رواية زهرة قلبي الفصل الثامن 8

الصفحة الرئيسية

رواية زهرة قلبي البارت الثامن 8 بقلم مريم حسن

رواية زهرة قلبي الفصل الثامن 8

كان من احلى الايام في حياة زين و زهرة
صحى زين من النوم وقعد يتأمل في ملامحها البريئه ويقول في نفسه....
"فإذا وقفت أمام حسنك صامتاً فالصمت في حرم الجمال جمال.. كلماتنا في الحب تقتل حبنا.. إن الحروف تموت حين تقال♥️"
بدأت زهرة تفتح عينيها بابتسامة اقتحمت قلب زين 
زهرة وهى بتتنفض من مكانها :  ان..أن..انت عملت اى وقاعد من غير تيشرت ليه...قوم البس لو سمحت
زين: عملت اللى لازم يتعمل ياااا حَرَم زين السيوفي😉
وقام خد شاور بعد ما زهرة خبطته بالمخده
زهرة في نفسها بخجل ممزوج بفرحة: حَرَم زين السيوفي 
على الفطار...
زين: هييجى النهاردا صحابي هيقضو كام يوم عندنا يا جدى لو حضرتك معندكش مانع
الجد: وماله يا ولدى ينورو 
زين: تعيش يا جدى وباس أيده 
بعد حوالى ٤ ساعات.......
زين راح المطار يستقبل صحابه 
زين وهو بيحضن صاحبه بعشم جامد جداً: وحشتنى يا جدع كدا متجيش يوم كتب كتابي 
أحمد: حقك عليا يا حضرة الرائد وبعدين اعيش واردهالك يا حبيبي
زين: هنشوف يا اخويا....اذيك يا مريم ليكى وحشه انتى كمان
مريم وهى بتسلم عليه: انت اكتر والله والف مبروك يعم امال فين اللى خطفتك😉
زين بضحك : مستنيانا في البيت يلا عشان منتاخرش عليها
احمد ومريم : يلا بينا
(احمد و مريم صحاب زين من القاهره والعلاقه بينهم كويسه جدا).
..............
زين: زهرة ...... يا زهرة
زهرة: موجوده هنا 
زين: دا احمد  و دى مريم صحابي  من القاهره 
احمد وهو بيمد أيده عشان يسلم عليها:اتشرفت بيكى يا مدام زهره
زين وهو بيمد أيده يسلم بدل زهره: معلش بقا يا احمد انت عارفني  بغير 
احمد :ولا يهمك يا عم حقك بردو 
زهره خدت مريم يتكلمو في الجنينه 
احمد في نفسه وهو بيراقبهم من بعيد : دا اى الجمال دا ياض يا احمد دى طلعت حلوه اوى يبختك يا زين 
(طبعا اللى نفهمه أن احمد مش ناوى على خير خالص)
عدى اليوم على خير وكل واحد راح على اوضته 
......في اوضه زين........
زهره واقفه بتسرح شعرها قدام المرايا ولابسه بيجامه موڤ عليها رسومات كارتون 
زين حضنها و دفن وشه في شعرها و فضل على الحال دا شويه و زهره كانت مبسوطه لأنها حاسه بحبه ليها 
زين: وهل يستطيع المتيم بالعشق أن يستقيلا.. وما همني إن خرجت من الحب حيا وما همني أن خرجت قتيلاً♥️،  
_ نزار قباني. 
زهرة: زين..
زين: اى يا روحى..
زهرة: أأ..أ نا 
زين:..........
زهرة: بحبك 
زين وهو مش قادر يتماسك من الفرحه اللى كان فيه ف انسالت دمعه من غير ما يحس:  قولى تانى انتى قولتى ايه
زهرة: بحبك يا زين 
زين ومن غير اى كلمه شالها وقعد يلف بيها في الأوضه كلها وهو بيردد وانا بعشقك يا حبيبتى .... انا مُتيمك يا زهرة🖤
زهرة وقد طبعت قُبله على رقبته : وانا ليك طول عمري🖤
تانى يوم.......على الفطار
الجد: وانت يا احمد يا ولدى بتشتغل اييه 
احمد: انا يا جدى شغال مهندس ميكانيكا 
الجد: ليه متجوزتش لدلوقت يابنى 
احمد: لسه ملقتش بنت الحلال يا جدى ادعيلي
)احمد طول القعده مش منزل عينه من على زهره  ومريم خدت بالها)
احمد: تسلم ايدك يا انسه زهرة
زين: انسه مين يابنى هو انا مش مالى عينك؟
احمد:يعم قصدى مدام زهره (احمد في نفسه بقا القمر دى تتجوزك انت)
زهره: الله يسلمك
احمد راح يغسل ايده ومريم راحت وراه
مريم: انت يا استاذ اى إللى بتعمله ده؟
احمد:عملت اى يا مريم
مريم:منزلتش عينك من عليها طول القعده احمد ربنا ان زين مخدش باله
احمد بغضب: هو انا هخاف من زين يعنى وبعدين عادى يعنى نظره بريئه 
مريم:احمد لم نفسك دى مرات صاحبك قال نظره بريئه قال .........وسابته ومشيت 
في الجنينه.......
زين قاعد جمب زهره وحاطط ايده على كتفها
زين: مش ناويه تقوليلي سر الجمال دا ايه
زهرة: جميله بوجوك يا حبيبي
زين: طب ما تيجى😉
زهره بعدم فهم: على فين
زين:عل.....قاطعهم مريم
مريم: احم احم  هو انا جيت في وقت غلط ولا ايه
زين: اه اوى الصراحه
مريم:مكنش العشم وضربته ضربه خفيفه على كتفه
زهره وكانت غيرتها ولعتها  وبحاول متبينش 
زهره: امال احمد راح فين
مريم: اهو جه اهو
زين: ماتيجو نخرج شويه بمناسبه التجميعه الحلوه دى 
مريم واحمد  : موافقين طبعاً.. يتبع الفصل التاسع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent