رواية حب النور الفصل الرابع والخامس - مريم حسن

الصفحة الرئيسية

رواية حب النور البارت الرابع والبارت الخامس بقلم مريم حسن

رواية حب النور الفصل الرابع 4

فضل يضرب فيها و هي تصوت
و فجاة 
نور سكتت مفيش صويت و في اللحظة دي دخل مراد 
( كسر الباب زي الافلام يا عيال 😂)
محمد ابو نور : انت مين و ازاي تدخل بيتي كده 
مراد : ابعد عنها كده 
محمد و وقف قدامه : ابعد عن مين ده بنتي ماكش دعوة و اتفضل امشي من هنا يدل ما اطلب البوليس
مراد بتعظم : تطلب البوليس اتفضل اطلبه حاسب مده بس 
و زقه زقة خفيفة و راح لنور
مراد : نور يا نور اصحي يا نور مش كل شوية توجعي قلبي عليكي الله يخليكي اصحي
مراد قام شلها و نازل بيها محمد وقف قدام الباب 
مراد اتعصب و زعق. : ابعد عن وشي احسنلك 
محمد اتخض من صوت مراد و بعد عنه
مراد نزل و ركبها العربية و بيسوق بسرعة 
مراد : الو يا سليم انت فين 
سليم : الو يا مراد هو انت مش هتيجي 
مراد : مش وقتو تعالى علمستشفى دلوقتي 
سليم بخضة : ليه في اي حصلك حاجة 
مراد : لما تيجي هحكيلك بس تعالى بسرعة
مراد بيبص لنور و بيقول : مش هسكت مش هسيب اي حاجة توجعك يا ربي انتي بريئة اوي 
عند مليكة
اتصلت بمراد 
مليكة : الو يا مستر مراد انتو فين
مراد : تعالى على مستشفى ....
مليكة : في اي نور حاصلها حاجة 
مراد : تعالى و انا هبقى احكيلك 
مراد راح على المشتشفى و دخل 
مراد بزعيق : دكتور بسرعة هاتو سرير بسرعة اخلصو اي البرود ده هاتواي دكتور حالًا 
الدكتور بتوتر: حصلها اي فندم 
مراد : اتفضل شوف شغلك ملكش دعوة و لو حصلها حاجة هتربق المستشفى دي عالفيها 
الدكتور : دخلوها بسرعة يلا استنى هنا يفندم عايز اكشف عليها
مراد : لا هدخل 
الدكتور : اهدى يا فندم انا هعمل كل الط اقدر عليه ممكن تتفضل تقف برا عشان تبقى كويسة
مراد بهدوء : ماشي 
مراد طلع قاعد برا 
سليم و مليكة جايين بيجرو على مراد
مليكة : اي الي خصل لنور ونبي قول 
مراد : اهدي اهدي هتبقى كويسة و حكلهم على كل حاجة
سليم بصدمة : يعني في اب ممكن يعمل في بنته كده 
مليكة بعياط : انا قولتلها اقعدي معايا قالت ماشي مشيت ليه بقى انا معملتلهاش حاجة
( سليم : كن حاسس بوجع في قلبي عشانها مش عارف ليه .. ايه الي انا بعمله فوق لنفسك  يا سليم هي هتبص لواحد زير ستات )
بعد شوية
الدكتور طلع من عند نور 
مراد : هل ملها اي الي حصل 
الدكتور : هي اضربت ضرب كتير اوي ده ادي لي كسر في اديها و هي منعتها ضعيفة جدًا محتاجة تتغذى هي هتقعد معانة في المستشى اسبوعين لحد ما مناعتها تقوى و الجبس يتفك و هي هتفوق على الصبح تدخلها
مراد : تمام شكرًا
سليم ممكن تروح تدفع الحساب
سليم : حاضر   
مليكة : انا عايزة ادخلها 
مراد و مليكة دخلوا
مليكة: نور حبيبتي انا اسفة مكنش ينفع اسيبك حقق عليا انا اسفة 
مراد : مليكا هو انا ممكن اقعد معاها انا النهاردة 
مليكا : مش عايزة اتعبك 
مراد : لا عادي ولا يهمك انا هخلي سليم يوصلك و تعالي الصبح
مليكا : شكرًا 
سليم دخل
مراد : سليم ممكن توصل مليكا بيتها
سليم بخبث: طبعا 
و خرجو 
سليم : بقولك اي يا شطرة
مليكا : يا ربي عايز اي 
سليم : هوصلك تمام على عيني و على راسي بس تفضلي ساكتة تمام 
مليكا بتأفف : حاضر هو انا لقيت غيرك يوصلني 
سليم : ايوا كده يا شاطرة
تاني يوم الصبح
نور : اا..ااه جسمي اه
مراد بلهفة  : نور انتي كويسة اناديلك الدكتور 
نور : لا لا انا كويسة انا فين 
مليكة : في المستشفى الف سلامة عليكي يا قلبي
مراد : بصي ياستي هتقعدي هنا بقى اسبوعين هنونسك فيهم
نور بتذمر : لااااا مبحبش المستشفى و انا عندي شغل كتير اوي اوي و المدير ماشاءالله مبيديش اجازات
مراد بضحك : قوليلي بس مين المدير ده و انا هخدلك منو اجازة
نور : لا لا ده بياكل العيال
مراد بصدمة مصطنعة : بياكل العيال طب مش هقولو حاجة 
نور : لا خلاص خلاص 
و فجأة اتفتح الباب 
سليم : هيلوووو جايز 
مليكا في سرها : خضيتني  جاتك نيلة
سليم : سمعتك يا شطرة 
مليكا : شطرة مين يا عم هو انا طفلة 
سليم : نينينينينيني
مليكا : امشي من وشي الله يسترك 
نور : بااااس بقى تعبتوني 
مراد : ايوا بس بقى طرقونا
سليم بخبث : ايوا يا عسل  عشان يخلالك الجو😜
مراد : سليييم
سليم : سوري يا مارو
في اللحظة دي نور و مليكا انفرجو من ضحك
مراد : اتضحكو اتضحكو مهو انتو لو مارو مكنتوش هتضحكو كده
نور : سوري يا مراد 
مراد بتوهان : قولتي اي 
نور : سوري
مراد : الي بعديها 
نور اتكسفت : يا مراد
مراد : ها
مليكا : مستر مراد 
مراد : عايزة اي انتي كمان 
مليكا في سرها : مهو لو انا نور مكنش حصل كده 
سليم : هقوولو علفكرة
مليكا: قولو هو انا هخاف 
سليم بصوت عالي : طب يا مراد مليكا بتقول
قامت حطت ايديها على بقو و قالت : بقول هاروح اجبلكو عصير يلا يا سليم بيه تعالى معايا
سليم : مش عايز اجي انا 
مراد : روح معاها يا سليم 
سليم في هو كمان : مهو لو انا نور مكنش حصل كده
ملكيا: هقولو 
سليم : يلا يا لوكا 
مليكا : يلا يا سولي 
و خرجوا 
سليم : بت انتي تعالي هنا 
مليكا بتبلع ريقها : نعم يا باشا
سليم : بقى انا اسمي سولي 
مليكا : مالو يا يعني سولي يا سولي 
سليم بأبتسامة : مالوش 
عند مراد و نور
نور بتحرك ايدها عشان تقوم : اااه
مراد : مالك في اي انادي الدكتور
نور بتوجع : ايدي وجاعتني ده حاجة عادية 
مراد : طب استني هقوم اسندك 
نور : شكرًا 
مراد بيسندها 
نور : اه اه ايدي بتوجعني  اوي
مراد : استني هنادي الدكتور
نور : عادي عادي انا ضغط عليها 
مراد : طب براحة متتحركيش كتير 
نور : انا اسفة يا مستر مراد تعابتك معايا 
مراد : اوعي تقولي كده تاني انتي براحتك و بعدين انا قولت اي
نور 
مراد ؛ هو انا ممكن اسأل سؤال 
نور : اتفضل 
مراد : ممكن تحكيلي عنك عن حياتك 
نور  بحزن :  انا حكيتلك قبل كده حاجة بس ابويا مبيحبنيش  فيوم صحيت لقيت ماما بتصوت و كمل بعياط و لقيته بيضرب ماما لحد ... شهقة ...لحد  اما ماتت .. شهقة .. مبقتش عارفة اعمل اي شافني ساعتها و انا واقفا 
فلاش باك
نور : ماما 
محمد : بت انتي امشي من قدامي و مشوفكيش تاني
نور : حرام عليك عملت اي في امي حرام عليك
محمد بزعيق : معملتش حاجة 
و قرب عليها و فضل يضرب فيها 
باااااك
نور : ضربني و هرب و بعد كده كلمت خلاني جم و شالوها و.  دفناها و هما كتمو على الموضوع عشان مش عايزين شوشرا قاعدت اقولهم حق امي حق امي مردوشو و بعدو عني و بعديها بعشر ايام  رجعت االشقة لقيته فيها و قاعد يشرب مع اصحابه دخلت اوضتي وقعدت اهيط مهو انا لو عملت حاجة. هيضربني
مراد : اهدي اهدي هجبلك حقك و حق امك و محدش هيقدر يعملك حاجة و انا معاكي بس عايزة اقولك على حاجة 
في اللحظة دي كان مليكا و سليم داخالين و لسة بيفتخو الباب 
نور : قول 
مراد : تتجوزيني 
في الحظة ده نور و سليم و مليكا كانو هما التلاتة فاتحين بوقهم و مبلمين 😮😳 و الحاجة الي في ايد مليكا وقعت😱

في مكان تاني 
مجهول ١: هما الخمسة دول ملهمش مالكة
مجهول ٢ : ولله يا باشا هما بيتقال عليهم انهم جامدين و ملهمش كبير في فريق المخابرات
مجهول ١  بشر : محدش يقدر يقف قدامي نهايتهم على ايدي 

حب النور الفصل الخامس

مراد .. تتجوزيني 
في الحظة ده نور و سليم و مليكا كانو هما التلاتة فاتحين بوقهم و مبلمين😮😳 و الحاجة الي في ايد مليكا وقعت😱
نور : هاا
مراد : مش لازم تردي دلوقتي هديكي وقت تفكري 
سليم : اي يا عم انت داخل حامي كده ليه
مليكا : يا نهار ابيض 🙂
نور كل ده مكسوفة و خدودها احمرت 
مراد : خلاص خلاص البت باقت طماطم 🍅 
سليم .. احنا اسفين يا حج 😂
مليكا .. اي نور لسانك بلعته القطة
نور برقت بعينها بكسوف .. خلاص خلاص اسكتو سيبوني افكر 
مراد : براحتك خدي الوقت الي انتي عايزاه
سليم : لا كده كتير و انا بغير يا مارو 
نور و مليكا ضحكو عليه
مراد : يلا ياض من هنا ابو تنحتك 
سليم بعياط مصطنع : انا تنح ااه مهو من لقا احبابه نسي اصحابه 
مليكا راحت عند نور قاعدت جمبها 
مراد فهم ان هما عايزين يتكلمو مع بعض 
مراد.. طب انا هروح للدكتور يلا يا سليم
سليم .. يلا اي روح انت 
مراد برق بعينه : يلا يا سليم 
كل ده و مليكا عمالة تضحك
و خرجوا 
مليكا: انتي هتوافقي 
نور : مش عارفة يا مليكا خايفة اوفق يطلع زي بابا و خايفة موافقش و ابقى خسرت انسان كويس و خايفة يعمل زي عمرو
مليكا : قبل اي حاجة لازم تقولي على عمرو عشان انتي اصلا لسة في شهور العدة 
نور .. ايوا لازم بس انا خايفة
مليكا بتحاول تخفف عنها .. متخافيش و بعدين الي يغور يجي وراه طبور
نور ضحكت
مليكا .. ايوا كده اضحكي هتوافقي 
نور بمكسوف ... اه
مليكا .. ياخي ياختي عندنا عروسة يا ناس 
مراد دخل  عليهم في الوقت ده .. اي في اي مين العروسة 
نور بخبث .... اصل مليكا جالها عريس 
سليم ....نعاااام يا روح ماما مليكا جالها اي 
مراد ضربه بقوعو ... اتلم يا جزمة
نور  بضحك ... بهزر خلاص بهزر
مليكا ... و بعدين حتى لو جالي عريس ايش اخششك انت 
سليم ....تعالي بقى كده انا عشان انا ساكتلك من الصبح
مليكا ... خلاص يا سولي بهزر في اي
سليم .... انا سولي 
مراد ... احسن احسن 
نور بتقوم ... اااه ااه 
مراد جري عليها .... مالك يا حبيبتي انتي كويسة
نور .... اااه مش قادرة ايدي بوجعني مش قادرة و بتعيط 
مراد .... سليم نادي الدكتور بسرعة
نور بعياط .... بتوجع اوي اوي مش قادرة
مراد حضانها ..... اهدي اهدي الدكتور جاي 

في مكان تاني
مجهول ١ : كده كلو تمام 
مجهول ٢ : بس الدكتور الي دخل حط جهاز التصنت فين 
مجهول ١ .. تحت السرير
مجهول ٢ : حلو اوي
مجهول : موت حبيبة القلب على ايدي يا حضرت الظابط مراد 
( ايوا مراد ظابط سري 🤫 بيشتغل في شركات ابوه تمويه عشان العصابات )

عند مراد
مراد : ها ملها يا دكتور
الدكتور : هي ضخطت على اديها كتير عشان كده واجعتها انا شلت الجبس و هنعملو تاني  و حاليًا اديتها مهدء تقدر تدخلها
مراد : شكرًا 
مليكا بعياط : يا رب يا رب هي تعبت طول حياتها كفاية بقى لحد كدا 
سليم : اهدي يا مليكا هي كويسة
مراد دخلها
مراد : كفاية بقى كده يا نوري متوجعنيش اكتر من كده
مراد .. مليكا خليكي جانبها هروح اعمل حاجة و اجي
مليكا .. حاضر
مليكا .. نور يا حبيبتي متوجعيش قلبنا  عليكي
بعد شوية مراد جه و لقا الدكتور و الممرضين عند نور 
مراد .. في اي يا سليم
سليم .. مش عارف انا كنت قاعد برا و لقيت مليكا طالعة عمالة تقول دكتور دكتور و نور كانت بتتشوج كده 
مراد دخل : هو في اي 
الممرضة.. كلها تشنجات مش عارفيين من اي بس احنا هادناها 
مراد .. هو فين الدكتور الي دخل اخر مرا
الممرضة: معرفش يا فندم هو احنا مش لاقينه
مراد : تلاقيه و تجبيه حالًا 
الممرضة بخوف : حاضر
موبايل مراد اتبعتله رسالة و كانت 
'' و ده كانت قرصة ودن كده عشان تبطل شغلك عالزعيم و سلملي على نور هانم"
يتبع الفصل السادس والسابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent