رواية وصال الفصل الثالث 3 - بقلم نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية وصال البارت الثالث 3 بقلم نور عصام

رواية وصال كاملة

رواية وصال الفصل الثالث 3

وصال. بغيظ منها بصت ل مروان ودموعها نزلت وقالت وانا موافقه
مروان. دمعه منه نزلت وبعدين حاول بتماسك علشان اخوه حط ايده علي كتفه وقاله مبروك يا حبيبي وراح علي وصال وباسمها من جبينها وقالها الف مبروك ياروحي وبعدين قال انا هسبقكم عالشركه
شريف.   فرح وابتسم وراح علي وصال وقال بجد موافقه
وصال.  بدموع قالت ايوا
شريف.  طيب ليه الدموع دي
احمد.   قبل وصال ترد قال دموع الفرح يا حييبي
نرجس.   بصتلها وقالت بقا كدا يا وصال انتي اللي جبتيه لنفسك
وصال.  ردت وقالت الله يبارك فيكي يا طنط
احمد.  يلا علشان الشغل ومشيو
وبعد شويه ف الشركه
شريف.  الحمد لله المناقصه تمت علي خير
احمد.  الحمد لله
شريف.  الفضل لربنا ثم ل وصال
احمد.  طول عمرها شطوره
وصال.  مش بتتكلم 
مروان.  بصلها وما اتكلم
احمد.   حب يغير الموضوع قال ايه مش هتعملو حفله بقا بالمناسبه دي
شريف.  ايه رايك يا بابا نخليها حفلة خطوبه ولا اقولك نعمل فرح احنا مش لسه هنتعرف علي بعض
مروان.   اتنهد بصوت عالي
احمد.  بصله ومش عارف يعمل ايه الاتنين ولاده وكسر قلبهم مش سهل عليه لكن اللي حصل بقلمي نور عصام
شريف.  ايه يا بابا قولت ايه
تحمد. لا مش علطول كدا 
شريف.  ليه يا بابا
احمد.  علشان امك لازم تهدي الاول
شويف.  انا هقنعها وبعدين هي مش رافضه هي بس بتعاند وخلاص كالعاده ودا مش جديد عليها
احمد.  يا بني اهدي شويه
شريف.   بابا احنا مش صغيرين هنستني ايه وبص ل اخوه وقاله مروان اتكلم قول حاجه ليه ساكت
مروان.   هاا
شريف.  ها ايه انت مش معانا خالص
احمد.  حب ينقذ مروان قال ايه رايك يا وصال
وصال.  بدون ما تبص لاي حد قالت اللي تشوفه يا عمي
شريف.  خلاص كدا يا بابا يبقي يوم الخميس الفرح
احمد.  حيلك حيلك دول يومين
شريف.  بابا انا من انهارده هعمل كل تجهيزات الفرح ومروان طبعا هيساعدني يبقي ايه بقا اللي ناقص
احمد.  مش عارف يقول حاجه وخصوصا ان ابنه معاه حق
شريف.  راح علي ابوه وباس ايده وقال خلينا تفرح يا بابا
احمد.   علي خيرة الله يا بني
شريف.  طيب انا هاخد وصال ونروح نشتري الشبكه والفستان
احمد.  كلم امك الاول
شريف.  كنت هكلمها وقولها تيجي معانا
احمد. تمام
شريف.  طيب يلا يا وصال
احمد.  قومي يا حبيبتي يلا مع شريف وبعدين قال شريف اوعي تزعلها اللي هي عوزاه هاته بدون نقاش بقلمي،نور غصام
شريف.  بصلها وابتسم وقال دي تؤمر يا بابا وقالها يلا بينا
وصال. قامت وبصت ل مروان وبعدين مشيت
مروان.  اتنهد بعد ما مشيو
احمد.  قاله كل شئ نصيب يا بني
مروان.  بصله واستغرب
احمد.   بنظرة ابويه وحنونه قالها اوعي تكون فاكر ابوك عيل صغير بس للاسف معتش ينفع الكلام كل اللي نقدر نقوله ونعمله هو ربنا يسعدهم
مروان.  قام وقف وراح علي ابوه وحضنه ودموعه نزلت غصب عنه لدرجة انه عيط وانهار من العياط
احمد.  كمان دموعه نزلت وطبطب عليه وقاله صدقني يا حبيبي انا حاسس بيك وقاله وحاسس بيها هي كمان
مروان.   رفع وشه عن ابوه
ابوه.  قولتلك انا مش صغير
مرةان.  مسح دموعه وقال شريف يستاهل كل خير ربنا يسعده
احمد.  بصله
مروان.  قاله اتطمن يا بابا وصال اختي وهتفضل طول عمرها اختي وشريف اخويا رواية وصال بقلمي نور عصام ويستاهل اضحي بعمري علشانه اتطمن يا يابا ولو عاوزني اسيب البيت
احند. قاطعه وقاله دا علي اساس اني مش عارف تربيتي
مروان.  لا يا بابا دا ممكن يكون لحسن للكل
احمد.  مش هيحصل انتو التلاته ولادي وعارف اخلاقكم بس كل اللي عاوزه منك تخليك معها زي ما انتي
مروان. يعني ايه
احمد. يعني متتغيرش معها هي اختك ومعاملتك ليها مش لازم تتغير
مروان. فهمتك يا بابا ومتقلقش
وصال.    مع شريف بيشترو الشبكه
شريف.  ايه رايك يا حبيبتي
وصال.  لو عجبك خلاص ناخده
شريف.   المهم يعجبك انتي
وصال. انا بثق ف ذوقك
شريف.  ابتسم وقالها ذوقي يجنن مادام اخترتك ياروحي
وصال. اتكسفت وماردت وبعد شويه راحو اشترو الفستان
وصال.  ايه مش هتحيب بدله جديده
شريف.  لا هاجي انا ومروان علشان هو كمان يجيب
وصال.  تمام
وبعد كام ساعه وصلو البيت
نرجس.  بصتلهم وقالت حمدلله عالسلامه الناس اللي مهتمتش بكلامي ولا عبرتني بقلمي نور عصام
شريف.  يا ماما يا حبيبتي انا اتحايلت عليكي تيجي معانا بس انتي رفضي واصريتي علي رفضك اعمل ايه بس ومعتش غير يومين
نرجس.   بصت ل وصال وقالت يومين بس
شريف. ايوا يا حبيبتي منا قولتلك وبص ل مروان
مروان. قاله اتطمن يا بابا انا حجزت الفندق وطبعت الدعاوي وبعتهم يتوزعو علي كل الحبايب والاقارب بقلمي نور عصام 
احمد. بعت ل خال وصال
مروان.  ايوا يا بابا دا اول واحد وكمان كلمته بنفسي وكنت هروحله بس هو قالي انو مسافر ف شغل وهيجي عالفرح
احمد.  تمام
شريف.  تسلملي يا حبيبي نردهالك ف فرحك ان شاء الله ونتعبلك كدا
مروان.   سكت وماردت
وبعد يومين ف الفندق
وصال.    كانت ملكه متوجه ف ثوبها الابيض
شريف.    كان هيتجنن من جمالها 
احمد.  باسها وقالها ربنا يسعد قلبك يا حبيبتي
مروان.  باسها من جبينها وقالها الف مبروك حبيبتي وحضن اخوه
شريف.  اخد عروسته وراحو رقصو الرقصه الاولي مع بعض
وصال.  كانت محرجه
شويف.  مالك ياروحي
وصال. ابدا بس حسه ان الكل بيبص علينا
شريف.  علشان تجنني يا قلبي ربنا يخليكي ليا حبيبتي وبعد انتهاء الرقصه الكل قام يرقص ويهيص مع العرسان
نرجس.  قاعده متغاظه لكن بتداري
نجوي.  مالك يا نرجس متدايئه ليه
نرجس.    هو انا متدايئه بس
نجوي.  اهدي بقا البت انتي اللي مربياها وابنك بيحبها عاوزه ايه تاني وبصراحه البنت مفيهاش عيب مؤدبه ومحترمه وحلوه 
نرجس.  تعرفي تنقطيني بسكاتك
نجوي.   افرحي بابنك يا نرجس
نرحس. بصتلها ورفعت حاجبها
شريف.  بيرقص مع وصال وشاف صحابه بيشاورو وجاين عليه بص ل مروان وشاورله يروحله
مروان.  عاوز حاجه يا عريس
شريف.   حبيبي ارقص مع وصال عقبال ما اسلم علي اصحابي
مروان.   اخد وصال ورقصو مع بعض
وصال.  بتحاول ما تبص ل مروان
مروان.  بهزار قال ايه هو انا وحش قوي كدا مش عاوزه تبوصيلي
وصال.  ما ردت عليه
مروان.  لدرجه دي طيب وحياتك عندي دا انا من وقت دخلت القاعه وكل البنات هتجنن عليا حتي شوفي 
وصال.  بصت
مروان.  ههههه ايوا كدا يا قمر
وصال. بصتله
مروان.  قالها الف مليون مبروك حبيبتي ربنا يسعدكم
وصال.  الله يبارك فيك
مروان.  حبيبتي انا اخوكي وجنبك وعمرنا ما هنفترق ابدا وعلطول هنكون مع بعض اخوات وبصلها بطمئنان
وصال.  ارتاحت وحضنته 
وبعد فتره انتهي الفرح 
شريف.   في غرفتهم قال حبيبتي نورتي حياتي
وصال. بمرح دا علي اساس اني كنت مضلماها قبل كدا
شريف. ضحك وقال يا بت خليني اقولك كلام رومانسي
وصال.  رومانسي دا ايه يا عنيا دا انا وصال 
شريف.  مساء الخير يا معلم
وصال.  ايوا كدا اتعدل
شزيف.   ضحك ومال عليها 
وصال.  لا لا انت هتعمل ايه انا مش بتاعت الحاجات دي
شريف.  يا عبيطه دا انا هقولك كلمه سر
وصال. لا انا متربيه كويس واهلي قالو متسمعيش كلام حد 
شريف.   يا ام اليله اللي الكل باصص فيها 
وصال.  ههههههه 
مروان.   كان ف الجنينه قاعد علي المرجوحه 
نرجس.  اياك تكون اتبسط دلوقتي
احمد.  طبعا مبسوط ابني حب من قلبه واختار شريكه حياته
نرجس.  طيب ومروان
احمد. متقلقيش انا اتكلمت معاه وبكرا يلاقي بنت الحلال اللي تسعده وتنسيه الدنيا كلها حتي امه بقلمي نور عصام
نرحس.  بغيظ قالت اه وهو دا اللي انت عاوزه
احمد.   ههههههه مين قال كدا ربنا يخليكي لينا وانتهي اليوم
واشرقت الشمس بنور ربها 
مروان.  صحي لقي نفسه نايم عالمرجوحه قام وراح اوضته قبل حد يشوفه بقلمي نور غصام
شريف.  صباح الورد يا قمري
وصال. صباح الخير
شريف.   حبيبتي
وصال.  نعمين
شريف.  ابه رأيك نسافر
وصال. معلش يا شريف انت عارف ظروف عمي وتعبه ومنقدرش نسافر ونسيبه فتره طويله
شريف.  طيب ايه رأيك نسافر شرم او الغردقه
وصال. اللي تشوفه 
شريف.  باسها وقالها ربنا يخليكي،ليا يا روحي وبعد شويه نزلو
نرجس.   كل دا نوم
وصال.  بغيظ فيها قالت معلش بقا يا حماتي عرسان ما انتي عرفه
نرجس.  بعصبيه قالت حماتك 
وصال.  تقدري تنكري
نرجس.  كان يوم اسود
وصال.  راحت عليها وباستها وقالت الله يبارك فيكي يا حماتي وراحت علي عمها وحضنته
احمد. صباحيه مباركه با حببتي
وصال.   الله يبارك فيك يا قلبي
مروان.  نزل وقال صباحووو للعرسان
شريف.   صباح الخير يا حبيبي وحضنو بعض
وصال. بهزار قالت ايه مفيش صباح الخير يا وصال ولا زي امك 
مروان.  هههههه صباح الورد لاحلي عروسه ف الدنيا كلها
وصال. متعرفش قد ايه انا مبسوطه دلوقتي يا واد يا مروان بعد صباحك دا وبصت لمرات عمها 
نرجس.   تك الارف ف رخامتك
وصال.   اموت واعرف انتي عاوزه مني ايه 
نرجس. هعوز منك ايه يا ختي
وصال.  مسمهاش يا ختي اسمها يا دلعدي
نرجس.  بنرفزه قالت نعم
وصال.  اهدي اهدي انا بس بعلمك الرد يا حماتي
نرجس. بيئه 
وصال.  معلش بقا اتحمليني اصل انا مش جاية زيك من جاردن سيتي
نرجس.  عجبكو تريقتها وقلة أدبها عليا 
شريف.  خلاص يا ماما انا خاخدها واسافر واريحك منها
نرجس.  احسن بردو 
ولعد شويه مروان وابوه ف العربيه 
مروان.  لسه يا بابا انت دايما ساكت علي معاملت ماما ل وصال وكمان ساكت علي رد وصال عليها
احمد.  بصراحه أمك جامده معها دايما وبتعاندها بعند برغم انها بتحبها لكن دايما تعاندها ووصال بترد عليها لانها تربيتها وعنيده زيها وتصرفتها معها هي اللي بتجبرها ترد عليها بقلمي نور عصام لكن مادام باحترام ومش بتغلط فيها يبقو يتفلقو هما الاتنين وصال ند لأمك ف كل حاجه  لكن اكيد وقت اللزوم هتدخل انا
مروان.   بصراحه كتير ببقي عاوز ارد بس بلاقي ام لسان طويل ردت بهزار وماما بتسمع وكأنها مستنيه ردها وبردو تكمل
احمد.    ههههههه مش بقولك ند ليها 
شريف ووصال سافرو يقضو شهر العسل 
وصال.  شريف انت فين 
شريف.  انا هنا يا حبيبتي تعالي
وصال. انا لما صحيت وما لقيتك قولت انك خرجت
شزيف.  كل دا نوم
وصال.  والله كأني ما نمت بقالي شهر 
شريف.   ابتسم ومسكها من ايدها وقعدها علي رجله وكانو ف البلكونه
وصال. احرجت وبصت ف الارض
شريف.  رفع وشها ليه وقالها بتحبيني
وصال.  دقات قلبها ذادت ومش عرفه تتكلم
شريف.  حبيبتي هموت واسمعها منك 
وصال.  بصتله ووشها احمر وأومئت بعينونها
شريف.  مش كفايه قوليها علشان خاطري
وصال.  شافت حب شريف القوي ليها ف كل حاجه معاملته معها حنيته عليها هدوئه لما تتعصب بصتله وقالت بحبك 
شريف.  فرح بيها وقام وهو شايلها 
وصال.  رايح فين
شريف.  هقولك كلمة سر 
وصال.  لا لا لا ااا وبعد اسبوعين رجعو القاهره
مروان.  سلم عليهم وكانو مبسوط برجعوهم
احمد.  كمان فرحان جدا بيهم 
نرجس.  حمدلله عالسلامه يا حبيبي وباست ابنها
وصال.  راحت عليها وقالت والله وحشتيني ومن غيرك مكنتش عرفه اغلس علي شريف
نرجس.   بس انتي بقا موحشتنيش
وصال. طيب عيني ف عينك كدا
نرجس.  غوري يا بت من وشي 
وصال.   بقولك ايه يا نرحس انا جايه من السفر وتعبانه 
نرجس. قالت نرجس يا قليلة الأدب
وصال.   خلاص بقا يا دلعدي 
نرجس.   ضغطت علي ايدها وقالت والله
شريف.   قاطعها وقال  خلاص يا ماما حقك انا 
وصال.  وتتأسف عني ليه حد قالك اني لساني مقطوع ولا انا اصلا هتأسف انا مغلطش بقلمي نور غصام
شريف.  بص ل أمه وقال متزعليش يا ماما
وصال.  طبعا ما هي أمك ولازم تيجي ف صفها وهي غلطانه لكن انا يتيمه ومليش حد يا عيني عليا وعلي بختي حتي الراجل اللي انجوزته طلع ابن امه وسايبني اتفلق 
شريف.  بصلها وقال خلاض بقا يا وصال متزعليش وادي راسك اهي وباسها بقلمي نور عصام
نرجس. بقا كدا هتمشي ورا مراتك وتسمع كلامها وتنصفها عليا
شريف.  انا طالع ولعو ف بعض ومشي وسابهم
احمد ومروان.   ههههههه ههههههه
وصال.   مسكت نرجس من ايدها وقالت بس لو مكنتيش حماتي
نرجس.  كنتي هتعملي ايه يعني
وصال.   كنت خليت عمي يطلقك وجربت علي فوق
نرجس.   فتحت عيونها ومش مصدفه كلامها ولسه هتتكلم
احمد.  قالها والله دمها شربات وانا عارف انك كنت زعلانه من غيرها وكانت وحشاكي جدا 
مروان.  فعلا يا بابا 
ومرت الايام وعدي خمس شهور 
احمد وشريف ومروان ووصال راجعين من الشركه
نرجس. بعد ما اكلو وقعدو شويه قالت ايه يا ست وصال
وصال.  نعم يا تعبه قلبي
نرجس.   مش ناويه تجبينا حفيد ولا ايه
وصال.  بصت ل شريف واحرجت
شريف.   قال لسه بدري يا ماما
نرجس.  لا انا عاوزه حفيد انتو اهو دخلين علي ست شهور جواز 
شريف.  حاضر يا ماما هنروح لدكتور 
وبعد يومين راحو للدكتور
وصال.   بتعيط
شريف.    قالها ..
تفتكرو ايه اللي حصل
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent