رواية جحيم بين الفهد والاسد الفصل الخامس 5

الصفحة الرئيسية

رواية جحيم بين الفهد والاسد البارت الخامس 5 بقلم نور عصام

رواية جحيم بين الفهد والاسد كاملة

رواية جحيم بين الفهد والاسد الفصل الخامس 5

مجدي واسد.  طلعو وشافو شاب وسيم بيقول فين آنسه زهره
لارا.  آنسه زهره
شادي.  ايوا 
لارا.   ممكن اعرف عاوزها ليه
شادي.  حاجه متخصكيش يا آنسه
لارا. طيب دور بقا مين هيقولك عليها
شادي.   وبعدين معاكي يا انسه مش كدا
مجدي.    خير ف حاجه
لارا.  قالت الاستاذ بيسال علي زهره
أسد. قلبه كان هيوقف لما سمع اسمها 
مجدي.  بص ل شادي وقال ممكن اعرف عاوزها ليه
شادي.  هو ليه انتو مصممين تعرفو
مجدي.  دي موظفه هنا وشئ طبيعي نسئل عاوزها ليه
شادي. بنفاذ صبر قاله عاوز اتقدملها واتجوزها
محدي.   اتعصب وقاله انت مجنون ايه اللي بتقولو دا وازي اصلا تتجرأ وتفكر ف كدا وانت تعرفها منين 
شادي.   انا اعرفها من فتره لاني بشتغل ف الشركه اللي قصادكم دي واعجبت بيها بقلمي نور غصام
مجدي.  وهي تعرف
شادي. لا كنت جاي علشان اقولها
مجدي. اتنهد وقال طيب يا استاذ شادي لما تعجب بحد تاني مره اسئل عليه علشان تعرف ظروفه
شادي. باستغراب يعني ايه
مجدي.   يعني آنسه زهره اللي عاوز تتجوزها متجوزه ومخلفه
شادي.  فتح عيونه ومش مصدق وبعدين قال ازاي دي مش باين عليها خالص وانا بشوفها كل يوم بقلمي نور عصام 
مجدي.   ببرود قال اهو اللي حصل بقا 
شادي.  مش عارف يقول ايه
مجدي.  بصله وقال اتفضل يا استاذ علي شركتك
شادي. مشي وهو محرج جدا
اسد.   ابتسم وقال انا مش مرتاح
مجدي.   ضحك وقاله اتفضل وبص ل لارا وقالها اتنين قهوه مظبوط
اسد. بعد ما دخلو مكتب مجدي قال ايه الحكايه
محدي.  ولا حاجه دي موظفه هنا او بمعني اصح بتشتغل معايا
اسد. شريكتك
مجدي.   مش بظلط بس بصراحه مش قادر اقول عنها انها موظفه لانها مينفعش تكون موظفه دي لازم تكون صاحبه الشركه
اسد.  ههههه لدرجه دي
مجدي.  والله شكلها كدا
اسد.   حلوه
مجدي.  صاروخ
اسد.   اممم وبعدين اومال ايه حكاية متجوزه دي
مجدي.  هي فعلا متجوزه
اسد. اوعي تكون مراتك
مجدي.  ياريت كنت اتمني بس للاسف
اسد. ايه يا بني بتتكلم بالالغاز كدا ليه
مجدي.  دي بنت قريبة جارتي جت اشتغلت معايا هنا مترجمه وبصراحه عجبتني بس خالتها قالت انها متجوزه وجوزها مسافر نور عصام برا اتعلقت بيها ازاي مش عارف وبسببها كنت هخصر كل العملاء بس هي بردو بتعرف تتصرف لكن انا بحاول ابعد نفسي عنها
اسد.  ابتسم وقال ايه اللي حصل
مجدي.  ف يوم لقيتها حايه دخلت وكانها قطر وقفت مره واحده وقالت اساذ مجدي لو سمحت اتجوز وعيش حياتك انا ست متجوزه وبحب جوزي وابني ومستنيه رجوع جوزي بفارغ الصبر بصتلها وانا بفكر ازاي حست اني ف حاجه من ناحيتي ليها
اسد. اكيد حست من تصرفاتك معها
مجدي. لا لا دي مش من النوع دا دي محترمه جدا بس زي ما انت قولت حست لكن انا عمري ما اتماديت معها ولا غلط بكلمه لانها فعلا كويسه وكمان حاده جدا ف التعامل نور عصام معايا ومع الكل وزي ما قولتلك دي ممكن تخسرني كل العملاء
اسد.  ازاي
مجدي.  كل اللي يشتغل معايا ويشوفها يعجب بيها لكن هي تصده من اول لقاء بنظرات وتصرفات واحيانا كلام صعبه جدا
اسد.  فعلا محترمه
مجدي.  جدا 
اسد. طيب هي فعلا متجوزه
مجدي. بصراحه انا شكيت ف الموضوع دا
اسد.  ازاي
مجدي.  حاسس انها ممكن تكون مطلقه بس مش عاوزه تقول علشان نظرة الناس ليها ما انت عارف
اسد. ايه خلاك تقول كدا
محدي.  خالتها قالت جوزها مسافر برا وكمان لما جت تولد انا روحت معاهم وقعدت يومين ف المشفي ومحدش جاب سيرته ولا اتصل الفتره اللي كنت بكون معم فيها
اسد.   عادي ممكن بردو تكون مش مطلقه
مجدي.  مش عارف بصراحه احترت ف امرها تحسها كدا غامضه وكلها اسرار ومحدش بيقدر يتكلم معها خالص بقلمي نور عصام
اسد.  شخصيتها قويه
مجدي.  فوق ما تتخيل تعرف لو كانت سمعت الشاب اللي شوفته دا كانت بهدلته بكل ذوق واحترام
اسد. ابتسم
مجدي.  بجد هتجنن واعرف عنها كل حاجه
اسد. انت لسه معجب بيها
مجدي.  اكدب عليك لو قولت اه وخصوصا بعد كلامها معايا هي شخصيه محترمه وحبت تفوقني من البدايه ودا عجبني منها جدا لكن فضولي اعرف عنها كل شئ
اسد.   واحده بالشخصيه اللي حكيت عنها دي مستحيل تعرف عنها حاحه هي مش عوزاها بقلمي نور عصام
مجدي.  فعلا معك حق
اسد. تعرف انا عندي فضول اشوفها
مجدي.  بلاش يا صاحبي
اسد.  ههههههه
مجدي.  اشرب اشرب القهوه
اسد.  بجد عاوز اشوفها
مجدي.  كلم لارا وقالها ابعتي مدام زهره
اسد.  ف نفسه زهره زهره
لارا.  قالت استأذنت ساعه تروح تودي ابنها للدكتور 
مجدي.  تمام
اسد.  سرحان ف اسمها
مجدي. مالك يا اسد
اسد. ولا حاجه انا هقوم اشوف شغلي
مجدي.  هاجي معاك
اسد.  لا خليك لشغلك
مجدي.  طيب هشوفك تاني
اسد. ان شاء الله وسلم عليه وخرج
وما اسرع الايام وعدت عشر سنوات
عليه.  فهد تعالي ماما جت
فهد.  حضنها وقالها احيات عليالك اشيخه توديني الملاهي
زهره.  باسته وقالت لأ بعد ما تخلص دروسك
فهد.  علي فكره دا ظلم وانا بجد زهئت
زهره.  زهئت من ايه ياروح ماما
فهد.   زهقت من لا لا كل شويه دي انا طفل وعاوز اعيش طفولتي
زهره.  تصدق يا واد ابهرتني واقنعتني بكلامك دا بجد أداءك يجنن
فهد.  حلو يعني عجبك
زهره.   اشطا عجبني جدا بس عاوزه دموع وشحتفه كدا علشان اقتنع اكتر ومقدرش ارفض
فهد.   بتمثيل راح عليها وقالها ماما حبيبتي طفولتي ضاعت وانا بين اوضك واوضت تيتا نفسي مره اشوف الشارع نور عصام نفسي اعيش زي باقي اصحابي انا محروم من الفسح والعب محروم من الامومه
زهوه.  رفعت حاجبها
فهد.  ايوا زهره انتي متعرفيش انا قد ايه بتعذب مرات ابويا كل يوم تعلقيني ف المروحه وتلف بيا 
زهره.  ابتسمت
فهد.  لا وكمان تنزلني وتمسكني سلك الكهربا عريان وبعدين اول ما يغمي عليا تقولي فاصل ونعود
زهره.   ههههههه ههههههههه
عليه.   هههههه هههههه وبعدين قالت برافو فهوده 
فهد.   حبيبتي يا تيتا
فهد.   بمرح قال بما ان ادائي عجبك يا زهرتي يبقي نروح
زهره.  حضنته وقالت وانا من امته رفضلك طلب يا قلب زهره
فهد.   حبيبتي يا ماما
زهره.  طيب ايه رايك نخليها بكرا تيجي معايا الشغل شويه وبعدين نشتري شوية طلبات للبيت ونيجي ناخد تيتا ونروح مع بعض
فهد.  اوك
عليه.  لا لا روحو انتو 
زهره.  مينفعش من غيرك يا قمر انا بس هاخده معايا علشان يشيل الطلبات بتاعت البيت 
فهد.  وانا مالي بقا
زهره.  مش انت راجل البيت وبعدين انت عاوز طلبات معينه 
عليه.  انا هنزل
زهره.  لا يا قلبي انتي تعبانه هو هيجي معايا علشان اجبله لبس
فهد.   هو دا الكلام 
زهره.  طيب ايه مش هناكل ولا
فهد.  من عنيا يا ماما دا انا عملك اكل ايه يجنن
عليه.    ههههههه
زهره.   انت بردو
عليه.  باسته وقالت ربنا يخليك ليا حبيبي وانتهي اليوم
واشرقت الشمس بنور ربها 
زهره.  فهدي حبيبي يلا هنتاخر
فهد.  انا جااااهز 
زهره.  يلا بوس تيتا علشان نمشي
فهد. هتوحشيني الشويه دول يا لولو 
عليه.   حضنته وقالت انت اللي هتوحشني يا عمري كله وبعدين قالت خلي بالك من ماما 
فهد.  متخافيش يا تيتا انا فهد هو انا اي حد 
عليه.  ربنا يحفظك ومشيو 
وبعد بعض الوقت وصلو 
زهره.  يا خبر ابيض دا الاسانسير عطلان 
فهد. يعني ايه بقا يا ست الكل 
زهره.  يعني هنطلع ست ادوار علي رجلينا 
فهد.  سته
زهره.  ايه رايك اروحك تاني ولما اخلص اجي اخدك وتيتا
فهد.  لا لا انا هطلع معاكي وفعلا طلعو بقلمي نور عصام
زهره.  بعد الدور الرابع قالت اااه يا رجلي خلاص مش قادره
فهد.  اطلعي يا ماما انتي لسه صغيره 
زهره.   تعبت يا جزمه مش قادره
فهد.   بتعب قالها دول كلهم اربع ادورار مش كتير يعني
زهره.  بقا كدا يعني انت متعبتش
فهد.  انا لا طبعا انا فهد ومش اي فهد دا ابن اسد
زهره. طيب اطلع يا فالح ووصلو الدور الخامس قالت ااه يا ضهري 
فهد.  ضحك وقال معلش يا مامتي من الرقص عالسلم
زهره.   اه يا معفن بقا كدا بتتريق عليا وكل دا ومش واخدين بالهم باللي طالع وراهم بس مش بيعدي عنهم ولا وراهم علطول
فهد.   اشيلك يا ماما
زهره.   منك لله يا عم سيد فيها ايه لو كنت صلحت الاسانسير مش قادره خلاص والله بقلمي نور عصام
فهد.  نزل درجتين وقالها تعالي يا ماما اخدك ف ايدي 
زهره.  بهزار قالت لا انت قولت هتشلني
فهد.  ههههه يعني انتي عوزاني اشيلك يا ماما 
زهره.  ولو ما قدرتش جرجرني 
فهد وزهره ههههه ههههههه
زهره.   باست ابنها وقالت قلب ماما ربنا يخليك ليا 
اسد.  كان طالع وراهم وسامع كل كلامعم وصوت زهره رن ل ودانه وعقله طار بس مش قادر يخطي ويطلعلهم نور عصام وف نفسه قال يارب نفس الصوت بس مش معقول دي معها ولد كبير يارب اعمل ايه وبعدين خايف اقرب منهم تطلع واحده غيرها ابقي احرجت نفسي
فهد.  الحمد لله
زهره.  اخيرا ودخلت صباح الخير يا لارا
لارا.  صباح النور يا زهرتي معلش 
زهره.  الله يسامحهم بقا 
لارا.  انا كمان تعبت قوي واستاذ مجدي كلمهم دلوقتي وان شاء الله علي ميعاد الخروج بيكون اتصلح
فهد.  ياريت
لارا.  ابتسمت وقالت فهوده حبيبي ازيك
فهد.  بتعب قالها اهلا 
زهره.  طيب انا هدخل ارتاح شويه
لارا. ارتاحي ايه دا انتي عندك شغل كتير 
زهره.  منك لله يا لارا انتي وعم سيد واستاذ مجدي كمان هاا
لارا.   وانا مالي يا لمبي
زهره.  دخلت مكتبها ومعها فهد 
اسد.   بعد ما عمل فون دخل
لارا.  قامت وقفت وقالت اهلا حضرتك اتفضل 
اسد. استاذ مجدي موجود
لارا. ايوا يا فندم اتفضل
اسد.  دخل وسلمو علي بعض 
مجدي.  والله ما صدقت لما قولتي انك قريب مني وهتيجي
اسد.  كنت جايب اختي وولادها الفيلا قولت اسلم عليك قبل ارجع
محدي. ايه دا انت هتروح تاني
اسد.  عندي شغل وبعد كام يوم هاجي اخودهم او ابعتلهم السواق
مجدي.  لا لا تعالي اهو نقعد مع بعض شويه وكمان بالمره تحضر خطوبتي وابتسم بقلمي نور عصام 
اسد. بفرحه بجد يا مجدي
مجدي.    ايوا
اسد. الف مبروك يا صاحبي وبعدين قاله ايه هي الموزه لسه
مجدي.    ياعم دي صعبه انا مش ناسي ابدا لما قالتلي انا بحب جوزي ومفيش راجل تاني هيدخل حياتي بعده سواء هو موجود او حتي مطلقه فاهم يا استاذ مجدي
اسد.   ههههه وبعدين قاله يعني هي متجوزه ولا
محدي. والله ما عارف احترت ف امرها فعلا
وبعد بعض الوقت
لارا. خبطت ودخلت وقالت اتفضل استاذ مجدي دي كل الفاكسات 
محدي.  فين زهره
اسد.  روحه هتطلع من كتر دقات قلبه الزياده
لارا.   خلصت شغلها وقالت هتروح عند الدكتور علشان خالتها
مجدي.   خلاص اتفضلي انتي يا لارا
لارا.  وهي بتقفل الباب مجدي شاف فهد 
اسد.   ليه دايما حاسس انك بتتهاون معها انا مش ناسي المقابله اللي فاتت مع انها من كام سنه بقلمي نور عصام
محدي.  مادام شايفه شغلها وقالت مبرراتها يبقي خلاص
اسد.  بصله وسكت
محدي.  انا واثق فيها هي محترمه كتير وقام وقف وقال لحظه بس وفتح الباب وقال فهد الجميل حبيبي ازيك
فهد.  بفرحه اهلا عمو مجدي 
مجدي.  تعالي اقعد معايا جوا
فهد. دخل معاه وقعد قصاد اسد
اسد.  ابتسم وقال اسمك ايه يا بطل
فهد. رفع قامته وقال فهد
اسد.  اعجب بطريقته وقال ومالك يا سيدي بتقولها كدا
فهد.  بصله ومارد عليه
اسد.  قاله هو لما حد يكلم التاني وما يرد دا يبقي اسمه ايه
فهد.  رفع حاجبه وقال قلة ذوق وممكن كمان قلة أدب
اسد.  طيب ليه ما رديت عليا بقلمي نور عصام
فهد. بتعالي قال علشان كلام حضرتك مش عجبني
اسد.  ابتسم وقال هو انا قولت حاجه
فهد.  كلمتني بطريقه مش عجباني يبقي الافضل ما ارد 
اسد. عجبني ثقتك بنفسك قوي
فهد.   بصله ووجه كلامه ل مجدي اخبارك ايه يا عمو
مجدي. انفجر من الضحك علي عدم تعبير فهد ل اسد
اسد.  مالك يلا انزل عالارض شويه واتكلم 
فهد.  بعند فيه قال براحتي
اسد.  بمناغشه معاه قال انت مين يعني
فهد.   بكل غرور قال فهد
اسد. وانا اسد واكيد انا الاقوي
فهد.  الاتنين نفس الفصيله
اسد.  بس انا الملك
فهد.  وانا ابن الملك
اسد.  رفع جابه وعمل زيه وبصله وسكت
فهد.  بكبرياء قال يعني اكيد جيناتنا واحده ف بالتالي محدش فينا اقوي من التاني وقبل يرد اسد قال ولو هيكون ف اكيد انا
اسد.  بغيظ فيه قال لا طبعا انا الاسد ومعروف اني الاقوي ومحدش يقدر يقاومني والكل يخاف مني
فهد. هنشوف يا اسد 
مجدي.   برافو فهوده وبعدين بص ل اسد وقال تعرف انو فيه شبه كبير منك ومن تصرفاتك حتي كلامك
اسد.  اتنهد وقال ياريت وبصله
زهره.  رجعت وقالت فين فهد يا لارا
لارا. جوا مع استاذ مجدي
زهره.  طيب معلش نادي عليه علشان خالتي واقفه تحت
لارا.  دخلت وقالت ان امه وصلت
فهد. بص ل اسد وابتسم وقاله هتيجي تاني
اسد.  بدقات قلب سريعه قال انت عاوزيني اجي 
فهد.   ايوا
اسد.  قام وحضنه وقاله اكيد هنتقابل تاني وبعدين حضنه بقوه وشم ريحته وقاله مبسوط اني قابلتك
فهد.  وانا كمان وخرج
زهره.  اتصلت علي مجدي 
مجدي.  خير يا مدام زهره
زهره.  معلش انا هاخد فهد وانزل علشان اشتري شويه حاجات ومفيش شغل تاني اليوم اعتقد بقلمي نور عصام
مجدي.  اتفضلي براحتك وقفل
اسد.  والله انا حاسس انك انت اللي شغال عندها
مجدي.  فكك مني انت عارف اللي فيها 
اسد.  نفسي اشوفها
مجدي.  بلااااااش
اسد.   هههههههه
وبعد اسبوع
فهد.  ماما عاوز اتكلم معاكي
زهره.  تعالي ياروحي
فهد.  ممكن تكلميني شويه عن بابا 
زهره.   اخدت نفس وقالت فين تيتا
فهد. بتصلي
زهره.  طيب بس تخلص ناديها 
فهد.  حاضر يا ماما وبعد دقائق خلصت وراحت عندهم
زهره.  يعني انت يا فهد عاوز تعرف كل حاجه عن بابا 
فهد.  ايوا يا ماما سفره طول قوي وانا مش صغير ياريت تحترمي رايي اني اعرف كل حاجه وبصراحه 
زهره.  بصت ل عليه وقالت حاضر يا فهد انا بس مكنتش عاوزه اقولك دلوقتي لكن اكيد كنت هقولك بس تكبر شويه لكن زي ما قولت هحترم رايك واقولك وعرفه انك زكي 
فهد.   احكي يا ماما 
زهره.  اللي حصل هو .. وبقيت انتي اغلي حاجه عندي بالدنيا ومش عاوزه غيرك ف حياتي 
فهد.  عيط
زهره.  ضمته ليها وباسته من شعره وقالت انت راجل ولازم تكون قد المسؤليه وتكون شاطر وتحقق مستقبل كويس 
فهد.  خرج من حضنها وقال اوعدك يا ماما اني هعوضك عن كل حاجه زعلتك وكل دمعه نزلتيها وهاخد حقك من اللي ظلمك
زهره.  مش عاوزه حاجه يا فهد
فهد.    انا عاوز وبعدين قال ممكن اشوف صوره 
زهره.   حاضر يا فهد 
فهد.  اول مره توافقي بسهوله
زهره.  مادام عرفت يبقي من حقك وطلعت فونها ورته صور كتير لابوه
فهد.  اول ما شافه فتح عيونه وانصدم
زهره.  مالك يا قلبي
فهد.  ابدا يا ماما 
زهره.  اومال في ايه 
فهد. بذكاء قالها اصل شوفت صورته عالنت ف مؤتمر صحفي
زهره.  بابا من اكبر رجال الاعمال ف البلد بقلمي نور عصام
فهد.    طيب ممكن انزل عالبحر شويه 
زهره.   حبيبي علشان خاطري متزعلش انا اصلا نسيت ووجودك جنبي كفايه عليا جحيم بين والفهد الاسد بقلمي نور عصام
فهد.  متقلقيش ياماما 
زهره.  طيب ننزل مع بعض
عليه.  سيبه يا بنتي وبصتله وقالت اوعي تتأخر 
فهد.  باس عليه وقالها ربنا يخليكم ليا ونزل
زهره.  قعدت تعيط وعليه اخدتها ف حضنها وقالت كان هيعرف بس هو استعجل معلش جايز يكون احسن محدش عارف بكرا في ايه
فهد. نزل وقعد عالشط وبعد شويه لقي بنت ماشيه جنبه وقالت واو 
فهد. بصلها بأرف
البنت.  براحه علي نفسك شويه 
فهد. قام وقف وقالها انتي بتكلميني انا 
البنت.  اومال بكلم مين يا حيلتها 
فهد. قرب عليها وقالها هو انتي تعرفيني علشان تكلميني
البنت.    نتعرف يا قمر ايه المشكله
فهد. بزهئ قالها غوري من وشي مش ناقصك
البنت.   تك غوره تاخدك 
فهد.  مسكها من دراعها وقالها لسانك اللي قل ادبه عليا دا تدخليه جوا بوئك بدل ما اقطعهولك فاهمه 
البنت.  متقدرش انت مش سايف نفسك ولا ايه حتت عيل
فهد.   مسك شعرها بايده التانيه وقالها غلطي وانا عندي اللي غلط لازم يتربي وزئها بقوه وقعت عالارض 
البنت.    بصوت عالي قالت ينفع كدا توقعني عالرمله تعورني
فهد.  مال عليها وقالها المره الجايه هرميكي ف البحر 
البنت. بصتله ومشيت
فهد.  تك الأرف واذا بصوت تصفيق من وراه فهد التفت لقي اسد 
اسد.  برافو بس مكنش ينفع تستقوي علي بنت كدا يا بطل 
فهد.  جري عليه وبعدين مسك نفسه ووقف
اسد.  انت راجل وربنا اداك قوه اكتر منها ودا مش معناه تستخدمها بعنف مع اللي اضعف منك 
فهد.    غلطتت فيا وانا اللي يغلط فيا اندمه مش موضوع قوه 
اسد.    تعرف بتفكرني بنفسي وانا صغير 
فهد. جايز اكون طلعلك
اسد. استغرب رده 
فهد.   اصل ماما طيبه قوي ودايما بتسامح لكن انا لا وبعدين قاله انت جيت امته ونازل فين
اسد.   جيت انهارده ونازل هنا وشاور لبعيد شويه
فهد.  بص ما كان ما اسد شاور علي فيلته
اسد.  دي فيلتي
فهد.  هخدها منك
اسد.  بصله باستغراب وقاله ايه
فهد.  هخدها منك
اسد. بمرح قال للاسف معنديش بنت اجوزهالك وادهالها هديه
فهد.  مش محتاج اتجوز بنتك 
اسد.  يعني ايه 
فهد.  هاخد منك كل شئ تملكه كل شئ
اسد.   بهزار قاله دا حقد طبقي دا ولا ايه
فهد.  مين قالك انك احسن مني
اسد.  ف نفسه قال دا عيل وبعدين قاله نور عصام عموما ركز وذاكر واجتهد واتعب شويه وانت يبقي عندك زيي واحسن مني كمان
فهد.  اكيد بس بردو هاخد منك كل شئ تملكه
اسد.   قاله انا ابويا كان رجل اعمال وانا عملت لنفسي اسم من غيرو وبعد وفاته كملت بردو باسمي اسمه 
فهد.  متقلقش باذن الله هعمل كدا 
اسد.  مش عارف ليه حاسس انك تقصد كل كلامك
فهد.  بقوة طفل مقهور قاله هنتقابل تاني وزي ما قولتلك هاخد منك كل شئ تملكه جحيم بين الفهد والاسد بقلمي نور عصام
اسد.  وانا موافق 
فهد.   قام وقف وقال هنتقابل بس ف جحيم بين الفهد والاسد 
اسد.   شك ف كلامه وقال ..
ياتري اسد قال ايه وهيعمل ايه
وفهد هيقدر يسيطر علي نفسه ام برائته كاطفل هتتغلب عليه يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent