفت واتهمتني اني اتحرشت بيها يا فالح 
خالد : طيب أسامة سايبها ليه ما يعالجها
تامر : ياااه ده انت في البلالا  اركن بقي ع جنب 
بقول اي عم حسين تعبان وقاعد في العربية 
انا هروح بقي عايز حاجة يا آدم 
آدم بضحك لانه عارف أنه بيلقح ع عمرو : 
لا يا تامر بس خد عمرو معاااك 
عمرو :لا انا مش هسيبك 
آدم بضحك : هو ايه الي مش هسيبك هو انت مراتي 
وبعدين انا عايز أسامة وعايز اشوف مراتي وحشتني بقي  
اخلصوا بقي يلا امشوا 
خالد :فعلا انا كمان همشي يلا باااي 
وفعلا مشيوا ومااتبقاش غير أسامة الي بيتكلم مع شروق 
____________________&&
دخل آدم أوضة نغم 
لقاها لسه نايمة زي ما سابها قعد جمبها وبأس ايديها 
فضل يمشي أيده ع وشهااا 
آدم بحب وبيتاملها  : وحشتيني يا بنت الايه انت يالهووي يا نغم 
وحشتيني ومكملتش ٥ أو ٦ ساعات بعيد عنك 
اومال لو كنت طلقتك زي ما كنت عايز اعمل 
اد ايه انا غبي بجد
وقرب منها واخدها في حضنه وناااام جمبهااا 
__________________&&&
في العربية 
تامر ركب العربية وفضل مستني
ولما نزل عمرو لقاه متحركش فرح اووي أنه  مستنيه 
وفعلا ركب جمبه ووصلوا الفيلااا 🙄🙄
عمرو:... النهاردة كان يوم صعب اووي 
عمرو بصوت عالي ....اووي يعني 
تامر :وطي صوتك يلاااا في ايه حنة خالتك اصلي 
حسين بنفاذ صبر: انا طالع انام تكملوا نقار انتوا بقي 
عمرو :حبيي يا تيمو أما انا لقيت حتة فيلم 
شاروخان و كاترينا تحفة اكيد هيعجبك 
تحب تتفرج عليه 
تامر ببتسامة :انت كدة يعني بتغريني علشان اكلمك مش كدة 
عمرو: اممم طب لو طلبنا ماااك 
تتفرج معايا يا اخويا 
تامر  برخاامة : مرفوووض 
عمرو اضايق وقرر يطلع أوضته بس قاطعه صوت تامر : بس لو طلبت بازووكااااا  احتمال افكر يعني 
عمرو بفرحة جري وحضنه وتامر كمان بادله الحضن 
تامر بهزار :خلاص كفاية ... كفاية يا بابا هيفهمونا غلط 😂😂😂 
عمرو 😂😂😂😂 
وفعلا طلبوا اكل واتفرجوا ع الفيلم وفي الاخر ناموا مع بعض في أوضة عمرو 
________________$$__$&&
تاني يوم الصبح 
صحي آدم ع حركة في شعره من نغم 
آدم بمفاجاه : نغم يا حبيبتي صحيتي امتي 
نغم  بدمووع: وحشتني اووي 
آدم: ايه ده مالك بتعيطي ليه كدة 
نغم: علشان عارفة اني تعبتك .
وياما وجعتك ولله بس غصب عني
آدم بفرحة :انت فاكرة كل حاجة صح .
فكراااني يا نغم 
نغم بحزن: يا ريتني اقدر انسي جزء من الماضي الأليم بس خلاااص ربنا كتبلي كدة وانا راضية بقضاائه 
آدم من فرحته أخدها في حضنه :
اخيرا رجعتيلي تاني يا نغم اخيرا 
وحشتيني يا نغم وحشتيني اوووي 
نغم منغير ماتقصد داست ع كتف آدم المجروح 
آدم بالم : اعاا 
نغم بخوف : اسفة ولله غصب عني مكنش قصدي يا آدم 
انا اسفة ع الي عملته معااااك .
آدم :هههه يسلاام سبق قولتها قبل كدة غبية محدش صدقني وبعدين انا كنت واثق انك عايزة تاخدي حقك مني فاكرة لما كنت صغيرة كنت بتعملي اي 
ده راسي معلمة منك يا شيخة
نغم بضحك :لسه فاكر يا آدم لسه فاكر 
آدم :وانا برضووو انساااكي طب تيجي ازااي 🤔😂
نغم بوجع: مرآة أبويا يا آدم حصلها اي 
واسما 😔
آدم اخدها في حضنه :   بعدين نتناقش واحكيلك كل حاجة .....
.انا عايز اطمن ع الواد أسامة وشروووق
نغم: ياريت دي شرووق وحشااااااني 
آدم : وحشاااااكي اي بس دي مكنتش
بتسيبك لحظة حتي وانت نايمة 
نغم بحب: للدرجة دي 
آدم: اممم واكتر 
وبعدين بقولك اي اوعي كدة من جمبي احسن حد 
يدخل علينا 
ولو شافوني يفهمووووني غلط اه يختي سمعشي
نغم: ههههههههه 
آدم سرح في جمال ضحكتها وصفائها :
يلا قووومي فوقي لحد ما اخرج لاوسي
___________________$$
وفعلا خرج آدم لأسامة بس اتفاجات بيه قاعد
زعلاااانة 
آدم :مالك ياض يا اسامة 
انما في حتة خبر بمليون جنيه 
نغم فااقت والحمدلله رجعتلي تاااني 
أسامة بقلب مكسور  :مبروك يا حبيبي 
آدم بقلق: مالك يا اسامة في أي ماتفهمني كدة 
أسامة :شروق خلاص اخدوها مني 
آدم بعصبية :يعني اي 
ماتفهمني يا بني ادم انت وتتكلم كدة 
أسامة: يعني دخلتها قسم الامراض العقلية 
آدم بصدمة :ليه ما احنا اتفاقنا انك توديها لدكتور نفسي مش مستشفي المجانين يا بني ادم 
أسامة:. كان لازم اعمل كدة وجودها بقي يضر الي حواليها فعلا  وانا ماينفعش اذي حد 
امبارح شافت الراجل خارج من المستشفي جات ازازة البيبسي وكسرتها ع دماغه 
لو كان الدكتور ما اتعاملش معاها انها مريضة عقلية 
ماكنتش فضلت وكانت اتحبست 
آدم بانفعال: وانت ازاي ماتصحينيش يا بني  ادم انت 
انت غبي يلااااا غبي 
أسامة: كفاية الي انت فيه هيبقي اي ولا ايه 
مصائب عليك من كل حتة 
ماصدقت ترتااااااح 
آدم بحزن: وانت مالك هاااه 
ياأخي ده انت كنت في ضهري بطريقة انا لحد دلوقتي مش فاهمهااا 
ده انت كنت اخويا في يومين
مستكتر عليا ابقي في ضهرك 
وبعدين شرووق دي اختي ولله غبي يا غبي 
أسامة بفرح : ههه ولله انت اخويا بجد يا آدم 
بغض النظر عن غبي دي 
آدم : هههه ده وقته هزار 
عايز اطمن ع شروق 
.أسامة: ماتقلقش وهي نايمة
والدكتور قالي انها هتقعد هنا اسبوع 
وبعد كدة اقدر اعرضها ع دكتور نفسي
آدم: يبقي خلاص اليوم الي اسما ونغم هيخرجوا فيه 
شروق معاهم فاااااهم ولا لاااء 
ويكون في علمك بقي لما تتجوز انت وشروق 
تعيشوا معايا في الفيلا وانت هتشتغل معايا انا وتامر 
أسامة: هههههههه 
صحيح انت مسامح عمرو صح 
آدم.: لما افوقله بس 
هربيه. هو وحسن هاااانت اووي 
أسامة:  طيب انت هتعمل اي دلوقتي 
آدم : ولله ما عارف بس اقولك 
هطلب فطار ليا انا ونغم ونفطر 
نفسي ادلعها البت دي مشفتش الجزء الحساس فيا 
انا رومانسي ولله 
أسامة بضحك : انت هتقووولي دي البت دي ولله حظها انها تعبانة ومش في وعيها لكن لو كانت في وعيها كانت شبشبتك ولا ناااسي العلقة
آدم: اششششش كانت أول مرة اضربها بالغباء ده 
أسامةبرخامة:  يا بجاحتك 
وانا الي فاكرك هتقول اول مرة اضربها لكن 
لااا اول مرة اضربها كدة. اتفووووو بجد 
آدم: طب ما انا كان كل الي في تفكيري هو اني انتقم بس علفكرة وكنت طول الوقت بحااااول اني اقسي قلبي عليهااا يا اسامة علشان محبهاااش واديني وقعت زي الجردل
أسامة :هههههه واخد بااالي
آدم : ولاه اتلم هاااه 
أسامة :طيب يا عم بس انا بقي عندي حل احسن بكتير انك تجيب اسما تفطر معاكوا 
آدم:  تصدق اول مرة تفكر حلوووو 
انا هرووح اوضتها اجيبها 
أسامة: وانا هروح اطمن ع شرووق فاقت ولا لااء 
آدم:  تمااام 
_____________________$$
في أوضة اسماا
كانت قاعدة ساكتة 
آدم. صباح الي بتغني يا قمر 
اسما : آدم صباح النور 
ادم: ممكن بقى اعرف ايه الحزن والكابه اللي انت قاعده فيهم دول
بصي يا اسماء انت قررت انك تبقى حياتك الجديده من غير خالد وانا اوعدك  مادام الكلام ده قرارك فانا هاقف جنبك وهسندك مش هاسيبك غير وانت بجد محققة كل اللي نفسك فيه
اسما: هو انت ليه بتعمل معي كده انت ما شفتش مني اي حاجه حلوه اصلا غير كده انت ما تعرفنيش  كل ده انت ازاي موافق تكمل مع نغم ومعانا وفي ظهرنا وانت عارف..؟...
ادم مقاطعا:  لها ايوه عارف ان ابوها كان السبب في اللي حصلي كله بس خلاص الحي ابقى من ميت زي ما انا سامحتك مع اللي انت عملتيه ونغم ان شاء الله كمان هتسامحك 
انت كمان انسي اللي فات ما تفكريش غيرك  بحاجه ممكن توجع يا اسما 
اسما : والله يا ادم انا ما قصدي حاجه انا خلاص اخذت قراري انا لازم انسى اللي فات وابدا من جديد ولو مش عشاني عشان الكائن اللي هيجيء في الدنيا جديد ما لوش ذنب امي كانت وحشه و اني بقيت شبها 
واول حاجه لازم اعملها عشان انسى بيها الماضي هو اني اسيب خالد وان شاء الله هاخلي نغم تسامحني 
ادم:  هو احنا لسه هنستني
يلا قومي من هنا انا عايزك تيجي معايا أوضة نغم
لازم تبقي عارفه ان اللي حصل  كان كبير قوي ونغم بعد ما سمعتك انت ومامتك بتتكلموا حصل له زي صدمه وبعد ما اتجوزتها وحصل كل اللي حصل ده دخلت في حاله من الانهيار  وضربتني في كتفي بالسكينه  زي ما انت شايفة 
بس هي الحمد لله فاقت بقيت احسن بكثير قوي بس اوعى تنسى ان جرحها عميق بالنسبه لاي حد عايزك تيجي معي وعايزك تستحملي كلامها وتفهميها تسمعيها انتوا ملكوش غير بعض فعلا 
وانت بتحبيها وهي بتحبك يبقى خلاص ننسي اللي فات ها قلتي ايه
اسمابحب : هو انا كمان هاتكلم انا نفسي تسامحني 
والله العظيم يا ادم انا عمري ما كان في قلبي من ناحيتها  اي حاجة أو كره 
ربنا يسامح اللي كان السبب 
ايوه انا عايزه اروح معك يلا هات ايديك 
________________________$$$
وفعلا دخلت اسما لوضتهااااااا 
ادم ...احم احم نغم انا جبت لك معي اسما كانت عايزة تشوفك وتتكلم معاكي شويه
نغمه فرحه :بجد طب هي فين
دخلت اسماء والكسوف والحرج على وشها 
اسما... نغم انا .....
بس مالحقتش تكمل كلامها نغم حضنتهاااا 
آدم في سره : كنت عارف ان انت طيبه قوي كده وعارف انك انت هتسامحيها من غير حتى ما تقولك انا اسفه 
ما بقتش عارفه اللي انت فيه صح ولا غلط اللي عارفه بجد  أن ربنا يحميك ياةنغم ويخليكي ليا 
نغم بحب و فرحه... من غير ما تتكلمي يا اسما انا عارفه ان اللي حصل ده كان غصب عنك
ربنا يسامحها انا عارفه يا سما انت عمرك ما كرهتي لي اي حاجه عارفه برغم اني سمعاكوا  بودني بس والله العظيم ماصدقش انت عمرك ما كنت وحشه معي خلاص اقفلي كل حاجه وننساها 
انا محتجاااكي جمبي 
اسما بدموووع ...حقك عليا يا اسما انا غبية شيطاني كان اقوي مني حقك عليااااا
ادم... معلش يا جماعه بس  هاقطع الفقرة الزباله و الحزن والتمثيل الزباله الاوفر ده معلش يعني انا اسف انا جعان عايزه افطر ايه رايكوا ما فيش احسن واحلى و ارخم من وقت زي ده
انا هاطلب فطار يلا ممكن تمسحه دموعكم ولا هنفضل كده
وفعلا ضحكوا وطلب آدم الفطااار وفطروا مع بعض 
بس جيه تامر وعم حسين و عمرو 
وكمان الضحكة بجد بس برضوا لسه مربااش عمرو 🤪
_________&&
طق طق 🤛
آدم:  تقريبا من صوتنا طلبوا البوليس 
آدم ادخل 
الممرضة : مساء الخير
حمدالله على سلامتك يا مدام نغم 
نغم:  لله يسلمك 
آدم: اعرفك يا نغم دي زينه ماكنتش بتسيبك لحظة 
بجد من اجدع النااس .
زينة : ماتقولش كدة يا استاذ آدم 
لا شكر ع واجب 
نغم :تعالي كلي يا زينه 
زينه: لا ماينفعش ولله 
.تامر:   لا اقعدي طبعا يلااااة
زينة ميرسي 
انا لازم أخرج 
وفعلا خرجت بس تامر فضل متنح حتي بعد ما خرجت 
آدم : ولااه  سرحت في أي 
تامر :مين ملاك الرحمة ده عسووولة اوووي 
حسين: أيوة اخطبهالك
عمرو :هههههه أيوة روح أقنعها خليها تتقدمله 😂 
آدم : طب ولله حلوة 😂
تامر : هاه خلصتوا رخامة
آدم: يا اخي حلوة 
بس فاجأه 
وقتها لادم تليفووون عكنن الاجواااء دي 
ياترا اي هو التليفووووون
يتبع الفصل 28 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent