رواية كريم وغرام كاملة من الفصل الأول للأخير

الصفحة الرئيسية

رواية كريم وغرام كاملة جميع الفصول من الفصل الأول إلى الأخير بقلم الكاتبة مي علي قصة جوزي ضربني وانا حامل وكان عايز يموتني هي قصة باللغة العربية العامية المصرية مثيرة وتحكي قصة وحكاية رائعة بين كريم وغرام وتعطي عبرة لكل بنت، الرواية مكتملة جميع الفصول بالتوالي ونتمنى لكم قراءة ممتعة عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل.

رواية كريم وغرام كاملة

رواية كريم وغرام الفصل الأول

رحت عملت تحاليل وسونار وكشفت وحماتي راحت تجيب
التحاليل وجتلي وكريم موجود
وبصتلو وقالت الف مبروك يا حبيبي مراتك حامل 😮
كريم كان واقف حسيت إنه هيقع من طوله وانا من صدمة الكلمه برقتلها وقربت منها وشخط ف وشها بتقولي اي انتي

– الله مالكو يا ولاد في اي مالك يا كريم متنح
كريم وهو مش قادر يتكلم ماما انتي قولتي اي
– قولت مراتك حامل يا كريم
اتجننت ..
لا طبعا مستحيل                                                 
– ليه يعني وبعدين هو انا جايبه التحليل من عندي
ده انا حتي لسه فاتحه الظرف دلوقتي
– التحاليل دي اكيد مش بتاعتي ممكن تكون نتيجة حد تاني
نتيجة ضحي مثلا
– ضحي ايه بس
اولا ضحي معملتش اختبار حمل

واللي متعرفهوش كمان أن ضحي عندها مشكله ف الخلفه
اومال قاعده كل ده مبتخلفش ليه اديلها تلت سنين
– يعني اي الكلام ده
لا المعمل ده مش أمين ف نتايجه انا هنزل بنفسي واروح أحلل تاني
ولا هطربقها فوق دماغهم

– والله مانا عارفه انتو مدايقين كده ليه
هه أما اقوم مبروك يا كريم وربنا يهدي سرك يابني
وقامت بكل هدوء ومشيت وسابتلي انا هدوء ما قبل العاصفه
قفلت الباب وراها وجريت عليه
– كريم كريم الكلام ده مش حقيقي اكيد في حاجه غلط
هو باصصلي وساكت بس البصه بتقول أنه بيجمع حاجه وأنه باصصلي بنظره مش حلوه

– كريم بتبصلي كده والله مفيش حاجه انا مش حامل حامل ازاي وانا محدش لمسني طب تعالي ننزل المعمل ده
واحلل تاني ولا نروح نشوف اي الحكايه وطاوعني
ونزلنا فعلا ع المعمل وانا داخله بعزم ما فيا
كانت البت اللي سحبتلي موجوده ومعاها واحده تانيه
فضلت ازعق                 
انا عملت عندك تحليل حمل هنا والنتيجه طلعت إيجابي وده مستحيل يعني فهميني بقي الغلط عند مين
الست اللي كانت معاها اتكلمت وقالت …
طب حضرتك بس ممكن تفهميني ليه مستحيل
صرخت وقولتلها..
عشان انا بنت لسه متلمستش مكتوب كتابي بس
– يافندم عمرنا محصل عندنا غلط زي ده حضرتك متخيله اللي بتقوليه ده يودي فداهيه

– هو فعلا يودي فداهيه وطلعتلها التقرير
– بصي شوفي ده بوزيتيڤ إيجابي اهو
يعني اي يعني بصو لبعض
وقالتلي …
طيب دقيقه واحده يا فندم ودخلو جوه معرفش فين
وطلعتلي البنت اللي سحبت مني وطلبت مني تسحب تاني
وطبعا انا وافقت وقالتلي انها هتطلعلي التحليل بعد عشر دقايق
وفضلت قاعده انا وكريم اللي كان ساكت خالص
ودخلو ناس وخرجت البنت تسحب بردو وكان في شغل والمعمل باين انو شغال وليه زباين

الناس مشيو وخرجت البنت والست اللي معاها ومعاهم التقرير والأختبار ولقيتها بصتلي وقالت …
تعالي يافندم شوفي
قمت بصيت ع الاختبار لقيتها بتقولي …
اهو يافندم الاختبار بتاعك شرطتين يعني حضرتك حامل
فضلت ازعق بهستريا …
ازااااي انتو هتجننوني
– والله يافندم التقرير اهو والاختبار اهو

مبقتش مستوعبه وعماله ازعق واطلب صاحب المعمل
وكريم ده كله قاعد بيتفرج وفجأة لقيته قام
ونتش الورقه مني وكرمشها بأيدو
وطلع خمسين جنيه من جيبو من غير ولا كلمه
ورما الورقه ع الأرض وسحبني من ايدي حتي مخدش الباقي وجرني وراه جر ف الشارع
– كريم فيه اي يا كريم
سبني انت بتجرني كده ليه بنبره حاده اوي …
     مشي
– كريم ايدي اوعي

– امششي
– كريم انا مقدره اللي انت فيه بس خلينا طب نروح لمعمل تاني انا كمان هتجنن
فضل يجرني وراه ولا سامعني ووصلنا لحد البيت
وانا شايفه ضحي واقفه هيا وصباح ف البلكونه
وطلع كريم السلم بيا وهو جاررني وراه
وقبلتنا صباح ع السلم …
كريم يابني اي كنتو فين تعالي عوزاك
طلع من قدامها ولا كأنه شايفها

ودخلنا الشقه وزقني جوه ورزع الباب وراه ورما المفاتيح وبصلي بغباء ونظرة شر
– كريم في اي يا كريم بتبصلي كده ليه
– أويتك واتجوزتك وحبيتك وفضلت كبريائك وغرورك وكدبك علي نفسي
رضيت بضياع كرامتي فالارض عشان تتبسطي وفضل يقدم عليا
وانا ارجع بضهري لأنه مكنش طبيعي ابدا
– كريم والله مفيش حاجه انا صاغ سليم

يا كريم اكيد في حاجه غلط طب خلينا نحلل ف حته تانيه ابوس ايدك فضل يقرب مني وهو مليان غضب
وفجأة بصلي بحده وقالي.. يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent