رواية زهرة قلبي الفصل التاسع 9

الصفحة الرئيسية

رواية زهرة قلبي الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسن

رواية زهرة قلبي الفصل التاسع 9

زين :متيجو نخرج شوية بمناسبة التجميعة الحلوة دي 
مريم واحمد =موافقين طبعاا 
خرج زين وزهرة ومريم واحمد ، وزين خدهم يتعشو برا وراحو المطعم والجرسون حطلهم الاكل 
احمد :الا قوليلي يا زهرة انتي معاكي ايه بقي 
زين واضايق جدا من طريقة كلام احمد ف رد علية بسرعة قبل زهرة 
زين :اولا اسمها مدام زهرة ثانيا معاها تجارة انجلش 
احمد = في اية يا زين انا مقصدش حاجة واكيد زه...اقصد مدام زهرة مدايقتش ولا ايه 
زهرة = ها لا حصل خير خلاص 
زين :بعد كدا خد بالك ي احمد 
احمد وحاول يغير الموضوع : بس دا حلو جدا ي مدام زهرة مفكرتيش تشتغلي يعني لو محتاجة تشتغلي انا ف الشركة عندي محتاج موظفين ف مجالك 
زين = زهرة مش محتاجة لشغل ي احمد ولو محتاجة هبق اكلمك انا بس هيا حاليا مش هتشتغل 
"خلص اليوم وروحو ودا طبعا مخليش من نظرات احمد ل زهرة اللي زين ومريم لاحظوها وادايقو 
"مريم بتحب احمد من زمان بس هو لا ومعتبرها صحبتة بس"
زين وزهرة دخلو الاوضهه وكان زين متعصب جدا وزهرة لاحظت ان زين مدايق ومتعصب 
زهرة :زين 
زين =خيرر في حاجة يا زهرة 
زهرة : في اي يا زين بتكلمني كدا ليه 
زين =مفيش حاجة 
زهرة : ازاي مفيش حاجة يعني يا زين انت مش شايف انت متعصب ازاي وحتي ف المطعم كنت متعصب وكل م احمد يكلمني كلمة متدنيش فرصة وترد انت في ايه بقي 
زين بزعيق = انتتيييي غبييههه اننتتتييي مشش شااايففههه هو بيبصلك ازااايي اصلا وبيحاول يلاغي معاكي كلام واناااا قاااعد زي كيس الجواافهه مليش لازمة 
زهرة وخافت جدا وبدأت ف العياط 
زين شافها وهيا بتعيط ورق قلبة ليها ف راح ماسح دموعهاا وباسها من جبينها ونزل
بعد ساعة.....دخل زين الاوضهه وكانت زهرة مستنيااة منامتش 
زين وقف قصادها وقال :انا اسف  مكنش ينفع ازعقلك
زهرة = زين انت زعقتلي جامد اوي ونا زعلانة منك 
زين وهو بيقلد نفس نبرة صوتها : زعقتلي جامد زعلانة منك ،، خلاص يا زهرتي حقك عليا متزعليش مني انتي متعرفيش والله انا مسكت نفسي بالعافية ازاي دا كان هايكلك بعنية وعمال يبصلك 
زهرة =طب والله انا مخدتش بالي وملفتش انتباهي اصلا ان بيبصلي انا محدش يلفت انتباهي غيرك انت 
زين وقرب منها جدا وقرب من ودنها وقال 
"هو الحب فالسلم بالحشا ما الهوي سهل فما اختارة مضيً بة ، ولة عقل وعش خالياً ،، فالحب راحتة عنا واولة سقم واخرة قتل ولكن الذي الموت فية ، صبابة حياة لمن اخوي علي بها القفل نصحتك علماً بالهوي ♥️"
بصتلة زهرة نظرة طويلة فيها كل معاني الحب وراحت حضناة ومتشعلقة ف رقبتة جامد وزين قرب منها  وطبع قبلة ع رقبتها وشالها و......😂
فـ صباح يوم جديد صحيت زهرة ولقت زين لسة نايم وراحت قعدت تلعبلة ف شعرة وباستة من خدة "زين كان صاحي بس عامل نفسة نايم "
زين وراح لف ايدة حولين خصرها وشدها لية اكتر باسها وقالها صباح القمر يا زهرتي 
زهرة واتكسفت جدا =صباح النور ،انت كنت صااحي بقي 
زين =الصراحة ااهه وقولت استني لما تصحي 
زهرة وحدفتة بالمخدة :ماشي يا زين ، زين بضحك وقالها : انتي اد الضربة دي 
زهرة =ااهه ادها ونص بقي 
زين :طب تعالي بقي انتي اللي حكمتي ع نفسك وشالها كأنها طفلة صغيرة وراح رماها ع السرير ، زهرة وقاامت وقالتلة :بقي كدا يعني مااشي وراحت نطة علية من ضهرة وعضتة من خدة 😂
زين : اااااههه اااههه يبنت العضاضة 
زهرة = عشان تبقي ترميني ع السرير تاني يحضرت الظابط
زين :مااااشي يا زهرة مااشي لينا كلام بالليل سوا هاا وغمزلها😉 
زهرة وفهمت قصدة =انت سافل وقليل الادب 
زين : اناا يحبيبتي دانا حتي طيب خالص انتي اللي نيتك مش تمام دانا بقولك هنتكلم 😂
زهرة =نينينينيني طب سبني بقي اقوم كدا وسابتة ودخلت خدت دش وغيرت هدومها وخرجت ، كانت واقفة قدام المراية بتسرح شعرها ، جهه زين من وراها وراح دافن دماغهه ف رقبتها وباسها من خدها وقالها بحبك ، زهرة بصتلة وابتسمت وقالتلة ونا كمان بحبك 
وخدها زين ونزلو وكان الكل متجمع ع السفرة وقعدو يفطرو 
الجد : يا زين ياسين ولد عمك جاي الاسبوع الجاي عاوزك تروح تجابلة وتجيبة اهنه 
_صفية اخت زين اول ما سمعت اسم ياسين قلبها وقف يمكن من الخضة او يمكن من الفرحة واستأذنت وقالت انا كلت 
الجد :مكلتيش لية يا صفية 
صفية =الحمد لله يا جدي كلت عن اذنكو ،، قامت صفية وطلعت جري ع اوضتها ، زهرة لاحظت دا واستأذنت وطلعت ورا صفية 
خبطت زهرة باب اوضت صفية ودخلت لقت زهرة صفية قاعدة مفيش اي ريأكشن ع معالم وشها 
زهرة :صفية مالك 
صفية =هاا مفيش 
زهرة : لا في في ايه،، بصي احنا اه مش قريبين من بعض بس انا نفسي نكون قريبين وتحكيلي اي ال مدايقك وصدقيني يستي مفيش مخلوق هيعرف 
صفية = عارفة والله بس انا مدايقة شوي ومحتاجة ابقي لوحدي صدقيني اول م اكون كويسة هحكيلك 
زهرة :طب يستي انا هسيبك ترتاحي شوية ووقت م تكوني حبة تحكي انا موجودة ف اي وقت وراحت باستها من خدها وقامت 
قعدت صفية تفتكر حب حياتها "ياسين السيوفي ابن عمها " 
 Flash back...
 كانت صفية بتدرس ف القاهرة ف سنة تالتة كلية السن وكان ياسين وزين معاها ف القاهرة بحكم شغلهم ، ياسين وصفية كانو قريبين جدا من بعض من صغرهم كان. ياسين اقرب ل صفية من زين ، ف مرة كانت صفية خارجة من الكلية وقررت ان تروح ل ياسين شركتة وطلعت وملقتش حد ف مكتب السكرتيرة وفتحت الباب لقت السكرتيرة ف حضن ياسين اتصدمت جدا وراحت جارية علي برة وياسين فضل ينام عليها بس هيا مردتش علية وعدت ايام وياسين بيحاول يكلم صفية وهيا مش بترد علية 
وف مرة قرر ياسين يروح ل صفية الكلية ويتكلم معاها ولما راح فضل يدور عليها لحد م لقاها واقفة مع ولد معاها ف الكلية كان الشر طالع من عنية وراحلهم ومسك ايدها وزعقلها جامد قدام زمايلها 
ياسين : مين دا يهاانم اااااه منتي مستغفلانا وانتي هنا بتقفي مع الرجالة 
صفية واتصدمت جدا من كلامة وسابتة ومشيت ،، عصبتة جدا وراح وراها ومسكها من ايديها وقالها انا لما اكون بكلمك متسبنيش وتمشي كدا انتي فهمة 
صفية وبدات ف العياط جامد 
ياسين :مين اللي كنتي واقفة معاه دا والا والله مش هتعرفي اي اللي هيحصلك 
صفية =انت ماااالك انت ملكش دعوة بياااا انت فاهم ملكش دعوة بيا يا ياسين وابعد وحل عني بقي وخليك مع اللي كنت ف حضنهاا 
ياسين ومفهمش قصدهاا خالص واتعصب جدا وقال ماشي هبعد عنك بس هرجع وهتندمي 
وقرر ياسين يسافر ونقل شركتة ل انجلترا ،، صفية خلصت السنتين اللي كانووليها ف الكلية ومكنتش تعرف اي حاجة عن ياسين .
 Back.. 
كانت صفية دموعها بتنزل وهيا قاعدة بتفتكر اد اية كانو قريبين من بعض ياسين كان قريب من صفية جدا من وهما صغيرين وهيا اللي بعدتة عنها 
_ عدي اسبوع  ، زين وزهرة علاقتهم بتقوي ، احمد نزل القاهرة يخلص حاجات ف شغلو وهيرجع ، مريم وزهرة وصفية بقو صحاب جد ومريم بقت تحب زهرة وصفية جدا وهما كمان بقو يحبوها جدااا. .. يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent