رواية جحيم بين الفهد والاسد الفصل السابع 7

الصفحة الرئيسية

رواية جحيم بين الفهد والاسد البارت السابع 7 بقلم نور عصام.. ملحوظة عند استخدم جوجل في البحث عن الرواية اكتب "رواية جحيم بين الفهد والاسد دليل الروايات" وذلك لكي يظهر لك جميع فصول الرواية كاملة عبر مدونتنا.

رواية جحيم بين الفهد والاسد كاملة

رواية جحيم بين الفهد والاسد الفصل السابع 7

اسد.   شاف زهره ومن صدمته وقف مكانه مش قادر يتحرك ولا قادر صوته يطلع بس بصلها والدنيا لفت بيه
فهد. يلا يا ماما
زهره.  يلا يا قلبي ومشيو
اسد.  ف نفسه قال زهره زهرتي مراتي قدامي معقول بعد كل السنين دي اشوفها مره تانيه قدامي كدا زهرتي عمري كله حبيبتي وبس فاق من دوامته ما لقاها قدامه التفت بكل مكان مش موجوده صرخ باعلي صوت وجري زي المجنون يدور ف كل مكان عالبحر وخرج برا الشارع بردو مفيش كان هيتجنن ركب عربيته وعمال يدور عليها 
فهد وامه.  وصلو البيت 
زهره.   الله يسامحك يا فهد مشيتنا كدا
فهد.   معلش يا قمر بس حسيت اننا لازم نتجنن شويه
زهره.  يسعدلي مجنون قلبي
فهد.   ههههه وبعدين قالها طيب ادخلي يا قلبي عقبال ما اشوف المجنونه نهله
زهره.  طيب تعالي غير علشان متتعبش
فهد.  دقيقه بس وجاي متقلقيش وخبط عالباب
ام نهله.  فتحت اهلا فهد تعالي
فهد.  فين نهله
امها.  جوا ف اوضتها
فهد.  دخل وخبط عليها ما ردت خبط تاني ودخل
نهله.  كانت نايمه عالسرير وبتعيط
فهد.   راح عليها وقعد جنبها وقالها ليه كل دا
نهله.  بدموع بصتله
فهد. هو حد قالك اني هموت منا اهو معاكي
نهله.  انهارت وعيطت بصوت عالي بقلمي نور عصام 
فهد.   اخدها ف حضنه وطبطب عليها وقالها قلبي اهدي انا هكلمك كل يوم مش هسيبك ابدا هو انا عندي كام نهله دي مجنونه واحده بس
نهله.  ازاي هعيش من غيرك اربع سنين
فهد.   بهزار قالها دا انتي ما هتصدقي
نهله.  بصتله بغيظ
فهد. ايوا هتخلصي مني ومن تحكوماتي فيكي كل شويه ومن غروري وكبريائي اللي كل شويه تقوليلي انت بقلمي نور عصام مغرور وحط ايده علي شعرها وقالها دا انتي هتعيشي حياتك وطفولتك براحتك اللي معشتهاش قبل كدا بسببي
نهله.  حضنته بقوه وقالت خليك علشان خاطري صدقني هتعب من غيرك مش هعرف اكمل انا مش بعرف اعمل حاجه مم غيرك انت اللي بتقويني وبتديني ثقه ف نفسي انت اللي بتخليني اقدر اواجه اي حد صدقني مش هقدر اعيش من غيرك
فهد.  بحزن علي حالها قالها طيب انتي مش عوزاني اكون ناجح واعمل مستقبل كويس سواء مادي او عملي
نهله.  اكيد بس وانت جنبي
فهد.  اتنهد وقال علشان خاطري اتقبلي فكرة سفري وانا والله مش هخليكي تحسي اني غبت عنك وكمان يا قلبي انتي هتستلمي الشغل ف مستشفي وهتنشغلي ومش هتفضيلي خالص
نهله.   دموعها نزلت
فهد.  طيب قومي يلا غيري واجهزي علشان هنخرج
نهله.   بتعيط بقلمي نور عصام
فهد. بمرح قالها خلاص براحتك انا كنت عاوز اخرجك معايا قبل اسافر الطياره اصلا الساعه خامسه الصبح
نهله.  ايه بدري اوي كدا
فهد.  هو انتي اول مره تعرفي ما انتي عرفه
نهله.  مركزتش
فهد. طيب ايه هنخرج ولا اروح انام انا عندي سفر بدري
نهله.   بقلة حيلة قالت خمس دقائق واكون جاهزه
فهد.  بهزار لا خمسه كتير هما اتنين ويلا فات منهم واحده
نهله.  ابتسمت بحزن
فهد. قام وقف وحضنها وقالها والله انا اللي من غيرك ومن غير غبائك مش عارف هعمل ايه
نهله.  بقا انا غبيه
فهد.   اجبلك عبدالله
نهله.   ضحكت
فهد.  ايوا كدا يا قلبي يلا اجهزي ومشي 
وبعد شويه
نهله.  راحت خبطت عليهم
فهد. فتحلها وبصلها وقالها ايه دا 
نهله.  ف ايه
فهد.  حد قالك انك راحه حنة بنت خالتك
نهله.  الله مالي يعني
فهد. غوري غيري اللي انتي لبساه دا وشيلي الارف اللي حطاه علي وشك بدل ما احلف عليكي ما احنا خارين واطلع عينك 
نهله.  مفيش وقت وبعدين البس حلو اهو
فهد.   ركن عالباب وقالها هعد لعشره لو ما لقيتك جاهره بلبس كويس
نهله.  قبل يكمل دخلت تاني عندهم
زهره.  براحه عليها مش كدا ومتزعلهاش كفايه حالتها دي
فهد.   اصبري بس عليا ان ماورتها علي لبسها دا
عليه.  حبيبي انت مسافر ودا صعب عليها وانت عارف ف لازم تكون هادي معها وتحاول تنسبها شويه لانها بجد تعبانه نفسيا
فهد.  حاضر يا تيتا
زهره.  خرجت وقالت انا جاهزه حلو كدا ولا ايه
فهد.  بصلها وقالها اتنيلي امشي قدامي
زهره.    ضحكت وقالت مفيش فايده
نهله.   يا ساتر عليك ونزلت
فهد.    يلا يا ختي وبعد شويه كانو ف مكان هادي
نهله.   اوعي يا فهد تنساني
فهد.   انتي عبيطه يا بت
نهله.  خايفه سفرك وبعدك عني ينسوك نهله اللي ملهاش حد غيرك ف الدنيا كلها انت عارف مكانتك عندي بقلمي نور عصام
فهد. ابتسم وقالها مستحيل وانتي عرفه
اسد.   بيدور وبردو مش لاقيها 
زهره وعليه وام نهله قاعدين مع بعض يتكلمو ويسترجعو احلي ايامهم مع بعض قبل السفر
هيثم.  خالو انت فين
اسد.   بصوت مبحوح قال في حاجه
هيثم.  لا ابدا بس بتطمن عليك انت اتأخرت قوي
اسد.  شويه وجاي متقلقش وقفل وبعد فتره من اللف والتعب رجع وقرر يدور تاني ومش هيسكت
فهد ونهله.  اتمشو مع بعض وفهد فسحها وحاول يهديها ويخليها تتقبل فكره السفر واشتري لها هدايا وبعد شويه رجعو البيت وقعدو كلهم مع بعض قاعده عائليه حلوه
وبعد ساعات حان موعد الرحيل 
زهره وعليه جاهزين وكل شئ تمام  
فهد ونهله حضنين بعض ودموعهم نازله
عبدالله وام نهله قالو يلا يا حبيبي هتتأخرو
نهله.  انا هاجي معاك المطار 
عبدالله حبيبتي خليكي انا هروح معهم
نهله.  معلش يا بابا لازم اروح
فهد.  خلاص يا عمي خليها تيجي واخدها من ايدها ونزلو 
وبعد بعض الوقت وصلو المطار
نهله.  انهارت وتعبت
فهد. حضنها وقالها مستحيل انساكي متخافيش يا قلبي 
وبعد لحظات وداع من الكل كلها دموع وحب ودعوات الكل مشي
وحل الصباح علي الجميع
اسد.  نزل تاني يدور علي زهره وللاسف مش لقيها
مجدي.  اتصل عليه بالصدفه
اسد.  بتعب رد 
مجدي.  مالك يا اسد
اسد. مفيش واتكلمو مع بعض شويه وعرف ان مجدي مخنوق ان شغله مش كويس بسبب ان زهره مشيت ولكن بسبب حالته ما ركز بكلامه وبعد شويه قفل وعقله مشغول وبيقول ياتري انا شوفتها صح ولا كانت واحده تانيه وبعدين قال انا مستحيل اغلط فيها هي حبيبتي اللي شوفتها وانا متأكد هي زهرتي ومش هيأس
فهد وامه وجدته وصلو 
عليه.  ياربي ايه الجو دا انا عاوزه ارجع مصر تاني
فهد.  هههههه بكرا تتعودي يا تيتا 
زهره.   ربنا يوفقك حبيبي
فهد.   طبعا زهرتي متعوده عالجو دا والسفر 
زهره.  ابتسمت بحزن 
فهد. اوبا بقا طبعا افتكرتي لما كنتي بتيجي وتتفسحي هنا
زهره.  علشان ابنها ما يزعل قالت بس المرة دي غير دا انا مع حبيبي ونور عيني ربنا يخلهولي
فهد. فاهمها حضنها وبعد شويه كلم نهله يتطمن عليها ويطمنها
ودارت الايام والكل اتأقلم علي وضعه
كمال.   يلا فهد 
فهد.    نازلك اهو ودا صاحبه اللي من مصر ومعاه برا
كمال.  ساعه علي ماتنزل بقلمي نور عصام
فهد.  اهدي يا عم علينا واتجهو للجامعه والمشفي
زهره.   كانت اشتغلت ف شركه كبيره بما انها بتعرف تتكلم لغات ف دا سهل عليها الموضوع بقلمي نور عصام
وما اسرع الايام وعدت ثلاث سنوات
كمال.  انا هنزل مصر 
فهد.  تمام بس زي ما اتفاقنا 
كمال.  متقلقش انا كلمت دكتور امين وهو جاب الارض فعلا وانا باذن الله لما انزل هنفذ كل حاجه بنفسي
فهد.  عاوزها من اكبر المستشفيات ف البلد
كمال. متقلقش ياصاحبي
فهد.  انا واثق فيك وبس تخلص ببعتلك الاجهزه من هنا 
كمال.  ان شاء الله بس بالله عليك حاول ترتاح شويه انت بجد بتتعب نفسك قوي مش كدا يا فهد احنا حاليا معانا تمن المشفي وبكل اجهزتها وان شاء الله ربنا هيكرمنا فيها لانها بتعبنا وبهدلتنا سنين
فهد.   ان شاء الله وبعدين قاله متقلش عليا
كمال.  خلي بالك من طنط وياريت لو تقدر تقنعها تقعد وما تشتغل
فهد.  تعبت من الكلام معها وانت عارف
كمال.   عيبها مش بتحب قاعدة البيت
فهد.  للاسف
وبعد كام يوم 
كمال.  سافر وبعد فتره اتصل بفهد وقاله ان بدأ ف بناء المشفي ومادام السيوله موجوده كل شئ يخلص بسرعه
فهد.  تمام ربنا يعينك يا صاحبي وبعد ست شهور 
كمال.  مبروك يا دكتور المشفي جهزت ومستني احلي واشطر واصغر دكتور يديرها بقلمي نور عصام
فهد.  بفرحه الله يبارك فيك يا كيمو وبجد هي فعلا حلوه وتصميمها عالي جدا انا بصراحه متوقعتش تكون كدا
كمال.  شوفت الصور كلها والفيديوهات 
فهد.  ايوا
كمال.  طيب امته تشرف
فهد.  بس ست شهور ما انت عارف لازم اخلص 
كمال.  علي خير ان شاء الله
فهد.  كمال افتتح المشفي وشغلها 
كمال.  مستحيل لازم انت تكون موجود
فهد.  انا وانت واحد اعمل بس اللي بقولك عليه وقفل
زهره.    الف مبروك حبيبي انا فرحانه قوي
عليه.  ربنا يوفقك دايما يا بني
فهد.  حضنهم وقالهم كل اللي انا فيه دا بوقفتكم جنبي ودعواتكم ليا
وبعد كام يوم 
زهره.   فهد حبيبي رايح فين
فهد.  عندي شغل يا ماما 
زهره.  متتأخرش
فهد.  هحاول وباسها وخرج وبعد شويه
لورا.   هاي بيبي
فهد.  هاي
لورا.  حضنته ودخلو 
فهد.   قعد معها شويه وبعين قالها عاوز منك طلب قلبي وطبعا الحوار مش باللغه العربيه ولكن انا بسهل عليكم وعلي نفسي اكيد 😍 
لورا.   عيوني
فهد.   فتح الاب توت وقالها عاوزك تضيفي اسمي هنا
لورا.  بس دي مخاطره صعبه جدا بقلمي نور عصام
فهد.  حضنها وقالها مفيش حاجه تصعب علي لورا حبيبتي
لورا.   بصتله وسكتت
فهد.  باسها وقالها ممكن عصير 
لورا.  ابتسمت وقامت جابت العصير 
فهد.  معلش يا قمري عاوز ميه وبس مشيت حط مخدر ف العصير
لورا.  رجعت وقعدت مع فهد وبعد دقائق شدته ودخلت جوا الاوضه
فهد.  دخل معها وباسها وبعد لحظات نامت واتصل 
زهره.  فينك يا فهد كل دا
فهد.  معلش يا ماما عندي شغل كتير ف المشفي وهبات 
زهره.  طيب يا حبيبي خلي بالك علي نفسك
واشرقت الشمس بنور ربها
لورا.  صحيت لقت فهد نايم جنبها فرحت وابتسمت وباسته من شفايفه
فهد.  صباح الجمال 
لورا.  مالت عليه 
فهد. حضنها وبعد شويه قالها اتأخرت ولازم امشي وقام اخد شاور وبعد شويه قالها متنسيش وغمز بعينه
لورا.   اوك بيبي
فهد.  باسها وخرج وبعد ساعه لورا بعتت صور 
كمان.   صباح الخير 
فهد.   صباح الرخامه
كمال.  بقا كدا وانا اللي كنت عاوز اقولك ان كل شئ تمام
فهد.    بجد 
كمال.  ايوا 
فهد.  ابتسم وقفل 
وبعد ثلاث أيام
اسد.  بصوت عالي قال هيثم
هيثم.   جري ايوا يا خالو 
اسد.   تعالي ورايا عالمكتب وكان متعصب جدا
هيثم.  دخل وهو مرعوب
اسد.  ممكن افهم ايه دا
هيثم.  فتح عيونه
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent