رواية جحيم بين الفهد والاسد الفصل السادس 6

الصفحة الرئيسية

رواية جحيم بين الفهد والاسد البارت السادس 6 بقلم نور عصام

رواية جحيم بين الفهد والاسد كاملة

رواية جحيم بين الفهد والاسد الفصل السادس 6

اسد. قال انت اسمك ايه يا فهد
فهد. فهد كفايه لحد مانتقابل ف الجحيم يا اسد 
اسد. حاسس اني اعرفك
فهد. من زمان قوي
اسد.   طيب انت ليه مش واضح
فعد.  بالعكس مفيش اوضح من كدا
اسد. مش بحب الغموض 
فهد.  كل شئ ف وقته بيكون حلو
بيسان.   خالو خالو
اسد. تعالي حبيبتي
بيسان.  ليه اتأخرت كل دا وبصت علي فهد
اسد.  قالها دا فهد صاحبي 
بيسان.  صاحبك
اسد. ايوا هو صغير شويه لكن قوي جدا 
بيسان.   مش قوي يعني
اسد.  ضحك وقاله فهد دي بيسان بنت اختي عندها تسع سنين 
فهد.   بصلها بكبرياء وبعدين قال ل اسد حتي دي كمان هخدها منك
اسد.   ههههههه
فهد.   قرب منها وقالها ايه رايك ف مباراه بين الفهد والاسد
بيسان.  واوا دي هتجنن
فهد.   طيب ايه رايك لو الفهد غلب الاسد
بيسان.   ابتسمت وبعفويه مسكت ايده 
فهد. بص ل اسد وابتسم
بيسان.  رفعت ايدو وقالت هيكون بطلي
فهد.  بص ل اسد وقال شوفت مقالش الكل قالت بطلي
اسد. فهم كلام فهد وقاله مشوفتش اذكي منك 
فهد.   ولسه حضرتك
اسد. طيب ايه رايك تيجي معنا البيت وتتعرف علي هيثم اخو بيسان وكمان اختي بقلمي نور عصام
فهد. مره تانيه يا اسد
اسد.  احنا فيها ليه لأ
فهد.  ماما تقلق عليا
اسد. طيب كلمها 
فهد.   معلش خليها مره تانيه
بيسان.   طيب اجي معاك تقولها ونرجع تاني
فهد.   طيبه قوي البت دي بقلمي نور عصام 
اسد.  بنوته ومش قدك يا فهد
فهد.   فرق سنه مش كتير يعني
اسد.   ما اعتقد مش فاهم كلامي يا فهد
فهد.  ضحك وقال انا اتأخرت لازم امشي
بيسان.   معاك فون
فهد.   بص ل اسد وقال مستعجله قوي البت دي 
اسد.  قاله جايز حست باللي خالها حسه
فهد.  اللي هو ايه
اسد.  ان في رابط بينا
فهد.  جايز بردو
بيسان.  ها يا فهد هات رقمك
فهد.  حاضر يا قمر وادهولها فعلا
اسد.  ممكن اخده ابقي اتطمن عليك
فهد. مفيش مشكله والتفت
اسد. هتمشي من غير ما تسلم عليا 
فهد.   بصله تاني
اسد.  راح عليه واخده ف حضنه وشدد من احتضانه
فهد.   براحه يا با
اسد.  لا لا انت فهد وقوي
فهد.  مسك نفسه بالعافيه وبعدين قاله عندك شك
اسد.  لا طبعا بقلمي نور عصام
بيسان.   طيب وانا مش هتسلم عليا
فهد.  مسك ايدها وقالها هنتقابل قريب وابتسم ومشي
اسد.  اخد نفس بصوت عالي وقال يارب ليه دايما كل ما اشوفه احس ان مش عاوزه يمشي عاوزه دايما ف حضني 
بيسان.  خالو 
اسد.  نعم ياروحي
بيسان. يلا علشان ماما جهزت الاكل
اسد. حاضر ومشيو
وما اسرع الايام
فهد.  كان طالب مجتهد ودخل كلية طب
نهله.   انت يا استاذ زفت كل دا نوم
فهد.  بنوم قال اخفي من قدامي بدل ما اقوم اقتلك
نهله.  الساعه سابعه وعندنا محاضره انجز قوم
فهد.  مش قايم غوري من وشي
نهله.   شدت الغطي من عليه وقالت اخلص المحاضره مهمه ودي كانت نهله بنت الجيران والشقه قصاد شقتهم ومتربين مع بعض ودخلو كليه واحده وكتير يحبو بعض
فهد. قسما بالله لو ما خفيتي من قدامي ف ظرف دقيقه ما هتعرفي هعمل فيكي ايه بقلمي نور عصام
نهله.  وريني هتعمل ايه
فهد. ف لحظه كان قايم ومسكها من شعرها
نهله.  الحقيني يا طنط زهره يا تيتاااااا
زهره.  ضحكت ودخلت وقالت بس بقا يا فهد مش كل يوم كدا
فهد.   طيب متقوليلها هي الكلام دا
زهره.  الحق عليها اللي بتصحيك وخايفه عليك
فهد. مش عاوزها تخاف عاوزها بس تغور من وشي وملهاش دعوه بيا
نهله.  بضعف قالت بقا كدا يا فهد وانا بحبك وبخاف عليك خلاص مش هكلمك تاني انا عرفه انك مش طايقني حقك عليا وعملت زعلانه
فهد.  بصلها صعبت عليه قالها خلاص خلاص متزعليش انا اصلا مقدرش استغني عنك وساب شعرها
زهره.  عوجت بوئها وبهمس الله عليكي يا بت يا نهله قدرتي 
فهد.  سمعها وقبل تكمل كان مسكها من قفاها  
نهله.  ايه مسكت المخبرين دي يا باشا كدا برستيجي يبوظ
فهد. فاكره انك هتضحكي عليا
نهله.  مين قال كدا دا انت فهد هو انت اي حد وبعدين قالت احم طيب معلش ممكن بس علشان ميعاد البطاطس المقليه اصل طلبتها من طنط
فهد.   قالها مبتاكليش ف بيتكم ليه
نهله.  انا حره عاوزه اكل مع حبيبي
فهد.   ابتسم وسابها 
نهله.  كان لزمتها ايه قلة القيمه دي وانت مسكني كدا وكأنك ماسك حرامي وبعدين قالت منك لله يا عبدالله
زهره وفهد.   ههههه هههههههه
زهره.  طيب يلا علشان الفطار جاهز
فهد.  حاضر يا ماما 
وبعد شويه جهزو علشان ينزلو
زهره.  عاوزه حاجه يا قلبي
عليه.  سلامتك حبيبتي
نهله.   كان فيها ايه يعني لو كنت دخلت فنون جميله رياض اطفال مالي انا بس ومال الطب والتشريح والكلام دا لكن ازاي سي عبدالله كل شويه يقولي فهد اشطر منك فهد نور عصام جاب مجموع اعلي منك فهد بيطلع الاول لما خلاني كنت عاوزه اطير واسبق فهد باي طريقه من الغيظ رجاله تجيب أكتئاب
فهد.   وبردو فاشله وجبت مجموع اعلي منك
نهله.   واحد ف الميه مش حوار يعني  
فهد. بمرح بردو فاشله  
زهره. فتحت الباب 
نهله.  منك لله يا عبده عاللي انا فيه
عبدالله.  ف حاجه يا نهله
نهله.  بقول ربنا يخليك ليا يا بابا وميحرمني منك ابدا
فهد.    جبانه
زهره.   هههههه صباح الخير
عبدالله.  صباح النور ونزلو كلهم
زهره.  يلا يا حبايبي كل واحد يشوف طريقه ومشيو
فهد.  اعملي حسابك انتي اللي هتحاسبي عالمواصلات انهارده مش كل يوم هحاسبلك انا بقلمي نوز عصام
نهله.  عيب عالرجاله
فهد.  ملكيش فيه هتحاسبي بردو
نهله.  مجبتش فلوس انهارده
فهد. ارجعي هاتي
نهله.   بقا كدا 
فهد.  ايوا وركبو الباص وبصلها
نهله.  فهد ابو الكرم كله 
فهد.  متحاوليش
نهله.  اعوذ بالله آل فهد آل
فهد.   هههههه
نهله.  بغيظ قالت دا انت محصلتش حتي قطه
فهد.  مردش عليها 
وبعد بعض الوقت وصلو الجامعه
نهله.  يا لهوي المحاضره ابتدت والدكتور دا رخم ومش بيحب حد يدخل بعده ربنا يستر بقلمي نور عصام
فهد.  مالك يا بت انتي ماشيه معايا
نهله.  بصراحه انا مش عرفه هو ببخاف منك كدا ليه دا بيترعب
فهد.   يلا وانتي ساكته
نهله.  اموت واعرف ايه اللي بينكم دا مخوف كل الجامعه ولحد عندك وبيتلجم وكانه طفل مش دكتور دا اليوم اللي غبت فيه وانا دخلت لوحدي وكنت متاخره طردني لكن معاك حاجه تانيه
فهد.  عدي الجمايل دي بقا
نهله.  بلا نيله وكانو دخلو
د سليم.  بصلهم وما اتكلم
فهد.  قعد وجنبه نهله
نهله.  بهمس قالت يارتتي كنت فهده بنت اسد
فهد.  ابتسم ومارد
عند.  اسد
اسد.   مش هينفع يا مني لحد امته هتفضلي كدا
مني.  لحد ما جوزي يزهئ ويرجع تاني
اسد.   بأمكاني ارجعه وانتي عرفه
مني.  خليه علي راحته
اسد.  يعني عجبك بهدلتك كل سنه تروحي شهر ولا اتنين وتسيبي ولادك 
مني.  معلش بقا بقلمي نور عصام
اسد.  اه من قلبك العبيط دا
مني.  ابتسمت 
اسد.  عموما يا ستي سافري وولادك ف عنيا وانتي عرفه وهو علشان ابن عمي بردو انا ساكتله
مني.  ابتسمت وبعدين قالت لحد امته يا اسد هتفضل كدا 
اسد.   لحد ما الاقيها وارجعها لحضني تاني
مني.  جايز اتجوزت
اسد.  انا مطلقتهاش علشان تتجوز 
مني.   انا حسه انها سافرت برا مصر علشان لحد دلوقتي مش قادرين نوصلها خالص ولا ف اي خبر عنها
اسد. بتنهيده قالها هرجعها تاني باذن الله
مني.   تفتكر ايه اللي حصلها 
اسد. بحزن وندم قالها اكيد انهارت تماما بعد اللي عملته فيها وخصوصا لما البيبي نزل ودموعه نزلت وبعدين قال وأكيد مع الايام بتحاول تعيش وخلاص انا عارف زهره كويس
مني.  طيب انت متأكد ان البيبي نزل
اسد.  بقهر ودموعه نزلت قال اكيد لاني شوفت الدم نازل منها 
متي.  حضنته وطبطبت عليه
لسد.  انا قتلت ابني وشكيت ف مراتي انا غبي غبي
مني.  اهدي حبيبي دا نصيب
اسد.  انا هفضل اتعذب كل عمري بسبب اللي عملته فيها وف ابني
مني.  بتحاول تخفف عنو قالت وانت منين كنت تعرف انت اتصرفت علي الاشعه والتحايل اللي معاك
اسد.  بقهر كان لازم اسمع منها لكن انا مشيت ورا شيطاني دي زهره يا مني زهره اللي حبيتها اربع سنين واتجوزتها وانا بموت فيها وبعشقها
مني.   خلاص يا اسد اهدي وان شاء الله ربنا هيجمعكم تاني
اسد.  يارب 
عند زهره
مجدي.  مدام زهره
زهره.  نعم استاذ مجدي
مجدي.  انا عندي عشا عمل ومحتاجك علشان معايا واحد اجنبي
زهره.   اتنهدت وقالت طيب معنديش مانع بس اجيب فهد معايا
مجدي.   بصلها واعجب بيها وبكلامها وقالها مفيش مشكله
زهره.  تمام الساعه كام بقلمي نور عصام
مجدي.   8
زهره.   اوك
في الجامعه بعد انتهاء المحاضره
نهله.   احترم نفسك شويه وبطل تكلم البنات
فهد.  هو انا كلمت حد هما اللي بيكلموني
نهله.  وانت ايه ما بتصدق
فهد.   وانت مالك يا بارده
نهله.  بقا كدا يا فهد وانا اللي بسرح بفل بعد الكليه علشان اساعدك تنجح وتبقي دكتور كبير اخرتها تعرف بنات وتتصرمح 
فهد.    ههههههه
نهله.   كمان بتضحك وانا اللي سايبه ولادي ف الشارع من الصبح علشان يجمعو شويه فلوس ليك مش كفايه انهم يتامي وابوهم اعمي وبردو مبهدلاهم جحيم بين والفهد والاسد بقلمي نور عصام
فهد.   بضجك قال يتامي وابوهم اعمي حتي ف التسول فاشله
نهله.  منك لله يا عبده مدتنيش فرصه ادخل المجال اللي عوزاه
فهد.  هههههه يلا يا متخلفه ومشيو 
وتاني يوم
ام نهله.   خبطت علي زهره
عليه.  فتحت 
ام نهله.  صباح الخير يا ماما
عليه.  صباح الخير تعالي 
ام نهله.   فين فهد
عليه.  بيلبس 
فهد.  انا جاهز خير يا طنط ف حاجه
ام نهله.  هو انتو معندكوش جامعه انهارده ولا ايه
فهد.   عندنا طبعا فين نهله
ام نهله.   نايمه ومش راضيه تقوم 
فهد.  نايمه متخلفه من يومها دا احنا عندنا امتحان 
ام نهله.   طيب روح صحيها علشان انا لو دخلتلها هبهدلها من غيظي منها حاجه تأرف
فهد.  طيب هي نايمه ازاي يعني
ام نهله. هيكون ازاي يعني
عليه.  يا وليه افهمي
ام نهله.  فهمت وقالت لا اتطمن دا واحد صاحبك هو اللي نايم 
فهد.   طيب تعالي معايا ودخلو وراح عالمطبخ وجاب تلج وراح عليها وحطهولها ف قفاها
نهله.  قامت مفزوعه وبتصرخ وعماله تتلوي
فهد وامها.  ههههههه هههههه
امها.  احسن علشان تقومي والله فكره حلوه يا فهد
نهله.   منكم لله حرام عليكم 
فهد.  ههههه حلوه تمارين الصباح دي يانونو
نهله.     بغيظ حدفته بالمخده وقالت غور من وشي 
فهد.   خمس دقائق تكوني جاهزه علشان الامتحان يا فاشله
نهله.  منك لله انت وعبدلله
وحل المساء علي الجميع
مجدي.  فينك يا زهره
زهره.  ثواني ونكون قدامك وفعلا دخلو
فهد.  اهلا عمو ازيك
مجدي.  نورت يا دكتور 
زهره.  قعدت وفهد ومجدي ومعهم عميل اجنبي اتكلمو ف الشغل وزهره طبعا ترجمت كل الحوار باللغة العربيه 
العميل.   كل شويه يبص ل زهره
زهره.   لاحظت وتلاشت نظراته وما عطته اهتمام
العميل.  باللغه الفرنسيه قالها انو معجب بيها وعاوز يخرج معها
فهد.  هنا قام وقف وقال باللغه الفرنسيه اذا كنت فاكر ان محدش هنا فاهمك تبقي غلطان ومسكه من ياقة قميصه وقاله لو ما احترمت نفسك بربيك انا وعلمك الأدب 
زهره.   خلاص يا فهد يلا نمشي 
العميل.  اتفاجئ باللي حصل 
مجدي.   اهدي يا فهد هو قال ايه
فهد.  حيوان وبصله وقال باللغه الفرنسبه انها بتكون امه
العميل.   فتح عيونه ومش مصدق انها ام لشاب 
فهد.   بعصبيه قال اعتقد كدا استاذ مجدي الشغل خلص عن اذنك ومسك ايد امه ومشي بقلمي نور عصام
مجدي.  فهد فهد 
العمل.  احرج
مجدي.  فهم ان هو عاكس زهره 
العميل.  سوري
فهد.   مع امه قالها راجل حقير 
زهره.  حبيبي اهدي وبصتله وابتسمت
فهد.   ابتدي يهدي وبعدين قالها مبسوطه كدا 
زهره.  مبسوطه ان بقا عندي راجل بيدافع عن امه 
فهد.  دا انا اقتله كمان لو 
زهره.  قاطعته وقالت ربنا يخليك ليا وانتهي اليوم
ومرت الايام سريعا
فهد.  خلص دراسه 
زهره وعليه الف مبروك حبيبي 
فهد.   بما اني طالع بتقدير ف انا هسافر برا احضر ماجستير ودكتوراه
زهره.  بحزن برا
فهد.  متقلقيش يا ماما انا مش هسيبكم انا كلمت واحد زميلي اكبر مني بسنه مسافر السنه اللي فاتت يجهز سكن لينا ومن بكرا هننزل نعمل جواز سفر للكل بقلمي نور عصام
زهره.  لا يا حبيبي دي مصاريف كتير 
فهد.  مش هسافر من غيركم ف متتعبوش نفسكم
عليه.  طيب سافر يا قلبي انت وماما وانا هفضل هنا 
فهد.  ومين قال اني هقدر استغني عنك يا تيتا ومن الاخر كدا لو عاوزيني احقق نجاحي وابقي حاجه كويسه تسافرو معايا غير كدا انا هرفض السفر بقلمي نور عصام
عليه.  ربنا يوفقك يا بني وينجحك وتبقي احسن دكتور ف الدنيا كلها
زهره.  دموعها نزلت 
فهد.  حضنها وقالها ربنا يخليكي ليا 
وبعد كام يوم خلصو كل الإجراءات وحجزو للسفر تاني يوم
فهد.  ماما انا هنزل اشتري حاجه وجاي
زهره.  وانا جايه معاك ممكن 
فهد.  هو انا اطول امشي جنب القمر وفعلا نزلو وبعد ما خلصو راحو عالبحر شويه بقلمي نور عصام
زهره.  قالت انها اتكلمت مع مجدي وهو اتفهم الموضوع
فهد.   استاذ مجدي طيب جدا
زهره.   فعلا 
فهد.  بص ل امه وقالها قومي معايا 
زهره.  علي فين 
فهد.  هنلعب شويه عالشط وننزل البحر واخد منها الاكياس اللي معها وحطهم عالارض ومسكها من ايدها وجري بيها 
زهره.  مجنون صح
فهد.  مجنون باحلي موزه ف الدنيا كلها وبدئو ينزلو الميه
زهره.   ينفع كدا هنمشي ازاي 
فهد.  البيت قريب وسكت
زهره.  مالك يا قلبي 
فهد.  اتنهد وقال كنت حابب تكون المجنونه نهله معانا دلوقتي انتي عرفه من وقت عرفت بالسفر وهي زعلانه 
زهره.  راضيها قبل تمشي
فهد.  متقلقيش ومره واحده شالها ونزل الميه وقعدو يلعبو مع بعض
وبعد بعض الوقت 
زهره.  كفايه بقا 
فهد.  لسه شويه
زهره.  علشان تيتا 
فهد.  احرجتيني يا قمر وطلعو 
زهره.  ينفع كدا بقا 
فهد.   قالها خدي يا ستي القميص بتاعي البسيه
زهره.  وانت هتمشي كدا 
فهد.  لابس تيشيرت اهو ومسك ايدها وباسها وقالها عاوز اخليكي مبسوطه وفرحانه ومش عاوز اشوف نظرة الحزن اللي دايما ف عيونك دي خالص علشان خاطري
زهره.   انبساطي وسعادتي ف وجودك جنبي وف حضني حبيبي
فهد.   انتي كدا بتعاكسيني وانا شاب وممكن انهار 
زهره.   هههههههه
فهد.  يلا بينا 
اسد.   كان واقف عالبحر من بعيد شويه وشايفهم بس مش متأكد قوي منهم وكان معجب بيهم وبحركاتهم قرب شويه عليهم 
زهره.  شالت الاكياس هي وفهد من الارض والتفتت بوشها تبص عالبحر مره اخيره قبل تمشي
اسد.  شافها غمض عيونه علشان يتأكد منها وبعدين انصدم 
تفتكرو ايه اللي هيحصل 
وهل علاقة فهد ب بيسان لسه موجوده ام لا
وياتري اسد شاف فهد بعد ما كبر ولا لا
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent