رواية مفاجأة في جوازة كاملة بقلم يوستينا سامي (جميع الفصول)

الصفحة الرئيسية

رواية مفاجأة في جوازة كاملة جميع الفصول من الفصل الأول إلى الفصل الأخير بقلم الكاتبة المصرية يوستينا سامي، وهي رواية باللغة العامية المصرية، وتصنف كرواية رومانسية الكترونية، وتحكي الكثير من مشاكل المجتمع فما يخص الجواز وما الي ذلك، وسوف نشاركم جميع فصول الرواية كاملة عبر مدونتنا دليل الروايات للقراءة والتحميل Pdf.

رواية مفاجأة في جوازة الفصل الأول

عايدة بحب: الف مبروووك يا نور عيني 
نغم بحزن. متأكدة يا ماما انك مفروض تقوليلي مبروووك 
عايدة :وبعدين معاكي بقي يا نغم وبعدين يا حبيبتي 
النهاردة فرحك 
نغم :ههه اها ما انا واخدة بالي 
قصدك الصفقة هتم النهاردة 
عمتا انا خلاص ماليش حق اعترض اصلا 
بعد اذنك اخرجي براا سيبيني اجهز 
عايدة بحزن :صدقيني يا نغم بكرة يا حبيبتي هتعرفي احنا عملنا كدة ليه 
نغم: تمام لحد بقي لما يجي بكرة انا هفضل شيفاكي امي الي باعتني ورمتني لالي يدفع اكتر 
من فضلك اطلعي برااا بقي اطلعي براااا😭
وفعلا فضلت نغم في اوضتها محتارة تفرح بأن النهاردة يوم الي بتستنااه اي بنت وهو جوازها 
ولا تزعل وتتقهر انها هتتجوز راجل قد ابووها 😔

عايدة نزلت لجوزها 
تفتكر الي عملنااه ده صح يا عادل 
عادل : انت لسه بتسالي اكيد صح احنا كنا بأمن حياتهااا 
عايدة: ياريت هي تصدق كدة بس 
عادل :هتصدق اكيد 
وفعلا مر الوقت كتبوا الكتاااب 
كانت اصعب لحظة مرت في حيااه نغم 
وهما بيقولوا ليها يلا علشان تروحي مع جووزك 
اسما بدموووع :  نغم خلي بالك من نفسك صدقيني لو امك وابوكي باعوكي ربك عمره ماهينساااكي 
نغم: نفسي ابقي في حلم وافوق منه يا اسما انا خايفة اوووي اوووي
اسما :ادعي وربنا هو العالم بعباده هتوحشيني ا
وفعلا ودعتهاا
وفعلا نغم نزلت علشان عريسها ياخدها ويركب العربية 
بس المفاجاه  انها لقيته راكب العربية اصلا 
نغم في نفسها: ياااه للدرجة دي انا حقيرة اوووي حتي أنه ماجاش شافني يارب ساعدني وقويني أنا خايفة اووي
وفعلا نغم ركبت العربية جمب عريسها واتفاجات بأن شكله اكبر من ابوها واستغلت الشال الي مغطي وشها وفضلت تعيط علي حظها ونصيبها في الدنياااا
وفعلا بعد مدة كبيرة مش هينة وصلوا البيت 
أو بالاخص الفيلااا
نغم اتفاجات بجمال الفيلا والحرس حست انها في فيلم مش في الحقيقي وانبهرت وأعجبت بالبسين والجناين 
لحد ما جااات اللحظة الحاسمة 
ودخلت اوضتها وهنا حصلت اكبر مفاجاه
نغم :انت انت مين 
شاب: اناااا..

رواية مفاجأة في جوازة الفصل الثاني

الراجل: اطلعي انت استني فوق وانا شوية وهاجي 
نغم : حاضر 
وفعلا نغم طلعت  وفضلت قاعدة ع السرير فوق النص ساعة 
لحد ما تعبت وقررت تغير هدومها وفعلا غيرت هدوومها بس حصلت مفاااجاه 😉

خالد: يووه يا اسما ما كفاية يا بنتي عياطك بقي ولله العياط ده مش هيفيد 
اسما: عايزني اعمل ايه بس يا خالد دي اختي عارف يعني ايه واحدة مكملتش 22 سنة تتجوز واحد عنده 60 سنة 
خالد: طيب عارف واتجوزته ايه بقي الحل الي في ايديك 
صدقيني مالوش فائدة عياطك وقهرتك دي 
اذا كان أهلها اصلا رموها وبدم بارد 
اسما: انت ازاي بتقارني بيهم اصلا دوول مش أهل ساااامع مستحيل دول يكونوا اب وام  ازاااي ماصعبتش عليهم ليه حرااام عليهم ولله 
خالد: طيب يا روح خالد كفاية بقي عياط ولله بتقطعي قلبي معاكي حرام بقي 
اسما: انا اسفة ولله اني كدت عليك بس انا فعلا ماليش غيرك اتكلم معااه مش انت جوزي وماليش غيرك  
خالد: يا ستي وانا مستعد اسمعك كل يوم 
بس ممكن بقي نرتااح شوية بقي النهاردة كان يوم طويل اووي 
اسما يلا بس هروح لها بكرة 
خالد وانا موااافق 

نرجع تاني لنغم وعريسها 
نغم قاعدة علي السرير
لقت الباب بيتفتح ودخل  شااب طويل وعريض ولونه خمري وبدقن وشعر اسود بيدل علي مدي صرامته وشكله يخوف
نغم بخوف ... انت .. انت مين 
الشاب: انا ادم
نغم :أيوة مين يعني 
وفجاه دخل الشاب الاوضة ورزع الباب وده الي فزع نغم اكتر 
نغم :انت يا بني ادم انت قفلت الباااب ليه  افتح البااب انا جوزي براا هو ممكن يقتلك اطلع براااا 😭
ادم: ههههههههههه الشيخ حسين  
ده هو الي باعتني اصلا 
نغم ايه 😳
انت عايز مني ايه 
ادم عايز روحك يا..🙄
وفي اللحظة دي نغم بدأت تحس ان روحها بتتسحب منهاااا 
نغم انت مييين ارجووووك سيبني في حالي ابووس ايديك 😭
آدم : تؤتؤتؤ طب لما بابا وماما بكرة يجوا يسألوا عليكي اطمنهم ازاااي 
نغم بصدمة :انت بتقوول ايه انت اكيد مجنوون 
فين عمو حسين 
ادم :ههههههههههه عمو خلاأص بح  
ولا تحبي اندهله تسأليه 
نغم: أسأله علي ايه 
هو عارف بالي انت عايزه ده يا بني ادم انت 
آدم :شكلك غبية وهتتعبيني
 بقووولك هو الي باعتني 
ويلااا بقي 
نغم: يلا ايه ابعد عني 
اعااااااااااااا الحقوووووني 
آدم قرب منها ومسك شعرهاااا 
اششششش لو صرختي من هنا لبكرة محدش هيسمعك اصلا 
خلينا حلوين مع بعض احسن لك انت 
نغم :ارجوووك سيبني اروح انا مش خاينة
 انا معملتش ليك حاجة وعمري ماهعمل الي في دماغك 
آدم هههه بعدين نتناقش 😂
اوعدك بكرة هنتناقش للصبح يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent