رواية مفاجأة في جوازة الفصل التاسع 9

الصفحة الرئيسية

رواية مفاجأة في جوازة البارت التاسع 9 بقلم يوستينا سامي

رواية مفاجأة في جوازة الفصل التاسع 9

وفعلا عمرو قدر يخرجهم كلهم علشان يكشف علي نغم 
برا الاوضة 
آدم واقف متوتر اوووي 
وجمبه شرووق الي خايفة اوووي وخصوصا من تامر 
ومن نظراته الي كلها حقد وحزن 
تامر :ادم اهدي انشالله هتبقي كويسة صدقني 
آدم بكل بروووود :ههه لا يا تامر أنا مش عايزها كويسة 
انا بس خايف تموووت بدري قبل الي اعمله فيهااا 
لازم تتوجع وتتقهر زي  اشمعنا انا ما فكرتش في الانتحار
وهي الي فكرت ليبيه  وهي ماشفتش ربع الي انا شفته
تامر بغضب : وانا الي افتركتك فعلا فوقت وندمااان 
آدم: هههههههه ندمااان انا فعلا ندماااان 
بس ندماان اني مرطقاااش في السرير قبل ما امشي 
علشان متوقعتش انها تستسلم بسرعة اووي كدة 
تامر: انت عيل....
حسين: بس يا تامر انت شايف ان ده وقته يا ابني 
مين البنت دي يا أدم
تامر: هههه البنت الي كان جايب ليها الدكتور 
ياترا مين دي يا أدم دي ضحية جديدة ولا عشيقة 
آدم :تااااااامر. لآخر مرة بقولك متتكلمش 
معايا كدة انت مش مسئول عني ساااااااامع 
تامر : ياريت انت الي تفهم انك مش قاااصر وانك راجل 
بس برضوا مين دي يا أدم 
آدم: دي بنت انقذتهاااا خلااااااص خلصنا
حسين : انقذتها ازااي ومن مين 
آدم معرفش 
المهم يا عم حسين خدها اوضتك تريح لحد
 ما عمرو يخلص مع الزفتة دي 
شروق بخووف : لاأا انا هيتني اطمن عليها الاول 
تامر  :انت هتعمليلنا فيهاااا طيبة ماتخلصي ادخلي الاوضة
 شروق بدمووع: انت بتكلمني كدة ليه يا بني ادم انت 
تامر : أنا أتكلم زي ما انا عايز سااااااامعة يا مااما 
حسين:  بس يا تامر اهدي يا بنتي 
في الاوضة عند عمرو 
عمرو: الحمدلله الجرح مش عميق سطحي 
بيكلم نفسه بقي معقول تنتحري معقوول آدم 
ممكن يسيبك تمشي من هنااا بس انت لازم تمشي من هنااا
أيوة لاازم
فعلا عمرو قدر أنه يخيط الجرح بس صعبت نغم عليه اووي 
فقرر أنه يكدب علي آدم ويقوله انها لازم تروووح المستشفي 
وفعلا بعد اكتر من ساعة خرج عمرو من الاوضة 
تامر : عمرو طمنااا 
عمرو :انا قدرت اسيطر نوعا مااا. بس 
آدم ببرود. بس ايه ماتت
عمرو بتوتر: لازم ننقل نغم المستشفي 
آدم: وانت عرفت ازااي أن اسمها نغم 
عمرو:  اتوووتر اووي  يمكن انت قولت قدامي أو حاجة 
آدم: يمكن برضوووووو  بس نغم مش هتروووح مستشفيات 
تامر: انت بتقوووول ايه وليه اصلا البنت ممكن تموت
آدم: بقول انها مش هتتحرك من هنا إلا علي قبرها 
انما ليه انا حر واهااا صحيح الي جوااه دي مش بنت دي مراه آدم العقاااد والي هيفكر يعمل فيها شهم هيزعل
 وهيزعل اوووي 
تامر: لااااا انا همنعك  بقي سااامع  ولا انت فاكر أن مافيش حد هيوقفلك 
آدم قرب من تااامر بعصبية وخبطة في الحيطة :لاخر مرة بقولها ملكش دعوة لا بيا ولا بمراااااتي 
تامر :اوعي كدة نزل ايديك  انا مش عايز اضربك يا آدم 
حسين : بس يا ولاد ولله مايصحش كدة 
تامر :قولوه هو كدة مش رجوولة انك تاخد حقك من البنت خد حقك من ابوووها ده لو تقدر ولا نااسي 
عمرو: بس يا تااامر اسكت بقي اسكت 
آدم قفل باب علي نغم:  عمرو عايزك تكشف على شروق 
شروق بدموووع :انا عايزة امشي من هنااااا 
حسين :متخفيش يا بنتي بس لازم فعلا عمرو يكشف عليكي 
شروق: لااااا انتوا مجرمين. وانت قتال قتلة مشووني من هنااا 
آدم قفل الباب علي نغم بالمفتاح واخد المفتاح التاني وسابهم ومشي 
تامر:  تااااني يا آدم تاااااااني افتح الباااب 
آدم مردش عليه ونزل وسابهم 
وشروق عمالة تعيط 
تامر :عجبكوا كدة اهووو قفل الباب
عمرو: وانت ايه القرف الي انت قولته ده 
انت بتفكره ليه 
تامر :خرجت غصب عني ولله 
شروق : انا عايزة امشي 
وفعلا اتحركت علشان تمشي بس تامر مسك ايديها 
انت رايحة فين يا بوز الأخص انت 
شروق :امشي سيبني بقي 
حسين: تمشي فين بس يا بنتي الدنيا هنا مقطووعة 
تامر: وانت بتاخد علي كلامها 
يلا يا بت ادخلي الاوضة دي البسي اي خرااا علي دماغك 
علشان عمرو يطهرلك الجروح دي وتتخمدي
شروق :قولتلك لاااا انت مبتفهمش يا غبي 
تامر مين ده يا بنت.....
عمرو بس بقي ده احنا لسه بنعيب علي آدم 
ادخلي يا آنسة جوااه يلااااا 
وفعلا شروووق دخلت بعد ما اتاكدت انها مش هتعرف تخرج من الفيلاااا

نرووووح بقي لحبيبنا آدم 
آدم راح يتمشي بالعربية جوالين بيت نغم 
بس فاجأه 
لقي عربياات جاية 
فيها عادل وسعاد و خالد واسما 
وهو مكنش عارف لا اسما ولا خالد 
نزل آدم من العربية 😳
آدم: لو سمحت 
خالد :أيوة افندم 
آدم: وهو بيبص لعادل هو ده بيت عادل المهدي 
عادل بكسرة:   أيوة يا ابني انا عادل المهدي 
آدم وهو بيبصله حس بوجع في قلبه جاااامد اووي اول مانطق اسمه برغم أنه عارف أنه عادل 
فلاااش باااااك 
في فيلاااا كبيرة اوووووي شبيها بالقصر 
عادل : دورووولي علي ابنهااا التاني عايزه حالا 
نهلة: ابوووس ايديك عيالي  لااااا  موتني اناااا 
عادل :  تؤتؤ لازم تطمني عليهم انهم ماتوا قدامك قبل ما انت تحصليهم ولا انت ام أنانية ولا انت فاكرة مش هقدر اوصلك ده انا عادل المهدي 😂 (ضحكة اشرار)
وادم كان وقتهاااا تحت الطربيظة كبيرة مستخبي 
وشااف اصعب مشهد قداامه
بااااك 
نرجع في البارت التاني 
من الفلاش بااك يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent